Raskaus höpinöitä

Tsemppiä kaikille epävarmuudesta kärsijöille. :Heartred Kuulostaa riipivältä, kun ei voi tietää onko kaikki hyvin vai ei. Odottaminen on ihan tarpeeksi jännää ilman pelottavia vuotojakin... :sad001
Niinpä. Aina jokin huolettaa. :sad001
 
No niin, nyt sitten alkoi älytön huoli, kun tein äsken digitaalisen raskaustestin ja tulos oli Raskaana 2-3 viikkoa!!! Viikkoja mulla siis on tänään 7+1 eli odotin kyllä viikkonäyttöön 3+ :sad001 Ei olisi pitänyt tehdä koko hiton testiä varsinkaan näin perjantai-iltana, kun viikonlopuksi on vaikea edes saada mitään ultra-aikaa. Aloin kyllä nyt heti katselemaan, että mihin lääkäriin sitä pääsisi mahdollisimman pian.

Mulla on siis ollut aika vähän oireita, mutta vuotoa ei ole juurikaan ollut (viikko sitten oli vähän). Ainoa toivonpilkahdus tässä on se, että raskaustestin ohjeessa sanottiin, että jos kovin myöhään testaa, niin viikkonäyttö ei välttämättä näytä oikein. Tämä nyt vaan aiheutti mulle sellaisen huolen, että pakko nyt päästä ultraan heti! :confused::sad001
 
No niin, nyt sitten alkoi älytön huoli, kun tein äsken digitaalisen raskaustestin ja tulos oli Raskaana 2-3 viikkoa!!! Viikkoja mulla siis on tänään 7+1 eli odotin kyllä viikkonäyttöön 3+ :sad001 Ei olisi pitänyt tehdä koko hiton testiä varsinkaan näin perjantai-iltana, kun viikonlopuksi on vaikea edes saada mitään ultra-aikaa. Aloin kyllä nyt heti katselemaan, että mihin lääkäriin sitä pääsisi mahdollisimman pian.

Mulla on siis ollut aika vähän oireita, mutta vuotoa ei ole juurikaan ollut (viikko sitten oli vähän). Ainoa toivonpilkahdus tässä on se, että raskaustestin ohjeessa sanottiin, että jos kovin myöhään testaa, niin viikkonäyttö ei välttämättä näytä oikein. Tämä nyt vaan aiheutti mulle sellaisen huolen, että pakko nyt päästä ultraan heti! :confused::sad001

Mä olen itseni kanssa taistellut et teenkö vielä digin vai en, kun olisi yksi jäljellä ja nyt rv6+4. Itse testasin kertaalleen 3+ ja muutaman päivän päästä rv 5+0 iltavirtsasta sain 2-3. Kauhea huoli siitä tuli. Kokeilin seuraavana päivänä aamuvirtsasta ja näytti taas 3+. Sen jälkeen vannotin itseäni etten enää testaile.
 
Mä olen itseni kanssa taistellut et teenkö vielä digin vai en, kun olisi yksi jäljellä ja nyt rv6+4. Itse testasin kertaalleen 3+ ja muutaman päivän päästä rv 5+0 iltavirtsasta sain 2-3. Kauhea huoli siitä tuli. Kokeilin seuraavana päivänä aamuvirtsasta ja näytti taas 3+. Sen jälkeen vannotin itseäni etten enää testaile.
No just, tuokin olisi siis mahdollista, mutta mulla ei enää ole noita testejä :eek: Ei hitto mitä mä nyt teen... Huomiselle saisin kyllä yhden ajan, mutta se tarkoittaisi sovitun menon perumista ja outoja selityksiä ja Helsinkiin matkustamista... Että pitikin mennä tekemään se testi nyt illalla! :sad001
 
No just, tuokin olisi siis mahdollista, mutta mulla ei enää ole noita testejä :eek: Ei hitto mitä mä nyt teen... Huomiselle saisin kyllä yhden ajan, mutta se tarkoittaisi sovitun menon perumista ja outoja selityksiä ja Helsinkiin matkustamista... Että pitikin mennä tekemään se testi nyt illalla! :sad001

Mihin tulokseen tulit? Varasitko ultran?

Noi digit aiheuttaa kyllä paljon huolta :sad001
 
Mihin tulokseen tulit? Varasitko ultran?

Noi digit aiheuttaa kyllä paljon huolta :sad001
En nyt sitten ainakaan vielä varannut. Päätettiin kuitenkin ostaa tänään uusi digi ja tehdä testi aamupissasta. Ja jos vielä viikot näyttää olevan pielessä, niin täytyy sitten ensi viikon lopulle varata aikaa. Selvittelin jo hintojakin ja on kyllä sikakallista käydä perus yksityisen lääkäriaseman gynekologilla. Muutaman paikan löysin Helsingistä, missä selviää noin satasella.
 
Sen takia siis myös näin, että kun viikkoja on tänään vasta 7+2, niin jos oletettu hedelmöittymispäivä ei olekaan oikein, niin sydämensyke ei välttämättä vielä näykään ultrassa ja sitten joutuisi vielä käymään toisen kerran :wink Tää on muutenkin ollut alusta asti yhtä keskenmenon pelkoa ja nyt varsinkin se pelko yltyi..... :sad001
 
Mä meinasin ostaa digin tänään mut jäi sit hyllylle ja tyydyin normaaliin :D kolme plussaa tehty enkä enempää tee, varhaisultraan aika 10.10 mut siirrän kyllä viikolla tai kahdella eteenpäin ihan varmuuden vuoks, että sit selkeesti näkyy kaikki niinku kuuluukin :) takana yks km joten pelko tietysti matkassa mukana jollain tasolla koko ajan, nyt vaan onneks tunne et kaikki on ok :)
 
No niin, huolet jatkuvat: väsymys lakkasi tuossa kolmisen päivää lähes kuin seinään ja nyt tänään tajusin että tissit tuntuvat täysin normaaleilta, eivät lainkaan kovilta, pinkeiltä ja kipeiltä niin kuin tähän asti. Ei vuotoa, ei juuri kipuja. Keskeytynyt keskenmeno pelottaa. Nt-ultra olisi vasta päälle 4 viikon päästä.

Voi sanonko mikä, pakko ehkä varata uusi ultra koska vaikka kaikki olisikin ok niin pelkään että tapan sikiön tällä stressillä! :mad:
 
Mulla vähän sama: pelkään, että tää stressi tappaa sikiön! :eek: Mä nyt tein tänä aamuna uuden digitestin ja edelleen se näyttää viikot 2-3. Alkaa nyt tuntua aika toivottomalta..... Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä jos sinne pääsis ultraan. Jos ei, niin varaan sitten yksityiseltä. Tää huoli on ihan kamalaa :sad001
 
Mulla vähän sama: pelkään, että tää stressi tappaa sikiön! :eek: Mä nyt tein tänä aamuna uuden digitestin ja edelleen se näyttää viikot 2-3. Alkaa nyt tuntua aika toivottomalta..... Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä jos sinne pääsis ultraan. Jos ei, niin varaan sitten yksityiseltä. Tää huoli on ihan kamalaa :sad001

Milloin teit positiivisen raskaustestin ? Jos viikot ois kuitenkin vähemmän ?
 
No niin, huolet jatkuvat: väsymys lakkasi tuossa kolmisen päivää lähes kuin seinään ja nyt tänään tajusin että tissit tuntuvat täysin normaaleilta, eivät lainkaan kovilta, pinkeiltä ja kipeiltä niin kuin tähän asti. Ei vuotoa, ei juuri kipuja. Keskeytynyt keskenmeno pelottaa. Nt-ultra olisi vasta päälle 4 viikon päästä.

Voi sanonko mikä, pakko ehkä varata uusi ultra koska vaikka kaikki olisikin ok niin pelkään että tapan sikiön tällä stressillä! :mad:

Oliko niin et kävit jo vu:ssa ja siellä oli kaikki hyvin ?
 
Täällä kans ollut kaksi niin oireetonta päivää, et melkein olen jo varma, et kaikki ei ole hyvin...
 
Mulla oli viikolla 6-7 vielä oireettomia päiviä, viikon 8 alkaessa sellaista ei ole ollut. Ehkäpä teilläkin oireisto kasvaa kun viikot lisääntyy? Jotkut ovat koko ajankin melko oireettomia, mutta ymmärrän kyllä huolen. Itsekin olin aina oireettomina päivinä varma, että mitään raskautta ei olekaan olemassa.
 
En ole vielä käynyt ultrassa eli ei mitään tietoa onko siellä koskaan ollutkaan elämää :sad001

Ja ekan testin (jolloin tulos oli myös raskaana 2-3 viikkoa) tein jo 3.9. Hedelmöittymisen on ollut pakko tapahtua 15.-19.8., joten kyllä tämä nyt vähän pahalta vaikuttaa. Googlasin just, että viikkonäyttö kertoo viikot oikein 93% tarkkuudella :sad001
 
Täällä kans ollut kaksi niin oireetonta päivää, et melkein olen jo varma, et kaikki ei ole hyvin...

Ihan sama! Ne vähäiset oireet on vieläkin vähentynyt viimeisinä kahtena päivänä. Huomenna varhaisultra, joten silloin tilanne selviää.
 
Jostain olen lukenut että raskaushormoni on korkeimmillaan rv9. Ja mulla on nyt ollut viikon verran toooooosi paljon kuvotusta ja aivan väsynyt. Et ei kannata stressata oireettomia Päiviä vaan nauttia :D ja faktahan on se että jos keskenmeno tulee niin sille asialle nainen ei itse mahda mitään. :)
 
Mulla vähän sama: pelkään, että tää stressi tappaa sikiön! :eek: Mä nyt tein tänä aamuna uuden digitestin ja edelleen se näyttää viikot 2-3. Alkaa nyt tuntua aika toivottomalta..... Ajattelin soittaa huomenna neuvolaan ja kysyä jos sinne pääsis ultraan. Jos ei, niin varaan sitten yksityiseltä. Tää huoli on ihan kamalaa :sad001

NIIN ymmärrän tuon fiiliksen! Mielenrauha > 160e varhaisultrasta.

Oliko niin et kävit jo vu:ssa ja siellä oli kaikki hyvin ?

Kyllä, 6+1 eli kaksi viikkoa sitten. Silloin näkyi juuri ja juuri syke, tietysti noin aikaisin ei selkeämpää sykettä olisi voinut toivoakaan, oli onni että näkyi edes jotain. Laskennallisesti olisi ollut yli 7 viikkoa, mutta kierto oli ollut piiiiiiitkä.

Jostain olen lukenut että raskaushormoni on korkeimmillaan rv9. Ja mulla on nyt ollut viikon verran toooooosi paljon kuvotusta ja aivan väsynyt. Et ei kannata stressata oireettomia Päiviä vaan nauttia :D ja faktahan on se että jos keskenmeno tulee niin sille asialle nainen ei itse mahda mitään. :)

Se, että lopputulokselle ei mahda mitään on tietysti täysin totta. Kuitenkin se on liian kammottava ajatus se, että vauva olisi jo kuollut kohtuuni nyt ja minä eläisin seuraavat neljä viikkoa edelleen luomassa sidettä siihen, fiilistelemässä tulevaa vauvaa ja suunnittelemassa elämää turhaan ja vasta nt-ultra katkoisi siivet unelmilta. Pakko saada tietää aiemmin eikä pessimistiä rauhoita oikein mikään muu kuin täysi varmuus. :confused:
 
Takaisin
Top