Raskauden toinen kolmannes!!

Heips
Tänään aamulla oli lääkärikäynti ja toinen neuvola. Kaikki näyttää tällä hetkellä hyvältä, sydänääniäkin saatiin kuunnella [:D].
Mukava lueskella muiden kirjoituksia ja verrata niitä itseensä. Mulla ei ole rinnat kasvaneet (mielestäni) ollenkaan, eikä housut kiristä. Housut on enemmänkin alkaneet roikkua kun paino on lähtenyt tippumaan alas. Se on jännä, vaikka ei edes laihduta ja syön ihan normaalisti. En pystyis syömään yhtään enempää kun mitä nyt syön. En mä tosin pahitteeks sitä pistä vaikka vähän paino laskee, kunhan ei liian rjausti lähde laskemaan.

Mulla on myös paineen tuntua tuntua alavatsassa, mutta lähinnä silloin kun makaan mahallani sängyssä. Pientä kuplimista on tuntunut, mutta mene ja tiedä sitten onko ne niitä liikkeitä vai jotain suolen kuplintaa.

Seuraava ultra onkin sitten kaksi päivää ennen jouluaattoa ja neuvola uudenvuodenaattona. Niitä siten odotellessa.
 
Lme: siinä se onkin, kun pitäisi jo pikkuhiljaa saada helpotusta työhön. En meinaan oikein tahdo enää jaksaa polkea tuota postipyörää ja juosta rappuja ylös töissä. Sitä se neuvolatätikin tänään sanoi, että koita nyt saada kerrottua siellä töissä, että saat sitä helpotusta työhön kohta puoleen.
 
Tulokset tuli niskapoimu-ultrasta (+verikoe jne.) ja vauva on "normaali" [:)]. Olen kyllä niin onnellinen <3<3. Toivottavasti rakenneultrassakin kaikki ok vajaan kahden kk:n päästä.

Haluaisko joku nyt kertoa, mitä kaikkea se vauva tarvii :D. Ois kiva ostaa jotain pientä edes jo nyt :)
 
Ihania uutisia Lme!! [:)] Tosta on hyvä aloittaa viikonloppu!!
 
Meillä mies tilasi Ilves-fanina jo tutin ja tuttipullon pikkutirrille [:D] mä oon katsellut kaikenlaista, mutta en oo mitään vielä tilannut. Tiimarista ostin ihanan valkoisen fleece-huovan alekorista, siinä oli eri värisiä kauniita palloja - ihan mun pientä varten tehty [;)] tekisi mieli ostaa joku ihana mobile sängyn päälle, mieluiten sellainen ei-ääntelevä!! En oo vielä sopivaa löytänyt, mutta kattellaan!
 
Moikkelis kaikille!
 
Eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki ok. Ultrallakin katottiin pikkuista nopeasti, ja kaikki oli ok, sydän löi [:)] Mun paino oli laskenu alkutilanteesta...eikä ihme, kun eilenkin oksensin koko aamun. Tällä viikolla ollut ihan järkyttävää pahonvointia taas [:'(] Mut jospa se tästä. Ei vain oikein saa syötyä, kun oksettaa ja sitten kun ei okseta, niin alas menee vain muutama lusikallinen. Sitten on jo valtava ähky, ja tuntuu kuin olis norsun syönyt... Ja koko ajan janottaa valtavasti! Mut onneks väsymys on jo vähän siedettävämpää.
Maha on kasvanut, ja istuessa joutuu pitämään ylintä nappia aukii ja paidat kinnaa mahan ja rintojen kohdalta. Ajattelin viimeistään ens vkolla käydä ostamassa parit mammahousut...muuten tästä ei tuu mitään! [:D] Aika selvästi mun tilan jo kyllä huomaa pyöreästä mahasta, mut jotenkin itse ei osaa vielä asennoitua siihen, et se on vauvamahaa. Tuntuu lähinnä, että olen vain lihonnut [8|] Omituista.
 
Meidän lähipiirissä on menossa oikee vauvabuumi...vauvauutisia putkahtelee joka suunnasta. Ihanaa!
 
Taidanpa lähtee viikonlopuksi metsälle, että saa raitista ilmaa ja liikuntaa oikein kunnolla.
Mukavaa viikonloppua kaikille masunkasvattajille! [:)]
 
Kyl ne mamma-vaatteet helpottaa kummasti olemista. Ite ostin äitiysfarkut 12r.vkon lopulla. Tavallaan se melkein hävetti ku kuitenkaan ei niin kauheesti sitä mahaa vielä ollu ja pelkäsin törmääväni johonkin tuttuun, joka kyselis et koska laskettu aika on ja kui noloa ois sanoa et melkein 7 kuukautta vielä..

No ostinpa kuitenkin, eikä tuttuja näkyny matkalla. Ei sellasii kiristävii vaatteita kukaan tahdo pitää. Nyt on paljon helpompi olla. Tarttis lauantaina käydä taas tsekkaamassa h&m:n mammatangot josko sieltä löytyis toisetkin housut (ei farkkuja), jotka on mukavat yllä. Ehkä muutama pitkä narutoppi kans.

Hyvät viikonloput kaikille ja hienoa että lme:llä oli kaikki hyvin ultrassa.

Mies toi ekan lahjan eilen vauvalle. Laadukkaan ja suloisen lehmä-bodyn. Se oli niin hellyttävää. [:)]
 
Kyllä munkin on pakko huomenna kaupungille raahautua kattelemaan mammahousuja... Alkaa jo siihen malliin ahistaa. [;)] Postimyynnistä tilasin pari viikkoa sitten muutamat housut mutta ei oo vielä näkyny. [8|] Onneks oon aina ollu mahakas ja mukavuudenhaluinen joten kaapista löytyy useammat venyvät tai löysät housut niin tähän asti on pärjätty. Mut nyt alkaa tosiaan ahistaa ihan kaikki ulkoiluhousut ja muistakaan housuista ei enää monia löydy mistä napin sais kiinni. [;)]
 
miiuhoo ei kai sitä tartte pomolle kertoa kun vasta kaksi (vai kolme) kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistä? Mä kerroin kyllä pomolle jo aikaisin mutta mun pomo onkin varsin reilu ja kiva tyyppi eli en sitä jännittänyt ollenkaan. Tilanne oli vielä varsin hyvä kun pomo jotain selitti oppilasennusteista ni siihen vaan tokaisi että "lapsimääristä puheenollen ni mä en ihan koko vuotta näillä näkymin täällä teidän riemuna oo että mekin yritetään tässä kantaa kortemme kekoon. Että jos kaikki menee hyvin ni mä jään mammalomalle maalis-huhtikuussa" [:)]
 
Moikka
Mulle tuli myös vastaus ultrasta, että verikokeiden perusteella ei ole mitään riskejä. Tosin ultrassakin sillon niskapoimu oli ihan normaali.
Tämä päivä on mennyt niin mallikkaasti pieleen kun olla ja voi. Aamupäivällä menin neuvolaan jonottamaan sikapiikkiä. Puoltoista tuntia jonotettuani päästäkseni huoneeseen neuvolatäti sanoi että: voi voi, kun ei me voida sua täällä rokottaa sun astman takia. Sun täytyy mennä tohon lähiterveysasemalle jonottamaan. Siellä ois ollu klo 14 asti riskiryhmien rokotukset. Neuvolasta lähdin 13:30 pois. MUn piti olla klo 14 jo töissä, joten empä sitten mennyt terveyskeskukseen.

Meillä töissä jyllää possunuha täyttäpäätä, joten sielläkin ollu hirmusta sompaamista, ketä hoidan ja ketä en. Tänään sitten niissä ketä oon hoitanu parin päivän ajan, alkoi ilmestyä oireita. Eli ainakin oon altistunu töissä sialle... se jää nähtäväksi, että sairastunko siihen.

Mulla on muutama vaate "Vilpertille" ostettuna ja mietin, että josko sitä vielä ostais muutaman...jos siis löytyy jotain kivoja neutraleja.

Huomenna taas meno töihin ja töistä osaston pikkujouluihin...joten viikonloppu menee töitä tehdessä.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille [:D]
 
Tuntuu että tosi monessa paikassa on rokottajille itselleenkin epäselvää ketä ne saa rokottaa ja mihin aikaan niitä jaetaan. Nyt isot herrat pohtii rokotettaisiinko riskiryhmäläiset vielä toiseen kertaan kun on ilmeisesti tulossa uusi aalto, joka osuisi tänne sitten huhtikuulle. Mulla osui onneksi neuvolakäynti silleen sopivasti että lykkäsivät sen rokotteen siinä samalla.
 
Indigo1404: kuulostaa  niin tutulta. Mulla oli myös paino pudonnut ekasta neuvolasta. sitten on vaikea totutella siihen ettei jaksaa enää samanlaisia annoksia syödä. Sitä lappaa ruokaa lautaselle entiseen malliin kun sattuu ruoka uppoamaan ja sit on parin haarukallisen jälkeen ihan täynnä. Mulla on myös tullut pahoinvoinnit takaisin. Muutaman viikon oli jo ihan hyvä mut nyt tarvii aamupalan syömiseenkin varata tunnin vähintään. Nolointa oli isänpäivänä anoppilassa juosta suoraan aamiaispöydästä oksentamaan...
 
Maanantai aamua kaikille [:)] 
 
Meillä viikonlopun saldona autossani tuoreet jarrupalat ja vaavin huonessa tapetit seinillä [:D] ihanaa kun alkaa näyttää sekin huone jo asuttavalta, lattia vielä puuttuu ja yksi seinä pitää maalata. Siellä on viimeiset 4 viikkoa ollut osittain tapetista riisutut seinät ja sirkkelin tuottamaa pölyä ja putua joka paikassa! Hienoa kun huone kerrallaan alkaa oikeasti valmistua [:D] Nyt iski ihan uusi intokin remontin suhteen päälle, muutaman viikon on joutunut oikein pakottamaan itseään hommiin...[8|] 
 
Tänään pääsen taas rentoutumaan äidin ruokapatojen ääreen ja hevosen selkään sen jälkeen! oden hurjan huonoa omaatuntoa siitä, että en ole juuri näitä kertaviikkoisia ratsastuskeikkoja lukuunottamatta nenääni juuri pihalle pistänyt kohta kahteen kuukauteen [&o] jotenkin ei voisi vähempää kiinnostaa liikunta, nyt tosin aattelin että on pakko tehdä ryhtiliike!! Ystäväni jäi mammalomalle pari viikkoa sitten, ja nyt kun on seuraa, voisikin olla ehkä helpompaa ja kivempaa lähteä pihalle!! Jos tuo kelikin tuosta paranisi hiljallee, täällä on ollut aika kosteaa...nyt toivoisin, että olisi edes se koira joka pakottaisi lenkkeilemään!! Noista kissoista kun ei kamalasti lenkkiseuraa ole [:D] 
 
Heipä hei!
 
Nyt voi varmaan sanoa että pahaolo on hellittänyt. 2 viikkoa mennyt eikä juuri mitään pahanolon tunnetta... I H A N A A !
 
Perjantaina menin käymään taas sairaalassa juttelemassa kätilön kanssa. Katsottiin sokerirasitustestin tuloksia ja mun omia mittaustuloksia. Kaikki onneksi toistaiseksi hyvin. Sukurasitteena kuitenkin tuo diabetes sekä oma ylipaino. Sitten se ilmoitti että mennään käymään lääkärin luona ja katsotaan ultra.
 
Oli ihana yllätys saada nähdä vauva ja kuinka vilkas ja aktiivinen se oli. Tosin pidätin varmaan hengitystä siihen asti kun lääkäri sanoi nähneensä sydämen lyönnit. Ekassa kuvakulmassa sen pään varjo osui niin pahasti rintakehän päälle ja siitä toisesta kuvakulmasta en kerinnyt itse hahmottamaan sydämen lyöntejä... Mut sitten se alkoi onneksi touhukkaasti heilumaan joten minäkin rentouduin... :)
 
Eli olipas ihanan yllätyksellinen perjantai :)
 
Ensi viikolla neuvolaan ja joulukuun puolessa välissä siihen toiseen ultraan.
 
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
 
Kerroin sitten perjantaina pomolle ja aloitin sillä työssä jaksamisella. Kun olin kertonut odottavani meille perheenlisäystä, pomo sanoi ensin että kattellaan sulle helpompaa hommaa ja sitten että "ollaan huomattu kyllä". On kuulemma näyttänyt vatsa pyöristyvän sen verran [:D]
Että silleen ja viikkoja ei kovin hurjasti edes ole... [8|]

Ei siitä mihkään pääse, kyllä se on pyöristynyt ihan selvästi. Olen hieman miettinyt, josko olen vain herkutellut ja lihonut ja se näyttää sen takia isolta, mutta ei sekään pidä paikkaansa. Neuvola puntarin mukaan painoa on nyt reilun kuukauden aikana tullut semmonen 800g lisää... Yhtenä syynä siihen, että se näkyy noin selvästi, on varmaan mun selän malli; "sukuvika" suoraan isältä, seison just ku se, selkä notkolla ja maha pitkällä muutenkin, vaikka hoikka olenkin [:D]

Olen tässä parin viikon aikana ihmetellyt hassua juttua, kun mun kurttusesta navasta on hävinnyt melkein kaikki rypyt [:D] Vitsi, kun huvitti kun huomasin [:)]
 
Mulla alko jo tosi aikasin kiristää kaikki housut, joten jo pitemmän aikaa oon menny joko hameella tai sit niillä yksillä mammahousuilla jotka ostin. Viikonloppuna kävin sit ostamassa pari kivaa villamekkoa h&m:ltä ja tänään tilasin viel yhet mammahousut samasta putiikista. Jospa niillä nyt sit pärjäis. Ulkoiluhousujen kanssa on melkosta säätämistä.

Mulla vaihtu nyt neuvola ku muutin virallisesti miehen kotikuntaan. Siellä olis eka käynti tos joulukuun alussa. Saa sitten nähä mihin menee se rakenneultra, entisen neuvolan aika olis ollu 8.1. Kovasti haluaisi taas päästä tuota masuasukkia kurkistaan [:)]
 
Mä en kestä kun en pääse puhelimella läpi tonne terveysasemalle! [:@] Monta päivää jo yrittäny soittaa ja varata aikaa rakenneultraan ja aina sama juttu "puhelinlinjamme ovat ruuhkautuneet. Mikäli asianne koskee sikainfluenssaa, ottakaa yhteyttä kuntanne influenssapuhelimeen... plaa plaa" no ei koske! [:@] 
 
Mulla muuten on yks oppilas sairaalahoidossa ja epäillään possunuhaa... [X(] On kuulemma tosi huonossa kunnossa (tosi kova kuume, oksentaa ja hengitys ei kulje [:(]). Perjantaina vasta saa tulokset että onko sitä itteensä vai jotain muuta. Nyt taas ihan iloinen että rokotus on otettu jo melkein kolme viikkoa sitten.
 
Katt_i on kyllä joo noitten ulkohousujen kanssa melkosta säätämistä... [:)] Eikä mistään löydy sopivia ellei ota jotain kokoa xxxxxxl missä on sitten lahkeet pitkät ja puntit leveet. [;)] Äitiltä sain onneks parit housut lainaksi ni niillä pärjätään taas hetken aikaa. Mä kanssa H&M:ltä ostin kahet housut (farkut ja suorathousut) ja sain kaverilta yhdet (farkut) ni niillä pärjään kyllä töissä mut toi vapaa-aika on ongelmallista.
 
miiuhoo mä oon kanssa ite sitä mieltä että maha näyttää vaan lihoneelta mut kuitenkii kaikki multa jo kyselee että monennella viikolla mä oon... [;)] Eikä ne varmaan tarkota suklaadieettiä. [;)] Et ilmeisesti mahan huomaa jo vaikka oonkii pitäny neuletakkeja ja löysiä paitoja. [:)]
 
No taidan lähteä taas soittelemaan...
 
Terkut täältäkin. [:D] Vattakipuilut loppu onneks reilu viikko sitten. Kait se oli sitä kohdunkasvua joka nipisteli ja tuntu ihan menkkakivuilta. Nii ja mä oli sillon käyny myös uimassa. Toki vaan puol kilsaa uin, mut sen jälkeen alko kipuilu. Yks ystävä sano, ettei hänelle sopinu raskausaikana ollenkaan uinti, ku siitä alko aina supistelut. Et toikin on näköjään nii yksilöllistä mitä kukakin voi tehdä.

Nyt kuitenkin olo oikeen hyvä. Vatta kasvaa sievästi, eikä painoo oo vieläkään alkanu kertymään. Siitä oon kyl niiiin onnelllinen. Eka putos reilut 7 kiloo ja jos nyt sit hiljakseen alkais noustakin, niin oon sit vasta nollapisteessä. En kaipais paljoo lisäkiloja tästä raskaudesta, ku en muutenkaan oo ny ihan kukkakeppi.[;)]

Elloksen nettisivuilta tilasin aika paljon äitiysvaatteita ku sain 30% alennusta koko tilauksesta. Ei niitä tietty ihan kauheest tarttis, mut onpahan sit vaihtelua, ettei tarvii samaa kolttua pitää töissä, juhlissa, kylässä ja kaupungilla. Muutenkin harrastan paljon tota postimyyntiä. Se kun on niin kätevää. Voi tilata useemman vaatteen kerralla ja pitää vaan ne mitkä oikeesti istuu hyvin päällä ja näyttää kivoilta.

Kauhee sisustusvimma on myös iskeny. Siirryimme isompaan makkariin ja tyttö sai pienemmän huoneen. Ostettiin sängynpääty ja tilasin vielä Jotexilta, uudet verhot, koristetyynyt ja helmalakanan. Vielä tarttis löytää musta kapee ja korkeahko lipasto. Elloksella ois ollu just sopiva, mutten viittiny huonekaluja postimyynnistä kuitenkaan tilata. Josko sitä kerkeis viikonloppuna Poriin kierteleen.[:D]

Sellasta täällä. Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Mullakii vaan paino tippuu ja maha kasvaa... [;)] Ekaan neuvolaan oli pamahtanu yli kolme kiloa painoa mun normaalista (mikä oli outoa kun mikään ei maistunu huonon olon takia) ja siitä lähtien painoa on ollu vaan koko ajan vähemmän kun oon vaa'alla käyny. Viimeks neuvolassa täti vähän ihmetteli kun on paino pudonnu yli kaks kiloa edellisestä vierailusta muttei sitten sanonu mitään kun mä totesin että on mulla sen verran tätä vararavintoa ettei vauva ihan ilman heti jää ja ruoka maistuu kuitenkin ihan hyvin. [:)] Ehkä on vaan soosit vaihtunu terveellisempään suuntaan ja vähän kattoo mitä suuhunsa tunkee. [:)]
 
Mä oon EHKÄ alkanu tuntemaan jo vauvan liikkeitä. [:)] Ei niitä tunne kun ihan silloin tällöin kun vaikka illalla lösähtää sohvalle tai käy nukkumaan. Enkä mä ees tiiä onko vauvasta aiheutuvia mutta tuntuu kuitenkii semmoselta erilaiselta... Ihan ku joku puhaltelis saippuakuplia mahassa, semmosta pientä poreilua/kuplimista. [:)] Yleensä se loppuu heti kun tajuan ruveta sitä kuulostelemaan mut kuitenkii jää semmonen olo että "hei, toi ei ollu ihan tavallinen ilmavaiva mikä matkaa suolistossa vaan toi oli jotain ihan muuta...". [:)] Tai ehkä mä vaan toivon niin hartaasti tuntevani jotain että kuvittelen kaikki vatsanväänteet liikkeiksi. [;)]
 
vauveli, mä kanssa oon ihan rakastunu postimyyntiin! [:)] Musta on niin ihanaa shoppailla ihan vaan kotona koneen ääressä ku ei tartte ryysätä missään kauppakeskuksissa ja yrittää tunkeitua liian pieniin housuihin sovituskopissa... [;)] Mä kanssa Ellokselta tilasin niitä -30% mammavaatteita mut sitte ne viipy liian kauan postissa ja oli pakko käydä ostamassa henkkamaukalta jo parit pöksyt. [:)]
 
Meillä on näköjään vaihtuneet nämä satunnaiset masuasukin kutittelut satunnaisiksi potkuiksi [:)] eilen illalla torkuin sohvalla kun mies tuli iltavuorosta ja halusi katsella vielä hetken telkkaria. Heräsin siihen oikein hätkähtäen, että alavatsassa tuntui oikein selvä rumpusoolo hetken aikaa [:D] olin siis tosiaan ihan umpiunessa, ja tuo tuntui niin selvästi että heräsin siihen! Nauroinkin miehelle, että mua kun alkaa nukuttaa niin tuolla alhaalla heräillään *hih* isäänsä tulee jos tuollainen kukkuja meinaa olla [:D]

Mä olen tässä ollut nyt päivän pari sairaslomalla, pienimuotoinen flunssanpoikanen iski, ei possua kuitenkaan kun ei ole kuumetta nostanut eikä muutenkaan ole mitään siihen viittaavia oireita. Ajattelinpa vaan ihan suosiolla levätä pari päivää, ettei pahemmaksi äidy, enkä sitäpaitsi halua lapsia ja vuodeosaston asukkeja töissä tartuttaa! Käsitykseni saikusta on vaan varmaan pielessä, kun tänäänkin innostuin sitten repimään saunasta kolme alinta riviä paneleita irti jotta pääsin ehjäämään rikkoutuneen höyrysulun ilmastointiputken ympäriltä [8|] että melko hyvä vointi on sitten kuitenkin [;)]
 
Moi taas
Ansku81: Etkö sä saanu aikaa rakenneultran ekalla ultrakäynnillä? Meille se kätilö ultran jälkeen varasi rakenneultran ajan. Taitaa olla näköjään eri käytännöt eri kunnissa.

Täällä ei mitään sen kummempaa. Sokerirasitustestiin sain ajan varattua. Vähän ahdistaa se, että täytyy olla 12h syömättä ja juomatta...kuinkakohan kiukkunen oon kun sinne meen. Se on onneks sen ajan murhe.
 
Huomenta kaikile :)

Viiestoista viikko lähtee käyntiin <3. Pahoinvointiki on helpottanu, ei ainakaan ennää ole kovin paljon sitä. Ja ruokaki valitettavasti maistuu! Kolmet mammapökät olen hommannu, kahet ihan lainaan, mutta kuitenki :). Löysin elämäni tähän mennessä parhaimmat mustat suorat housut hm:n mammaosastolta :D. Materiaalista en tiijä, mutta parempi ois kestää kulutusta, kun joulukuussa niitä tarttee työhommissa.

Tällä suunnalla ei mitään tietoa potkuista masun puolelta, mutta eiköhän niitäki ala tuntua :)

Lme
 
herne, Meillä ei kuulu tuo rakenneultra kunnallisiin palveluihin eli siis ketkä rakenneultraan mielii niin pitää mennä yksityiselle. [>:] Se tulee vasta ens vuoden alusta pakolliseksi eli kunta säästää vielä loppuvuoden eikä maksa sitä. Meen nyt kuitenkii sinne, makso mitä makso koska onhan se kiva tarkistaa että kaikki on kunnossa. [:)] Nyt jo pääsin lijoistakin läpi ja sain ajan varattua ens kuun puoleen väliin. [:)] Joulukuun alussa seuraava neuvola, sitten se ultra ja joululomalla meen kanssa sokerirasitustestiin. Eli paljon ohjelmaa joulukuulle. [:)]
 
Takaisin
Top