Raskaudesta kertominen

Täällä tällä hetkellä tiedetään vain minä ja mies, mutta viikonloppuna taitaa paljastua muutamille ystäville jos rupeavat kyselemään. Meillä on sellaiset syyskauden avajaiset drinkki-illan merkeissä ja minä ajattelin tuoda tarjolle variaation Mocktaileja ja mies tarjoilee oman versionsa.:joyful:
Vanhemmillemme tuntuu että olisi ihanaa kertoa, mutta meillä kaikki odottavat niin kovasti isovanhemmuutta, että se luo itselle vähän paineita olla enemmän varma siitä että kaikki on hyvin ja sujuu normaalisti.:bookworm::angelic: Oli pakko tilata aika varhais UÄ, kun jänskättää niin tämä esikoisen odotus ja haluan tietää osattiinko me tosiaan tehdä jotain näin ihmeellistä!:hilarious:
Katsotaan mitä sieltä kuuluu, josko mahdolliset hyvät uutiset antaisivat luottoa kertoa vanhemmille. Tuntuu aina äidin kanssa jutellessa ihan kamalalta kun ei uskalla kurkku suorana kailottaa että ”meille tulee nyt se Wauva!”:p
Töihin on pakko ilmoittaa tuossa parin viikon päästä, kun olen ilmoittautunut kertausharjoituksiin, jonne ei siis nyt tule tietenkään lähdettyä...:smiley-bounce013
On tämä jännittävää ja ihanan sekavaa aikaa!:smiley-bounce016
Tsemppiä meille kaikille!
 
Mä mietin täällä, että muille lapsille on varmaan kohta pakko kertoa etten oo vakavasti sairas vaikka siltä vaikutan, vaan niille vaan tulee (ehkä) sisarus.
 
Mä mietin täällä, että muille lapsille on varmaan kohta pakko kertoa etten oo vakavasti sairas vaikka siltä vaikutan, vaan niille vaan tulee (ehkä) sisarus.
Mää oon kans miettinyt, et pitää ehkä kertoa esikoiselle, miks oon koko ajan ihan väsynyt ja pahoinvoiva. Jos vaikka ymmärtäisi jo vähän, et en mitenkään ilkeyttäni mieluummin lepäile ku leiki sen kanssa.
 
Kerroin tällä viikolla mun parhaalle ystävälle :Heartred tuli vaan semmonen tunne et pakko saada jakaa tää uutinen jonkun kanssa ja päästä puhumaan tästä ja kyllä helpotti kun sai kerrottua edes jollekkin.
 
Täällä mennään nyt 10+2 eikä olla vielä kerrottu kuin yhdelle mun ystävälle. Kovin kauaa ei maha tule pysymään piilossa, joten voihan se olla että asia paljastuu monelle ihan kertomattakin, yllättävän pian.
En oikein tiedä miten suhtaudun tähän kertomiseen. Varmaan mekin saadaan paheksuntaa osaksemme, mitä te nyt vielä niitä lapsia teette? Ja että vielä kaksi kerralla? Mutta tämähän on ihan meidän asia!
Joku sanoi että äiti on nähnyt raskauden silmistä. Minun äitini myös on aiemmat raskaudet silmistä huomannut.
 
Kerroin siskoille 8 viikolla, äidille ja isälle 10 viikolla ja puolison vanhemmille ja veljelle 12 viikolla. Muut ei vielä tiedä ja nyt siis menossa 12+5. Lapsille pakko kohta kertoa, koska vatsa on jo todella selvästi näkyvissä.
 
Me kerrottiin viikonloppuna lapsille ja lähisukulaisille, syy oli se ettei mahaa enää pysty piilottaan :hilarious:
Ja toiseks, riskiviikot on ohi, tosin ultra vasta ens ma mutta kyllä nää oireet sen niin hyvin kuvastaa että raskaana ollaan :Heartred
 
Alettiin kertomaan ystäville ja sukulaisille nt-ultran jälkeen. Töihin en ole vielä kertonut ollenkaan, kun etätöissä ollaan koko ajan.
 
Puoliväli lähestyy, mutta edelleenkin vain oma perhe, pari ystävää ja esimiehet ovat saaneet kuulla uutiset. Pian kuitenkin on aika käydä mahan kanssa livenä työpaikalla, niin eiköhän se tieto ala liikkua omalla painollaan. Jos nyt ylipäätään on muille niin kiinnostava uutinen.. :rolleyes:
 
Meilläkään ei tiedä muut kuin oma perhe ja yhdelle kaverille oon kertonut. Töissä aattelin kertoa vasta kun on pakko. Viime raskaudesta kerroin kollegoille vasta rv28, oli niin pieni maha :rolleyes: nyt tässä toisessa raskaudessa maha on jo näillä viikoilla ihan selvä
 
Meilläkään ei tiedä muut kuin oma perhe ja yhdelle kaverille oon kertonut. Töissä aattelin kertoa vasta kun on pakko. Viime raskaudesta kerroin kollegoille vasta rv28, oli niin pieni maha :rolleyes: nyt tässä toisessa raskaudessa maha on jo näillä viikoilla ihan selvä
Mulla vähän sama juttu, viimeksi maha oli näin jälkeen päin katseltuna melko pieni. Nyt vasta uskon, ettei se ehkä kiinnittänyt niin paljoa huomiota kuin luulin... Nyt kokoa näkyy ja tuntuu(!) olevan jo sen verran kuin viimeksi 7kk kohdalla. (Mittanauhan ja tiettyjen paitojen mukaan) :grin
 
Mulla näkyi jo vkolla 13 vaikka on ensimmäinen, töissä työkaveri arvasi... pallo alkoi näkyä kunnolla siinä vkolla 14 eteenpäin, no selvisi että istukka on edessä eli se voi kai vähän lisätä tuota kasvua eteenpäin ☺️ Eli meidän lähipiirissä kyllä nyt kaikki tietää.
 
Takaisin
Top