Raskaudesta kertominen

Mä olen kertonut jo tosi monelle läheiselle ystävälle, mutta töissä ajattelin kertoa vasta rakenneultran jälkeen, ellei vatsa ala näkyä aiemmin.
 
Mun tekisi mieli kertoa jo perheelle ja ystäville mut en vaan jotenkaan saa sanaa suustani :D ihan sama juttu esikoisen kohdalla, koko kertominen tuntui vaan laastarilta joka piti repäistä.
 
Mä oon parille läheisimmälle ystävälle kertonut. En erityisemmin odottanut raskaudesta kertomista viimeksi, enkä odota nytkään. Edelliskerralla kaikki reaktiot olivat hyviä viimeksi ja ovat nytkin, mutta on se silti jännittävää 😁
 
Jos mulla lähtee viivat vahvistumaan haluisin kans kertoa läheisimmälle ystävälle ja siskolle. Olis kiva että saisi sitten sieltäkin suunnasta mahdollisesti tukea, jos kaikki ei meniskään hyvin.
 
”VAU, mikä uutinen !!🥰😍😭😍❤️❤️❤️ Ihan pyööryksissä täällä 😂🥰❤️❤️❤️

🫶🏽😍
Hän on se isovanhempi, joka värkkää paljon lasten kanssa ja ottaa yökylään ja seikkailuihin mukaan. Vaikka asuukin naapurikunnassa. ❤️

Hänellä itsellä on neljä lasta. Ja mikä ihana sattuma, että hän on myös ensimmäisen lapsen saanut 17 vuotiaana niinkuin minäkin. Ja hän myös aidosti rakastaa ja välittää esikoisestani, heillä on kaunis ja vahva isovanhempi-lapsi side vaikkei ole biologinen lapsenlapsi. 🥰
 
Kuulostaapa ihanalta anopilta @Mutsi96 ❤️ Ihana että on tollasia ihmisiä elämässä!
Mäkin olen jo parille ystävälle ja siskolle kertonut 🤭 Ei sitä vaan malta pitää salassa kun on niin innoissaan 🥳 Alussa oli tarkotus kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen, mutta näin siinä nyt kävi 😂
 
Kuulostaapa ihanalta anopilta @Mutsi96 ❤️ Ihana että on tollasia ihmisiä elämässä!
Mäkin olen jo parille ystävälle ja siskolle kertonut 🤭 Ei sitä vaan malta pitää salassa kun on niin innoissaan 🥳 Alussa oli tarkotus kertoa vasta ensimmäisen ultran jälkeen, mutta näin siinä nyt kävi 😂
Mäkin ajattelin et kerron veljille asiasta ekan ultran jälkeen. Toisin kävi 🤣
 
Hän on se isovanhempi, joka värkkää paljon lasten kanssa ja ottaa yökylään ja seikkailuihin mukaan. Vaikka asuukin naapurikunnassa. ❤️

Hänellä itsellä on neljä lasta. Ja mikä ihana sattuma, että hän on myös ensimmäisen lapsen saanut 17 vuotiaana niinkuin minäkin. Ja hän myös aidosti rakastaa ja välittää esikoisestani, heillä on kaunis ja vahva isovanhempi-lapsi side vaikkei ole biologinen lapsenlapsi. 🥰
Ihana, tuollaiset isovanhemmat (ja ihmiset yleensä) on kyllä kultaakin kalliimpia!
 
Hän on se isovanhempi, joka värkkää paljon lasten kanssa ja ottaa yökylään ja seikkailuihin mukaan. Vaikka asuukin naapurikunnassa. ❤️

Hänellä itsellä on neljä lasta. Ja mikä ihana sattuma, että hän on myös ensimmäisen lapsen saanut 17 vuotiaana niinkuin minäkin. Ja hän myös aidosti rakastaa ja välittää esikoisestani, heillä on kaunis ja vahva isovanhempi-lapsi side vaikkei ole biologinen lapsenlapsi. 🥰
Ihana isovanhempi! :smiling face with heart-eyes:
 
Kerroin miehelle heti kun plussa näkyi testissä. Oli kauan toivottu joten halusin heti juhlia yhdessä :Two-hearts: Muille ajattelin kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Viime raskaudessa kerrottiin jo rv 8, mutta nyt se tuntuu jotenkin tosi aikaiselta. Täytyy katsoa mikä olo on tässä viikkojen mittaan :smiling-eyes: Ja sekin tietty vaikuttaa miten raskaus alkaa näkymään.
 
Mie kerroin testintekopäivänä parhaalle ystävälle heti kun sain puolisolle kerrottua ja parille muulle ystävälle vajaan viikon päästä, kun meillä oli parhaan ystäväni polttarit ja piti kertoa että tarvitsen holittomat juomat matkaan😅 Tulipa polttareissa sitten kunnon hormoni-itkukohtaus ja tuli siinä muillekin polttarivieraille selitettyä 😂

Puolison äidille ollaan hankittu Tuula Vainikaisen Mummukirja, kun on hänen ensimmäinen lapsenlapsi ja täytti juuri pyöreitä. Itsellä hankalat välit omiin vanhempiin, mutta siskoni ajattelin yllättää, kun hän on ainoa jolla jo lapsia on ja joka siis ei ole meistä sisaruksista vielä täti/setä. Ahdistaa vähän kertoa vanhemmilleni, taustalla henkistä väkivaltaa ja itsellä pitkä mt-tausta sen takia.
 
Mä haluaisin omalle äidille kertoa, mutta en vielä muille. Appivanhemmille en haluaisi kertoa ollenkaan 🙈 Mutta kerron varmaan sitten kuitenkin samaan aikaan molemmille isovanhemmille, tasapuolisuuden vuoksi.
 
Mä haluaisin omalle äidille kertoa, mutta en vielä muille. Appivanhemmille en haluaisi kertoa ollenkaan 🙈 Mutta kerron varmaan sitten kuitenkin samaan aikaan molemmille isovanhemmille, tasapuolisuuden vuoksi.
On myös ihan oikein kertoa omalle äidille ensin ja appivanhemmille vasta myöhemmin...
 
On myös ihan oikein kertoa omalle äidille ensin ja appivanhemmille vasta myöhemmin...
Näin määki oon tehny kahella ekalla kerralla ja niin nytkin. Appivanhemmille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, kun on varmempaa että kaikki on hyvin. Meillä itsellä ei riittäisi voimavarat trisomialapsen hoitoon (tai no siis yllärinä jos tulee, niin sitten tulee ja sit etsitään voimavaroja), ja valittaisiin raskauden keskeytys trisomia tilanteessa. Miehen vanhemmilla taas on esikoinen down ja emme jaksaisi alkaa perustelemaan heille päätöksiämme. Joten odotellaan rauhassa sinne nt-ultran jälkeisiin aikoihin ❤️
 
Takaisin
Top