Raskaudesta kertominen

Lilli21

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuiset 2021
Maaliskuiset 2024
Kenelle ja miten olette kertoneet raskaudesta? Missä vaiheessa raskautta? :)

Täällä tällä hetkellä vain minä ja mies tiedetään. :grinHirveä hinku olisi kuuluttaa kaikille, mutta ollaan sovittu, että yritetään olla asiasta hiljaa sinne nt-ultraan asti. Ainoastaan omalle äidille aion kertoa, kun nähdään ja todennäköisesti parhaimmille ystäville heti, jos ja kun testiin saa isommat viikot. Vklpna nähdään miehen perheen kanssa, ja toivon etten jää kiinni juomien jäämisestä lasiin. :)
 
Kenelle ja miten olette kertoneet raskaudesta? Missä vaiheessa raskautta? :)

Täällä tällä hetkellä vain minä ja mies tiedetään. :grinHirveä hinku olisi kuuluttaa kaikille, mutta ollaan sovittu, että yritetään olla asiasta hiljaa sinne nt-ultraan asti. Ainoastaan omalle äidille aion kertoa, kun nähdään ja todennäköisesti parhaimmille ystäville heti, jos ja kun testiin saa isommat viikot. Vklpna nähdään miehen perheen kanssa, ja toivon etten jää kiinni juomien jäämisestä lasiin. :)

Mä olen kertonut äidille (lähetin kuvan positiivisesta testistä heti :biggrin) ja parille kaverille jotka tiesivät yrittämisestä. Mies on kertonut työnantajalleen (puhuvat paljon ja ovat suht läheisiä) eikä ainakaan tietääkseni kenellekkään muille.
Julkisesti aletaan myöskin kertomaan vasta ekan ultran jälkeen :) Tosin ihan varmaan möläytän jollekkin vielä :smiley-ashamed005
 
Kenelle ja miten olette kertoneet raskaudesta? Missä vaiheessa raskautta? :)

Täällä tällä hetkellä vain minä ja mies tiedetään. :grinHirveä hinku olisi kuuluttaa kaikille, mutta ollaan sovittu, että yritetään olla asiasta hiljaa sinne nt-ultraan asti. Ainoastaan omalle äidille aion kertoa, kun nähdään ja todennäköisesti parhaimmille ystäville heti, jos ja kun testiin saa isommat viikot. Vklpna nähdään miehen perheen kanssa, ja toivon etten jää kiinni juomien jäämisestä lasiin. :)

Me on kerrottu mun vanhemmille, ollaan niin läheisiä että tuntui oikealta kertoa heille heti. Kerrottaisiin myös keskenmenostakin jos sellainen tulisi, niin oli luontevaa kertoa heti heille kun plussa tehtiin. Miehen vanhemmat saavat vielä odottaa, heille ei ole kiirettä kertoa :grin itselläni tekisi mieli kertoa parille läheiselle ystävälle, mutta en vielä ole.. ehkä odotan kun viikot pidemmällä. Huomasin äidissä kyllä heti muutoksen kun kerroin raskaudesta, soittelee päivittäin ja käy kylässä:grin
 
Me on kerrottu mun vanhemmille, ollaan niin läheisiä että tuntui oikealta kertoa heille heti. Kerrottaisiin myös keskenmenostakin jos sellainen tulisi, niin oli luontevaa kertoa heti heille kun plussa tehtiin. Miehen vanhemmat saavat vielä odottaa, heille ei ole kiirettä kertoa :grin itselläni tekisi mieli kertoa parille läheiselle ystävälle, mutta en vielä ole.. ehkä odotan kun viikot pidemmällä. Huomasin äidissä kyllä heti muutoksen kun kerroin raskaudesta, soittelee päivittäin ja käy kylässä:grin

Voi ei kuinka ihana äiti :love7 Mun äiti viestittelee ja kyselee, että ei kai oo menkat alkanu :biggrin
 
Voi ei kuinka ihana äiti :love7 Mun äiti viestittelee ja kyselee, että ei kai oo menkat alkanu :biggrin


Äiti vähän innokas:grin
Ja onhan tämä luxusta kun menkat on pois:smiley-bounce012 ei ole ikävä ja toivottavasti pysyiski pois!
 
Joo, parasta kyllä raskaana ollessa on olojen puolesta se et ei oo menkkoja!

En tiedä millon kerrotaan, tein plussan minun vanhempieni luona kun ollaan oltu täällä kesälomareissulla. Siellä se positiivinen raskaustesti lojuu vessan roskiksessa, mut ei olla puhuttu asiasta mitään kellekään. Ehkä haluaisin odottaa ekaan ultraan, mutta katsotaan kuinka käy. Tänään ois anopin pitäny laittaa meidän perheelle punkkirokotteet, mutta voi olla et unohdetaan hakee ne nyt apteekista:angelic:.
 
Me ollaan kerrottu heti läheisimmille ystäville ja myös perheille. Laitoin ite raskaustestistä heti kuvan. :joyful:

Meillä on takana lapsettomuutta ja hoitoja, joista ollaan koko ajan ihan avoimesti puhuttu muutenkin. Niin tuntui ihan luontevalta nytkin kertoa heti tästä. Kerrottiin myös aikaisemmasta raskaudesta ja keskenmenosta. Tuntuu helpommalta itselle puhua kuin "salailla" asiaa.

Töissä ei olla mitään puhuttu. Tuskin vielä pitkään aikaan. Ja muillekin kavereille ja tutuille kerrotaan sit myöhemmin, ei kiirettä.
 
Kenelle ja miten olette kertoneet raskaudesta? Missä vaiheessa raskautta? :)

Täällä tällä hetkellä vain minä ja mies tiedetään. :grinHirveä hinku olisi kuuluttaa kaikille, mutta ollaan sovittu, että yritetään olla asiasta hiljaa sinne nt-ultraan asti. Ainoastaan omalle äidille aion kertoa, kun nähdään ja todennäköisesti parhaimmille ystäville heti, jos ja kun testiin saa isommat viikot. Vklpna nähdään miehen perheen kanssa, ja toivon etten jää kiinni juomien jäämisestä lasiin. :)

Nt-ultraan asti olisi ihana pitää salassa perheeltä, mutta tiedän etten pysty tälläistä salaisuutta kauaa sisälläni:hilarious: nytkin tekisi mieli sanoa, mutta maltetaan. Jos varhaisultraan mennään niin sitten ainakin jos tuntuu siltä.
 
Kahdelle kaverille olen kertonut. Toiselle niistä oli vähän pakko kertoa kun menin eilen hänen luokseen viettämään tyttöjen iltaa.. hän oli ostanut viiniä jota oli tarkoitus nautiskella paljussa.. piti kieltäytyä :wacky: eikä juuri muuta tarvinnut sanoa niin arvaskin. Tiesi että yritetään vauvaa. :p
 
Äidille kerron tänään. Löysin hauskan idean netistä. Tutti johon kirjoitin lapun, että pidä tämä tallessa kun tulen kylään, äitini tuntien hän kuitenkin unohtaa sen. Nähdään huhtikuussa. samanlainen teen myös isälle ja siskoille. He eivät siis tiedä, mutta huomenna tietävät :D
 
Meillä myös lapsettomuushoitotaustaa joten olen muutaman kaverin pitänyt ajan tasalla missä mennään hoidoissa. Kun edellinen ei onnistunut niin nyt halusin kertoa heti kun onnistui! Samoin kerroin heti äidille ja veljelle. Töissä yritän pitää vielä pitkään salaisuuden, mutta korona vähän ahdistaa ja mietin pitäisikö kertoa esimiehelle piakkoin jos saisi jäädä tekemään etätöitä kotoa käsin kokonaan.. tai sitten kuljen maski päällä töissä. Tulisipa se maskipakko kaikille niin en erottuisi :angelic:
 
Mä kerroin perjantaina äidille, koska meidän piti mennä ensi viikonloppuna pk-seudulle. Päätettiin nyt perua plussan ja koronan takia, ei viitsi ottaa riskejä, et saisin tartunnan sieltä. Äiti oli ihan onnessaan. Myönsi, että oli juuri jostain kirpparilta katsellut vaunuja heille lainavaunuiksi, ettei tarvitse raahata kotoa, kun käy kylässä. :love017 Sanoi, että tulee olemaan vaikeaa pitää kyllä suunsa kiinni, mutta tietty ei kerro kenellekään, kun vielä isot riskit, että käy jotain. Jännää! :smiley-bounce013
 
Täällä tietää vain mies ja sillä varmaan mennään nt-ultraan asti. Edellinen raskaus kun päättyi huonoihin uutisiin nt-ultrassa, niin helpommalla pääsee kun kertoo vasta sitten :happy:
Kerroimme kyllä sitten kkmstä minun perheelleni..
 
Ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kenellekään, jotenkin liikaa huolestuttaa, että jos asiat ei etenekään normaalisti ja hyvin. Harmittaa, kun on aika epävarma olo, työkuviot suunnitellaan meillä pitkälle ja minulla on kiireinen, matkustamista sisältävä työ. Olisi järkevää kertoa pomolle ja työkavereille, jotta olisi helpompi vähän keventää työkuormaa. Varsinkin, jos tässä koronatilanne pahenee, raskaana ollessa ei todellakaan haluaisi reissuiltansa tartuntaa.

Näillä näkymin tuntuu siltä, että varmaan yritetään odotella nt-ultraan asti, se on 22.9. Onko aika ikinä mennyt näin hitaasti!? Nyt vasta 5+2.

Vajaan parin viikon päästä olen menossa viikonlopuksi ystävälle, joka muuttaa ulkomaille. Normaalisti ohjelmassa olisi sushi-buffettia ja parit siiderit lautapelien äärellä... Siinäkin mielessä taitaa olla pakko kertoa. Ja toisaalta kertoisin hänelle mieluiten kasvotusten, kohta se on myöhäistä, kun hän on ulkomaille muuttamassa eikä varmaan koronan vuoksi paljon Suomeen lähikuukausina reissaile.
 
Pakko muuten vielä kommentoida, että kuunnellessani Hei Baby -podcastia, itkin vuolaasti, kun he keskustelivat läheisille kertomisesta. On tässä vähän tunteet pinnassa.

Ja jos Hei Baby ei ole tuttu, niin TUTUSTU! Ihanin poscast, minkä tiedän, kuuntelin antaumuksella jo hyvissä ajoin ennen kuin edes aloitettiin yrittämistä. :Heartred
 
Pakko muuten vielä kommentoida, että kuunnellessani Hei Baby -podcastia, itkin vuolaasti, kun he keskustelivat läheisille kertomisesta. On tässä vähän tunteet pinnassa.

Ja jos Hei Baby ei ole tuttu, niin TUTUSTU! Ihanin poscast, minkä tiedän, kuuntelin antaumuksella jo hyvissä ajoin ennen kuin edes aloitettiin yrittämistä. :Heartred

Kiitos vinkistä. Tykkään ihan hirveesti podcasteista, mutta uuden alottaminen on aina vaikeeta. Helpompaa kun saa ensin kuulla suosituksia. :grin
 
Kerroin eilen kaverille. Naureskeli tätä ikäeroa (1v2kk), että tekö ette tienneet miten niitä tulee.:joyful:
Vaikka on keskenmeno historiassa, niin en silti jaksa tietoa pantata. Kun olen siitäkin km halunnut puhua myöhemmin, vaikkei silloin kukaan tiennytkään.
 
Olen kertonut kahdelle kaverilleni, ketkä tiesivät yrityksestäkin. Kauheesti tekisi mieli kertoa muillekin, mutta ei nyt vielä sentään! :grin Omille ja miehen vanhemmille haluaisin kertoa jotenkin hauskasti, vaikka että laitettaisiin esikoiselle joku isoveli-paita päälle ja katsottaisiin tajuaako ne mitään. Onko kellään vinkkejä tähän? :)
 
Vielä toistaiseksi on mun ja miehen tiedossa vain, mutta oon sen verran löysähuuli että ei tämä kauaa salassa pysy. Eikä sen kyllä tarvitsekaan pysyä :joyful:
 
Kahdelle ystävälle kerroin uutiset maanantaina, ihanaa päästä jakamaan alusta asti oloja heidän kanssaan. :) Kaikki odottavat jännityksellä ekaa vauvaa. :love017 Töissä olen onneksi pystynyt pitämään suuni kiinni, vaikka viimeksi tänään työkaveri sanoi, että olenkin varmaan sitten seuraava äitiyslomalle jäävä. Ei tiennyt kuinka oikein ehkä osui :laughing002
 
Takaisin
Top