Raskauden toinen kolmannes!!

Eks ookkin ihanaa kun alkaa tuntemaan liikettä vattassa. [:D] Meitin vauveli piti eilen sellasen jumppatuokion iltasella että olin yhtä hymyä. Illalla sängyssä vielä, kun piti alka nukkumaan ni kovin tuntu olevan virkeenä. Eilinen oli siis selkeesti paras päivä tähän mennessä liikkeiden kannalta. Ne oli voimakkampia ja jotenkin selkeempiä ku mitä männä viikolla.

Kävin illalla vielä puol yhdeksän maissa kaupassa ja kuis ollakkaan meitin kaupan ilmotustaululle oli ilmestynyt sänky ja hoitopöytäilmotus. [;)] Siitä oli jo muutama puh.no repäisty, mut ku pääsin kotiin ni soitin kiiruun vilkkaan ja varasin ne. Onneks oli vielä jäljellä. Säästetään pitkä pennonen ku ostetaan
käytetyt ja ne oli niin siistit ainakin siinä kuvassa. Samaa sarjaa vieläpä keskenänsä. Ne on pääasiassa valkoset. Kaappiosa oli valkonen, mut hoitotaso puunvärinen ja pinnasängyssä yläreuna n.4cm oli kans sitä puuta. Oikeen nätit. Ihan intoa puhkun et saadaan ne haettua tänää iltasella kun mies tulee töistä ja saa kärryn lainaks. Eihän noilla vielä kiirus ois ollu [8D], mut kun ny sattu löytymään sopivat ja vieläpä edulliset [:D] =90€ yhteensä, ni en malttanu jättää väliin. Illalla pääsen sit tytön kaa täyttelemään kaappeja vauvan potkareilla ja vauvakirjalla ym. sälällä.

Tilasin ton etusivun alkupaketin jonka sai velotuksetta. Ihana vauvakirja johon voi kirjotella jo raskauden aikana tuntemuksiaan ja sit vauvan synnyttyä kehitysvaiheita.. Suosittelen!!!!! [:D]

Hyvät viikonloput kanssaodottajille
 
Oi multa onkin mennyt tuollainen alkupaketti jotenkin ihan ohi!! Täytyykin tilata hetimiten [:D] meillä on hyvin satunnaisia vielä nämä potku-tuntemukset, iltasella tuo tuntuu aina virkistyvän! Eilen oli kaveri käymässä jolla on LA helmikuun alussa, näytti hurjalta kun vauvan potkut oikein näkyy ulospäin [:D] ihana pieni jumppaajan alku heilläkin on tulossa!
 
Mä odotan että saan vauvan huoneen valmiiksi, sit voin meidän porukoilta kantaa meidän vanhan pinnasängyn ja hoitopöydän sinne! Vielä niihin ei tosin ole yhtään mitään täytettävää, mutta eiköhän sitä ala noilta vauvautuneilta ystäviltä tipahdella [:D] tänään pitäisi hioa ja maalata yksi seinä, ja miehen pitäisi huoneeseen vielä asennella laminaatti - sit se on valmis [:)]
 
kiva että alatte saamaan lastenhuonetta kuntoon.. ihanaa kun ois kunnolla kans tilaa, mut meneehän tää näinkin.

me käytiin kattoos niitä huonekaluja äsken, mut jätettiin sit kuitenkin ostamatta. kaupan kuvassa ne näytti ihan priimalta, mut todellisuus oli sit jotain aivan muuta. edullisethan ne toki oli, mut kyl oli sit kuluneetkin. pinnasänky oli ihan värjääntynyt kellertäväks. en tie oisko sitä vimillä saanu valkosemmaks. kirsikan värinen yläkoriste oli kans purtu ihan värittömäks. hotiopöytä oli toimiva mut kulahtanu sekin. tuli sit jotenkin sellanen olo ettei ihan noi vanhoja kaipais omalle kullanmurulle. kun kysyin ikää, hän kierteli ja sano et no onhan noilla jokunen vuosi tullu, et itellä mulla on neljä lasta ja jatko kiertelyä. rivien välistä sain sellasen kuvan, et kaikki 4 oli siinä nukkunu ja varmaan moni muukin sitä ennen.

eli uusia vauvan kalusteita ettitään. onneks ei o kiirus ni ei tarvinnu siks suostuu noihin.[:)]
 
Iltaa kaikille!
 
Mulla eilen oli niin selviä monotuksia mahaan kun ajoin autolla että nyt en epäilly enää yhtään onko ilmavaivoja vai vauvan liikkeitä. [;)] Olipa ihanan tuntusta! Tänään vielä monotti illalla muutamaan otteeseen kun sohvalle rauhotuin. [:)] Mahtava juttu!
 
Meillä ei oo vielä MITÄÄN hankittuna. [8D] Eipä tässä kiire ole mut olis kiva jo jotain hankkia. Ensimmäinen hankinta on kyllä ehdottomasti uusi vaatekaappi vauvan huoneeseen kun meillä loppuu säilytystila ihan lopullisesti. Ja ollaan aateltu vaihtaa huoneita ni sekin olis ihan kiva tehdä ennen suurempia hankintoja. [:)] Sen alkupaketin tilasin kyllä ja sainkin sen jo alkuviikosta. [:)] Nyt oon sitä synnytyskirjaa lueskellu ja itkeä tihrustanu. [;)] Tästä itkemisestä alkaa tulla ihan jokapäiväinen harrastus. [;)]
 
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Voivoivoi... kun en ihan ole vielä siellä asti, että tuon pikkuisen liikkeet tuntuisivat [:@]
Sitä odotellessa ja kovasti kuulostelenkin kun istahdan sohvalle [:D]

Kyllä olisi NIIN ihana sisustaa vauvalle huonetta... onkelma vaan on siinä että 46,5 neliöö on käytettävissä ja siihen on toistaiseksi tyydyttävä [8|] Ei tarvitse mitään uusia huonekaluja ostella, kun ei mahdu. Pinnasängynkin kanssa on ihan nipin napin, että meidän makkariin mahtuu.
 
Moikka
Siis mikä se tervetuliaspaketti on mitä ootte tilannu? En oo kun nähny etusivulla vau-kirja tervetulopaketin, minkä voi tilata jos haluu..
 
Just sen VAU'n tervetuliaispaketin mä ainakii tilasin. [:)] Siinä tuli pari kirjaa synnytyksestä ja vauvan kehityksestä, ihan hyvät kirjat ovat. [:)]
 
Olen itse myös päässyt sen itkemisen makuun, oon tässä pari päivää itkenyt ihan ihme asioita. Eilen muun muassa sitä kun jouduin kissalleni laittamaan kaulurin kun olin lähdössä itse asioille eikä mieskään ollut kotona. Minni leikkautettiin perjantaina niin se kauluri on välttämätön ettei pääse haavaa nuolemaan tai repimään. En tiennyt olisko pitänyt oikeesti itkeä vai nauraa siinä vaiheessa kun tajusin et padot murtu [:D]
 
Nyt jo rv17 ummessa ja eteenpäin porskutellaan. Ihana oli nähdä ultrassa se meidän pieni ja kyllä se kyynel vierähti silmistä kun näki pienen sydämen lyövän. Miehellänikin jo on sen jälkeen alkanut tunteilut lisääntymään ja tässä odotellaan liikehdintää jotta alkaisi tuntumaan [;)].
Meillä kun tuo nyytti saattaa jo tehä tunnettavaa liikettä, mutta kun mulla on ollut alusta alkaen ilmaa vatsassa niin nyt sitten miettii että onko se ilmaa vai onko se nyytin tujaus joka tuntuu.
Nyyttimme on hyvin takana. Minulla siis todettu hyvin takana oleva kohtu ja nämä arvelluttavat tujaukset osuvat enemmän sivulle kuin eteen. Kuulema takakohdullisilla ne ei niin herkästi eteen tunnukaan ennen kuin liikkeet vahvistuu.
Nyytti on kyllä hyvin puskenut kaikki mahamassat eteen jotta maha pömpöttää ja nauttii lähempänä selkääni oloistaan [:D].
Auto asiasta kohdallamme on niin, että vaihtui kun vanha alkoi jätättämään ja miehen työmatkat jo vaativat uutta ja parempaa menopeliä, joten farkku mallinen auto löytyy sopivasti ja ajoissa.
Äitiysvaatteita sitten en paljoa ole ostanut, mutta farkut oli pakko hankkia jo rv10 jälkeen kun lantioa kiristi napilliset ja ihka tavalliset farkut.
Meillä ei ole vielä tehty isoja hankintoja, mutta liikkeissä ollaan kierrelty. Autoistuimeen panostamme itse. Vaatteita tulee kahesta suunnasta niin paljon ettemme lähe suurrumbaa senkään suhteen tekemään.
Jotain pientä sitten ja sitä mitä jää puuttumaan. Lähinnä ajoitamme nuo sinne joulun jälkeiselle ajalle ja kun hinnatkin saattaa tipahtaa hieman.
Suht kiitettävästi on tämä odottavan äitiystaival alkanut, mutta nyt tuntuu että ekan kolmanneksen puolivälin väsymystuntemukset eivät olleet niin rankkoja mitä nyt ja olen kahen viikon levossa kun masu ei ole voinut ihan hyvin. Siksi en ole jaksanut kirjoitella täälläkään paljoa ja nyt sitten oikein pläjäys.. Jospa tämä tästä.
Neuvolalääkäri tästä meinasi että voisi olla varhaissupistuksia niin hyvä levätä. Onneksi nyytillä on kaikki hyvin mitä lääkäri pystyi katsomaan. Helpottaa paljon oloa että nyytti voi hyvin [:)].
Hyviä vointeja kaikille [:)] !
 
Mä luulen että mulla saattaa ehkä olla niitä harjoitussuppareita aina silloin tällöin, tunne on ainakin jotain niin omituista ja en ole ennen tuommoista kokenut! Pieneksi hetkeksi alavatsa menee kovaksi ja nipistelee kohdun alueelta, ohi menevät tosi nopeasti. Näitä tulee jos joudun pallealla ponnistaan jotenkin, esim. yskimään tai niistämään.
 
Mulla oli vakaa aikomus päästä lenkille viikonloppuna kun ilmakin oli niin ihana täällä päin, mutta enpäs sitten kerinnyt muuta kuin kissoja valjaissa eilen ulkoiluttamaan - siinä ei hurjaa vauhtia mennä [:D] mutta remppaa saatiin taas hyvin eteenpäin. Lauantai-iltana käytiin miehen synttäreiden kunniaksi Haraldissa Tampereella syömässä kolmen ruokalajin ateria, ja hyvää kyllä oli!! Suureksi pettymyksekseni he ovat vain poistaneet villisorsan listalta kokonaan [>:] kuulemma liikaa hauleja oli linnuissa ja joltakulta oli hammaskin lohjennut sitä syödessä! Oli vaan paras ateria mitä olen eläissäni ravintolassa saanut, niin että harmittaa!! En sentään onneksi itkupotkuraivareita saanut asian vuoksi *hih* [:D] 
 
Hei!
Tänään oli toinen neuvola täällä :) Kaikki muuten hyvin mutta alkoi neuvolantäti ihmetellä kohdun korkeutta, mitattiin sitten se siinä ja 21cm o.O ja siis 16 viikko pitäisi olla vasta menossa kun tuo vastaa jotain 21+ Pelotteli jo kaksosilla mutta ei ekassa ultrassa mitään ainakaan nähny =/ Tosin äidilläkin kuulemma molemmat raskaudet epäilty kaksoisraskauksina mutta yksilöt tullu.  Hb 110 eli rautaa saa alkaa popsimaan :)

Täälläkin ensimäiset liikkeet tuntunut pari päivää sitten. Perhonen meni mahassa :D
 
Toinen neuvola mullaki takana ja lääkäri samalla kertaa. Sydänäänetkin päästiin ekaa kertaa kuulemaan :). Kaikki oli hyvin <3.
 
mä kans kuulin lauantaina kommenttia jälleen mahasta ja epäiltiin et kaks tai kolme ois tulossa. ei toki ultran mukaan, mut kokoa on kummoisesti. torstaina meen neuvolaan ja itekin haluisin et se kohdun korkein kohta mitattais. ku must tuntuu et se on kyl paljon korkeempi ku mitä toi neuvolakirjanen sanoo.. muutenkin siin on kovin pienet mitat verrattuna vauva ja libero sivuihin. siellä laps tuntuu olevan joka viikko pidempi ja painavampi ku mitä näillä vau.fi sivuilla.
 
Hei,

Laitettaisiinko tuonne "Tutustumisia" aiheeseen hieman tarkemmin asuinsijainneistamme?
Voisi olla kivaa tavata yhteisesti samoilla suunnilla asuvia toukokuun odottajia jossain vaiheessa.

Esimerkiksi Pirkanmaa on laaja käsite, joten kohdallani käyn muokkaamassa hieman omaa esittelyäni [:D].

T. Vauweli
 
Täälläkin jo 15+1 [:)] Saas nähdä millon alkaa niitä liikkeitä huomaamaan tai huomaako ollenkaa. Ensimmäistä kun odottelee niin ei oikeen tiiä mitä oottaa. Pahoinvointi alkaa onneks olemaan jo takana mut päänsärkyily ja huimaus ei. Verenpaineet taitaa mulla olla niin matalat et välillä meinaa ihan kunnolla vintti pimetä.

Mulla kans tää mahan koko on melkonen ja kaikki vitsaileeki et kyllä sieltä tulee enempi ku yks. Tosin ultrassa siellä ei kyllä köllötelly ku yks. Reilun viikon päästä olis neuvola, saas nähä mitä siellä tuumataan.
 
Huomenta kaikki Mammat!
 
Olisipa jo ihana tuntea vauvan liikkeet... Viime perjantai-iltana tunsin sängyssä maatessa että ihan kuin (älkää nyt sit naurako [:D]) jokin vibraattori olisi surissu siellä... en tiedä. Sen tunsin pari kertaa.
Maha tuntuu tosi isolta jo. Kohtu on työntänyt kaikki mahamakkarat eteen mut ei haittaa. Vähän esimakua isosta vatsasta...
 
Toistaiseksi ollaan omilla vaatteilla pärjätty, tosin housut ovat olleet jo pidemmän aikaa kuminauhallisella vyötäröllä varustettuna sillä vetoketjumalliset housut ahdistaa... mielestäni rinnatkaan eivät ole kasvaneet.
 
Me saatiin tuo Vau-kirja täältä neuvolastamme jo ensimmäisellä käynnillä. Asuinpaikkana siis Hyvinkää.
En ole tämän sivuston tervetuliaispakettia saanut vielä ollenkaan. Se täytynee vissiin itse tilata vaikka se muistaakseni luvataankin toimittaa kun on rekisteröitynyt sivustolle.
 
Mitään tavaroita ei ole vielä ostettu/haalittu. Työkaverilta saan hoitopöydän. Se on ihan jees, vähän kulunut mut sen voi maalata ja vetimet vaihtaa. Töistä sain jo (hieman etukäteen siis!) potan sekä tuttipulloja, mukeja ja tutteja. Lisäksi eräs ostajistamme on pyytänyt jotain uutta Natusan tuotesarjaa minulle kun tulossa markkinoille. Ihan kiva juttu siis. Nuo potat ym. ovat siis näytteitä mitä tulee toimittajilta niin hän oli sitten kerännyt minulle kun tiesi raskaudestani. [:D]
 
Kun sais nuo asuntoasiat kohdilleen.
 
 
 
Onkohan muilla samanlaisia "onkelmia", kuin mulla; aamulla kun herätessäni katson peiliin, sivuprofiili mahan kohdalta on sillein pikkuisen söpösti pömpöllään. Mutta annas olla kun iltapäivällä töiden jälkeen tai illalla ennen nukkumaan menoa katson samaa sivuprofiilia, niin maha vyöryy melkein silmille!! Herranjestas eilen melkein säikähdin, kun tulin Rollsista syömästä töiden jälkeen kotiin ja vilkaisin. Olis kyllä voinut kuvitella että mennään pitkälti yli puolen välin jo! [8|]
Päivän mittaan tuo ruokamäärä jotenkin punkee tuon mahan törröttämään - vaikka painoa ei edelleenkään paria-kolmea kiloa enenmpää ole tullut ja lähtöpainoindeksikin alle 20.
Olenko minä vain jokin kohtalon oikku vai sattuuko tätä muillekin?
 
Juu, kuule miuhoo, ihan samat "oireet" täälläkin [:D] aamulla aina ihmettelen että mihin se masu on yön aikana hävinnyt *hih*
 
Ai turvotusta....eilen mies tuli kotiin töistä ja sano että jos tuota masua ei viime viikolla näkynyt niin nyt näkyy [&:] minä sen olen nähny koko ajan. Pitäsköhän keksii jotain tekemistä etten tuijottelisi masuani koko ajan?
 
Takaisin
Top