Liikunta on tietenkin kunnon ja terveyden kannalta tärkeä osa-alue ja helpottaa laihduttaessa ruokavalion ylläpitoa. Fakta kuitenkin on, että liikunta on huono "laihduttaja", jos siis painoa haluaa pois on tärkeämpää kiinnittää huomiota ruokarytmiin, annoskokoihin ja ravintoon. Mulla liikunta kuuluu painonhallintaan juuri siksi, että silloin helpommin pysyy ruokailu kurissa.
Mulla oli viime raskaudessa ongelmia verensokereiden kanssa ja lopulta söin lähinnä rahkaa kermalla ja marjoilla, kasviksia ja lihaa, melkein kaikki alkoi nostamaan sokereita... Sitten jouduinkin pistelemään insuliinia. Loppuraskaudessa arvot normalisoituivat. Mulla liikkumista hankaloitti puolenvälin aikoihin alkaneet karmeat liitoskivut ja loppuraskaudessa vuodelepo. Mulla oli siis kohdunkaula lyhentynyt, pehmentynyt ja jopa sisältä hivenen avautunut jo RV 32+6. Siitä eteenpäin vietinkin ajan makuuasennossa jonnekin rv 36+ saakka.
Mä kävin raskausjoogassa viimeksi, siellä lähinnä harjoiteltiin rentoutumista, mukavia asentoja, lantiopohjan lihaksia ja lisäksi oli hengitysharjoituksia. Ihan kivaa, mutta erilaista mitä luulin. Eikä sitä synnyttäessä kyllä ehtinyt mitään hengityskolmioita tai äänirentoutusta miettiä... Ainoa minkä pidin mielessä, oli että leuka pysyi rentona.