Raskaus ja liikunta

Suoria vatsoja ei tosiaan saa tehdä ja muissakin kannattaa kuunnella kroppaa mikä tuntuu hyvältä. Itse lopetin vatsaliikkeet jo kokonaan kuukausi sitten kun ei tuntunu enää hyvältä.
 
Suoria vatsoja ei tosiaan saa tehdä ja muissakin kannattaa kuunnella kroppaa mikä tuntuu hyvältä. Itse lopetin vatsaliikkeet jo kokonaan kuukausi sitten kun ei tuntunu enää hyvältä.
Mun pilatesohjaaja kielsi multa kaikenlaiset suorat ja vinot vatsat jo joskus viikolla 8, eli pari kk sitten. Syviä tietysti treenaan. Muutenkin hän on tosi tarkkana siitä, mitä liikkeitä saan tehdä :)
 
Mä oon tehny vinoja ja syviä, varovasti ja kroppaa kuunnellen, hitaina rauhallisina toistoina. Ei siis missään tapauksessa mitään repiviä ja räjähtäviä. Suoria en ees vois tehdä, kun ei ne enää hermotu :D

Ja mulla rv 22.
 
Laskettelukausi saatu kunnialla päätökseen ja hiihdotkin hiihdelty ilman ongelmia. Nyt alkaa askelkyykyt ja maastavedot hankaloitumaan kun maha tulee tielle, mutta muuten onnistuu vielä.
Miten muilla? Vieläkö pystyy ongelmitta harrastamaan?
 
Mä oon niin onnellinen kun oon päässyt takaisin harrastusten pariin :) Treenaan 1-2 kertaa viikossa ja yhteensä n. 3 tuntia/vko. Siihen päälle arkiliikuntana kävely.

Onhan se iso pudotus kun ennen raskautta treenasin 3-4 kertaa viikossa... mutta pystyy sentään tekemään JOTAIN ja ainakin kävelyn haluaisin pitää kuvioissa ihan loppumetreille asti. Saa nähdä pysyykö kroppa menossa mukana.
 
Eilen palasin salille useamman viikon häämatkasta ja yleisestä sählingistä johtuneen tauon jälkeen. Hyvältä tuntui! Nyt vaan pitäisi saada rutiini takaisin.

Äitiysjoogaa oon myös harrastellut ihan kotona youtuben avustuksella, ja kerran viikossa tunneilla mutta nekin on nyt jääneet väliin. Jospa tänä viikonloppuna ehtisi taas.
 
Mulla kyllä nyt liikunta taitaa jäädä melko vähille. Rauhallisia lenkkejä teen jatkossa koiran kanssa ja siinäpä se. Kävin eilen tunnin reippaan lenkin ja pari kertaa supisti ikävästi.. :sad001 piti huilata. Työpäivänkin aikana on pakko levätä kun tuntuu että ei vaan jaksa enää tukka putkella höyrytä. Salilla käynnin lopetin n pari viikkoa sitten kun sekin aiheutti yöllä ikäviä supisteluja.
 
Merivesiväri : sulla noi määrät ollu aiemmin aikast paljon, joten tuntuu varmaa ilkeältä olla liikkumatta. Mutta kesän jälkeen sitten taas uudella innolla!!

Mulla on lähinnä tuo kävely ja pitkään pystyssä oleminen hankalaa. Lenkille on turha lähteä ja eilen ei pystyny enää tehtaalla koko päivää pyörimään vaan piti puolen päivän jälkeen jo palata toimistolle.
Mutta tänään salilla jaksoi taas hyvin huhkia.
 
Mä aloitin pyöräilyn, kun paha olo väistyi. Työmatkat olen ajellut, mutta nyt supistelujen takia on tauolla.
Ekan raskauden aikana kävin salilla vielä viikolle 34, kunnes muutettiin. Ja koiraa lenkitin vähintään 1h/pvä. Nyt en oikeasti pysty edes supistelematta kävelemään edes 200m. Toivottavasti pian palaudun entiselleen ja pystyisi pyöräilemään edes.
 
Täällä tulee liitoskipuja jos yritän kävellä joten lenkit olen vaihtanut vain hitaaseen koiran ulkoilutukseen. Salilla ja ryhmäliikuntatunneilla pystyn käymään ihan normaalisti 2-5krt viikossa ja myös työni on todella fyysistä, siinä tosin selkä kiteytyy jonka takia en saa öisin unta kun sattuu niin... (rv24+5)
 
Muokattu viimeksi:
Mikä liikunta? :D Kyllä taas eilen sai itsensä niin kipeäksi parin kilometrin kävelyllä, että taidan ihan suosiolla jo jättää liikkumisen taaperon perässä kulkemiseen ja kotitöihin. Rv 24+1 kaksoset.
 
Voi mulla on tuskaa liikkua tän yhden kanssa ja en voi kun vaan kuvitella mitä se olis kahta odottaessa :eek:
 
Kyllä sielua korventaa kun ei pääse lenkille kun aurinkokin paistaa! Oon aina tykännyt juoksemisesta mutta nyt oisi kun menisi repun kanssa ja tuntuu ilkeeltä joten täytyy tyytyä kävelyyn. Sekin on välillä niin hidasta että tunnen itseni eläkeläiseksi.
Pari kertaa olen joskus aiemmin kokeillut joogaa mutta se on tuntunut asteen verran liian hipiltä ja hidastempoiselta. Nyt kävin kokeilemassa äitiysjoogaa ja olihan se edellen hieman hippiä ja hidasta mutta tuntui nyt ihan hauskalta vaihtelulta kun ei pääse " oikeasti" urheilemaan. Ratsastamaan en ole uskaltanut koko talvena. Ikävä heppoja...
 
Joogaaki on niin montaa sorttia.. Ite olen kirjautuneena yogaiaan, sitä kautta olen tutustunu joogaan. Nyt pitäis tästä ryhdistäytyä taas joogailemaan enemmän ku on jääny niin kamalan vähälle ihan kaikki liikunta. Kyl on taas selitelty itelle kaikella ettei nyt kykene. Ensin oli pahoinvoinnit, sit flunssat, sit romahti hb ja kaiken muun päivän tohinan keskellä tahto vaan nukkua aina ku mahdollista. Jospa nyt rautakuuri tehois ja saisin energiani takaisin. Päätin lopettaa herkkujen possuttelun pari päivää sitte, toivotaan että sekin auttaa piristymään.. Olen nyt rauhallisesti joogaillu parina päivänä, ehkä tämä tästä taas lähtee.. :)
 
crossfitiä tuli harrastettua alussa mutta pitkän sairastelukierteen takia joutu lopettamaan puolivälin tienoilla. Nyt rv 30 pyöräilyä ja vähän lenkkiä. Vatsalihaksii ei oo uskaltanu tehä mutta ei ne vissiin kovin suositeltaviikaan ole..
 
crossfitiä tuli harrastettua alussa mutta pitkän sairastelukierteen takia joutu lopettamaan puolivälin tienoilla. Nyt rv 30 pyöräilyä ja vähän lenkkiä. Vatsalihaksii ei oo uskaltanu tehä mutta ei ne vissiin kovin suositeltaviikaan ole..
Aah, oletko pystynyt käymään vielä siis ihan juoksulenkeillä? Minulla on ehtinyt tulla jo juoksemista ikävä. Vimeisen kerran kävin äitienpäivänä, jolloin alkoi rv 25, ja tuolloin oli mahan kiristelytuntemusten (vatsalihaksissa?) takia jo melkoisen ikävän tuntuista, ja jo muutaman viikon ajan oli juostessa alkanut painaa rakkoa todella ikävästi jo heti alkumatkasta, vaikka lähtiessä olin käynyt vessassa. Viimeisellä kerralla luulen, että alkoi tulla supistelujakin loppumatkasta, niin ajattelin, että eihän tässä enää ole järkeä. Tuolloin tuntui, että muuten olisi kyllä ihan hyvin jaksanut vielä juostakin, esim. hengästymisessä en huomannut eroa entiseen, mutta enää (nyt rv 28) en jaksaisi varmaan senkään puolesta.
 
Takaisin
Top