Raskauden toinen kolmannes!!

Voi hitsi vauveli, kun sulla on jo ihanan kokoinen maha!! [:D] mä en ole vielä ihan noin hyviin mittoihin päässyt, mutta kovaa vauhtia tulen perästä *hih* täytyypä itsekin yrittää masukuvaa napata tässä pikkuhiljaa, kun olisi jo jotain kuvattavaakin! [:D] 
 
Mulla oli Metist ihan samanlaista valkovuotoa viikon verran ehkä tossa kuukausi takaperin. Meni sitten itsekseen ohi, enkä sitä sen enempää murehtinut! Ja hyvin täällä voidaan ainakin!! [:)]
 
Mulle sanottiin kans muistaakseni, että sokerirasitustesti olis sit siinä rv 26 tienoolla.
 
Mä kävin sokerirassissa tossa nelisen viikkoa sitten. Ylipainoa kun jonkin verran on niin piti käydä jo ensimmäisessä, toinen sitten siellä 24-26 viikoilla. Paastoarvo oli hieman koholla mitä sitten korjaillaan ruokavaliolla. Sitä on vaan ollut tosi vaikee noudattaa kun on ollu niin paha olo ettei oo ollu toivookaan saada syötyä parin kolmen tunnin välein :( ija sitten kun pahoinvointi hellitti niin rakas mummoni nukkui pois [:(] eli on ollut ajatukset vähän hakoteillä vaikka kuinka yrittää keskittyä. Mut aina kun oon saanut syötyä niin oon katsonut et on ruoassa hiilarit kohdallaan. Kaikkein rankinta on kun tietää et olis pakko syödä että vauva saa ravintoa mut ei vaan yksinkertaisesti saa mitään alas, suuhun joo mut siihen se sit jääkin. [:(]
 
Reilu pari tuntia siellä menee, kirja on ihan hyvä vaihtoehto olla mukana. Mulla totesi mies tulevansa  mukaan seuraksi ettei mun tarvitse olla yksin ja sit jos alkaa heikottaa kun ei ole syönyt mitään niin pitkään aikaan niin on sit joku turvana [:D] Se litku on aika kamalaa eikä sen jälkeen hetkeen tee mieli mitään makeaa ainakaan mut onpahan sit tehty. Ja jos sokerit on koholla niin siihen pystyy vaikuttamaan jo pelkällä ruokavaliolla niin ettei vauva pääse kasvamaan liian isoksi.
 
Jännä juttu, mulla myös ylipainoa raskauden alkaessa tuommoiset 20kg, mutta ei meillä ollut neuvolassa puhetta kuin yhdestä rasitustestistä!
 
Ihania masukuvia teillä! [:)] Munkin tarttee koittaa napata pötsistä kuva ja laittaa tänne... [:)]
 
Metist mulla on ollu lähes koko raskauden ajan aina välillä rusehtavaa valkovuotoa mutta se on kuulemma normaalia. Aina välillä sitä on enemmän ja välillä se on ruskeampaa mutta kuulemma kaikki hyvin niin kauan kun se ei oo selkeästi verta mitä tulee paljon. Jopa vertakin voi kuulemma mukana olla eikä vielä huolta koska noi limakalvot ohenee raskaudessa ja voi tulla jotain pieniä haavaumia. Mä silloin ekalla neuvolalääkärillä yritin tehdä värianalyysiä mun rusehtavasta valkovuodosta mutta lääkäri tutki ja sano että se on ihan normaalia valkovuotoa ja normaalin väristä... [8|] Vaikka mun mielestä se oli selkeesti enemmän ruskeeta kun valkosta. Että ei huolta. [:)]
 
Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin! [:)] Hemoglobiini oli tippunu taas (122) ja verenpaineet huiteli missä lie mutta muuten kaikki hyvin. [:)] Masukin syke oli 146 eli sekin oli tippunu edellisestä. Nyt mitattiin ekaa kertaa kohdun kasvua ja se taas huiteli siellä käyrien ylälaidalla vaikka täti koitti ottaa tosi napakan mitan jotta käyrärajoissa pysytään. [;)] Mutta musta tuntuu että oon levinny joka suuntaan tosta mahan kohalta että ei mulla oo semmosta söpöä raskausmaha-pömppistä. [;)]
 
Ihanan nätti masu sulla.

Laittakaas muutkin niitä masujanne tänne. Tää muuttuu mielenkiintosemmaks ku näkee toistenkin mitat. [:D]
 
Tässäpä meikäläisen maha... Viikkoja siis nyt 18+6 eli melkein 19 viikkoa täynnä. [:)] Ei tää tässä kauheen jätiltä näytä eli sain hyvän kuvakulman. [;)] Mut jotenkii se vaan alkaa tosi ylhäältä eli söpöstä alavatsapömpöstä ei oo tietoakaan. [;)]

 
Sulla on Ansku81 aika lailla saman mallinen masu kuin mulla, tosi ylhäällä on mullakin! [:)] Koetan etsiä jostain meidän kameran usb-piuhan, niin saan mäkin masukuva tänne [:D]
 
Mä päätin tässä nyt sitten lopetella hiljalleen tuon hepan selässä heilumisen tältä erää. Viikonloppuna iski yhtäkkiä sellainen olo, ettei mua enää huvita! Ei varsinaisesti tee ollenkaan huonoa tms, mutta jotenkin vaan tuli sellainen olo, että nyt riittää tämä, vaikka rakas harrastus onkin. Mä aloittelen pilatesta tossa tammikuussa ja oon aatellu alkaa taas käydä vesijuoksemassa ja ulkoilla, enköhän mä näilläkin pärjää tuonne toukokuulle ihan hyvin [:)]
 
Mukava vertailla masujen mallia ja kokoa. Musta tuntuu, että mulla on tällainen törö-maha [:D]
 
Tirri kiva että jollain muullakin on tämmönen ylämaha. [:D] On tosi outoa kun vaikka aina oon rehevä ihminen ollukin ni mulla on kuitenkii aina ollu selkeä vyötärö ja nyt sitten maha alkaa kainaloista ja jatkuu tasapaksuna pökkelönä alas. [;)] Meijän äiti sanois että tyttö tulee kun on sen mallinen maha että vyötärö katoaa... Tai sitten se oli poikamaha... What ever! [;)] Varmaan joo hyvä seurailla omia tuntemuksia ja niitten mukaan harrastaa. [:)] Mäkin päätin etten agilityssä enää siirtele yksin painavia esteitä vaan pyydän jonkun auttamaan koska se selkeesti sai aina mahan vihlomaan ja teki ilkeän olon.

Miiuhoo sulla onkin tommonen söpö alavatsa pömppö! [:)] Kiva tosiaan vertailla masuja kun kaikilla on niin erimalliset ja kokoset. [:)]
 
Ny se maha ois alkanu kasvaan, muttako läskit tullee eessä, niin ei viitti pistää kuvvaa :D.
 
19. viikko alko tänään. Ihan mahtavaa. Melkein puoliväli jo.. Laitoin uuden vattakuvan, jonka otin äsken, ku se edellinen oli niin huono ja vatta niin turvoksissa [8|], ettei oikeen vastannut todellisuutta. Tässä siis 18+0 vko.[:D]

 
Voi hitsi!! Mä luulin että mun masu oli iso [:D] sä oot vauveli niin ihanasti raskaana!!! [:D] [:D] Ja mehän ollaan siis ihan päivälleen samoilla viikoilla! No lääkäri sanoikin jo alussa, että mun kohtu on aika takana, mutta eiköhän tämä tästä perässä kasva - kai mä sit lopussa oon ihan valas kun nyt harmittelen tätä masun pienuutta *hih* Kai mulla sen takia on tää masukin niin ylhäällä kuten Asku81:lläkin!

Meillä ollaan nyt jo reilun viikon verran potkiskeltu ihan päivittäin [:)] Päällepäin ei vielä tunnu, kovasti olen tunnustellut että saisi mieskin sitten kokea nuo potkut [:D] eiköhän tässä joulun pyhinä ala tuntumaan! Autossa tyyppi tykkää matkustaa, selvästi työmatkoilla potkii enemmän, sekä aamulla että iltapäivällä. Eilen tuli postissa vaukirjan tutustumispaketti - ihana  se vauvakirja!!! Sormet ihan syyhyää kun sitä pääsee nyt jo täyttelemään alkuun [:D] 
 
Pitäisi itsekin tuo mahakuva joku päivä ottaa kun kaverit sitä kyselevät todella paljon. Hyvin on masu kyllä lähtenyt kasvamaan ja ihmiset sen kyllä huomaavat. Meillä tuo liikkuminen tuntuu välillä jo masun ulkopuolelle ja pikkasen isäkin pääsi eilen niitä kokeilemaan. Neuvolatäti sanoikin että saattaa tuntua aikaisessa vaiheessa nuo liikkeet koska kipukynnys on itsellä todella alhainen ja mahapeitteitä ei vauvan päällä ole juuri ollenkaan.
 
Mä tunsin vasta edellispäivänä eka kerran selkeesti mahan päältä yhden potkun, mut ei se sit enää tuntunu ku mies laitto kätensä tunnustellakseen.. No, niin ku Tirri sano, ni ehkä joulun tienoolla sitten alkaa jo paremmin tuntua ulkopuolelle.

Mä oon istunu tän päivän koneella ja ettiny sopivia koiranpentuja netistä.. Raumalle soitin yhteen kenneliin. Siellä ois kääpiömäyräkoiran pentuja pari jäljellä. Hintakaan ei ihan karsee ollu =400€. Silti on vähä sellanen olo et onks se kuitenkaan oikee rotu meille. Ennemmin ottaisin sen klienspitzin vai miten se nyt kirjotetaan. Ku löytäis vaan sellasen edukkaasti ni ottaisin sen varmaan tältä istumalta. No, oon päättäny et joulukuu on vielä aikaa ettiä. Jää siihen sit vielä reilu 4kk ennen ku vauveli tulee. Ehkäpä vielä lykästää. Nii ja hei, jos teist joku tietää suositella pientä koiraa ihan lemmikiksi/ seurakoiraksi (ei agility ja harrastuskoiraa), jonka kaa tietty lenkkeillään ahkeraan, ni kertokaahan ihmeessä.. Mut todellakin pienikokoista, ei mitään bernhantilaista [:D]. Sekarotunenkin käy.
 
Jos me otettas koira, ni se ois beagle. Meillä on molemmilla ollu sellanen ja tykätään kovasti. Mun kotona ei metsästetty mut koiralla oli metsässä silloin tällöin omat kivat. Miehen perheessä metsästettiin, mut luulen että kummatkin koirat oli tyytyväisii omalla tavallaan. Ja beagle käy hyvin seurakoiraksi enkä oo vihasta beaglea vielä tavannut.  
 
Mä olen aivan ihastunut kiinanharjakoiriin [:D] miehen mielestä on rumia rottia, mä vaan jotenkin viehätyn niiden söpöydestä! Ja norfolkinterriereistä tykkään kans, mun tuntemat on ainakin luonteeltaan aivan ihania eikä sellasia räksyttäjiä ollenkaan kuin monet terrierit on!
 
Mun sisko otti beaglen ja lapinkoiran risteytyksen ja se on kyl aivan ihana, pakko myöntää.[:)] Ja niin kauniskin vielä. Mutten viitti ihan samallaista ottaa. Tosta norfolkinterrieristä en o koskaan kuullutkaan. Tarvii kattella netistä. Kiinanharjakoira on tosi söpö, paitsi se karvaton malli, heh he..
Ei me sitä mäyrää ny ainakaan oteta, ilmotin sinne eilen. Luin netistä et vuoden 2008 tutkimuksen mukaan se on toiseksi yleisin koira joka puree ihmistä. Kamalaa. eihän sellasta ny voi ottaa lapsperheeseen.
Vantaalta löyty joku tosi ihana seropipentu 8viikkonen joka on nyt listalla ykkösenä. Vähän pitkä matka vaan. 3tuntii suuntaansa. Mut mitäpä sitä nyt ei pienen karvapallon eteen tekisi. [:D]
 
Takaisin
Top