Mä olin 36, kun esikoinen syntyi kaksi vuotta sitten. Ja nyt siis tämän joulukuisen syntyessä 38. Molemmat lapset ovat tulleet kiireellisellä sektiolla. Mulle kans muistaakseni annettiin ohjeeksi pitää vähintään vuosi sektion jälkeen taukoa ennen seuraavaa raskautta. Hyvällä tuurilla (?!) tulin raskaaksi heti tokalla kierrolla, kun alettiin yrittämään toista lasta. Ikä antoi mulle kyllä painetta edetä kohtuu nopeasti asian kanssa. Nyt, kun tämä toinenkin synnytys meni kiireelliseen sektioon, kertoi leikkaussalissa lääkäri, että kohtu rupee oleen jo aika ohut ja repaleinen, mutta ei nyt kieltänyt enää raskautumasta. Onneksi meidän lapsiluku on nyt täynnä, joten uusi raskaus ei enää ole mulle ajankohtainen.
Tsemppiä siis vaan kaikille jo seuraavaa raskautta suunnitteleville ja pohtiville! :)
Tsemppiä siis vaan kaikille jo seuraavaa raskautta suunnitteleville ja pohtiville! :)
Mietin kylläkin kuinkahan tehokkaasti täysimetys toimii ehkäisijänä? Toiveissa ei toki ole raskautua nyt heti tähän perään, mutta esim. loppuvuodesta. Imetyksen keston suhteen en kuitenkaan haluaisi tinkiä.