Raskauden viimeinen kolmannes.

vauveli mulla auttoi et söin pieniä annoksia kahden tunnin välein. Ja sit jätin perunan ja vaaleen leivän kokonaan pois. Useesti lihan/kanan/kalan lisukkeena meillä on vaan salaattia. Mut tärkeintä on syödä kahden tunnin välein niin ei pääse sit heittelee ne sokerit [:)] Se kuulemma rasittaa eniten. Ystävälläni on diabetes joka alkoi raskausaikana niin siltä oon saanut paljon apuja. Mulla oli jo seuraavalla neuvolakerralla arvot ok kun ne siellä tarkasti.
 
Blääh.... [:(] Jouduin nyt sitten koko loppuraskaudeksi saikulle odottelemaan äitiysloman alkua. Aika mälsää. Toisenlaisessa työssä olisin voinut varmasti olla pitempääkin! Missäköhän vaiheessa sitä sitten tippuu sille jollekin sairauspäivärahalle vai mikä se nyt olikaan?
 
Saadaan laitettua nyt sitten aikaisemmin jo myyntiin tuo toinen auto, kun en tarvia sitä enää työmatkoihin. Ollaan muutenkin suunniteltu, että myydään noi molemmat nykyset autot pois tässä keväällä ja ostetaan joko Volvon XC 90 tai Audin Q 5. Pärjätään yhdelläkin autolla kun ei ole kahden ihmiset pitkiä työmatkoja ajettavana!
 
Viikonloppuna oltiin Jyväskylässä veljenpojan ristiäisissä. Ihania vauvoja oli paikalla <3 Pikkuveljeni 4,5kk poika ja sitten tämä jouluaaton poika! Kohta onkin sitten oikea kauhukolmikko kasassa kun kolme lähes samanikäistä serkkupoikaa pääsee vauhtiin [:D] Pakko vielä se mainita, jos muistatte kuinka olen tuskaillut koira+vauva-asian kanssa, niin koiramme oli myös mukana ristiäisissä ja käyttäyi todella kauniisti vaikka olikin kaksi pientä vauvaa talossa ja hirveästi hälinää! Vähän välillä piti haukkua kun alkoi liikaa pelottaa, mutta kävi kiinnostuneena molempia pieniä katsomassa+haistelemassa+pusuttamassa eikä yhtään murissut tai kytännyt!!! *tuuletus*
 
Minä olen jo useamman vuoden käyttänyt Erisanin hajusteetonta, zeoliititonta yms pesujauhetta sekä värikkäille, että valkoisille. Huuhteluaineesta luovuin muutama vuosi sitten ja korvasin sen sitten etikalla. Toimittaa pesussa siis huuhteluaineen virkaa ja musta meidän pyykit tuoksuu nimenomaan puhtaalle, ei pyykinpesuaineille! Kuulemma paljon ympäristöystävällisempaa, kuin huuhteluaineet. Ja halpaakin.
Samalla setillä menee vauvankin pyykit, joita olen pikkuhiljaa pessyt sitä mukaa, kun uusia juttuja on tullut hankittua. Mutta nyt iski ruuhkan, kun viime viikon olin lomalla ja shoppailin kirppareilta ja kaupoista muovikassillisen vauvan vaatteita. [:D]
 
Mie olen pessy pesupähkinöillä sekä vaatteet että vaipat.. Puhtaalta tuoksuvat :).

Saas nähä mitä sokerirasitustestin tulokset sanoo ensi viikolla, perjantaina ois testi eessä..
 
Kiitti ruokavinkeistä Mimmu86. Tarvii koittaa noudattaa ruokavaliota parhaan kyvyn mukaan ettei ainakaan mitään insuliinia tarvii alkaa pistämään. Se tästä ny vielä puuttuis, heh he.. [;)] Ja toi oli kans hyvä vinkki et syö useesti jotain pientä..
Ni onks sullakin ollu täs raskaudessa koholla arvot? Mitä ne sun arvos näytti?
 
Hip hei, jonkin laskukaavan mukaan tänään alkoi viimeinen kolmannes!
Fiilikset on ihan mahtavat, miten hienosti kaikki onkaan menny! [:)] (koputtaa puuta)

Alkaa olla pikkuiselle hankittuna kaikki "suurimmat" hankinnat (vaunut,turvakaukalot yms.),
ja nyt sit voi keskittyä näihin vähän pienimpiin hankintoihin, eli vaatteisiin, tutteihin jne.

Miten ihana onkaan rakentaa "uutta" elämää, kaikki on uutta ja jännittävää.
Voisi sanoa, että olo on hienompi kuin koskaan ennen raskautta, ainakin
toistaiseksi [:D]
 
vauveli mulla ollut toi paastoarvo siinä rajalla ensimmäisessä rasituksessa Sillon 5.3, neuvolan testissä kuukausi siitä 4.9 ja nyt oli taas 5.2. Muut oli ihan ok mut ruokavaliolle laittoivat. Onpahan painokin pysynyt kurissa kun on pitänyt noudattaa ruokavaliota [:D] 
 
Mulla selvisi miks on väsyttänyt, huimannutkin välillä ja työkaverit kyselleet jatkuvasti että voitko nyt varmasti hyvin kun oot niin huonon värinen... Oli Hb pudonnut vähän ala kanttiin 92.
Nyt sit extra rautaa aamuin illoin. Muuten on vointi ollut ihan suht koht hyvä, mut kyl sitä mammalomaa odotellaan jo!

Mahaa on ihan kivasti kyllä, paino on noussut 67kg tietämiin kun alussa oli 58kg, et kyl se vauva siel kasvaa [:D]

Alkaa olla muuten hoitoalalla työskennellessä jo hiukka vaikeaa tuo potilaiden käänteleminen jne. mites muilla hoitsuilla? Onneksi on hyvät työkaverit ja koittavat jeesata ettei mun tarvi nostella ja käännellä raskaimpia tapauksia.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!
 
supernova täällä yksi hoitsu! Miulla on mennyt tää koko raskausaika töiden suhteen tosi pieleen. Olen toimessa lastenpsykiatrian osastolla, josta miut laitettiin vuodenvaihteessa työturvallisuus syistä "pois" odottelemaan äitiysloman alkua. Uudelleen sijoitus vaan meni kyllä niin pahasti metsään kun vaan voi! Miut pistettiin vanhusten pitkäaikaisosastolle jossa 37 vaipoissa olevaa vuodepotilasta, kyseessä on koko kaupungin raskain osasto [8|] Ensinnäkään miulla ei ole hajuakaan koko työstä ja toisekseen käydä nyt yhtäkkiä repimään ja riuhtomaan niitä spastisia vanhuksia niin huh huh... Muutenkin paikassa tosi outo meininki, esim se että koska olen sh, joudun tekemään työtä yksin kun taas lh:t tekee parityönä! en ymmärrä tuota logiikkaa alkuunkaan, olettaako hyö että sairaanhoitajat on vahvempia kuin lähihoitajat [:@] No eihän siitä työstä sitten yhtään mitään tullut. Reilun parin viikon saldona helvetilliseksi räjähtänyt iskiaskipu (joka miulla on ollut alkuraskaudesta lähtien), järkkykipee selkä (paha skolioosi + notkoselkä yhdistettynä erittäin yläkäyrillä menevään raskausmahaan ei hyvä yhdistelmä) ja kivuliaat supistukset. Eli nyt sitten joudun olemaan koko loppuajan ennen äitiyslomaa saikulla, mikä on ehkä maailman tylsintä. Ärsyttää todella kovasti, että miut tungettiin tollaseen paikkaan tässä tilanteessa ja tilassa, jos olisin päässyt esim. jonnekin polille (en tarkoita ensiapua) niin oisin varmasti voinut olla töissä ihan loppuun asti. MUR [:@]
 
hei Eeva-Liisa ja Supernova, minä olen myös sairaanhoitaja, ja työ on alkanut tuntua todella raskaalta. Pitäisi vielä jaksaa 7 viikkoa ennen äitiysloman alkua. En suoraan sanoen tiedä miten jaksan, kun kääntely ja nostelu aiheuttaa kivuliaita supistuksia. Työkavereilta saa toki apua, mutta kaikki me hoitajat kai tiedetään tuo henkilökuntatilanne hoitoalalla, eikä sitä aina vaan riitä ylimääräisiä käsiä auttamaan sellaiseen tilanteeseen, jossa apua todella tarvisi. Tsemppiä teille molemmille! Koita nauttia rauhallisesta olosta Eeva-Liisa, ja mieti että vaikka voi tuntua vähän tylsältä olla kotona vaan koko ajan, se on paras vaihtoehto vauvallesi! :) Hyvää odotusaikaa!
 
Mullakin eilen lääkäri tarjoili kovasti sairaslomaa mutten huolinu. [;)] Mulla ei kuitenkaan tää työ oo niin fyysisesti raskasta eikä työpäivätkään oo pitkiä eli mielummin oon niin pitkään töissä kun vaan pystyn. Kun kuitenkin lääkäri vaan kyseli että montako päivää musta tuntuis hyvältä... Eli siis olisin ollu pari päivää kotona, sijainen tai joku kollega olis kattonu mun luokkaa päältä ja sitten mä olisin taas hirveellä stressillä ja kiireellä koittanu kuroa menetettyä aikaa takasin jotta kaikki ehdittäis tehdä ennen kuin sijainen astuu lopullisesti remmiin. [8|] Kuitenkii kohdunsuu oli vielä ihan hyvin kiinni eikä muutakaan hälyyttävää ollu tuolla sisustoissa. [;)] Pää nyt prakaa muutenkin väsymyksen takia eli siinä ei oo mitään uutta. [;)] Ne kipeet supistelut ilmeisesti olivat syynä muttei ne taida tästä työstä johtua vaan tän agilityhullun juoksenteluista. [;)] Ja nyt kun sain jo ainakii toiselle lainaohjastajan kevään ajalle ni sekin jää vähemmälle. [:)]

Kiva juttu Eeva-Liisa että koiruudella meni vauvojen kanssa hyvin! [:)] Helpottaa kovasti mieltä kun tietää ettei yhdestä rakkaasta perheenjäsenestä tarvitse toisen rakkaan takia luopua. [:)] Koita jaksaa kotonaoloa! [:)]

Voimia myös muille raskaan työn raatajille! Ei olis enää pitkä aika töitä jäljellä ni alkais ne toisenlaiset työt. [:)] Tänään just laskin että mulla enää 27 aamuherätystä töihin. [:)] Se ei oo paljon se. [:)]
 
Tsemppiä ja jaksamista meille kaikille joilla loppuraskaus oikuttelee !

Mulla o paluu töitä kokeileen ensiviikolla ja saa nähdä kuinka menee.. Päivä kerrallaan periaatteella saa koitella.

En ole sairaanhoitaja tai lähihoitaja. Olen koulunkäyntiavustaja ja ollut pelkästään yleisopetuksessa vuoden 2005 jälkeen kun selkä ei kestä raskaampaa työtä. Minulla likimain viikon 25 tienoilla tosiaan alkoi selkä muistuttaan olemassa olostaan vaikka syksy menikin kiitettävästi. Selkää siis on työterveydessä tutkittu. Työssäni en ole kenenkään henkilökohtainen avustaja taikka edes luokkakohtainen vaan kierrän kahden hissittömän talon väliä eri tunneille eri kellonaikoihin ja autan oppilaita joilla on oppimis- taikka keskittymisvaikeus yms.. Satulatuoleja luokissa ei ole, saatika muita tuoleja vaan joko kumarrut pulpettien viereen taikka kyykistelet, tai sitten kävelet sen 45 min oppitunnin pulpettien lomassa ja välitunnit menee siirtymisessä luokkakerroksista tai talosta toiseen. Huhhuh ja auts.. Selkä ja rasitussäryt muistuttavat itseään.

Tässä kolmen viikon sairaslomalla ensimmäisen viikon jälkeen käväsin 2 päivää kokeilemassa töissä ja sen jälkeen sairaslomalle takaisin. Kurjaa sinäänsä että joutuu olemaan sairaslomalla, mutta oman jaksamisen kannalta toki sitten hyvä asia. Särkylääkettä sanoi lääkäri pahimpaan särkyyn muttei sekään kivalta kuulosta vaikka pakkotilanteessa otettava. Neuvolan tarjoama fysio alkaa maaliskuun alussa. Toivottavasti siitä oisi vähän apua jaksamiseen.

Äitiyslomaa odotellessa ja päivä kerrallaan tsempaten jaksamista kaikille !
 
Hei mammat!

Minä olin 4kk palkallisella harjoittelulla, pankkialalla lokakuusta tammikuun loppuun. Joten ei fyysisesti mitään ongelmia.. [:D] Kouluun pitäisi palata huomenna ja aloittaa loppuhommien ja parin viimeisen kurssin suorittaminen niin saisi sen pakettiin ennen toukokuuta. Kun vaan joku lahjoittaisi motivaatiota... [&o] Kun neljä kk oli "oikeasti töissä" ja sai oikean ihmisen palkkaa, ei tosiaan houkuttele taas tää kituuttaminen. Olen koittanut saada työtä tähän kahdeksi kk mutten päässyt edes puhelintyöhön.. [:D] Täysipäiväistä ei kyllä jaksaisi jos meinaa saada tuon koulun loppuun. Osa-aikaista siis. Ja mielellään koulun saisi suoritettua, niin mammaloman jälkeen saisi alkaa katsomaan ihan oikeita töitä.

Täällä on hiiva. [:'(] Hitto soikoon. Ansku, sanoitko sä, että sulla tulee uinnin jälkeen aina? Kun oltiin siellä Caribiassa viikko sitten, oisko se vielä sen vaikuttamana iskenyt vai ihan sattumalta muuten?
Apteekkiin siis.
Soitin neuvolaan kun en tiennyt pitääkö tämän raskauden takia käydä lääkärillä tuosta, vaikka joskus ennenkin on ollut. Ei tartte. Kysyin streptokokista. Hirveän äkäsesti kertoi, että ovat nimenomaan saaneet käskyn, ettei todellakaan saa ottaa. Vaan äitipolilla jos muuten on jotain ongelmia niin sitten HARKITSEVAT että otetaanko. Mietityttää vaan kun on hiivaa ja mulla on ollut kohdunsuulla syövän esiastekin. Että olisi ollut kiva käydä testauttamassa. Ottaisko ne ihan tk:ssa jos narisen? [:D]
 
Heips! [:)]

Mulla on kans menny sairasloman merkeissä ja jatkoa seuraa vissiinkin äippäloman alkuun asti.. Töissä olen siivousalalla ja tarkemmin ottaen teen siis ravintolasiivousta. Työpäivinä herätys 3.30 ja kotona takaisin n klo 15 paikkeilla. Työkohteissa enimmäkseen erittäin pahasti kuluneet puulattiat joiden peseminen ns käsimenetelmin on "normaali"oloissakin raskasta, saatikka nyt kun vaivana on erittäin kiukkuinen iskias ja muut selkävaivat. Työt oli pakko lopettaa kun ei enää pystynyt nukkumaankaan kipujen takia.
Yritin jouluun asti olla ahkerasti viikot koulussa ja viikonloput töissä, mutta nyt on sitten pitkä tauko molemmista. Noh, oma jaksaminen tässä on tärkeintä, ettei sitten ole aivan romu kun pieni syntyy. Mutta onhan se ikävää olla jatkuvalla saikulla! Vaan minkäs teet...

Jaksamisia kaikille! [:)]
 
Heippa kaikki!
Kaitpa mäkin voin siirtyä tänne "osastolle" kun plakkarissa on jo 26+4.
Ajattelin kans kertoa kun en ole aikoihin täällä ehtinyt käydä että raskauteni on ollut loistava. Ei aamupahoinvointeja, selkäkipua ym... Vain pientä kasvukipua massussa. Olen istuma/seisomatyössä, jossa ollaan paikallaan suurin osa ajasta eikä se tuota minkäänlaista ongelmaa. Sormet ovat vaan niin turvoksissa koko ajan että joutui jo ottamaan kihlasormuksen pois[&o]...
Mulla massua on jo aika lailla.. Normaalisti olen sellanen hoikka mutta nyt alkaa tuntua olo jotakuinkin norsulta.
Lähtöpaino oli n.60kg nyt paino 70kg. Huomaan että nestettä on kertyny aika paljon sinne tänne.
Masun ympärys on 100cm.
Kevättä odotellessa!![:D]
 
Vauweli tuttua juttua toi että pulpettien ääressä kykkiminen käy selän päälle... [&:] Mulla onneks nyt vähän isompia oppilaita ja näin ollen korkeammat pulpetit ettei tartte ihan kaksinkerroin olla. [;)] Ja mä käytän paljon hyvää tekosyytä kun "mulla on isompi takapuoli ja maha kun sulla ja ne vaatii enemmän energiaa liikkumiseen eli tuu tänne kysymään..." [:D] Oppilaita aina naurattaa mut kukaan ei oo vielä ruvennu vastaankaan inttämään (eli ilmeisesti mulla ON luokan isoin takapuoli ja maha... [;)] ). Nyt täytyy vaan yrittää muistaa istua aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus ja muutenkii ottaa ihan sillee rauhakseen. [:)] Mulla myös selässä skolioosi ja hiukan notkoselkä eli tiedetään tämä huono yhdistelmä ison mahan kanssa, EevaLiisa [;)] Aamuisin jumppaan selän edelleen ja n. kolmen viikon välein käyn hierojalla. Eli vielä tän selän kanssa eletään, katotaan nyt kuinka kauan.

Lyydia joo, mä saan aina uimahallista hiivan tai sitten mullekin sattuu se aina sopivasti uintireissujen yhteyteen. [;)] Eli sen harrastuksen jouduin sulkemaan tästä raskausajan liikunnasta pois heti alkuunsa tai saisin käydä kerran viikossa apteekissa. [;)] En tiiä mikä siinä uimahallin vedessä on (vai missä?) mutta mun värkki ei vaan tykkää siitä yhtään. [:-]
 
Mä kävin tänään siellä neuvolassa ja raskausajandiabetes-diagnoosi tuli. Et sillee..

Nyt on mittari kotona ja piikkejä hirmu kasa. Harjottelin tossa pistämistä ja vasta kolmannella yrittämällä sain tarpeeksi verta siihen liuskaan. No, ihan hyvä tulos tuli, ku ei ollu ku 5,4. Tämä arvo siis tunti syömisen jälkeen. Sain tarkat ohjeet miten syödä, mut se neuvolan täti oli niin mukava, ettei se tuntunu miltään saarnalta. Kerto vaan miten kantsii tarkkailla syömisiään ja jos huomaa et vaikka aamiainen nostaa aina kovasti sokeriarvoja, niin miettii rehellisesti minkä vois tehä toisin. Esim. onko syöny vaaleen sämpylän ja juonu pari lasii appelsiini tuoremehuu.. Vaihtaa sämpylän sit seuraavana aamuna ruis/kokojyväleiväksi ja juissin appelsiiniin. Se kävi kyl heti järkeen eikä tuntunu sit enää niin pahalta. [:)] Sano vielä et se on yksilöllistä mikä kellekin nostattaa sokerit, mut äkkii sitä oppii tutkailemaan syömisiään ja kiinnittämään niihin sit sopivasti huomiota.

Ainakin yritän tosissani miettii mitä suuhuni laitan. Muuten on edessä insuliinipiikit. Se on kuulemma ainut hoito raskaana oleville. Eli eivät mitään pillereitä anna. Paras tietty jos ruokavaliolla saa arvot pysymään kohdallaan, ni sillon eivät tee välttämättä mitään asialle. 30 viikolle tulee lähete äitiyspolille ja siellä mittailevat vauvan kokoa, ettei tuu liian isoa sokerivauvaa. Nii ja synnytyksen ei anneta mennä yli lasketun ajan. Jollei aiemmin synny, niin se käynnistetään viimestään laskettuna päivänä.

Illalla oltiin miehen kaa synnytysvalmennuksessa. Aiheena: Liikunta, selkäkivut ja oikee asento eri tilanteissa sekä rentoutus ja hengitysharjoitukset. Ei yhtään hullua tekstiä. Tehtiin lopuksi sellanen parinkymmenen minuutin rentoutus-harjoitus pimennetyssä salissa. Siinä kun piti sit oikeen miettii synnytystä laineiden liplattaessa, ponnistaa ja tuntea miten lapsen pää liukuu ulos, ni purkahdin nauruun. En vaan pystyny enää pidättelemään.. Se tuntu jotensakin liian kaukaselta vielä.. [:D] ja kun ei siinä nyt kuitenkaan voinu ponnistamaan alkaa. [:D] No, kaikilla oli ainakin hauskaa.

Sellanen päivä täällä.
 
Voi harmi vauveli tuosta diagnoosista!
Itse olen raskauden alusta asti joutunut mittailemaan sokereita eikä se vieläkään kivaa ole. Olen jostain kehittänyt itselle lievän kammon piikkejä kohtaan...
Kävin kahdesti sokerirasitustestissä ja tässä tulokseni
2.11 2009
0h 5.1 mmol/l
1h 6.3 mmol/l
2h 5.2 mmol/l
 
29.1 2010
0h 4.9 mmol/l
1h 7.6 mmol/l
2h 6.4 mmol/l
 
ja minulle Hyvinkään sairaalassa annettiin arvot joita ei saa ylittää ja ne olivat
0h 5.5 mmol/l
1h 7.8 mmol/l
mutta tämäkin tuntuu vaihtelevan ilmeisesti alueittain...
 
Mulla oli eilen neuvola +lääkäri. Verenpaineet olivat ok. Hemoglobiini edelleen melko matala eli 116 (tammikuun alussa 110)
ja päätin nyt koittaa ottaa rautatabletteja kahdesti päivässä (toivottavasti masu kestää).
Kohdunkaula oli muuten ok mutta hieman pehmeä. Sain kahden viikon päähän ajan lääkärille ja katsomme jäänkö jo silloin sairaslomalle loppuajaksi (n. 1kk ennen äitiysloman alkua).
Aikaisemminhan kerroin (tai valitin) teille noista melkopahoista kivuista alapäässä (liitoskivut ja häpyluu)
ja eilen menin sitten liukastumaan töissä kun joku oli läikyttänyt ilmeisesti vettä lattialle... Tuli sellaiset tuskat kun yhtäkkiä jalka lipes siinä (en kuitenkaan kaatunut)... Ajattelin et jes, tämäkin vielä... Yöksi otin panadolia ja tänä aamuna kävelin paremmin kuin viikkoon (kop kop kop)
tosin kyllähän kun täs tietokoneen ääressä kun istuu niin kipuilut alkaa kun liikkeelle lähtee, mut toivottavasti ei kovin pahasti...
 
Jaksamista kaikille!
 
 
 
Mä kuulen huomenna mun sokerirasituksen tulokset, jännityksellä odotan mikä on tuomio!! Mutta asiasta kukkaruukkuun, musta tuntuu että tämä meidän tyyppi on nyt kääntynyt raivotarjontaan viikko sitten [:)] viime torstaina tyyppi potki ensimmäistä kertaa ylävatsaan niin että maha heilui, ja on tehnyt sitä sen jälkeen joka päivä pitkin päivää. Se, mitä rakon tienoolla tuntuu taitaa olla nyrkit, luulisin ainakin. Oon niin onnesta mykkyrällä kun koko ajan on ollut se pelko takaraivossa että hän jää perätilaan!! Mutta ei sentään, ymmärsi kääntyä, mokoma [:D] oon muutenkin nyt mielenkiinnolla seurannut tän masukin edesottamuksia. Sunnuntai-iltana mentiin nukkumaan ja käännyin selälleni sängyssä, yhtäkkiä mahassa tuntu ihan hirvee melskaus ja masu meni tosta pinnalta ihan kovaksi. Laitoin sit kädet mahan päälle ja hämmästyin kun maha olikin ihan kallellaan, heitin peiton pois päältä ja räjähdin nauramaan - tiedä miten päin oli tyyppi itsensä tunkenut, mutta maha navan oikealta puolelta oli noin 5cm korkeammalla kuin vasen puoli, ja ihan kivikova!! Jos se oli tyypi pää, niin on kyllä melkoisella ässämutkalla tuolla masussa köllötellyt!! [:D] Naureskeltiin miehen kanssa hetken aikaa ja käännyin sitten kyljelleni niin masukkikin kääntyi.

Sain ihania uutisia viime viikon lopulla, mulle on tiedossa sijainen!! Vieläpä oma rakas kaasoni ja opiskelukaverini, joka pääsee jatkamaan mun hommia heti seuraavalla viikolla kun jään lomille!! Oon niin iloinen kun kaveri sai töitä, kun uusi työparini ei jää heti aloitettuaan yksin ja kun on itse niin kiva tulla takaisin töihin kun joku on hoitanut mun hommat eikä mulla ole täällä kilometrin mittainen lähetejono odottamassa setvimistä sitten ensi keväänä!!! JEI!!!!! [:D] 
 
No hyvissä ajoinpa minäkin havahduin sitä vauvavakuutusta varaamaan - perjantaina olis ollutkin viimeinen mahdollisuus kun 3kk ennen LA pitäisi varailla!! Onneksi tuli mieleen ja ehdin ajoissa [:D]
 
Takaisin
Top