Raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen

Minkäs takia ne suositteli ettei kannata nyt imettäessä käyttää yhdistelmäpillereitä?
Mä otan varmaan minipillerit, ennen käytin mercilonia.
 
Minkäs takia ne suositteli ettei kannata nyt imettäessä käyttää yhdistelmäpillereitä?
Mä otan varmaan minipillerit, ennen käytin mercilonia.
Estrogeeni vähentää maidontuotantoa.
 
Mulla minipillerit toimi hyvin, ennen kuin puolen vuoden käytön jälkeen tulin raskaaksi :D Teho oli kovan vatsataudin seurauksena heikentynyt, ja sama kun ois aloitettu syöminen alusta, eli ois viikko pitänyt käyttää lisäksi kondomia. Hyvä ois lukea ne pikkupräntitkin! Onni onnettomuudessa kuitenkin, nyt ollaan hyvin onnellisia, mutta seuraavaksi on kyllä vuorossa ehkäisykapseli...
 
Eliza79, kiva kuulla ettei sulle tullut kuparikierukasta niitä yleisempiä vaivoja eli menkkojen superrunsautta ja kivuliaisuutta! En tiennytkään, että se kierukka voi seksin aikana tuntua jotenkin. Mutta en yhtään ihmettelisi, ei se nyt mikään mikroskooppinen kapistus kuitenkaan ole :) Laittaminen pelottaa jonkun verran, mutta tosiaan nopea operaatiohan se on. Luulen, että kuparikierukka on mulle vähiten huono vaihtoehto kaikista ehkäisystä, mutta saapi nähdä..
 
Mul on kohtu kipeä. Tai sitä vihloo välillä. Ei oo enää jälkisupparin kaltaista kipua. Mut ei oo kuumeetta eikä outoa hajua
 
Mulla on tullut kirkasta veristä vuotoa loppu viikon, mut mihinkään ei satu. Voiskohan menkat jo aikaa. Terkka kyllä sanoi et ihan normaalia on. ..no eiköhän se kuumeen nosta jos mun kohtu rupee mätänemään :-o
 
Tällä kertaa tää jälkivuoto on tosi ärsyttävää. On-off jo yli 6viikkoa. Siis loppuu välillä ja jatkuu taas. Just ennättää ajatella et loppu kokonaan niin taas vuotaa. Vois kuulema nopeuttaa tyhjennystä jos liikkuu enemmän, mut en kyl jaksa edes ajatella et valoisan aikaan pukisin nää molemmat ja lähtisin kävelee ees taas tohon kylätielle. Korvessa asumisen ihanuus ettei tartte neljän jälkeen enää edes autotalliin mennä ilman taskulamppua
 
No ehkä tää mun lenkkeilyn aloitus on pistänyt sitten kohtuun vauhtia. Voiskohan runsaampi ja kirkkaampi vuoto johtua siitä.
Ärsyttävää tosissaan, kun mullakin oli melkein viikon puhdas side
 
Mullakin tänään tuli yhtäkkiä kirkkaan punasta vuotoa reilummin. On tähän asti tullu päivittäin jonku verran mut vuoto ollu selvästi rusehtavaa. Ei mitään kipuja. Nyt synnytyksestä reilu 3vk. Kait normaalia?
 
Äh. Sain kauheen patin nivuseen, kaks peukalonpäätä kooltaan. Kipee ja sisällä mätää... se on ku pitää sidettä kokoajan... Myös haisee koko alkerta nii hautuneelta vaik kui pesen. Yök.......
 
Katsotaanko jälkitarkastuksessa vatsalihasten erkaumaa jotenkin, vai pitääkö joltain fyssarilta käydä itse utelemassa ennen kuin uskaltaa alkaa vatsalihaksia treenailemaan?

Kauhistuin tänä aamuna kun luin pöydän vieressä lehteä, että kuinka lysyssä ja etukenossa istuin. Ryhdikkäämmän asennon haku oli kovan pinnistelyn takana :nailbiting: Mulla ei ole varmaan lihasten rippeitäkään jäljellä :arghh:

Löytyykö hän netistä jotain ohjeita vatsalihasten palauttamiseksi, vai kannattaisiko käydä fyssarilta pyytämässä ohjeita?
 
Mie sain synnäriltä ihan ohjeistusta tommosen paperinivaskan muodossa :) siellä on muistaakseni ohjeita vauvan hoidosta imetykseen ja toipumisesta myös juttua..
 
Virmu, jos siihen erkaumaan haluat ohjeita, suomeksi löytyy aika vähän, mutta englanniksi on paljon hakusanalla diastasis recti. Youtubesta löytyy myös videoita siitä, kuinka sen voi itse kokeilla ja treenivideoita. :)
Mulla oli esikoisen jälkeen kova työ vatsalihasten palauttamisessa... Katsotaan miten menee tällä kertaa!
 
Katsotaanko jälkitarkastuksessa vatsalihasten erkaumaa jotenkin, vai pitääkö joltain fyssarilta käydä itse utelemassa ennen kuin uskaltaa alkaa vatsalihaksia treenailemaan?

Kauhistuin tänä aamuna kun luin pöydän vieressä lehteä, että kuinka lysyssä ja etukenossa istuin. Ryhdikkäämmän asennon haku oli kovan pinnistelyn takana :nailbiting: Mulla ei ole varmaan lihasten rippeitäkään jäljellä :arghh:

Löytyykö hän netistä jotain ohjeita vatsalihasten palauttamiseksi, vai kannattaisiko käydä fyssarilta pyytämässä ohjeita?
Katsovat, ainakin täällä js antaavat jumppaohjeet mukaan. Terkka sanoi että pahimmillaan voi olla käden mentävä väli vatsalihasten välissä.
 
Hei miten tuo linea negra? Millon sen kuuluis hävitä? Entäs te keillä on kokemusta sektiosta niin millon palautuu tunto tonne haavan alueelle vai palautuuko ikinä ns normaaliksi?

Pystyn siis tuntemaan painetta kosketuksesta mutta en osaa sanoa onko kyseessä paine yhdestä sormesta vai esim kämmenestä kun tuntuu niin laajalla alueella paine..
 
Mun polvi leikattu 3 vuotta sitten eikä arven tietämillä ole tuntoa vieläkään. 18 tikkiä oli. Tuskin palaa tunto, eiköhän tuossa hermoja menny kans.
 
Joo no sitä just mietin.. Toi on niin laaja alue niin ärsyttää ku ei tunne kunnolla.. Mulla vaan ei oo ennen mitään operoitu niin ei oo kokemusta..
 
Fuji, mulla palas tunto sektiohaavaan nopeasti, ihan arven keskeltä vähän kauemmin. toisaalta oon kuullut et voi mennä kuukausia.

En luota meidän neuvolalääkäriin tossa erkauma-asiassa. Kunhan vähän on saatu nukuttua paremmin niin varaan ajan yksityiselle fyssarille. Esikoisesta erkauma ei palautunu koskaan kokonaan
 
Katsotaanko jälkitarkastuksessa vatsalihasten erkaumaa jotenkin, vai pitääkö joltain fyssarilta käydä itse utelemassa ennen kuin uskaltaa alkaa vatsalihaksia treenailemaan?

Kauhistuin tänä aamuna kun luin pöydän vieressä lehteä, että kuinka lysyssä ja etukenossa istuin. Ryhdikkäämmän asennon haku oli kovan pinnistelyn takana :nailbiting: Mulla ei ole varmaan lihasten rippeitäkään jäljellä :arghh:

Löytyykö hän netistä jotain ohjeita vatsalihasten palauttamiseksi, vai kannattaisiko käydä fyssarilta pyytämässä ohjeita?


Naistalo sivuilla oli tosi hyviä ohjeita , imetyksestäkin oli musta tosi hyvät.. oon ite tehny noita lantionnostoja..

https://www.terveyskyla.fi/naistalo...untoutuminen-raskauden-ja-synnytyksen-jälkeen
 
Soitin terveysasemalle tänään ja kyselin mikä mahtaa vaivata kun oikealla alavatsalla kipeä kohta, kosketuksessa ja istuessa varsinkin. Ei klassisia umppari oireita. Kerroin myös synnyttäneeni 3 vko sitten. Crp pyydettiin tulla ottamaan. Toivon että olisi vain jotain lihasperäistä...

Lihasjumit pahentuneet entisestään. Yöllä kuulu niskasta naps ja pää ei käänny oikealle yhtään. Polvet paisuneet ja kipeät etten sohvalta pääse ylös ilman apua ja nilkat ja jalkapohjat tosi kipeet. Selkä aivan rikki, sängyn päällä ei onnistu vauvaa hoitaa kun liian kumara, onneks ostin sen hoitopöydän ja ammeen jaloilla... Yöllä ei käännä kylkeä kovinkaan ketterästi. Eikä toivoo päästä lattiatasoon. Onneks isosisarukset viihdyttää puuhanatolla... Huitasin myös aamulla KOLME KERTAA varpaani samaan oven kulmaan ja se on nyt punainen, paisunut ja kipeä. Varmaan murtunut... Siis... Kolme kertaa... Taidan olla vähä väsynyt :P
 
Takaisin
Top