Raskauden toinen kolmannes!!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei miten teillä muilla tuntuu liikkeet? Joka päivä reippaasti?

Täällä on ollut nyt pari selkeesti hiljasempaa päivää. Selkeitä potkuja eteenpäin ei juuri tunnu, ihan muutama päivässä. Ihan äsken tuntui reilu 5 potkut jonnekin tonne alas taakse, eli hennosti mutta kuintekin. Olin jo aika paniikissa ennen sitä. Lähinnä on masukki nyt näinä parina päivänä tunkenut itseään jostain kohti läpi. Ei supistuksia koska kova on masu vaan jostain kohti, eli koittaa esim päätä tunkea kai läpi? Oli onko masukki nyt vaan viihtynyt niin päin ettei tunnu niin liikkeet? Välillä kun on sohvalla, ei tunnu oikein mitään, mutta kun laittaa kädet mahalle, tuntee et masukki liikkuu siellä. Ei potki mut möyryäminen vähän tuntuu. Eilen masua vihloi kovin, vasemmalta puolen alhaalta kun nousi sohvalta ylös, sohvalla ei tuntunut ja silloinkin potkaisi pari kertaa. Vihlonnan pistin vatsalihasten paukkumisen tai kohdun kasvun piikkiin, mutta näiden vähien liikkeiden kanssa alkaa huolestuttaa. Jostain luin(typerä kun surffailee) et liikkeiden väheneminen voi johtua istukan toiminnan heikkenemisestä.
Olen ollut tässä tämän illan jo aika huolissani ja mietin kuinka mun hermo kestää lähteä Etelä-Suomeen reissuun huomenna. Toki sairaaloita on sielläkin jos jotain ilmenisi, mutta ei tule niin helposti soitettua/mentyä kun kotona(??, ehkä? en ole vielä mammapolilla vieraillut).
Oisko mun syytä soittaa?
 
Hei!
Minulla tuntuu kyllä päivittäin usein ja hyvin potkut, ja luulen että myös jotain "lyöntejä" on :) Välillä ihan vastakkaisilla puolilla mahaa tuntuu samaan aikaan :P Sehän riippuu täysin missä asennossa vauva siellä on. Jos hän on naama selkään päin niin tuntuu vähän heikommin potkut, kun jos on naama "ulos"päin.

Mee sänkyyn tai sohvalle kyljelles makaamaan ja käsi mahan päälle. Tunnustele siinä. Jostain luin ainakin tuon ja oon kyllä huomannu että kun nukkumaan menossa niin sillon aloittaa masukki kovimmat jumppansa :D Pitäähän sen vauvan välillä ottaa rennosti myös ;)

Mutta jos oikeesti huolestuttaa niin otat maanantaina lääkäriin yhteyttä, et varmasti ole ainoa joka huolissaan arteestaan mahassa :) Mutta itse katselisin maanantaihin asti.

Tulee taas yökkö tekstia, eli ei mitään järkeä lauserakenteissa :D

Mulla itsellä huolestuttaa tuo minun kohdunpohjan korkeus, kun nyt jo ahdistaa aika pahasti hengitystä, niin mitäs kun tässä kuukausikin mennään eteen päin =/
 
Lyydia~: Ei sun varmaan kannata soittaa,kun välillä sikiöllä on niitä hiljasia vaiheita,että se ei liiku siellä jos se oikeasti alkaa löytää jo hyvää asentoa :)
Mullakin nyt pari päivää ollu hiljasempaa,mutta kyllä se siellä välillä on antanut merkkejä,että jos vaikka vaihtaa asentoa.
Mie en sillee ole huolissani,kun olen nyt siinä vaiheessa että sillä sikiöllä on niitä univaiheita :)
Mutta jos epäilyttää,niin voithan toki käydä tarkistuttamassa tilanteen.
[:)]
 
Tuli mieleen tuosta hengityksen ahdistuksesta, josta Inxu mainitsi. Mulla on ahdistusta, joka liittyy syömiseen. Mun pitää hengittää jokaisen suupalan jälkeen kunnolla ja tuntuu, että silloin väsyn kovasti. Mieheltä kysyin eilen, että oonks laiska... Hiki laiskan syödessä, tiesi jo vanha kansa. Pitänee kysyä neuvolas, kun mietityttää sen verran.  
 
Olin tässä jo huolissani mun kunnostani. Kauheasti hengästyttää kävellessä! Kuntojumpan jätin keväältä pois ja pakkasten takia ei olla tehty pitkiä lenkkejäkään... Mutta sehän on tää mun kasvava maha! Vaikkei ulospäin niin näkyisi, niin kyllä se vaan jo vaikuttaa. Ja olenhan minä kurssille ja takas kävellyt päivittäin. Ei vain pitkiä yhtämittaisia lenkkejä.

Ei tunnu muutenkaan paljon jaksavan. Pieni ostoskierros ja on ihan naatti.
Harjoitussuppareitakin on alkanut olla. Niitä ne kai on, vaikkei juuri koskekaan. Kyljessä ja vatsassa tuntuu oudolta ja kohtu menee kovaksi. Pikkukaveri tuntee ne kanssa, kun alkaa niiden jälkeen kauhea jytinä.
Kumartelu ja kaksikerroin oleminen saa vatsaa vihlomaan. Kyllä on hankala kenkiä saada jalkaan! Eikä talvella voi mitään läpysköjä käyttää!
 
ALKUPERÄINEN: multatassu

Olin tässä jo huolissani mun kunnostani. Kauheasti hengästyttää kävellessä! Kuntojumpan jätin keväältä pois ja pakkasten takia ei olla tehty pitkiä lenkkejäkään... Mutta sehän on tää mun kasvava maha! Vaikkei ulospäin niin näkyisi, niin kyllä se vaan jo vaikuttaa. Ja olenhan minä kurssille ja takas kävellyt päivittäin. Ei vain pitkiä yhtämittaisia lenkkejä.

Ei tunnu muutenkaan paljon jaksavan. Pieni ostoskierros ja on ihan naatti.
Harjoitussuppareitakin on alkanut olla. Niitä ne kai on, vaikkei juuri koskekaan. Kyljessä ja vatsassa tuntuu oudolta ja kohtu menee kovaksi. Pikkukaveri tuntee ne kanssa, kun alkaa niiden jälkeen kauhea jytinä.
Kumartelu ja kaksikerroin oleminen saa vatsaa vihlomaan. Kyllä on hankala kenkiä saada jalkaan! Eikä talvella voi mitään läpysköjä käyttää!


Hei! Oli pakko kommentoida multatassun juttuun,koska mulla on niin samoja ongelmia.

Mulla myös harjoitus supistuksia tullut. Just eilen juttelin anopin kanssa,että onko nämä nyt niitä supistuksia,ja hän sanoi,että on ja että niitä ei saa tulla liikaa,muuten joutuu johonkii tarkkailuun,ja varsinkin jos stressaa !! Niinkun minä,niin niitä tulee :s

Ja tuo kenkien laittaminen jalkaan...Huhhuh! rupean puuskuttamaan ja hengästyn [:D] Toissapäivänä pyysin miestä laittaa sukatkin jalkaan,kun tekee pahaa kumartua.
 
Mulla aika tasaisesti tuntuu nuo liikkeet, välillä on vähän päiviä mut silti päivittäin on jonkinlainen merkki pojalta tullut. Välillä taas mennään niin lujaa et vatsa heiluu oikein kunnolla.
Mu
 
Mutta tuota vihlomista on mullakin ollut nyt viikon verran ja ihan samassa kohdassa mistä Lyydia puhuit. Mulla on neuvolalääkäri ens torstaina ja ajattelin silloin kysäistä et mitä se on kun kipu on ihan järkyttävä. Ei kestä kauaa mut sattuu niin et vedet tulee silmistä. Mulla niitä on yleensä tullut myös sohvalta noustessa tai jos oon paljon kumarrellut ja kyykistellyt tai jos vähän pidempään istun putkeen...
 
Mulla on hengen ahdistusta oikeastaan milloin vaan, eli ei liity mihinkään tiettyy. Tosin syömisen jälkeen tuntuu että vois räjähtää jo pienestäkin annoksesta =/ Minäkin odotan "innolla" lääkäri käyntiä, joka on virallisesti ensimmäinen =/
Se alkuraskauden lääkäri otettiin pois, koska olin käynyt viikolla 8 ta:lla ko. lääkärillä selän takia, niin terkkari oli sitä mieltä että ei tarvis sitä ekaa lääkärikäyntiä sitten neuvolan puolella. Tuskin siellä mitään ihmeellistä olisi ollutkaan. Ollaan ukon kanssa naurettu että pitäiskö alkaa lapulle kirjottaa sitä mukaa kun tulee mieleen mitä pitää kysyä että varmasti muistaa kaikki. Mikään ei oo inhottavampaa kun tulla lääkärin luota ja siinä matkalla muistaa jotain mitä piti kysyä :P Painoa ei oo vieläkään tullut lisää, mutta maha sen kun kasvaa :) Kait se kerkiää vielä muutaman kilon antaa :P
 
Meillä on silloin tällöin ollut joku hiljaisempi päivä pikkukaverilla. Mutta eihän sitä nyt aina voi jaksaa heilua niin kamalasti, kun tämä meidän pikku pakkauksemme taitaa olla melkoisen kova potkija! Viime pe oli sellainen päivä, ettei mitään oikeastaan tuntunut ja asia mietitytti, joten heitin sitten kokeeksi vanhempieni luona sohvalle selälleen (siinä asennossa melko varmasti alkaa heilumaan) ja meni varmaan viisi sekuntia, kun alkoi mukse käydä [:D]

Eilen teimme vanhempieni luona perinteisen kävelylenkin. Mittaa sillä on n 4km eli tosi mukava mitta kivassa kelissä kävellä. Mutta voi herran jestas, kun alkoi väsyttää viimeisen about kilometrin aikana. Tosi raskas oli se viimeinen pätkä, eikä asiaa tietenkään auttanut yhtään, että se onkin sitten ylämäkeä... Huh, kun otti koville... Ei sitä jaksa enää... [&o]

Jaahas... vajaan tunnin päästä olis aika ensin neuvolaan hoitajalle, sitten lääkärille. Selvitellään, miksi mulla tulee tosi paljon supistuksia joka päivä, ihan levossakin. Kyllä on ollut hieman hermostunut viikko, varsinkin aluksi, kun viikko sitten soittelin neuvolaan ja kyselin asiasta. Onneksi oli tämä aika varattuna tähän. Näytteyitäkin vein viime ke labraan, mutta ei sieltä ole ainakaan mitään kuulunut, että niissä kait sitten kaikki oli kunnossa.
 
On ruvennu tuo maha oleen tiellä. Joka kerta kun avaan keittiönkaapin oven tai istun pöydän ääreen, hieraisen navankohdan kipiästi johonkin kulmaan tai reuaan. Ja napakin on alkanut kadota, hurjaa. 
 
Joo täälläkin on huomattu, ettei sitä nyt ihan mitä vaan enää tehdäkään kun maha ottaa kiinni! Esim. lauantaina kannoin keittiöjakkaraa enkä ilmeisesti hahmottanut oikein väliä josta miun piti mahtua menemään -> tuloksena erittäin kova törmäys jossa keittiöjakkara osui kaappiin ja jakkaran terävä kulma tökkäsi erittäin kipeästi suoraan mahaan -> kaamea kolahdus, mie kaaduin ja jakkara lensi kaaressa lattialle.... Se mahassa oleva "tökkäyskohta" on tosi kipeä ja siihen on noussut aika komea mustelma [:(]
 
Joo, ei jaksa enää entiseen malliin ei... Viikonloppuna otin vähän turhankin railakkaasti eli lauantaina sukulaispoikien kanssa kahteen otteeseen pulkkamäessä, pelattiin twisteriä, lenkkeiltiin yms. ja sitten sunnuntaina olin aamulla puoli viideltä jo matkalla agilitykisoihin (eli herätys ennen neljää). Juoksin neljä kisarataa agia ja kotiuduin vasta illansuussa aika raatona. [&o] Radat kulki vielä ihan kohtuullisesti ja suunnittelin jo uusia kisoja vaikkakin olin hidas ja kankee ku mikä (suunnittelin rataa sillee että kun koira on putkessa ni kerkeen tähän mutta "ihan" sinne en sitte ikinä kerinnykään [;)] ) . Toka ja viimenen startti otti vähän voimille mutta muuten oli vielä ihan kohtuullinen olo juosta vaikkakin jossain vaiheessa rupes harkkasuppareita tulemaan. No sitten yöllä heräilin taas koko ajan hirveisiin suonenvetoihin ja supistuksiin. [:(] Joka paikkaa särki, varsinkii toiseen kylkeen ja selkään mikä sitte "heijastu" mahan puolelle supistuksiksi. Moneen kertaan mietin että mikä on se kohta milloin on lähettävä lääkäriin. Aamulla kuitenkii säryt ja supistelut oli menny ohi mutta koko päivän on tuntunu semmosta painontunnetta alapäässä. En oo vielä edes soitellu mihinkään ku masukki kuitenkii liikkuu eli ilmeisimmin se on hengissä.
Yöllä olin vahvasti sitä mieltä että meitsin agilitykisat on tällä erää juostu... Aamulla tuntu että en ainakaan molempien kanssa lähe samoihin kisoihin hurjastelemaan... Tai jos lähen ni en ainakaan montaa rataa kerralla... [;)] Eli siis mitähän pitää käydä että mä oikeesti uskon että pitää levätä. [&:] Kyllä mä siellä kisoissakii mietin että kiva kun hädin tuskin saan kengännauhoja solmittua ni täällä sitä vaan ryntäillään. [;)] Mahtaa se masukki pohtia että parempi kun pysyttelee vaan täällä sisällä mahdollisimman pitkään ni ei tartte tohon hullunmyllyyn lähtee. [;)].

Mut nyt mä lähen kotiin laittelemaan taas vauvan vaatteita. [:)] Saatiin ihan kauheesti sukulaisilta käytettyjä vaatteita (tais olla 4 jätesäkillistä) eli vauvan kaappi alkaa olemaan turvoksissa. [:)] Kiva pitää tämmönen ihan vapaailta ja lepäillä kotona. [:)]
 
Ite oon miettiny ihan samaa ku sä Lyydia~
Mun mielestä mull on jo toista viikkoa ollu aikas hiljasta masussa. möyryymistä kyllä päivittäin, muttei voi sanoo et vauva kauheesti potkis. Joka päivä kuitenkin tunnen potkut. Lähinnä aamusin ja iltasin ku meen pehkuihin, mut pitkin päivää se lähinnä möyrii, ja väliin tekee muutaman nopeen potkun. Ei voi siis kovin vilkkaaksi sanoa.
Toivottavasti ei tosiaan oo mitään istukan huonokuntoisuutta. Se tästä ny vielä puuttuis..[8|]

Maha supisteli taas lauantaina oikeen kunnolla. Ajettiin Hämeenlinnaan ja illalla takas, eikä tuntunu ne matkat ollenkaan hyviltä. Siinä kun vajaat 2 ja puol tuntii istuu suuntaas pienessä tärinässä ni johan alko supisteleen ja illalla kotona olikin sit jo niin kipee maha et otin 2 panadolia ja makasin sohvalla euroviisuja kattellen. Helpotti kuitenkin ennen nukkumaan menoa. Eilinen päivä oli parempi mut taas tänää särkeny alavatta. Nyt tyydyin 1 panadooliin. Tähän mennessä ei o tarvinnu särkylääkkeitä syödä vatsakipujen takia. Joten sekin vähän mietityttää, et onks kaikki ok..

Ehkä sitä miettii liikaa, mut minkäs sille ajatuksillekkaan voi.. Sitä kun toivoo pikkuselle parastaan ja kun tää raskaus ei ihan vaivoitta oo menny, niin sit heti pelästytään ku jotain ilmenee. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin sekä sun että mun masuasukeilla. Nii mul oli kyl se istukkakin siinä etuseinämässä navan kohdalla, joka voi vaimentaa liikkeitä. Mites sulla?
 
Aikas monella muullakin näyttää olleen kova viikonloppu. Supistuksia, vattakipuiluja ja selkäsärkyä ym.. Aletaan kaikki lähestyä sitä viimestä kolmannesta, josta oireet näköjäs kertoo. [:)]

Tarvii ottaa lunkisti nää viimeset kuukaudet ja levätä minkä ennättää.. jotta kaikilla ois yhtä onnellinen loppuhuipennus edessäpäin. [:D]

Mulla on nyt vaihteeks oikeen hyvä olo, hyvin nukutun yön jälkeen. Aamukahvit litkitty ja aattelin mennä leipomaan pitkästä aikaa pikkupullia. Pelkkä ajatuskin saa jo veden kielelle. Litran taikina lienee sopiva, ni ei tuu liika rankaksi tuo seisoskelu. Oikein mukavaa viikko kaikille kanssaodottajille. [;)]
 
Me olimme lauantaina kaverin 30-vuotispäivillä, missä oli valtavasti elävää musiikkia ja muutenkin reipas meno päällä. Ja mukula pyöri ympyrää kaikkien esitysten ajan. Sen bileet jatkui vielä koko sunnuntain, sillä tuntui, että se oli aivan koko ajan liikkeellä.

Eilen oli rauhallisempaa... [:D] Äitiinsä tullut biletyttö sieltä taitaa olla tulossa, kuten ystäväni kommentoi.
 
Oooi,kaveri toi äsken hänen lapsensa entisiä ihania pieniä vaatteita pussillisen taas. :)) on aijemmin jo tuonut yhden pussin ja sitten oli tän päiväsessä satsissa lelujakin,semmosia pehmosia vauvan kirjoja [:)]

Kamalaa,kun pyykinpesukone meni rikki viime viikolla,ja sitten lauantaina käytiin kattomassa uutta,meijän äippä sitten maksoi tämän niin se tulee vasta vissii 2 viikon päästä suoraan tänne kotiin.2 VIIKON päästä. [&:]
Olis niin kiva päästä pesee pyykit.Likakaappi on ihan täynnä pyykkiä...ja sitten noita tulokkaankin vaatteita,jotta pääsis laittamaan lipastoon niitä [:)][:)]

Alkaa kaapista loppua tilat,kun siellä on kaikenlaista tavaraa ja muutenkin vähän noita pienen tavaroita tulovalmiiksi,vaikka aikaa kyllä olisi.
Se olisi vaan ihan mukavaa tekemistä [:D]
 
Ainiin ja kaveritkin saivat koulussa tänään tuntea vaavin kumautuksia [:D]
istuskelin ja tokasin,että "No nyt potkii!" ja yks juoksi suunnillee sieltä käsi vattalle ja toinen perässä ja olivat ihan ihmeissää kun mahakii heilahti ja monesta eri kohtaan tuntui potkut! :)
 
Voi Tiiaa, olen niin kateellinen!!! Meillä kun tämä tyyppi viihtyy vaan pyllyllään istumassa, niin potkut tuntuu ulospäin vaan selällään maaten paljaalta vastalta ihan tuolta alhaalta häpyluun yläpuolelta [>:] olis niin ihana tunnustella itsekin ulkoapäin ja nähdä ne potkut ulospäinkin!!
 
Mulla taas ei yleensä kauheesti tunnu makuultaan.se on aika satunnaista. Mutta luulenpa,että kun sinun pienokainen kasvaa vielä niin rupeis potkimaan sinuu kunnolla,että ne tuntuu ja näkyy ulkoonta käsin :)
Kaikki vauvat ovat erilaisia vaikka oltaisi samassa vaiheessakin. [:)]
odottelet vaan niin kyllä se sieltä kumauttaa vielä [;)]
 
Meillä on pikkusankari kanssa innostunut pitämään ihan mahottomia potkusessioita välillä! Melskaus näkyy myös päällepäin ihan missä asennossa vaan. No onpahan täynnä elämää ja se on hyvä! :)

Harmittava uutinen tuli tänään että joudun uudestaan siihen sokerirasitukseen [:'(] Nyt vielä 2h kestävään! Ärsyttävää kun joutuu odottamaan siellä niin kauan ja vielä toiseen kertaan... mut oli hiukan ollut sokeri koholla niin sen vuoksi halusivat uusiksi. Senköhän vuoksi viimeksikin syntyi 4300g pötkylä?! [:o] [:D]
 
Takaisin
Top