Raskaudesta kertominen muille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ar94
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enpä sitten saanut lisätietoja asiaan eilen, kun oma neuvola on koko tämän viikon kiinni.... 🙈 Nyt vuotelee vähän enemmän... Ei supistele tai kramppaa... Mutta ummetus vaivaa... 🙄 Saapa nähdä pysyykö matkassa vai ei... Tänään arviolta 6+6

Muokkaus... 💔
Krampit ja vuoto voimistui.. ei tarvitse suunnitella tai miettiä kertomista. Siskolle sanoin kun nähtiin nyt aattona... Nyt vain kääriydyn särkylääkkeiden kera viltin alle sohvan nurkkaan syömään suklaata ja katsomaan televisiota...

Tsemppiä teille muille odotukseen! ❤️

Muokattu viimeksi:
Pysyn hissun kissun asiasta, vähän turvallisemmille vesille haluan jo esikoisenkin vuoksi kun ymmärtää jos puhutaan tulevasta vauvasta 😇 Stressaa itseäni jos kovin aikaisin lähipiiri tietää niin suojelen omaa itseäni 😅😊
Meillä on omat haasteet ollut raskauksissa niin siksi salaisuutena haluan pitää alkuun.
Töihin kerron vasta huhtikuussa jos pystyn vaan pimittämään tiedon niin pitkään ja pääsen sit nopeammin kesälomille ilman että töissä raskaus on puheenaihe pitkään 🫣
Vanhemmillemme varmaan kerrotaan kun alkaa raskaus näkymään jos ei ole ennen pakko kertoa(toivottavasti saadaan pidettyä pimennossa alku osa) 😇
Kummiehdokkaille sit vanhempien jälkeen ja muut kuulkoon sitä mukaa kun nähdään kun tärkeimmät on infottu 🫣😇

Poikkeuksena pohdin mummia ja mun parasta ystävää että kertoisiko heille jo alkuvuodesta jotta oisivat ajoissa tietäviä ja voisi heille höpötellä asiasta ja tarvittaessa saada apua jos tulee jotain tarvetta 🥰

Päätin että en kavereille kerro kuin varmaankin vasta rv12 jälkeen ja nyt huomaan että olen hirveän paranoidi että enhän vain ole kirjoitellut tänne mitään mistä mut vois mahdollisesti tunnistaa :tears: kaveripiiri on pieni eikä mun tietääkseni kukaan ole just nyt lapsentekohommissa (ja vaikka olisivatkin, en oikein näe ketään heistä roikkumassa vauva-aiheisilla nettifoorumeilla) mutta koskaan ei voi olla ihan varma :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ivf hoidot aloitettua mä päätin että pidän mahdollisen raskauden salassa pitkään. Mutta nyt kun tää ylläri raskaus tuli eteen, niin kyllä mä kerroin mun läheisille ystäville sekä omalle äitille. He ovat kaikki seuranneet vierestä ja tukeneet tässä kuuden vuoden aikana niin jotenkin koin, että kävi mitä kävi niin haluan heidät ihan alusta asti mukaan ❤️ Ja vastaanotto on ollut niin ihana heiltä, kiitollinen olen🙏🏼 Puolison vanhemmille sekä omalle isälle kerrotaan varmasti tässä tammikuun aikana. Muille sitten todennäköisesti vähän myöhemmin😊

Päätin että en kavereille kerro kuin varmaankin vasta rv12 jälkeen ja nyt huomaan että olen hirveän paranoidi että enhän vain ole kirjoitellut tänne mitään mistä mut vois mahdollisesti tunnistaa :tears: kaveripiiri on pieni eikä mun tietääkseni kukaan ole just nyt lapsentekohommissa (ja vaikka olisivatkin, en oikein näe ketään heistä roikkumassa vauva-aiheisilla nettifoorumeilla) mutta koskaan ei voi olla ihan varma :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Tähän pakko sanoa, että kyllä itsekin tulee mietittyä mitä kirjoittelee ettei kukaan tunnista😂 Tosin ei taida lähipiirissä olla ketään kuka täällä aikaa viettäisi, että sen puoleen turvallista mutta silti, ei voi koskaan tietää😅

Minulla on raskaana oleva ystävä, sekä toinen, joka yrittää raskautua, ja molempien kanssa on näistä asioista puhuttu paljon. He eivät tiedä minun olevan raskaana, mutta todennäkäisesti kertoisin, jos olisimme tekemisissä. Ystäviltä saa tukea ilman, että se pettymys mahdollisesta keskenmenosta olisi yhtä henkilökohtainen, kuin esimerkiksi vanhemmillani, jotka toivovat kovasti jälkikasvua.

Mä kerroin just valmentajalle ihan sen takia, jos joutuisin syystä tai toisesta olemaan raskauden takia poissa treeneistä (harrastan joukkuelajia, jossa yhdelläkin poissaololla on merkitystä) ja nyt heti mietin et ääh keulinko nyt kuitenki tässä asiassa 🥲 joukkuekavereille en aio kertoa vielä kuukauteen ainakaan. Toisaalta olin kans valmentajaa varoittanut jo kauan sitten että lisääntymistä voi olla tiedossa, kun taas joukkue ei tiedä asiasta mitään 😅 Valmentaja oli siis ensimmäinen suvun ulkopuolinen joka sai tietää, ehkä siksi tuntuu isommalta jutulta kuin onkaan.

Takaisin