Raskauden viimeinen kolmannes.

Meillä mies tulee tänään kotiin ja kouvolassa on muodin yö,niin jos pääsis vähän kattelee sinne ja kiertelee. Ja jos mies jättäis alkoholin vaikka tältä vklopulta pois kun viimeks meni vähän överiks [&o]
Vappu varmaan kotona itekseen,jos miehellä ei ole lomaa silloin..tai sitten meen anopin luokse ja sen kans vetelis jotain munkkii ja simaa :) Taaai jos mies on lomil niin menis sen kans anopin luo. Odotan hirveit syöminkei [;)][:D]
 
Niin.. kyl valkovuoto kait voi väljehtyäkin. Ite olen kans huomioinu jonkinverran vastaavaa.
 
Mulla oli viime viikolla tommosta hyvin nestemäistä, ku pariin otteeseen luulin et lapsvesi jo lirahtelee. Lääkäri kuitenkin sano et se on hiivaa. Ei mull mitää muita oireita ollu, kutinaa tai vastaavaa.. Mut hiiva kuulemma muuttaa vuodon ihan nestemäiseksi ja joillain tulee sit lisäks jotai kokkareit. Mulle määrättiin 3pv: emätinpuikkoja ja se hoitu sillä. Ei tuu enää "nestettä" :)
 
Mulla on kanssa tollasta tosi nestemäistä, mutta mulle on sanottu sen olevan tässä tilassa ihan normaalia. [:)] Mäkin mietin tota tulehdusta, mutta multa otettiin sillon synnärillä käydessä näytteet ja ne oli ok, joten ei pitäis olla. Ja toi vuoto oli jo sillon tämmöstä. Tosin se ei oo kokopäivästä se lirahtelu vaan just aamulla esim.

Vappu, ei olla mietitty yhtään! Pitää ehkä käydä porukoilla ja mummolassa pyörähtämässä että saa simaata ja munkkeja. [;)] Ajomatkaa on joku 80km suuntaansa, mutta en osaa pitää sitä matkana eikä minään kun niin paljon tulee ajeltua tota väliä. Ja sieltä paikkakunnaltahan ne tulee synnyttämään samaan sairaalaan. [:)] Että "normaalin" matkan päässä.
 
Meillä on hääpäivä 2.5. ja LA 4.5. eli se varmaan siitä vapun miettimisestä... [;)] Jos vaikka jaksais jossain syömässä käydä hääpäivänä ellei olla laitoksella. [8|] Tosin tällä hetkellä toi ukkokulta on taas täys ääliö tän mamman mielestä eli ei hirveesti houkuta sen kanssa mitään vuosipäiviä juhlistaa. [:@] Ehkä se vaan reagoi tähän synnytys lähestyy-jännitykseen niin eri tavalla kun mä mutta mulla nousee miehen sukupuolielin ottaan ku se vaan näpertää noita pyssyntukkejaan kaikki illat ja yöt eikä tikkua paa ristiin minkään muun asian suhteen. [:@] Hoitopöytä on edelleen korjaamatta, kylppärin lattia kesken, eteisen remontti kesken jne. Ainoa mitä se on tehnyt vauvan tulon eteen on se että kävi tilaamassa (ja maksamassa) ne vaunut, eikä niiden suhteenkaan sillä ollu mitään mielipidettä. Ne olis varmaan vieläkii siellä kaupassa ellen olis eilen hakenu miestä töistä ja puoliväkisin raahannu sitä sinne kauppaan. Mä oon hoitanu kaikki muut hankinnat, huonekalusiirrot, kasaukset jne. Tuntuu vaan että tää on ihan mun yksinäinen projekti. Eilen sitte kun tultiin kotiin ni mies alotti heti sen pyssyntukin. Mä kannoin vaunulaatikon sisään (+ kaikki vauvan tavarat mitä olin käyny samalla reissulla hankkimassa) ja rupesin kasaamaan niitä vaunuja. Mies vaan kommentoi että "voitko mennä tekemään tota laattalattialle kun tosta tulee kauheet naarmut parkettiin..." [:@] Prkle... No mä olin sitte siivonnu meijän katokseen paikan vaunuille mutta kuinka ollakaan siihen oli ilmestyny taas höyläpenkkiä, työkaluja, työkenkiä, koiranruokasäkkejä jne. ja olin nostellu ja kannellu jo niin kauheesti kaikkee etten enää vaan jaksanu alkaa tekemään sitä uudestaan. Vaunut jäi siis eteiseen. Mies menee ohi ja kysyy: "Mihin nää on menossa?" ja kun ilmotin sille paikan ja sanoin että ne menee sinne ihan heti kun siihen vaan mahtuu ni mitä tekee mies? No siirtää vaunut keskelle olohuoneen lattiaa!!! [:@] Siis oikeesti... Käynkö mä vaan jotenkii ylikierroksilla näitten hormoonien takia??? Toinen asia mistä kiehahdin ni oli taas tää perinteinen koirien lenkitys... Oli siis se ainoa ilta viikossa kun oli sovittu että mies veis noi lenkille. Olin aamupäivällä käyny tunnin lenkillä ja oletin että mies lähtis kun tultais sieltä kaupoilta. Neljä tuntia meni, koirat oli tosi rauhattomia ja mä aina välillä kyselin että "nii, meetkö sä koirien kaa? Mulla on jalat niin turvoksissa kaupoilla olosta ettei taida mahtua kengätkää jalkaan...", ja aina sama "Joo meen, ihan kohta..." ja kun sitte mun ääni alko vissiin olemaan jo aika kiree ni se lähti ja oli ehkä 10 minuuttia pihalla... Ja mä murehdin koko illan ja yön että pärjääkö ne tolla lenkityksellä vai ei... Ja joka kerta ku se puhuu puhelimessa ni se vaan suunnittelee ohjelmaa isyyslomalle "joo, mä voisin sinne Viroon lähtee hakemaan kesäjuomia... Nii, vaikka sitte tekis pari keikkaa toukokuussa..." tai "No mullahan on toukokuussa aikaa naputella se majan katto ku oon isyyslomilla..." tai "nii pitäiskö siellä mökillä sitte vaikka pitää jotkut talkoot? ja voitais vaikka ampumakisat järjestää samalla... nii ja ku mä oon lomilla ni voin vaikka jäädä sitte sen jälkeen viikolla sinne hommiin..." [:@][:@][:@] Hohhoijaa... Ehkä tää tstä taas tasaantuu mut nyt jotenkaa ei kerää taas pisteitä koko mies...
 
Tosta vuodosta vielä ni mullakii tulee semmosta kirkasta nestettä mikä ei haise kauheen houkuttavalle... [:-] En tiiä mitä on ja oon kanssa joskus miettiny että vuotaako lapsivettä vai mitä. Mut kuitenkaan ku ei satu tai kirvele tai kutita ni tuntuu ettei se ehkä oo mikään tulehdus...?
 
Mutta nyt tää mamma lähtee taas koirien kanssa ulkoilemaan. [:)] Saan naapurinrouvasta koirineen seuraa ni päästään metsään. [:)]
 
Meil taitaa mennä vappu nii,et oon yksin kotona tai sit isä vois hakee mut niille syömää.. Katsotaan.. Mies tulee 3.5 kotiin!!! Jee!! [:D] Sil alkaa 4.5 yrittäjäkoulutus täällä, joten tulee siis vähän pidemmäks aikaa. Nyt sit tietty hirvee stressi päällä et saa työt valmiiks.. Ja mä yritin tehdä sopimusta tän pienen kans, et ei tulis ennen la:ta... Tulis vasta sit kun isi on kotona. [:)] Saa nähdä kuunteliko..

Meidän perhees jää toi isyysloma haaveeks, tai jos hyvin käy niin se on sitten syksyllä/talvella... Oon kyl välillä sitä mieltä et olis voinu odottaa ton yrityksensä kans vielä hieman! Varsinkin kun mun pitäis hoitaa niit paperitöitä... Noh, eiköhän sekin tästä järjesty. On mul onneks pari tuttua kirjanpitäjää jotka on luvannu hoitaa hommia sillo ku mä en jaksa/pysty/ehdi ja ihan mitä vaan...
 
Meillä kanssa se tilanne että mies on yksityisyrittäjä, eikä kerkeä pitää mitään isyyslomaa tässä kohtaa. Syksyllä pitää vasta kolme viikkoa lomaa, mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan! Ehdotti tänään että jos lähdettäis sitten kahdeksi viikoksi autolla reissuun, suuntana Italia. Toivottavasti pikku poitsu tykkää autoilusta yhtä paljon kun äiti, isi ja "isosisko" (koira) [:)]
 
Muoks. Ne vappusuunnitelmat: ei olla tehty mitään suunnitelmia. Me ei olla ikinä juhlistettu uuttavuotta, vappua, juhannusta yms millään lailla, samanlaisia arkipäiviä muiden joukossa meille. Toki jotain aiheeseen kuuluvaa ruokaa pitää olla ;-) Eli eiköhän ne munkit ja simat ole meidän vappuohjelma ellei laitoksella olla!
 
Tuo nestemäinen.. On kuulema ihan normaalia ja kun kaikki neuvolatutkimukset ihan ookoo eikä haise pahalle.
 
Meillä menee vappu "erillään". Ukon veli pitää synttärit (40v) 1.5 niin ukko sano menevänsä käymään siellä, mutta ei juo, eli menee meijän autolla. Minä menen vanhemmille tekemään munkkeja äitin kanssa [:D] ja äiti on tehny simaa. Pääsee herkuttelemaan koirien kanssa [:D]
 
Valkovuodoista sen verran kuulostaa tutulta,että mulla myös esiintyy sitä,paljon ja on välillä nestemäistä ja EI tuoksu millekkään ruusuille. Kutinaa on vähän,eli mulla aika varmasti hiivaa. Sehän selvii muutaman päivän päästä labran tuloksista.

Mies tuli äsken kotiin. On kipee taas [&o] Niinku moni muukin tupakaveri. Kysyin,että mitä tekee tänään,kun on muodin yö,että lähteekö mun kanssa kattelemaan ja kiertelee vai lähteekö taas johonkin..,-baariin? sanoi,ettei tiedä ja että kaveri oli pyytänyt lähtemään johonkii ja huomenna olis kuulema joku jätkien ilta tän kaverin luona,että pelataan pleikkarii ja juodaan kaljaa. *huokaa* [&o]
Mitäs minä? Joudunko taas olemaan yksin..
Anoppi oli laittanut miehelle viestiä,että on töissä ja pitäis mennä hakemaan pizzat/Tulla syömään pizzat. (Hän on siis tarjoilija).
Miehellä on 38,3 astetta kuumetta ja meni melkeinpä samantien nukkumaan,kun kotiin tuli ja lähtee ehkä myöhemmin johonkin.

Olisko mulle aikaa johonkii rakoseen kenties?

Oli onneksi muistanut kysästä,että miten pääsee intistä isyyslomalle. Enskuussa hänen täytyy sitä hakea ja pääsee jos oikein ymmärsin niin viikko siitä,kun lapsi on syntynyt. Jotain sinnepäin..,-mutta onneksi sai jotain selville nyt. Aika alkaa vaan tässä loppua,huomenna 3.viikkoa ja 6.päivää laskettuun. Ja on niin mahdollista,että tulisi aikasemminkin.

Minuu ei yleensä kiukuta kun mies on kotona,en oikeestaan enää tälle kiukkua. Musta on ihanaa,kun se tulee aina kotiin. Kaikille muille aikalailla murisen,jos tulee jotain sellasta että alkaa kiukuttaa.
Miehelle ei kyllä muutenkaan uskalla,kun pelästyin sen viime viikonloppuista käytöstä niin paljon. Mutta sekään ei liittynyt minuun,hän oli vaan niin humalassa.

Oon koko viime viikon ollut tosi laiska. En jaksanut tiskata enkä mitään ja roskikset hais täällä sisällä ja muutenkin tosi tunkkaselle. [:'(]
Ennen kun mies tuli kotiin niin spurttasin itteeni ja tiskasin kauheen tiskivuoren tuolta,laitoin pyykit koneeseen,vaihdoin joka huoneeseen verhot (Olkkariin makkarin verhot,makkariin kaapista yhdet verhot ja sitten sain äiskältä verhot,kun oli uudet itelleen ostanut ja ne laitoin keittiöön.) Nyt näyttää vähän paremmalta. :) Roskat vein partsille ja nyt oon vaan tuulettanu täällä ja suihkutellu ilmanraikastinta [:D][:D]

Neuvola on ensmaanantaina. Kysäsin äiskää mukaan,ihan muutenvaan. Se varmaan haluaa tietää onko vempeleet muuttunu 20.vuoden aikana neuvolassa ja muut käytännöt [;)] Onneks hänellä on iltavuoro niin pääsee sitten mukaan,kun aika on 10 aamulla. Ja tiistaina anopin kanssa tutustuu synnärille.

Joo,löpön löpön. Tää mamma innostu [:D][:)] Nyt meen vähän oleilee,kun olen touhunu ja sitten varmaan käyn hakees ne pizzat.
 
Babaytoy: Mie en kyllä tiijä, kuinka jaksaisin katella tuommosta ukkoa, joka kaikessa laittaa kaverit ja kaljan naisensa eelle. Varsinkin kun on vauva tulossa ja muutenki oot yksin viikot, ko mies on armeijassa. Kyllä ois komeitten kehityskeskustelujen paikka jo tuossa vaiheessa. Alkaa jo ihan sinun puolesta ärsyttää!
 
Samat mietteet täällä kuin Lme:llä... varsinkin kun se sillon vielä edellisviikonloppuna kävi käsiksi siuhun (se tyrkkääminen)! [>:]
 
Onnea hirmusesti starletti!! Otti ja vappupalloista poksahti! [:)][:)]
Mietin, että onnittelenko tonne syntyneet-ketjuun, mutta tuleeko siitä sit kamalan pitkä pelkistä onnitteluista? Siellä täällä sit syntyneen tietoja.. Pysyis se selkeempänä seurata niitä syntyneitä vai mitä mieltä mammat?
 
Tännekin vielä starletille onnea :)

Joo,siis ei minustkaa ole kivaa,mutta antaa nyt mennä kun vielä voi mennä. Mä sanoinkii miehelle tossa äsken,kun se nyt sitten päätti lähteä,että "Koita nyt käyttäytyy vähän,kun viime viikonloppuna käyttäydyit miten sattu". Menee kahden kaverinsa kanssa ajelemaan vaan. Olin anopillekkii puhunut siitä oven rikkomisesta niin sekin oli sanonut miehelle tänään,että nyt vois vähän ruveta käyttäytymään. Ja mies kyllä myöntyi,että kyllä hän nyt käyttäytyy paremmin. Sanoin,että "Älä nyt juo siihen tahtiin,ettei tarvii taas pelätä,että menee paikat rikki." ja kysyin,että meinaako olla aamuun asti,mutta sanoi ettei aijo olla.

Ei mies onneksi joka viikonloppu juo,mutta totta tosiaan..kyllä mä äsken sille tossa sanoin,että "Kiva kun kävit nukkumassa ja syömässä.Oletko huomenna menossa sinne jätkien iltaan?" joo kyllähän tää. Mä sitten sanoin,että "Selvä. Mähän olen viikonloputkin loppuenlopuks yksin,kun sie tuut kotiin ja sit jo meet..mä varmaan sitte kattelen leffoja täs illan aikana." ja huokailin siinä vähän.
Uskon,että häntä kaduttaa se,että oli minuun koskenut,varsinkii kun tässä tilassa olen. Eikä hän oikeesti sillee käyttäydy! [8|] Ei se vaan itsekään tiennyt mikä sille tuli. Onneksi se lasi korjattiin jo maanantaina. Sanomista ei ole tullut,ainakaan vielä ja toivottavasti ei tule jatkossakaan.

Saattaa kuulostaa puolustamiselta ja sitähän se vähän onkin,koska tunnen hänet niin hyvin niin ei ole kyllä tapana käyttäytyä humalassa noin. Yleensä tää on ihana,puhelias ja iloinen. Kävi mielessä silloin,että onko se saanut jo jotain tyrmäystippoja baarissa,kun noista kotkan paikoista ei voi tietää.

Mutta nyt tästä aiheesta.
Alaselässä tuntuu pikkusen menkkajomotusta ja muutenkii tosi vaappuva olo ollut tänään,varsinkii kun kävin ne pizzat hakemassa niin anoppi siinä kysykii,että "Joko alkaa olla tuskasta?" ,- Pikkuhiljaa juu,mutta kyllä tän mahan vielä kestää vaikka sen kolmekin viikkoa. :)

Lyydia~ Tonne synnytystarinoitten sekaan olen kirjottanut,että onnitteluita yms. voi laittaa :)

Mä rupeen viettää yksinäistä mamma-iltaa telkkarin,leffojen ja pizzan kanssa. [;)][8|]
 
Kävin lueskelemassa ihan tuota ensimmäistä toukokuun palstaa. Paljon ihmisiä on kuukausien varrella pudonnut joukosta. Yx mikä osui silmääni oli Vaskilintu. Hänhän sai keskenmenon. Sitten hän tuli raskaaksi ja oli elokuun odottajissa kunnes taas kohtasi keskenmenon. Harmittaa niin kovasti hänen puolestaan. Täällä me iloitaan ja ollaan jo melkein "maalissa"
Oli myös virkistävää lukea meidän ensimmäisiä viestiä, monet niin pelonsekaisia.
En edes muistanut Vauveli, kuinka vaikea sinunkin tiesi tähän päivään asti on ollut.

Rakkaudella raskaana
Rauha
 
Täällä alkanu jo vatsan pohjaa kutkuttaa,kun ensimmäinen toukovauva syntyi [:)]
Nyt rupee jo enemmän miettimään,että kohta se on aika sekä minulla,että muilla. Nyt oikeesti ekaa kertaa jännittää synnytys [:D] Ensimmäisen piti poksahtaa,ennenku kolahtaa jotenkii muhun tuo,että kohta mennään [:D][:)]

Äiskälle sanoin eileen,että on tunne että tulis aikasemmin,sitten se alkoi rätkättää,että "Niin tai sitten hyvällä tuurilla menee kaksi viikkoa yli [:D]" ,-heh,juu.

Sen näkee sitten.

Unia,mammat.
<3
 
Kun uni ei tuu..

Mä luulin,että mua väsytti,mutta ei nähtävästi sittenkään. Mies soitti mulle selväpäisenä joskus 00.45, että olenko hereillä ja tulisinko hakemaan hänet kaverilta. Olin siinä vielä hereillä,mutta aikeissa mennä nukkumaan niinku täälläkin toivotin hyviä unia. Kävin hakemassa hänet,ja kysyin,että menikö kaikki kaljat,kun niitä tais olla lavallinen,mutta mies sanoi,että ei todellakaan mennyt,että kyllä sinne jäi ja ihan selvinpäin oli,vaikka muutaman siinä oli ottanut. Sanoi,ettei oikee houkuta juoda,kun ei pysty nielemään,-kun on kurkku niin kipeä. Ihan hyvä,ja kiva minusta,ettei juonut. Mä vähän arvelinkin,että se saattaa soittaa,että hakisinko ja niinhän se tekikin.

Kun tultiin kotiin 1 aikaa niin mentiin molemmat nukkumaan,mutta pyörin siinä sängyssä kuitenkin sen 45minsaa varmaan ja herätin miehen ja sanoin,että "sun täytyis varmaan ottaa nyt jotain lääkettä,kun mä en saa yhtään nukuttua" ,-Mies kun on kipeä,nuhaa ja kurkku kipee niin hän päästää unissaa sellasta örinää mihin ei voi vaikuttaa,kun paikat on ihan tukkeessa. Nyt se oli sitten niin kovaäänistä,etten saanut unta. Kävin lämmittää tälle findrexinii,annoin aspiriinin ja levitin rinnukselle vickyy,niin jos helpottaisi. Tällä hetkellä,kun ei satu olemaan yskänlääkettä,eikä mitään imeskelytabletteja. [&o]
Kuumettakin mittailtiin,niin sitä 38 ja rapiat näytti,kun aijemminkii..

Mie nyt tulin tähän kirjottelee siks aikaa jos alkais vaikka nukuttaa..Mutta voisin kuitenkin koittaa painuu nukkumaan.

p.s. Sain miehen sittenkin itselleni,-vaikka sitten myöhään yölläkin. <3
 
Mulle iski tuossa toissapäivänä paniikki, kun mun vanhemmat lähtivät ajelemaan kotia päin, että tosiaan; me nähdään sitten seuraavan kerran, kun meitä on kolme [:o] Ja siihen laskettuun aikaankin on enää alle neljä viikkoa, ja parin viikon päästä olen itse sanonut, että sais tulla. Toivottavasti tulis. En tiedä tarkoittaako se sitten mitään kun on kohdunsuu jo lyhtentynyt kolmannekseen. Niin se lääkärikin taisi ke sanoa, ettei se välttämättä tarkoita mitään. Mutta en edelleekään usko, että menee laskettuun aikaan saakka. Siinä sitten pikkusen itketti kun tuli A. haikea olo kun porukat lähti ja B. alko se synnytys puskea päälle. Iskäkin sano, että meidän lapsen saanti on pieni askel ihmiskunnalle mutta valtava meille kahdelle [8|]
 
Tääl on aamu alkanu klo 4 jälkeen mahan poltolla ja kivulla.. Vielki tuntuu, mut alkaa helpottaan. Jos vaik kohta pääsis viel nukkuu.. No,on tätä ennenkin ollu, mut yleensä menny nopeemmin ohi. Tai siis joo, luulen, et alkaa helpottaa..no, sen näkee.. [:)]
 
Mulla alkoi kivut n. klo 02.15 tienoilla ja jatkui puolisen tuntia. Mikään kylkiasento ei auttanut, selällää ei auttanu, kävely ei auttanu, piimä ja tomaattikaa ei auttanu. Sitten e saanut unta ainakaan tuntiin. Soitin sitten synnärille myöhemmi aamusta kun tällainen tähänmennes pitkä jutsku tuli koettua ja masu vielä koitti palautua tilanteesta.. ja oltiin miehen kanssa et huhhei et mitäs tosta reagois et pitäskö huomioida tarkemmin.
Neuvoksi tuli seurantaa ja sitten synnärille jos alkaa tuntumaan tuollaista tai siis pidempää vastaavaa. Aamupäivän on nipistely, pikku vihlontoja tuntunu mutta hyvin satunnaista ja pientä.
Asioille pitäs lähtee.. Sairaala ei mua jännitä, mutta nuo kivut jännää jos tai kun niitä uusiutuu ja milloinkohan..?
Ensikosketuksen sain asiaan torstaina hyvin lyhykäisesti [&:].

Eip silti.. Nyytti on kyllä tervetullut jos päättää tulla ennen laskettua aikaansa [:)]
 
Takaisin
Top