Raskaudesta ja synnytyksestä toipuminen

Mä oon nyt muutamana yönä huomannut, että kyljellä maatessa jompikumpi jalka meinaa aina puutua pahasti. Ei oo ennen ollut tällasta ongelmaa. Oon sitten koittanut ottaa jonkun tyynyn jalkojen väliin yöksi ja se vähän tuntuukin auttavan.
 
Voi vitsi, tän keskustelun innoittamana kokeilin taas tota vatsalihasten väliä. Viimeksi kun koitin (n.kaks viikkoa sitten) niin en ollu varma että teinkö oikein kun tuntu että melkein koko kämmen mahtu väliin, nyt ei mennyt kun yksi sormi!! Tosin syvä se on ku mikä...
Ja napa mulla on tosi outo, itse napa pullottaa edelleen kuten raskaana mutta navan alla on iso kuoppa o_O onks kellään muulla tällästä?

Ja sitten se mikä eniten huolestuttaa; petipuuhia ollaan koitettu muutama kerta mutta ei onnistu! Itselläni tuntuu että joku ottaa vastaan ja sattuu, tuolla syvemmällä siis. Pelkään tosi paljon että se on nyt joku kohdunlaskeuma ja että olen itse aiheuttanut sen kun olen käynyt niin paljon ratsastamassa.
Jälkitarkastus vasta parin viikon päästä joten jos siellä sitten selviäis että mikä on. Normaalissa arjessa en huomaa mitään.
 
Mulla on semmoinen fiilis että oon lihonnu. Ruokahalu on palannut ja aina kun pääsen syömään niin syön isoja annoksia, ettei heti tulis taas nälkä. Lisäks joka päivä on jotain herkkua :/ lenkkeilen kuitenkin päivittäin tunnin, eikä oo sellanen olo et söisin liikaa.
..no onneks oon huomannu suunnan jo nyt, niin voin vakuttaa vielä hyvissä ajoin ruokavalinnoilla lihomiseen. Ärsyttää vaan kun kuvittelin laihtuvani koko ajan :D
 
Mulla on semmoinen fiilis että oon lihonnu. Ruokahalu on palannut ja aina kun pääsen syömään niin syön isoja annoksia, ettei heti tulis taas nälkä. Lisäks joka päivä on jotain herkkua :/ lenkkeilen kuitenkin päivittäin tunnin, eikä oo sellanen olo et söisin liikaa.
..no onneks oon huomannu suunnan jo nyt, niin voin vakuttaa vielä hyvissä ajoin ruokavalinnoilla lihomiseen. Ärsyttää vaan kun kuvittelin laihtuvani koko ajan :D

Mulla on sama fiilis. Musta tuntuu, että mulla imetys vaikuttaa niin, että kaikki läski tarttuu kiinni ettei vaan maitovarat ehdy. Sit myöhemmin vasta saa liiat pois...
 
Mulla kans fiilis että läskistyy vaan.. Tosin herkuttelen enkä pääse edes joka päivä lenkille.. Mut mulla oli tossa välissä painoa 77 kiloa ja nyt taas neuvolassa maanantaina 79!! Ihan järkyttävää :sad001 luulin että imetyksen piti auttaa laihtumaan..

Nyt sit oon koittanut hieman tarkkailla syömisiä enemmän ja toisaalta tää ruokailurytmi ei tue laihtumista yhtään ku eilenkin jäi iltapala kokonaan syömättä kun poika oli kiukkunen..
 
Mä laitoin tänään vanhat farkut ekaa kertaa jalkaan, vähänhän nuo vyötäröstä on kireät vielä. Neuvolakäynnillä kävin huvikseni vauva sylissä puntarilla, sen mukaan olis kenties 4-5kg lähtöpainoon matkaa. Mutta samapa tuo mulle on mitä painan, jos kutakuinkin omiin vaatteisiin sais palata. On vielä paljon kivoja vaatteita kaapissa!
Muuten on ollut melkein tekemistä, että tulee oikeasti syötyä tarpeeksi. Oon ollut aina vähän huono syömään leipää ja väli/iltapalaa ja raskausaikana pitikin melkein puoliväkisin opetella syömään. Nyt sentään imettäessä tulee nälkä! Ja jano.. kun vaan saa sylivauvan hoidolta itsensä irtautumaan ruuan lämmitykseen.
 
Njoo mä kyllä esikoisen aikaan söin isoja annoksia, kun olin niin nälkäinen, ja herkuttelin. Nyt toivottavasti ei jäis junnaamaan paino paikalleen. Olin tosin 1kk neuvolassa 66kg, kun ennen raskautta painoin 67 ja rapiat. Mutta katsotaan miten käy :) vaakaa meillä ei ole ja yritän parhaani ettei tästä painoasiasta tule mitään pakkomiellettä.
 
Minulle sopii omat rakkaat housut taas :Heartred farkkuja en oo halunnut käyttää, ku raskausaikana kaikki kireevyötäröiset sattui istuessa ja minusta tuli mukavuudenhaluinen :D
 
Mä en ole käynyt puntarilla sairaalasta lähdön jälkeen. Mutta ainakaan en mahdu ulkoiluhousuihini, farkkuja en nyt edes uskalla kokeilla kun kaikki on todella tiukkaa mallia ja tiedän ettei mahdu. Tuntuu että lantio on jäänyt leveämmäksi. Vatsa on löllö ja ällöttää.

Syön kuin hevonen ja herkkuja menee myös päivittäin joten ei ihme ettei paino tipu. Reippailla vaunulenkeillä käyn kyllä päivittäin 1-2h mutta laiha lohtu :rolleyes:
 
Mä luulen kans, etten puntarille enää eksy ennen mahdollista seuraavaa raskautta.
Pillifarkkuja en kyllä edes vielä kokeillut! Vaan sellasia löysemmän mallisia. Etupäässä kiinnostaa kyllä vaan kuljeskella joissain mukavissa trikoissa kotona. Oon kuitenkin suurimman osan ajasta joko puklu- tai maitotahrojen peitossa, niin turha housuillakaan koreilla :D
Mä kanssa vähän luulen, et voi olla niin, että lantio leveni. Ainakin talvitakki tuntuu lantion kohdalta tiukemmalta kuin ennen.
 
Hah. Mä painoin jälkitarkastuksessa 3kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa. Ei tullut kehuja eikä kannustusta terkkarilta
 
Joo minullakin on varmaan lantio levinnyt hiukan, kerta yhdet ulkoiluuhousut olikin oudon tiukat.
 
Mulla loppui jälkivuoto viikolla 4 mut nyt sitä tulee taas - sellaista valkovuotoa ja verta. Kiva mennä jälkitarkastukseen :/
 
Mulla loppui jälkivuoto viikolla 4 mut nyt sitä tulee taas - sellaista valkovuotoa ja verta. Kiva mennä jälkitarkastukseen :/

Mullahan oli kait 4 viikkoa jälkivuotoa ja sit viikon tauko ja sit alkoikin menkat! Hieman otti päähän ja tosi kiva tosiaan mennä jälkitarkastukseen..
 
Voi elämän kevät.. tänään oli jälkitarkastus ja kun tuli ehkäisystä puhe, en saanut sanottua että ollaan mietitty sterilisaatiota.. sanoin vain etten halua hormonaalista kun vaikuttaa niin paljon mielialaan ja haluihin, niin lääkäri suositteli hormonikierukkaa.. ei kuulemma ole niin raju hormoonipommi.. eikä kuulemma tunnu.. kirjoitti siihen reseptin ja nyt koitan miettiä pääni puhki mitä teen..
Otti samalla papanäytteen niin on sekin pois huolesta (toivottavasti) muutaman vuoden..
 
Takaisin
Top