Raskauden toinen kolmannes!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei mammat! Kiitos kaikille huoleen vastanneille!

Lähdettiin reissuun sunnuntaina, ja eilen kotiuduttiin. Sunnuntaina ennen lähtöä soitin vielä äippäpolille ja oli kyllä niin tyly muija puhelimessa et itku tuli pelkästään siitä jo. Että anteeksi vain kun olen huolissani lapsestani. Se melkein nauro mulle ja hoki et "näillä viikoilla ei voi kuule tehdä mitään!". Siis mitä ihmettä? Jos se tarkottaa liikeseurantaa niin totta, se ei päde vielä ennenku joskus 30+ viikoilla. Mutta musta se lähinnä tuntui siltä, ettei näillä viikoilla(vko 26) voi lapselle tehdä mitään, sehän on jo selviytymiskykyinen jos siellä jokin vialla olisi!!! [:@]  Se nainen sanoi vielä, että vauvalla on niin paljon tilaa liikkua ja käännyskellä, kysyin et miks se sitten ei oo moneen päivään kääntynyt? Mumisi siellä jotain takaisin. Ja selitin sille, että helpommin huolestun kun on jo pelätty masukilla vaikka mitä.. Lopetin sitten sen puhelun ja vollotin makkarissa kun oli niin paha mieli, et oon vaan ihan idiootti kun huolehdin.

Oltiin tosiaan Turussa. Käytiin Caribiassa uimassa. Kyllä oli hullun tuntusta! [:D] En mä osannut uida mahan kanssa ollenkaan! [:D] Hassumpaa siitä teki se, et kun näin "kuivalla maalla" en oikein huomaa ees mahaa, se ei oo tiellä, ei tunnu isolta, niin sit yhtäkkiä en osannu toimia ollenkaan! [:D] No, ainoa missä muuten mahan huomaan on talvikenkien laittaminen jalkaan. Mutta onnistuu hyvin vielä, hiukan on vaan kankeempaa.
Masukki on ollut siis nyt viikon hiljasempi. Joka päivä se nyt kyllä sit jonkun merkin antaa itsestään, mutta on tosiaan ihan ero kun yöllä ja päivällä. Mutta tosiaan se taitaa olla eri asennossa kun ennen. Nyt meinaan tuntuu oikeestaan kokoajan masukki tossa kovana pinnassa, ennen se ei tuntunut ja monotti mahaan/kylkiin! Joten jos ei niin potkuja tunnu, kun on selällään sohvalla ja laittaa kädet mahan päälle, tuntuu et masukki siellä liikkuu, sellanen heiluminen tuntuu käteen. Mutta muuten sitä ei kovin tuntisi jos ei käsi siinä olisi päällä. Pari kertaa reissussa potkasi, autossa itseasiassa, virtsarakolle. Voi pojat. Kun sillä vielä massaa/voimaa tulee lisää niin en ihmettelis vaikka lirahtaisi. [:D]  Tuntui meinaan jo aika ilkeälle!

Mimmu86 itseasiassa mennessä ajomatkan jälkeen masu oli tosi kipee just siitä kohdasta, eli just istuminen pahensi.. Mutta tullessa ei kipuillut, ei kyllä kipuillut enää niin muutenkaan sillon, oli jo helpottanut.

Täälläkään ei ole ollut puhetta sokerirasituksesta! Tosin painoindeksi ja suku ei anna siihen viitteitä.

Nyt taidan lähteä lastenvaatekirpparille! Sen löytäminen(tai isäntä löysi sen!!) oli oikein positiivinen yllätys. Oon aika tarkka loppuunsa mitä kirppariltakin ostan, kunnon puolesta. Ja nyt oon kaksi muovikassillista tavaraa ostanut ja on maksanut yhteensä 19e!

Harmi,että jouduit kuuntelemaan tuollaista käytöstä/puhetta äitiyspolilta! :( Ei kellekkään saisi puhua noin ja eiköhän meille kaikille ole sanottu,että jos on huolia tai pelkoja niin voi soittaa neuvolaan ja polille jos on kysyttävää.
Kyllä minäkii olisin loukkaantunut vastaavasta käytöksestä.

Koita jaksella Lyydia~ [:)]

Lyydia~ mites neuvola? Jos siellä edes kuuntelisi kuulostaako sydänäänet normaalilta ja voishan sitä kysyy josko sitä kautta sais aikaa äippäpolille. Kumma jos ei sen vertaa voi käydä tarkistuttamassa tilannetta! Eihän se jatkuva toisen puolesta stressaaminen hyvästä ole!

Aloitin lyhyen työharjoittelun kaupassa. Vähän saa olla varovainen nostelujen kanssa... Ei supistele kipeästi, mutta vatsa (lihakset) kipeytyy. Ja sitten ei tietysti päivän aikana huomaa pienen liikeitä ja huolestuu siitä lisää... (Mutta ei kai se kohtu kipeäksi nostelusta mene...?) Ja tuntuu nuo liikkeet, kun asettuu aloilleen. Ei meillä kyllä mikään futari ole tulossa! Hentoisia "koputteluja".
Itsestä tuntuu, että vatsa on kasvanut kauheasti. Mutta sen saa löysillä vaatteilla vieläkin lähes piiloon. Melkein viikon ehdin olla töissäkin, ennen kuin huomasivat että odotan! Samana päivänä maha pisti sitten kaikkien silmään. Oisko ollut turvotusta syönnin päälle... [:D]

Lyydia~ Me olimme tuossa 8.-10-1- Caribiassa kylpemässä ja rentoutumassa. Mua aluksi jännitti mennä sinne saunaan ja altaille masun kanssa. Mutta kyllä siellä näytti niitä masuja olevan niin paljon, että taisi olla vielä pienin masu mulla [:D] Musta oli mukava olla vedessä sen masun kanssa, tuntui niin kevyeltä. Mutta kun rupesi nousemaan portaita pitkin ylös sieltä vedestä ja veden kannattelu masulta pikkuhiljaa hävisi, niin johan tuntui masu painavalta [:D]

Eilen oli neuvolalääkäri, mulle Lyydia sanoi että ne kivut on ihan normaaleja liitoskipuja ja että ne kannakkeet siellä vihottelee...Nyt on ollut vähemmän kun olen ollut kotona omassa rauhassa ja omaan tahtiin tehnyt mitä olen jaksanut [:)] Vauvan sydänäänet oli normaalit (140-150) ja kaikki muutenkin niinkuin pitää. Mutta ilman muuta jo oman itsensä kannalta kannattaa tarkistuttaa jos huolestuttaa!

Me käytiin miehen kanssa pari viikkoa sitten Haikon kartanossa...ei kyllä ollut vesi mulle sopiva elementti näin raskaana ollessa..en sit tiedä vaikuttiko se et oli vatsataudin jäljiltä vatsa turvoksissa eikä ihan kunnossa vielä mut tuntui ikävältä ja tuli jopa vähän huono olo. Voisi käydä ehkä uudestaan kokeilemassa nyt kun on kunnossa [:)] 

Kävin eilen myös kelassa kysymässä että onko ne mun paperit edes tulleet perille kun yli kollme viikkoa sitten tosiaan ne vein meidän palkanlaskijalle, joka lupasi ne laittaa eteepäin kun oli työnantajan osalta täyttäneet sen loppuun...no eipä ole näkynyt kelassa sellaisia papereita! [>:] Sit soitin palkanlaskijalle ja juuri tämä henkilö joka noita on hoitanut on sitten tämän viikon lomalla. Lupasivat sitten viimeistään maanantaina selvittää mutta täytyy myöntää että kiukuttaa ihan suunnattomasti. Jos en saisi äitiysloman ajalta palkkaa ollenkaan ne olisi pitänyt olla jo 2 viikkoa sitten kelassa. En ymmärrä miten kahden aukon täyttämiseen voi mennä kolme viikkoa...Olisi ihan kiva se äitiyspakkaus saada ja päätös muutenkin niistä tuista et tietää verokortinkin tarpeen vaatiessa uusial [:@]

multatassu mulla on maanantaina neuvola, joten ajattelin sinnitellä sinne asti mikäli vaan muuten kaikki on ok tässä vlopun ajan.. Tänä aamuna masukki on liikkunut aika paljon, joten teki äidin kyllä onnelliseksi!! <3

miuhoo en ollut minäkään nyt ainut mahakas siellä. [:)] Porukkaa oli tosi vähän kun maanantaina mentiin ja jo puoliltapäivin. Mutta yks aikalailla samoilla vaiheilla oleva mahakas siellä oli. Niillä oli ennestään jo muutaman vuoden ikäinen poika. Hauskaa kyllä kun näki muitakin mahakkaita ängettynä bikineihin.. [:D] Olipahan kerrankin mun yläosissa täytettä! [:D]
Ja tosiaan, en muuten huomaa et maha painais, mutta tosiaan kun niitä portaita nousi niin painon huomasi lisääntyvän!

Mimmu86 Juu mä soitin tuosta masukin hiljasuudesta keskiviikkona neuvolaan kun kotiuduttiin. Mainitsin myös noista kivuista. Normaaliksi sanoi hänkin. Että kiinnikkeet tai vatsalihakset. Itse uskon niiden olevan vatsalihasten kipuilua kun tuntui niin pinnassa. Ja masukin työntäessä mahasta päätä läpi sattui vielä enemmän.
Onpa hanurista tuo teidän palkanlaskija!! [:'(] Toivottavasti paperihommat on kunnossa kohta ja päätös tulee. Minä vein paperit keskiviikkona, ja odottelen aika pikaisesti sitä äippäpakkauksen sijasta tulevaa rahaa saapuvaksi. Jossain joku mainitsi et se tuli paljon nopeemmin kun pakkaus. Siihen mennessä pitää tehä listaa mitä jää uupumaan kavereilta saatujen kamojen jälkeen, et mitä pitää ostaa.

Nyt moottoripyörä-messuille isännän kanssa. Josko löytyisi joku kiva pieni body tyyliin sopivasti. [:)]

Meijän beibi oli eilen melkein koko päivän aika hiljainen,joten ehdin huolestua,koska yleensä se liikkuu niin paljon [&:]
Mutta nyt tossa kun äsken heräilin,niin oli hiljaista vieläkin,mutta sitten vähän painelin vatsaa varovasti niin nyttenhän se sitten myörii tuolla,kun tässä istuskelen ja kirjottelen [:)]

Moi

Teinköhän mä nyt ihan väärin kuin toimitin mun paperit ensin kelaan ja sit vasta kun se päätös tulee niin sen vasta toimitan palkanlaskijalle. Siis siitä että saan sen 3 kk "palkan" työnantajalta (tai sen erotuksen)
Ja vein paperitkin ihan suoraan Kelaan ja katsottiin että kaikki paperit oli ok...

Rauha 

Jos ne kelassa ne paperit katsoi niin eiköhän kaikki ole ihan ok [:)] Mä kysäisin yhdeltä työkaverilta joka on nyt vanhempainvapaalla et miten hän toimi noiden papereiden kanssa sillon ja sano et vie vaan palkanlaskijalle niin sieltä toimitetaan suoraan kelaan. Hänellä paperit lähetettiin saman päivän aikana ja päätös tuli sillon parin viikon sisään...et mun paperit on kait sit hautautunut jonnekin kasan alimmaiseksi!

Huvittaa... nyt on vaavi alkanut oleen tosi aktiivinen pitkin päivää, vähän väliä käy kauhee mukse siellä ja puoli masua heiluu tahdissa [:D]
Ja tänään huomasin, että nyt hää on alkanut riehumaan jo, kun kuljen tuolla ihmistenkin ilmoilla. Kaupassa aina kun pysähdyin hetkeksi katselemaan jotain, niin muks ja töks, ja kun takki oli auki, näki, kuinka masu heilahteli [:D]

Mäkään en oo saanu kelalta vielä mitään postia ja kohta on täälläkin 3 viikkoa sitten viety pomolle paperit =/ Laitoin sille just s-postia että onko ne laittanu paperit eteen päin. Toivottavasti on :( Ehkä se riippuu vähän kelastakin, että millanen pinkka niillä on katottavaa, niin joissain voi kestää vähän pidempään.

Mie sain tänään äitiyspakkauksen, tasan kaksi viikkoa sen jälkeen kun olin vienyt paperit Kelaan. Saas nähdä kuinka kauan menee äitiysraha-päätökseen. Vein lomakkeet Kelaan ja laitoin palkkatoimistoon viestin että laittavat sieltä palkkatodistuksen suoraan Kelalle.

Mie sain äitiysrahapäätöksen ja äitiyspäiväraha ja vanhempainraha päätöksen eilen vaiko toissapäivänä.
Saan sen äitiysrahan 140€ 11.2 vasta tilille,samana päivänä kun on neuvola :)
Ja sitten 15.4 alkaa tulla tota äitiyspäivärahaa.
Ja isukki hakee armeijassa sotilasavustusta ja isyysrahaa,ja niistä tulee kotiin sitten myöhemmin päätös :)

Mulle oli tullu perjantaina se lappu et saan sen äitiyspakkauksen hakea postista [:D] Eilen vaaan lähdettiin reissuun suoraan töistä niin ei vielä eilen ehtinyt... Jos huomenna koittais sen saada (kaupan yhteydesssä on posti niin jospa sen huomenna antasivat) [:)]

Kovasti myllertää ipana tuolla massussa..

Kävin viime ma supistusten takia lekurissa ja otti jonkun näytteen, jota piti tiedustella perjantaina puhelimitse. No puhelinaikana klo 12-13 yritn sitten neuvolaan soittaa niin puhelinvastaaja, joka ilmoitti että "minut saa parhaiten kiinni puhelinaikana klo 12-13. Kiitos soitostasi". Juupajuu... soittelin toista tuntia vähän väliä ja aina sama. Piti samalla kysyä jotain yleispätevää ohjetta tuon minun työni suhteen. Olin siis tämän viikon lomalla, muuten olisin saanut saikkua. Nyt en sitten tiedä, että mitenkä sitä sitten töissä maanantaina [8|] Kun se puhelinaikakin on sitten tosiaan vasta 12-13, jolloin minun työpäiväni on jo pitkälti yli puolen välin...

Mulla on enää 2kk ja ½viikkoa,kun mamma-loma alkaa ;>

Mä en ymmärrä mikä tota mun laskuria vaivaa,kun se näyttää että olisin päivän jäljessä?! [>:] Nytkin se näyttää että olisin viikolla 25+0,vaikka olen huomenna jo 25+2... sapettaa. Jumittaako teillä muilla tuo laskuri? [&o]
Vai johtuukohan tämä jumitus mun koneesta..
eihän siinä ole kun päivän ero,mutta olisi se nyt kiva jos se menis ajallaan!!

Nyt se on ajallaan,koska kävin lilypies jotaa vähän muokkaas sitä niin se muuttu heti oikeaks,mut huomenna se on vieläkin varmaan toi 25+1,vaikka kuuluis olla +2. [>:]

äääh! [:(]

Tiiaa
Mulla ainakin heitteli jossain vaiheessa aina yhden päivän jäljessä toi lillypie...
nyt näyttäis olevan ok.

Tosi outoa et neuvolassa yhdelle sanotaan yhtä ja toiselle toista...ku mä oon nyt reilusti viikolla 17 ja oon tuntenut ihan selviä potkuja jo varmaan kahden viikon ajan ja ku sanoin neuvolassa,ne vaan kehui,et se on hyvä,et ne tuntuu jo.kaverini on viikolla 19 ja sanoi neuvolassa,et tuntee potkut,niin sille naurettiin päin naamaa,et eihän niitä nyt vielä tunne,ainakaan ton läskikerroksen läpi.
et hemmetin kiva neuvolatäti juu.en ymmärrä miten voi sanoa tollatavalla ihmiselle!![:@]

mutta ihmettelen vaa sellaista asiaa,että vaikka maha on kuin jalklapallo,miksei mun paino oo noousuus ku vajaat 2 kiloa??!! tosiaan kohta alkaa 18 viikko eikä painoa oo tullu ku kilo 700g ja neuvolassakin sitä ihmettelivät tänään,et mikä oikein on..kysyivät,et syönkö mä riitävästi..no näkisivätpä miten usein syön..tyyliin 3-4 kertaa lämmitän ihan kunnon ruokaa ja siihen vielä välipalat sun muut päälle,nii varmaan vois sanoa et mä syön 4 ihmisen ruoat!![:)]
mutta huolestuttaa kyllä toi oaino,et onko vauvalla sit myöhemmässä vaiheessa ehkä jotaki vikaa tän takia....
outoo....

mallukka90: sama vika täällä kun sulla, mulla tippu paino alussa 2kg ja tullu sen takas, mutta siihen se sitten onkin jämähtäny o.O mulla ei oo ees tota 700g noussu :D mutta ei ne kyllä neuvolassa vielä ainakaan mitään siihen oo sanonu kun on tuota painoa kyllä riittämiin. itseä se vain häiritsee =/ no torstaina lääkäri ni jos se osaa sanoa sitten jotain. mutta vauvahan ottaa ruokansa kyllä mistä vaan vaikka välillä vähän vähemmän söis. Yhdelle työkaverille tuli koko raskaus aikana vain 3kg ylimäärästä.

Onko muilla ollut rintalasta tai kylkiluut kipeänä? Mulla on nyt rintalastaan särkenyt eilis illasta saakka :'( ei saanut kunnolla nukuttua kun ei uskaltanut kivuilta kääntää kylkeä :'(

Takaisin