Raskaus ja Tunteet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimii
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos ei viitsitä laittaa kirjaimia oikeille paikoilleen ja edes niitä isoja kirjaimia lauseiden alkuun, miten kukaan voi ikinä jaksaa niitä tekstejä lukea?

mut hei stemppiä :smiley-angry002:smiley-angry003:smiley-angry005

(Mä niin samaistun. Laitetaan vielä kaikki samaan pötköön, koko kaks sivua, ja voimahali perään. Aargh.)

Itse ainakin skippaan ohi jutut, jotka ei välttis ole "mun mielestä oikein kirjoitettu" tai ei omaa kirjoitustyyliä enkä näin ollen jää niitä miettimäänkään ;) Se on ikävää, ettei kaikki aina miellytä itseään, etenkin näillä palstoilla törmää hyvin usein kirjoituksiin, jotka on kirjoitettu "kuin toisesta maailmasta"....

Niinpä. Tekis nii mieli sanoa välillä mut kukin ilmaisee itseään omalla tavallaan, ei tässä äidinkielen tunnilla olla ni kyl se on miun vaan syytä pitää pääni kiinni vaikka kuinka ärsyttäis. Tosiaan jätän lukematta jos sävy oikein ottaa hermoon tai jos kaikki on yhtenä pötkönä ilman välimerkkejä tai edes kappalejakoja. Mut muuten jos ei erikseen vaivaa joudu näkemään vaan pystyy helposti lukemaan ni luen kyllä. Hatunnosto niille jotka sen kaksi sivua ilman kappalejakoja tarpoo läpi, näkyy niitäkin olevan. Puhekielisyys ei itteäni haittaa vaan just selkeät kielivirheet ja vaikealukuisuus. Välillä vaihtuneet kirjaimetkin voi olla lukihäiriö eikä ärsytä enkä tuomitse mut just joku stemppiä ottaa joka kerta hermoon ku se o toistuva virhe. Miks ihmiset tekee niin?

Tänään iski napakammo. Mä en oo ikinä halunnu ees katsoa saati pidellä pidellä napaa, ihan kauhea jos onnistuu saada sinne vaikka rannalla hiekkaa joka pitäis ottaa pois. Napa myös on aika ällön tuntuinen, lähes kipeä pidellä. Nyt hirvittää ajatus että napa venyy ja pullahtaa kun maha kasvaa. Sattuuko se?

Nytkin jo näyttää pyöreän kolon sijaan puolikuulta ja navan ympärys tuntuu vähän kiristyneeltä. Yhhhhh.

Se napahan on mahassa niinku lihalämpömittari: Pingahtaa toisinpäin sitten ku kinkku on valmis syntymään :wink

En mäkään ole erityisemmin napaani rakastanu (tosin en ihan ymmärtäny miten sitä voi pidellä...??? :)), mutta selvisin suuremmilta traumoilta, kun se sitten toisen raskauden aikana päätti pulpahtaa "toisinpäin". Eipä tuo sattunu ja palautuikin ihan kiitettävästi. Esikoisen odotuksen oli ihan nätisti aloillaan.

Napahan toimii niinku lihalämpömittari: Se pullahtaa toisin päin ku kinkku on valmis syntymään :wink

En mäkään ole varsinaisesti napaani koskaan erityisemmin rakastanut, tosin en ihan ymmärtänyt miten sitä voi pidellä...??? :) Ilman suurempia traumoja selvisin toista odottaessani, kun napa viimein pullahti toisin päin. Eipä tuo sattunut, mutta eihän se mikään sievä näky ollut. Palautui kuitenkin ihan kiitettävästi. Esikoista odottaessa napa pysyi paikoillaan.

Mulla on vissiin niin venyvä nahka tai massaa ihon alla, ettei ole koskaan pullahtanut vaikka hilkulla on käynytkin.:p

mä en nyt ymmärrä tätä napakeskustelua ollenkaan :D mulla on ihan tasanen napa eli ei pullota mihinkään suuntaan eikä oo kuoppaakaan. kai se ihan ennallaan pysyy jatkossakin? o.0

Napoja lienee erilaisia. Mun napa on syvä kuoppa ja sen pohja tuntuu katoavan jonnekin mahan sisään. Jyyhhh... Mut jos tää paistimittari päättää pullahtaa toisinpäin niin ehkä se muuttuu vähemmän pelottavaksi :)

Joillakin napa pullottaa jo valmiiksi ulospäin. Itellä kanssa normaalisti napa on kuoppa. Pääset sitten paremmin Nipsumuki tutustumaan tähän kammotukseesi jos päättää sieltä esiin kiepahtaa :wink

Mulla on sellanen semikuoppa normaalisti ja nyt jo tullut "ulospäin". Esikoisesta pullahti ihan ulospäin ja törrötti siinä keskellä mahaa, näkyi jopa paitojen läpi :grin Eipä tuo silti mua häirinnyt vaikka navan koskettelusta en tykkääkään...

Hormonimyrskyä pukkaa.. Oon itkenyt tänään monta kertaa niin et naama on ihan turvonnut.

Syyt on niinkin suuria kuin se että uuden vuoden kemut onkin peruttu( tai oikestaan vaihtunut sellaisiin puolituttujen kemuihin mihin meitä ei ole kutsuttu), munakas paloi pohjaan, mitkään rintsikat ei sovi näiden paisuneiden(ja vuotavien) daisareiden kanssa ja viimeisin itkukohtaus alkoi siitä kun avauduin kaikesta tästä kauheudesta( hävettääää) kaverille facessa ja sen vastaus oli "oke".

Nyt tässä melkein toista tuntia nyyhkin koska taas mielen valtas se fakta et tuun olemaan ensimmäinen ystävistäni jolla on lapsi. Kaikki ne on todella innoissaan asiasta mikä on ihanaa, mutta toivoisin niin kovasti että jollakin ystävälläkin olisi jo lapsi, tai tuloillaan. Mutta ei, todennäköisesti ei vielä vuosiin. Eihän se mun asia ole, mutta harmittaa. En saa perustettua ihanaa mammakerhoa kavereistani ja jakaa kaikkea heidän kanssa siten että he todella tietäisivät et mistä puhun.

Avautuminen loppuu. Nyt meen pesee naaman ja yritän ryhdistäytyä.

Mie oon päättäny et mul ei oo kavereita. Kaikki juhlii keskenään mie oon vissii nii vammanen mahan kaa etten voi olla kaveri enää lapsettoman kaa. Mie alussa pidin yhteyttä ja yritin sopia näkemiset, mut kukaa kaveri wi oo ottan yhteyttä sitten kolmeen kuukautee.. Yhen kaa oli et ois ammuttu raketteja ja se ei vissii haluu ko mie joudun olee selvin.. Huoh. No turha sillonkaa hakeutuu miu seuraa jos joku rupee oottaa vauvaa, ei käy!

Kivasti menee tää uusi vuosi, sängyssä naistenlehtien kanssa ku muut juhlii.
Olisin menny miehen kanssa tutuille raketteja ampumaan jne, mutta
Kai tää sairaslomavko on nyt parasta vaan levätä , tänäänkin tullu
Supistuksia ja ollut maha kipeä . Kaiken lisäksi mulla on jo nyt niitä
synmfyysi kipuja, häpyluun kohdalle ei kestä yhtään painaa ja liikkuminen
On vaivalloista ... Näinköhän sitä pystyy enää töihin ennen äitiyslomaa....

Että hyvää uutta vuotta prkle kaikille juhlijoille... :)

Muokattu viimeksi:
Meillä on ihan vaan koti-ilta. Tänään olin aamuvuorossa ja huomenna taas aamuun töihin, että saatan simahtaa parhaassa tapauksessa ysiltä sohvalle, josta sit raahaudun sänkyyn.

Lasten kans muutama pommi käydään ihmettelemässä tuos myöhemmin ja ollaan syöty hyvin ja herkkujakin on vähän illaksi.

Kiva näin. En edes kaipaa mitään valvomis-riekkumis-kaveri-bileitä. :)

Päivä mäessä, päälle sauna ja äsken käytiin syömässä oikeen fiinisti hirveä, poroa, metsoa, rautua... Oli samalla lautasella yhtä aikaa mätiä, kylmäsavulohta ja tuorejuustoa. Oli hyvää :wink

Nyt mökillä jalat ylös, takka päälle, 0-skumppaa lasiin ja ehkä myöhemmin katsomaan raketteja. Jos jaksaa.

Ihanaa uutta vuotta kaikille, ensi vuodesta tulee meille taas erilainen!

Ihmisist on hauska ilmeisesti sanoo minuu läskiks.. Tosi kivaa... Inhoon ihmisii!!

En yhtää tykkää enää. Ootan vaan toukokuuta et pääsen dieeteille ja rääkkäämää itteni henki hieveriin.. Ei jää kovin hyvä mieli kyllä raskausmahasta.. Miksi ihmisten pitää masentaa tahallaan? Mie oon kyl nii maassa. Vaikka kuinka vitsillä sanoovatki läskit ja jotku taas tahallaan... Itku silmäs tätäki kirjoitan.. Ei oo kivaa.. Et vauvaakaa et saa oottaa innolla.. Tääpä on nii tätä aina jonku pitää pilata miu kivat jutut.. Mie en saa olla koskaan onnellinen.

Last edited by a moderator:
Tainnu tää äidinvaisto kehkeytyä vähän ylisuojelavaksi, tai tiedä häntä kun tuntuu, että lehdistä saa milloin mitäkin kauhuntekoja lukea. Tuli mieleen esimerkiksi se 15-vuotias tyttö Riihimäellä, jonka tuntemattomat kolme ihmistä pahoinpitelivät. Sairasta.

No anyway eilenkin ku oltiin ystävien kanssa ulkona katselemassa raketteja ni mä panikoin jokaista ihmistä; puskasta huutelevaa tummaihoista miestä, autoa joka hidasti kohdallamme ikkunansa avaten, vastaan tulevia huojuvia ihmisiä. En tiedä, oliko pelkoni aiheellista, tuskin, mutta humalassa ihmiset on niin ennalta arvaamattomia! Suht turvallistahan meillä täällä Suomessa oikeasti on verrattuna moniin muihin maihin, mut jänniä fiiliksiä nää hormoonit saa aikaan.

AnnaManna89 kateellisia ihmisiä maailma täynnä. Surullista, että heitä näyttää löytyvän lähipiiristäsi oikein sankoin joukoin :( mutta muista, että sinä kannat sisälläsi elämän tärkeintä asiaa, ja olet kaunis juuri noin! Ole ylpeä vatsastasi, äläkä kuuntele tommosia paskapuheita! Voimia <3

Takaisin