Raskaudesta kertominen

Mulla on sellainen pöhkö olo etten haluais kertoa kenellekään. :wtf Toivon ettei tää olo enteile mitään pahaa, mutta itse ehkä miellän sen tällä hetkellä sellaiseksi etten jaksais alkaa selittelemään kaikille, että ”Hääääh vieläkö te yhden hankitte, mitää??”. Kun jostain syystä koen, että tätä olis varmaan tiedossa, vaikka kyse onkin vasta kolmannesta lapsesta. Toisaalta en myöskään jaksais niitä lässyn lää onnitteluja ja kyselyjä ym. En mä tiedä mikä mua vaivaa, mutta ei kyllä jostain syystä nappaa kertoa yhtään aiemmin ekaa ultraa tms. :grin

Mulla on ihan sama, tosin tämä on nut neljäs ja tosiaan nuorimpaankin tulee seitsemän vuoden ikäero. Mutta niin tiedän jo suurimman osan reaktion ”vielä yks?! What?”
Enkä jaksais selitellä meidän perheen ratkaisuja kenellekään. Joten olen vähän miettinyt että annanko vaan asian näkyä ajallaan, että sitten viimeistään rv 20 alkaa olla aika selvä homma kaikille. (Kunhan sinne asti päästään)
Tosin mulla yleensä alkaa oksentelu ja aivan järjetön pahoinvointi jota jatkuu aika pitkään. Ja sitä voi olla vähän vaikea salata.
 
Mä jäin eilen kiinni siskolleni, enkä voinut muuta kuin paljastaa :grin tarjosi salmiakkia ja kun kieltäydyin, alkoi kysely! Koska mä en ikinä kieltäydy salmiakista niin alkoi kyseenalaistamaan että mistäs nyt kiikastaa :hilarious:

Kyllä me muillekin aletaan nyt sitten pikkuhiljaa paljastamaan, ennenkuin tieto alkaa meidän edellä kulkemaan. Lähinnä kun sisko on vähintään yhtä paha lörppähuuli kuin minä. Kyllä se muutamia päiviä kestää mutta sitten saattaa alkaa lipsahtamaan :hilarious:
 
Ostettiin esikoiselle paita, jossa lukee isoveli 2021. Ensi viikon varhaisultran jälkeen ajattelin että mentäisiin ainakin minun vanhemmilleni kylään ja laitetaan esikoiselle toi paita päälle ja katotaan tajuuko ne mitään :p
 
Mä olin jotenki aatellu et oon semmone ihminen, et kertoisin puolisolle ja ehkä yhdelle ystävälle testin jälkeen ja vasta varhaisultran jälkeen muille ystäville(jotka tietää yrityksestä).
Nyt sit kuitenkin oon kertonut jo yhelle työkaverille töissä(tiesi yrityksestä), ja kolmelle ystävälle ja kahdelle kaverille:hilarious: (näille kahdelle kaverille siks että tiputtelin silloin vähän verta ja halusin että tajuuvat mistä johtuu jos yhtäkkiä vaan vollotankin vessassa, tätä ei onneksi käynyt, koska vuoto ei ikinä alkanut ja nyt tiputtelukin pysynyt viikon poissa) ei hyvää päivää:hilarious:

Mua huvittais täl hetkel nähä parii ystävää, mut en uskalla, koska oon ihan varma et kertoisin heillekkin:laughing001 pelkään tuulimunaa enkä jaksais selittää etenkään miespuolisille ystäville et miksi ei vauvaa tulekkaan(tosin puolet ystävistä joille oon muutenki kertonut on miehiä).

Omille vanhemmille ja pomolle kerronkin sit varmaan viimesenä. Tätä jaksan hyvin odottaa mahdolliseen np-ultraan ja ylikin.
 
Aion kertoa muutamalle ystävälle, joille kertoisin myös mahdollisesta keskenmenosta. Perheelle kerrotaan vasta jos np-ultrassa kaikki on hyvin. Sen jälkeen sitten pikku hiljaa muillekin, varsinaista kiirettä koko maailmalle kertomisessa ei ole, riittää että lähimmät tietää. :)
 
Mulla on kauhea tarve kertoa mun parhaalle ystävälle, joka on itsekin raskaana toisella kolmanneksella. Tuntuu, että jotenkin loukkaan häntä kertomatta jättämisellä. En halua kuitenkaan horjuttaa hänen kuplaansa tuomalla vaikka vahingossa esiin omia huoliani raskauden suhteen. Tein nyt päätöksen, että alkuraskauden ultran jälkeen (7.9) kerron asian jos kaikki on hyvin. Jos taas ei ole, niin sen kertominen onkin sitten vähän haastavampaa....
 
Minä en osaa päättää kertoisinko kavereille, raskaus on vasta niin alkutekijöissään! Omille vanhemmille täytyi kertoa heti samana päivänä kun tein plussatestin, viinilasit oli jo katettu pöytään joten ei jäänyt paljon vaihtoehtoja :woot:

Parille hyvälle kaverille tekisi tosiaan mieli kertoa, mutta tuntuu jotenkin että jos nyt kertoo liian monelle niin pieleen menee varmasti o_O saa nähdä jaksanko odottaa varhaisultraan ennen kuin kerron. Ihan hölmöä toisaalta olla kertomatta, kun aivan hyvin voisin heille kertoa keskenmenosta tai kohdunulkoisesta jos niin ikävästi kävisi.

Miehen vanhempien kanssa illallistetaan todennäköisesti viikonloppuna, katsotaan onnistunko välttämään viininjuomattomuus kysymykset :woot:
 
Meillä tietää miehen lisäksi vain yksi mun hyvä ystävä, kun niin alussa ollaan. Ollaan kyllä puhuttu keskenmenoista avoimesti eli kaikki varmaan osaa odottaa uutisia jossain kohtaa, mutta ihan vielä ei tunnu hyvältä hirveän monelle kertoa. Jään viimeistään kiinni siinä vaiheessa kun en enää pysty juomaan kahvia tai kun en ota viiniä kun muut ottaa :woot:
 
Nyt rv6 ja plussasta kerroin miehen lisäksi vain äidille. Muille perheenjäsenille ehkä rakenneultran jälkeen
 
Me mennään 31.8. Eli 10+0 (tai saattaa olla 9+5) toiseen varhaisultraan ja sen jälkeen kerrotaan sukulaisille ja esikoiselle :) Muutamat kaverit tietää ja yksi mun serkku myös, kun kertoi, että saavat helmikuussa vauva, ni olihan se pakko sitten kans kertoa :grin
 
Mulla tietää miehen lisäksi muutama läheisin ystävä. Tässä oli nimittäin juuri näiden ystävien kanssa yhteinen viikonloppu, ja olihan se kaikista helpoin kertoa suoraan miksi en juo viiniä yms. :)
 
Meillä on kanssa tarkoitus odottaa np-ultraan, tosin jos varhaisultrassa näyttää olevan kaikki hyvin, voi olla että joillekin harvoille ja valituille tulee kerrottua jo vähän aikaisemmin. :)
 
Parhaalle ystävälle kerroin jo heti, kun oireet viittasi raskauteen. Miehelle tietysti myös jo heti oireista, vaikka silloin vielä olikin, että en tiedä, ei välttämättä ole mitään, mutta voi olla.. :rolleyes:
Muille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, jollei nyt joku satu kysymään.. :grin
 
Mun tekis mieli kertoa siskolle, äidille, ja muutamalle ystävälle.. mutta yritän malttaa varhaisultraan saakka.
 
Meillä ei tiedä vielä muut kun minä ja mies :happy:
Yritetään odottaa sinne nt-ultraan ja jos kaikki hyvin niin sitten kerrotaan. Toki en ole aiemminkaan saanut pidettyä masua piilossa kun niin aikasin alkaa turvotus ja maha pömpöttää :hilarious: katsotaan:Heartred
 
Mä kanssa just naureskelin miehelle, et mitenköhän kauan saadaan pidettyä asia salassa, kun maha on nyt jo niin turvoksissa että näyttää kun olis pidemmälläkin, ja anoppi on ainakin sellanen haukansilmä näiden raskausvatsojen kanssa :rolleyes:
 
Yritän töissä pitää salassa nt-ultraan saakka, tosin nytkin kuljen housunnappi auki ja olen normaalisti aika hoikka niin saattaahan tuo herättää epäilyksiä :hilarious: Viimeeksikin alkoi jo epäilykset herätä ennen kuin kerroin, mutta kukaan ei uskaltanut kysyä suoraan. Yhdelle lähimmälle työkaverille olen kertonut.
 
Me ei olla vielä kerrottu tästä raskaudesta kenellekään. Ollaan kyllä mietitty, että uskaltaiskohan sitä kertoa meidän vanhemmille nyt kun eka varhaisultra on takana. Sukulaisille ja kavereille kerrotaan luultavasti sitten nt-ultran jälkeen.

Työpaikan suhteen on vähän ristiriitaiset ajatukset: toisaalta olisi hyvä kertoa esimiehelle ja mun työparille mahdollisimman ajoissa, jotta pystytään varautumaan tilanteeseen hyvissä ajoin, mutta toisaalta haluaisin kertoa vasta sitten jos nt-ultrassa on kaikki hyvin. Tuonne nt-ultraan on ilmeisesti vielä muutama viikko aikaa, koska nyt menossa rv 8+.
 
Takaisin
Top