Raskauden viimeinen kolmannes.

Tääl poltellaan edelleen.. välil enemmän, välil vähemmän. Sain pari tuntia viel nukuttua mut sit kipu taas herätti. Ei silti ole viel sellai olo et tarttis lähtee tai mitään. Siivoilen ja ihmettelen et mitä tuleman pitää. Enkä uskaltanu miehel sanoo puhelimes viel mitää.. Olkoo ny rauhas nii kauan ku on "tosi kyseessä".
Pieni tanssii ripaskaa nii et kyljet ryskyy ja melki tulee pissat housuu, onneks hänkin nyt vähän rauhoittui.. Huh, on tää vaan jännää tää ihmisen elämä![:)]
 
Alkaa muidenkin maha-asukit ottamaan mallia starletilta ja Himpulan kiireisiltä neitokaisilta :) Kyllä tämä minunkin masukki vois jotain merkkiä näyttää että tietää mistä tullaan ulos :)
 
Mukavaa lauantaita mammat!

Nyt olis takana sitte se varsinainen synnytysvalmennus. Koko höskä kesti 2 tuntia, tiivis tietopaketti ja synnytysfilmi lopuksi. Jäi oikein mukava mielikuva koko tsydeemistä. Jännittää vaan kovin, että koska sitä tulee lähtö, kun laskettuun aikaan ei ole enää ku 2+2. Minä olisin kyllä ihan valmis jo poksauttamaan tän pikkusen pihalle [:)]
Vielä olis yks kerta sitä perhevalmennusta, ens keskiviikkona. Katsotaan ollaanko yhtenä kappaleena vielä sillon, luulisin että ollaan mut toivoisin että ehkä ei tartteis [:D]
 
Huomasinpa muuten semmoisen jutun, kun piiiiiitkästä aikaa vetäisin äitiymalliset pögät jalkaan, että nämähän puristaa enemmän istuessa, kuin mun ihan omat lempparifarkut Bellybeltin kanssa 0_o
Ei paljoa tartte eteenpäin nojailla nyt tässä koneella nämä jalassa... [8|] aika yllättävää. Plus että tuo mahahärpäke puristi ylipäätään kun nostin sen ylös... Jotenka rullasin sen takasin alas.

Ostinpa tänään itselleni kengät, jollaisia olen varmasti vannonut, etten ikänänsä osta; mokkasiinit [:D] Mutta kun ne oli niin helppo vaan seisaaltaan sujauttaa suitsait jalkaan vaan kun ei tuo kenkien sitominen enää niin herkkua ole ja aina se ei onnistukaan, riippuen vähän siitä, miten hyvin on syönyt [:D] Hinta niissä oli cittarissa 24,90 mutta loppujen lopuksi kassalla niiden kenkien ja Natusanin vauvaöljyn hinnaksi tuli yhteensä n. 22,80€. Sopii mulle hyvin, evvalita [:)]
 
Käytiin miehen kans tänään vähän pidemmällä kävelyllä ja jestas et on ollu kipee olo sen jälkeen [:(] 
Puolessa välissä matkaa alko vasempaan kylkeen sattuu niin ettei liikkuu oikein pystyny ja siitä sit siirty alaspäin...nyt on oikeella puolella masussa semmonen aristava kohta ja alaselkää särkee ihan ku olis pahimmatki menkat menossa. Plus tietty et otti toi lonkka aika pahasti itteensä...En sit oikeen tiedä olisko ne ollu supistuksia...? kun ei tuntunu koko vatsassa vaan pelkästään vasemmal puolel vatsaa...?
 
Mulle sanottii synnäriltä että välttämättä kunnon supistuksia ei koventumana tunne.. Kiva kun mullakin ollut näitä särkyjä jo. Niin.. sekin voi olla ihan normaalia että on toispuoleista särkyäkin.
 
Mulla supisteli eilen illalla taas ahkeraan 5-15 minuutin välein ja kesti siihen asti et mentiin nukkumaan. Joku kolmisen tuntia yhteensä. Päätettiin et koitan saanko unen päästä kii, mut jos en ni sit soitetaan synnärille. No, nukahdin ja ne supparit helpotti. Olikin aika naatti olo.. Yöllä sit aina kun kävin veskissä supisti kerran mut loppu siihen. Tää päivä meni aika hyvin, mut tossa tunti sit tuli niin kova suppari, et meinas tulla itku. Siis se todella sattu ja jännitys siihen päälle niin aattelin et nyt on menoa. Muutama miedompi tullu sen jälkeen. Jännää on. Luulen et kohta tullaan ja lujaa [:D]. Ooo, nyt tulee taas ja tuntuu niin et kylmät väreet menee.. Oiskohan nää jo niit oikeita?? Taian men huilimaan sohvalle.

Ja kiitti Rauhalle.. Onhan se tosi hienoo et kolmen keskenmenon jälkeen ollaan tässä tilanteessa. Viimenen keskenmenokin oli vuonna 2001 ja luultin ettei saada enää lapsia. Nyt se kuitenkin näyttää tulevan, ehkä ennemmin ku osaan odottaakaan [8|][;)][:D]

Hyvät viikonloput kaikille ja kattellaan kuka seuraavaks poksahtaa.[;)]
 
Kyllä on takana niin tuskallinen yö, ettei usko kukaan..

Vähä jälkeen kahden heräsin siihen, kun näin unta synnytyksestä (ilmeisesti eilisellä synnytysvalmennuksella jotain tekemistä asian kanssa..), ja siinä unessa mulla oli ihan järkyttäviä supistuksia. Kun siis heräsin, niin ne supistukset oliki sit ihan oikeita, ja sattu ihan älyttömästi. Kävin kaurapussukkaa lämmittelemässä mikrossa, ja pyöriskelin sängyssä reilun tunnin kunnes sit uni vei voiton.

Sama toistu aamusella puol seiskalta. Ja eiku kaurapussin lämmitykseen. Alaselässä tuntu just sitä menkkamaista kipua, samaten koko vatsa oli kivikova ja jossain tuolla sisuksissa tuntu ku puukolla vejeltäs.. Puoltoista tuntia siinä meni sitte ennen ku olo helpottu, ja sai hetken taas nukahtaa.

Nyt sit aamupalaa syödessä alko tuntua, että taasko tommonen tulee.. ja niinhän toi alko kivistää vatsaa alhaalta, samaten alaselän kipuilu säteilee nyt reisiin ja pakaroihin. Tuntuu kyllä veemäiseltä. Pitänee mennä vielä hetkeks kaurapussin kans sänkyyn, josko se tois taas helpotusta..
 
Tuli muuten mieleen, että mitenkä teillä muilla on kun siellä eilisessa synnytysvalmennuksessa se kätilö sano, että kun vauva syntyy, niin hänen painonsa kyllä mitataan, mutta pituutta ei. Pituus mitataan sit vasta kotiinlähtöpäivänä. Syynä tähän sanottiin se, että he ovat ajatelleet niin, että ei ole lapselle kovinkaan mukava kokemus heti synnyttyään joutua venyteltäväksi, kun luonnostaan on jo niin pitkän aikaa pitänyt raajojaan kippurassa, että ei ole miellyttävää jos niitä raajoja aletaan heti oikomaan.

Mulle toi oli ihan uus juttu! Ei sit voi ilmottaa ystäville ja sukulaisille ku sen painon.
 
On toki, en minä sillä, vaan lähinnä ajattelin että tavallisesti lapsi mitataan. Että mimmonen käytäntö muissa sairaaloissa sitte on.
 
Mulla tuli eilen yöllä ennenkun nukkumaan kävin niin vähän niitä supistuksen tapasia. Olin just käynyt vessassa sillä isommalla asialla ja sitten menin sänkyyn ja sitten alkoi koskea mahaan,taas ja vatsa meni kovaksi,mutta sitten huomasin,että vauva oli vaihtanut asentoa. Silti vähän aikaa koski,mutta ei ollut vessahätää. Että,enpä tiiä [8|]
 
Mitenköhän ton mun perustaman synnytystarinoita foorumin voi poistaa,niin ei olis sitten kaksin kappalein samaa? [8|] ,-jos joku tietää.
 
OYS:ssa ainakin mittaavat lapsen pituuden heti kun se on syntyny.. eihän sillä pituudella ole merkitystä, painon tarkkailuhan on tärkeämpää..

Eilen tein kokeiluversion vappumunkeista ja tänään olis tarkoitus laittaa simat porisemaan :) Vois lähteä koiran kanssa haukkaamaan happea ja nauttimaan ulkoilmasta, arska paistaa pilvettömältä taivaalta ja on uskomattoman lämmin ilma :) Jos sais samalla vähän väriä naamaankin..

Yöllä kyllä kirosin, että olis kiva jos olis parempi syy herätä öisin kuin vessahätä..onneksi kuitenkin yleensä saan helposti unen päästä kiinni :)
 
Minä olen ajatellut asian niin, että vanhemmille ja siskoksille ei ole niin väliksi vaikka eivät tiedä vauvan pituutta.. heille riittää tieto, et maailmaan on nyt syntynyt uusi ihminen[:)] Kaikille muille voi sitten parin kolmen päivän päästä vauvan syntymästä ilmoittaa hienolla runolla (kopsaan jonkun tuolta tällä palstalla olleesta listasta) molemmat tiedot[;)]
 
Olipas ilkeä automatka. Vein miehen kotkaan,kun hänel lähtö takas palvelukseen. n.puoles välissä matkaa mulla alkoi menkkajomotukset pelkästään alaselässä. Sitä oli siinä sitten jonkun aikaa putkeen,kunnes ne koveni ja kesti varmaan 60sek ja sitten ihana tauko,kun ei tuntunut mitään ja sitten alkoi taas uudestaan koskea. itekseni siinä hoin "au au au.." ja tuli tippakin linssiin,kun teki niin kipeää,mun menkkakivutkaan ei ole ikinä noin kovat ollut. Mihinkään muualle ei sattunut kun alaselkään. Mitä tuskaa!!

Tässä kuusaalla sitten soitin äiskälle,että "sattuu..selkään" ja äippä sano,että menisin hänen luokse,mut olin ajanut ohi jo yli puoltuntii sitten,ja sanoin,että soitan synnärille ja kysyn..
mutta tähän kotipihalle kun pääsin niin nehän loppu kun seinään,vaikka ajattelin että nyt on vaan pitkä tauko,mutta niinhän ne loppui ja nyt tässä istuskelen ja jännäilen,että meinaako alkaa uudestaan.

Tämmöstä. [&:] Ja siis semmosen puolentunnin verran näitä tuli..tiedä sitten taas,että mitä merkkaa. Ja jätin soittamatta synnärille,koska loppuivat äsken.
 
Eiköhän toi oo ihan normaalia, että noilla viikoilla supistelee jo kipeestikin, mutta ne menee vaan ohi. [:)] Puol tuntia on sinäänsä lyhyt aika. Ne vaan synnärillä kysyis kauanko niitä on tullu ja käskee olla kotona niin kauan kun suinkin pystyy kivuilta.
Siinä käsityksessä mä olen, että sit kun on jo useita tunteja supistellu kipeesti ja säännöllisesti tiuhaan, ni voi lähteä näytille. Mutta silti saattaa käännyttää kotiin.
 
Niin sitä minäkii lähinnä ajattelin,että kestän nyt nämä kivut,katon kauan tulee ja että meneekö ohi,niin en viitsi turhaan soitella. [:)]
Äiskälle nyt aina yleensä ilmoitan,että nyt sattuu yms. ennenkun soittaisin synnärille.

hmhh [8|]. Mies on taas 2 viikkoo kiinni ja oon silloin rv 38,kun tulee kotii. On jännät paikat,kun niin lopuillaan on jo. Siin vaiheessa täälläkin jo suurinosa varmaan synnyttänyt. [:)]
Onneks hän oli nyt viime viikolla keskustellut asiasta,että pääseekö synnytykseen lähtemään,kun soitto tulee ja kyllä kuulema pitäisi päästä. [:)] Onneksi,ja niinhän sen kuulu mennäkkin.

Mutta tästä lähden syömään,suihkuun ja nukkumaan. Aikainen herätys aamulla,kun on neuvola. :)
 
Takaisin
Top