Raskaudesta kertominen

Tuossa eilen vielä kirjoittelin, että eiköhän odotella kertomisessa sinne nt-ultraan asti, mutta tulipa sitten kuitenkin kerrottua, kun juuri vauvan saanut todella hyvä ystäväni soitti ja pyysivät kummiksi. :’) He asuvat 800km päässä ja nimiäiset ovat ennen nt-ultraa... Pohdin, että ehkä parempi vain kertoa - jos vaikka täytyisi varoitella pahoinvoinnin vaikutuksesta matkustuskykyyn... :D Ehkä on kuitenkin ihan hyvä, että mahdollisesta keskenmenostakin sitten on vähän pakkokin kertoa myös jollekin ystävälle.
 
Kerroin raskaudesta heti positiivisen raskaustestin jälkeen molempien äideille. Viikonloppuna kerroin omalle äidilleni raskaudesta. Hän oli nyt sit kaivanut varaston uumenista minulla olleita vauvan vaatteita, joita isoäitini oli minulle ommellut.

Nyt alkuviikosta pysähdyin työmatkalla anopin luona ja kerroin hänelle että jos kaikki menee hyvin niin ensi keväänä hänestä tulee isoäiti.

Ystäville ja muille sukulaisille kerrotaan raskaudesta myöhemmin.
 
Melkein jo äsken vahingossa paljastin, kun otin kuvaa työpöydästä jota olin uudelleenjärjestämässä! Vauvaopas keskellä pöytää! Se ois niin bongattu siitä :laughing021 kihlat aikoinaan paljastin kuvalla, jota piti oikeasti vähän katsoa että hoksasi. Musta tuntuu että sen jälkeen äiti on katsonut aina tarkemmin mun kuvia että onko piiloviestejä. Ei nimittäin silloin huomannut ennenkuin sisko laittoi että katsoppa vähän tarkemmin :laughing021

Ens viikolla taidetaan kertoa kun nähdään kasvotusten, haluan nähdä reaktion. Vaikka kyllä osaankin jo kuvitella sen :laughing021 anoppi tulee vähintäänkin sekoamaan, katotaan missä kohtaa se nähdään niin voidaan kertoa :laughing002

Tuli ihan pöhkö ajatus nyt varmaan, mutta pitäiskö tehdä niin että kaulakoruun laittaa tutin roikkumaan ja katotaan että kuinka äkkiä tulee kysymys :laughing001
 
Mä laitoin kahdelle ystävälle heti kuvan testistä kun plussasin. Muille sitten vasta myöhemmin, vaikka tekis kauheesti mieli vielä parille kertoa... :laughing002
 
Tuli kerrottua töissäkin esimiehelle tyylillä. Pelästyin vuotoa tänään, en olisi päässyt sairaalaan käymää töiden puitteissa. Esimies oli töissä etänä, joten soitin hänelle vaan et tässä on nyt sellainen tilanne, että olen raskaana, mutta pelkään sen menevän kesken, joten minun pitäisi lähteä töistä sairaalaan käymään. Kaikki päättyi kuitenkin hyvin. Laitoinkin muualle jo viestiä, että vuotoa ei ultrassa näkynyt ja syke löytyi
 
Tänään kun mentiin äitini luokse kylään hän jo arvasi.. Aluksi jankkasin etten ole, mutta lopulta oli pakko kertoa kun niin intti että olen raskaana.. Silmistä kuulemma näki:hilarious:
 
Tänään kun mentiin äitini luokse kylään hän jo arvasi.. Aluksi jankkasin etten ole, mutta lopulta oli pakko kertoa kun niin intti että olen raskaana.. Silmistä kuulemma näki:hilarious:

Oon kuullut saman, että silmistä näkee o_O haluaisin itsekin nähdä miltä näyttää :grin ei ole tuollaista taitoa vielä..
 
Oon kuullut saman, että silmistä näkee o_O haluaisin itsekin nähdä miltä näyttää :grin ei ole tuollaista taitoa vielä..


Njoo ite haluisin kanssa tietää miltä näyttää silmät tuolloin :grin
 
Tänään kun mentiin äitini luokse kylään hän jo arvasi.. Aluksi jankkasin etten ole, mutta lopulta oli pakko kertoa kun niin intti että olen raskaana.. Silmistä kuulemma näki:hilarious:

Mun entinen työkaveri näkee kuulemma ylähuulesta. :confused005
 
Hyvälle ystävälle, toisen lapsen kummille, kerroin tänään. Mietin kyllä, että kerronko, kun ovat itse yrittäneet toista lasta pitkähkön ajan, mutta päätin kuitenkin, koska ollaan tosi läheisiä. Oli ihan toooosi jännää kertoa jostain syystä. Äidilleni aion kyllä kertoa myös aika pian.
 
Parille ystävälle ja veljelle olen kertonut. Esikoiselle päätettiin kertoa vasta kun koulun aloitus ohi, ettei mene jännittäminen ihan överiksi... vaikka taitaa tuo tarkkasilmäinen ehkä jotain aavistella :cool14 kun kuulemma "pitää mua silmällä" . Jonkun kivan lahjan tai hömpötyspaidan (big sis) ajattelin hänelle hommata että tuntisi itsensä niin spessuksi kuin onkin :Heartbigred ideoita otetaan vastaan!!!
 
Mulla on sellainen pöhkö olo etten haluais kertoa kenellekään. :wtf Toivon ettei tää olo enteile mitään pahaa, mutta itse ehkä miellän sen tällä hetkellä sellaiseksi etten jaksais alkaa selittelemään kaikille, että ”Hääääh vieläkö te yhden hankitte, mitää??”. Kun jostain syystä koen, että tätä olis varmaan tiedossa, vaikka kyse onkin vasta kolmannesta lapsesta. Toisaalta en myöskään jaksais niitä lässyn lää onnitteluja ja kyselyjä ym. En mä tiedä mikä mua vaivaa, mutta ei kyllä jostain syystä nappaa kertoa yhtään aiemmin ekaa ultraa tms. :grin
 
Siskolle ja hänen miehelle kerrottiin heti, koska ovat olleet tietoisia koko ajan meidän vauva yrityksistä.
Vanhemmille, niin omille kuin miehenkin vanhemmille ajateltiin kertoa varhaisultraa jälkeen. Muille ystäville ja tutuille nt-ultran jälkeen.

Haluttais jo kertoa kaikille, mutta ei uskalla jos kaikki ei olekkaan hyvin.
 
Tänään kun mentiin äitini luokse kylään hän jo arvasi.. Aluksi jankkasin etten ole, mutta lopulta oli pakko kertoa kun niin intti että olen raskaana.. Silmistä kuulemma näki:hilarious:

Mulla kanssa esikoisesta äiti sanoi, että näki silmistä, että olen raskaana. Ihmettelin, että miten se on mahdollista, kun ihan tavalliset silmät peilissä näkyi :grin
 
Mä olen nyt ajatellut vähän jemmailla tätä salaisuutta, joten senkin takia heti hyökkään tänne teidän muiden kanssa turisemaan. :grin (Toki tää alku täällä ryhmässä on muutenkin vähän tälläistä spämmäämistä, että saa ton 20 viestiä kasaan. Soooriii! :sorry:)

Treenikaverille ajattelin illalla kertoa, kun joudun vähän keventämään painoja tai jos pökerryn vaikka salille. Mun rakkain ystävä on raskaana rv 15, mutta pohdin etten taida hänelle ihan vielä kertoa; pelkään, että hän alkaa enemmän panikoimaan omaa raskauttaan, jos mä tuon vaikka vahingossa esiin omaa huoltani koskien omaa napaani.

Varmaan se rv 12 on meillä rajana, jonka jälkeen läheisimmät saavat tietää. Someen en ajatellut tuoda koko raskaus -asiaa, vaan laittaa vasta sitten vauvan synnyttyä varpaista kuvan tms.

Töissä yritän vetää napaa sisään niin pitkään kuin mahdollista.... :cool:
 
Mä palasin viikko sitten töihin vanhempainvapaata, joten yritän pitkittää kertomista ainakin sinne nt-ultran jälkeen. Parille ystävälle kerron heti, kun nähdään. Meidän vanhempien omat perheet saa myös tietää sitten nt-ultran jälkeen. Tosin miehen sisko on arvannut kaksi edellistä raskautta jo rv7 ja rv10. Saa nähdä, miten pitkään nyt pysyy salassa.
 
Muutama työkaveri arvasi viikonloppuna, että olen raskaana. Pakko syödä töissäkin extra välipaloja, ettei paha olo iskisi pahana. Ei ole yhtään normaalia mulle ja en sit osannut valehdella uskottavasti, kun kysyttiin. :grin Vannotin kyllä olemaan hiljaa, koska iso keskenmenoriski ja ymmärsivät kyllä hyvin.
Omalle esimiehelle kertominen voi tulla ajankohtaiseksi piankin, jos tämä olo tästä vielä vähän pahenee. Lisäksi huolettaa toi korona ja sen näkyminen taas päivittäin töissä. En haluaisi syyttelyitä muilta, että miksi en halua hoitaa edes epäilyjä ennen tuloksien tulemista.
 
Takaisin
Top