Raskaudesta kertominen muille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ar94
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ymmärrän et on innoissaan mut musta on jotenkin törkeetä jos käy sukulaisille kertomaan ilman eksplisiittistä lupaa 😅 tavallaan ymmärrän kavereiden juoruamisen paremmin kun ”löyhempi” joukko mut sukulaisille tietoa haluu kyllä ite säännöstellä plus myös saada nauttia kertomisesta :D

Ja mikä siinä on kun miehet ei oo niin fiiliksissä kertomassa asiasta? Ei oo konkreettista muistutusta vielä kun maha ei näy ja ei okseta koko ajan? 😅
Meillä taas mies ois heti positiivisen testin jälkeen valmis kailottamaan maailmalle ja monta kertaa aina kysyy et eikö jo vois. Nyt sit ajattelin, että senkun kertoo heti nt-ultran jälkeen kelle haluaa niin ei oo tuntunut kiirettä pitävän. Ainakaan anoppi ei ole vielä ilmestynyt oven taakse asiaa hämmästelmään 🤣

Me ei olla vielä kerrottu juuri kellekään, että meille on tulossa vauva. Anoppi, appiukko, miehen toinen veli ja oletettavasti hänen tyttökaverinsa tietävät :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Viimeksikin odotettiin suurin piirtein rakenneultraan asti ennen kuin hirveesti asiasta huudeltiin.

Tänään oli nt-ultra ja kaikki hyvin ❤️ Vielä ei ole kerrottu kenellekään muille kuin minun työnantajalle, koska koin helpommaksi sumplia työajalla osuvat menot niin, että ei kauheasti tarvitse keksiä, kierrellä ja kaarrella. Keskiviikolle tilattu kakku, jolla kerrotaan tulevalle isoveljelle ja molempien vanhemmille ja siitä sitten pikkuhiljaa varmaan muillekin. ☺️

Mua suoraan sanottuna vituttaaaa 🤬 mies oli mennyt kertomaan siskolleen raskaudesta. Ja joo ollaan mekin jonkun verran sen kanssa tekemisissä, mutta mies ei edelleenkään puhu tästä raskaudesta mun kanssa tai ei puhuta yhdessä tulevasta niin että vauva sisältyisi niihin puheisiin mitenkään.

Ne ei oo siskonsa kanssa mitenkään super läheisiä, vaikka ihan läheisiä kylläkin, mut ei siis niin läheisiä että kertoisivat kaiken toisilleen, enkä todellakaan tajua miks tää raskaus on täytynyt sille jo kertoa. Mun mies on sisaruksistaan nuorin ja tää siskokin pitää sitä sellaisena pikku poikana ja aina kuvainnollisesti vaan taputtelee päätä, että voi meidän pientä. En siis koskaan saa mitään sympatiaa varsinkaan tältä siskolta siitä jos mies on perseestä. Tai niinkun tän raskauden suhteen, oon tosi loukkaantunut miehelle, että se ei huomioi tätä raskautta ollenkaan ja on jättänyt mut ihan yksin raskauden ilojen ja murheiden kanssa.

Ja nyt en halua nähdä tätä siskoo ollenkaan, koska tiedän sen taas olevan niin "ihanaa että teille tulee taas vauva" yms. Ja en vaan koe että haluaisin nyt vaikka sen miehen siskon kanssa iloita tästä raskaudesta, niin pitkään kun mies ite ei oo kyennyt ajatuksiaan tän raskauden suhteen selvittää..

@Mama19 Tiedän tunteen…tai siis tuo, että ei keskustella tulevasta. Minuakin ärsyttää, kun mies elelee ettei ole huolta huomisesta, eikä ole kertaakaan vaikka kysynyt mikä olo tms. Eikö ne vaa sitten pyhässä yksinkertaisuudessaan tajua, että vauva on tulossa ennenku se nyytti on sylissä?😅

@Mama19 Tiedän tunteen…tai siis tuo, että ei keskustella tulevasta. Minuakin ärsyttää, kun mies elelee ettei ole huolta huomisesta, eikä ole kertaakaan vaikka kysynyt mikä olo tms. Eikö ne vaa sitten pyhässä yksinkertaisuudessaan tajua, että vauva on tulossa ennenku se nyytti on sylissä?😅
Se varmaan realisoituu miehille vähän eri tavalla. Meille oli tän raskauden kohdalla mun raskaus selvää ennen kuin tein ees raskaustestiä, koska muut oireet oli niin selvät, mutta muistan kun odotettiin esikoista, niin raskaus realisoitui miehelle oikeastaan vasta kun näki vauvan ultrassa. Toki sitten kun se realisoituu, alkaa se helekutin hössötys, esim meille on kuulemma absoluuttinen pakko vaihtaa toinen auto isompaan ja autonettiä on nyt selailtu taas ultrasta löhtien :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Perheelle kerroin jo vähän nt-ultran jälkeen ja töissä osalle työkavereista pari viikkoa sitten, mutta nyt ru:n jälkeen raskaus on ns. julkista tietoa. Mahakin on jo aika iso niin en jaksanut yrittää peitellä.

Takaisin