Raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen

Voi elämä. Nyt on ollut alavatsa kipeä ja vilunväristyksiä. Soitin päivystykseen, niin menen näytille. Crp otetaan ainakin. En jaksa kyllä enää yhtään antibioottia ja mitä se tekee vauvan vatsalle. Kohtutulehdusta siis epäilen. Onko muilla kokemusta siitä? Mitä oireita oli?
 
Mua hoidetaan just tosta syystä. Ihan järkyttävä mahakipu on ollu tän päivän. Kuumetta 38,2 ja crp oli viime mittauksessa 47. Gyne kyl tutki ja sano et on siistit paikat, mut silti hoidetaan kohtutulehduksena. Vauva saa relatippoja ettei antibiootit kävis mahanpäälle.
 
Pyllerö80, kiitti vastauksesta. Alkoiko vatsakipu heti tosi kipeänä vai kehittyi pikku hiljaa? Kävin äsken lääkärissä, crp oli 19. Vatsaa paineli lääkäri ja sanoi että vaikea sanoa ilman ultraa. Minun vatsa ei ole niin kipeä mutta kun lähtee liikkeelle tuntuu eniten. Lämpöä nyt oli 37. Minulla on ollut kurkkukipua jo viikon ja uskin kohonneen crp liittyvän siihen. Lääkäri olisi jo kirjoittanut antibioottia mutta sanoi itsekin, että saattaa johtua nuhasta. Käyn huomenna varmaan ottamassa uuden crp:n. Tosi ärsyttävää, kun sektiohaavan tulehtumisessa oli jo ihan tarpeeksi. Oliko sinulla pyllerö80 sektio?
 
Mun naamaihottuma levisi ja turvotti naaman. Kiitos hormonit. Jouduin siis ab-kuurille, ilmeisesti 4vko kestää.

Muuten tässä alkaa olemaan jo hyvillä mielin, vuoto loppunut melkein kokonaan ja jälkitarkastuksen jälkeen ajattelin et aloitetaan puuhastelemaan pikkukakkosta :grin ei se kuitenkaan tärppää heti.
 
Alko aamulla kovalla vatsakivulla, en muista oliko yöllä jo lievempää kipua. Ei ollu sektio vaan alatiesynnytys. Nää antibiootit auttaa kyl tosi hyvin, ei satu vattaan enää paljoakaan. Huomena otetaan kokeet ja jos ne ok niin kotiin ja jatkuu antibiootti tableteilla.
 
Alko aamulla kovalla vatsakivulla, en muista oliko yöllä jo lievempää kipua. Ei ollu sektio vaan alatiesynnytys. Nää antibiootit auttaa kyl tosi hyvin, ei satu vattaan enää paljoakaan. Huomena otetaan kokeet ja jos ne ok niin kotiin ja jatkuu antibiootti tableteilla.

Otin eilen buranan ennen nukkumaanmenoa ja nyt ei ole enää kuumetta vaikka ei se burana kyllä enää vaikuta. Yöllä tuli veristä vuotoa ja muutama 2cm hyytymä. Lääkäri paineli vatsaa eli onko kohdussa vielä verta ja se saa vatsan kipeäksi? Tosin vatsa ei ole niin kipeä kuin eilen. Meen tänään varmaan kuitenkin otattamaan sen uuden crp ja keskustelee tuosta vuodosta..
 
^^ & ^ meki annettii aikoinaan pikkukakkosen tulla ku tulee jt:n jälkeen ja niin vaan kävi, että 1v tuli ikäeroa :)
 
Ton takia meillä vähän jarrutellaan.. Ite periaatteessa ei haittaisi vaikka alkais heti yrittää kakkosta mut pelkään ton sektion takia.. Ja ois hyvä selvittää ensin että saanko oikeasti tarkemmat seulonnat pojan pienen koon takia toista ajatellen vai miten.. Lisäks tarttis ensin selviytyä nyt noista kaikista kokeista yms mitä tulee (pojan kehitys seuranta 2kk ja 4kk, omat allergia testit ja sokerirasitus jne)
 
Mun naamaihottuma levisi ja turvotti naaman. Kiitos hormonit. Jouduin siis ab-kuurille, ilmeisesti 4vko kestää.

Muuten tässä alkaa olemaan jo hyvillä mielin, vuoto loppunut melkein kokonaan ja jälkitarkastuksen jälkeen ajattelin et aloitetaan puuhastelemaan pikkukakkosta :grin ei se kuitenkaan tärppää heti.

Nii mäki luulin et ei se nyt heti tuu et kyl täs vähä voi räiskii menee enne pillerei :D noo tää joululahja on siitä ajatuksesta muisto :D
 
Mä en jaksa murehtia (vaik pitäis varmaan sokerirasitukset yms kattoa ensin). Siinä on vaan meinaa se, että oma ikä (täytin just 35) tulee vastaan kohtapuolin ja tuntuu, että nää yöheräilyt yms menis helpommin tähän samaan putkeen :) Et jos vahinko käy niin ei se olisi niin iso vahinko...
 
Vuoto se vaan jatkuu, mutta aika pienissä määrin. Varmaan pärjäis vaan pikkuhousun suojalla ja yöt ilman. Minullakin oli tänään eka särkylääkkeetön päivä. Alapään kipu helpotti jo viikko sitten mutta rintojen takia oon napsinu buranaa.
...mun ihana raskaus on muisto vain, eikä siitäkään muistuta kohta enää mikään vaiva. ...niiiisk :/ pakko sanoo että raskaus oli ihanaa aikaa, kaikista vaivoista huolimatta.
 
Meillä oli taukoa puolisenvuotta sektion takia poikien välillä ja sitten ajateltiin että vois alkaa yrittää kakkosta kun ei se heti tule kun esikoista yritettiin puolisen vuotta. No kerrastahan se sitten tärppäs ja 1,5 vuotta ikäeroa. Vuosi käskettiin odottaa sektion jälkeen ennen kuin alkaa yrittään uutta. Sen kyllä huomas että ei ollut vuotta välissä raskauksissa ja toisesta sektiosta oli todella kipee.
 
Mulla alkanu vuoto väheneen ja ohenemaan. Oikeastaan imettäessä ja pumpatessa enää hulahtaa. Liekö jotain tekemistä Hormonien kanssa. Yösiteellö vielä mennään kun hulahdukset ovat vielä runsaita, mutta määrällisesti vähentynyt. 12 päivää synnytyksestä.

Häpyhuulia vihloo välillä. Ihan outoa. Ja eilen huomasin että 9kk poissa ollut päänsärky löytänyt luokseni ja ekaa kertaa palelin eilen. Mä olin raskaana jatkuvasti kuumissani.
 
Me päästään kotiin ku crp alle sadan laskenu, mut antibiootti kuuri suunkautta jatkuu 10 päivää :sad001 ja käy kyllä jonku verran vauvan mahanpäälle
 
Qaakkeli mäkin täytin just 36 ja kova hinku olis päästä jo saman tien kakkosta yrittämään. Riskit kasvaa ja hedelmällisyys laskee mitä pidemmälle odottaa, ja mieluiten olisin mäkin pitänyt vauvavuodet putkeen. Ei vaan taida tohtia vielä näin pian sektion jälkeen... Ehkäpä syksyllä tulee otettua pientä varaslähtöä, mutta en nyt ihan vielä uskalla. :)
 
Meillä se terkka puhui että kunhan sektioiden välillä olis vähintään se vuosi toki toppuutteli siltikin.. Meillä odotellaan varmaan just että vauva on 9kk ainakin ennen kuin alkaa yrittää seuraavaa.. Tosin mullakin on tosi epävarmaa että tuleeko raskaaksi kun on tuo PCOS..
 
Takaisin
Top