Raskauden toinen kolmannes!!

Muakin närästynyt ihan älyttömästi jo viikon verran, pari kertaa herännyt yölläkin siihen vaik on katellut mitä suuhunsa pistää [&:] Onneksi rennietä saa käyttää! Ja sit yks lisätyyny käytössä niin on kans helpottanut.
 
Huohh. Vähän väsyttää.[&:] Nukuin tosi huonosti viime yönä! Selkä oli kipee eikä sillee kauheesti väsyttänyt,kävin nukkumaan joskus puoli 2 vissiin. Sitten vaikka olinkin syönyt niin oli vähän huono olo,ihan kun vatsa olis ollut ihan tyhjä. Teki tosi ilkeetä..[X(]
Toinen osapuoli sai sitten vähän paremmin unta,kun niillä oli ollut intissä 5.päivää alokasleiriä metikössä niin eivät ole voineet oikee nukkua,joten tämä tuli sitten eilen lomille ja kun kävin hakemassa hänet juna-asemalta niin oli siellä kahvilassa muutaman juonut ja oli tarkotus lähteä vähän rilluttelemaan,mutta menikin pitkälleen,sanoi nukkuvansa "puolentunnin tirsat" ja sitten kun herättelin siinä varttia vaille 7 niin ei jaksanutkaan lähteä mihinkään. [:D]
Kulta sitten nukkui semmoset 15h yöunet [:D] ja minä en saanut ees unta.
Joskus pari tuntia sitten herättiin,hän kävi suihkussa,syötiin ja katsottiin telkkaria vähän aikaa ja nyt tämä meni takaisin nukkumaan.. [8|][:D]

Sunnuntai nyt on aina tällain väsypäivä. Masussa asusteleva jaksaa myllertää kyllä välillä hirveesti. [:)] eileen illalla varsinkii.
<3

Tämä oli tällaista tylsyyden purkausta.
 
Raskausarpia ei vielä ole, mutta näyttää närästyksen lisäksi uusi "riemu" alkaneen, suonikohjut... [:@]
Ei noi isoja ole, mutta kuitenkin. Meillä sattuu äidin puolella olevan enoa myöten, joten vaikea kai niiltä on välttyäkään... Töissä seison ja illat istun, kun ei voi närästyksen takia aina makoillakaan...
Oisko tukisukista oikeaa apua suonikohjujen estoon?? Vai hoidatanko vain kunhan lapset tehty... Leikkaukselle muistaakseni tullut vaihtoehtokin.

Mikähän on tuo tunne tuolla ihan alhaalla...? Ei kipu, eikä varsinaisesti häpyluussa, mutta sillä seutuvilla. Niinkuin liikkeistä osa tuntuisi TOSI alhaalla...
 
multatassu

Mullakin tuntuu liikkeet kans joskus tosi alhaalla,mut nähtävästi se kohtu alkaa tuolta häpyluun suuntamista jo,niin vaavi saattaa potkii sitten minne sattuu [:)]
 
Jaahas, meillä sitten eilen oli tiettävästi vaavin ensimmäinen hikka [:)]
Jäin sohvalla makoillessani kuuntelemaan, että mitäs se pikkuinen siellä touhuaa mutta jo muutaman "potkun" jälkeen oli selvää, että aivan liian säännöllisiä oli nämä potkut. Ehkä parin sekunnin välein tuntui pieni töks* töks* töks* [:D] Ja tätä jatkui muutaman minuutin kunnet lähdin siitä liikkeelle [:D] Vitsit meitä nauratti miehen kanssa, kun hän tuli juuri kotiin.
 
Tiiaa:Empäs huomannu vastata sulle tuonne ikäpuolelle ollenkaan[8|]
Niin siis meidän poika synty seuraavana päivänä!Tuona päivänä klo 23:45 meni vedet[:D]
Vedet meni aivan yllättäen[:)]
 
Ei se mitään vaikka et vastaillut. ihan ymmärrettävää [;)]
Onneksi olkoon sinulle poikavauvasta (Ja toistan!) jolla on sama syntymäpäivä,kun mun miehelläni. [:)]
 
Heippa!

Mulla oli tänään se aikaistettu neuvolalääkäri aika näiden "harjoitus supistusten" takia. Se katsoi,että kaikki on hyvin,onko mitään auennut tai lyhentynyt.
Mä NIIN vihaan sitä sörkkimistä,tosi ilkeen tuntusta ja persekin oli jännittynyt kokoajan,kun en vaan pystynyt rentoutumaan! [&:] Epämukavaa,sanoisinko.

Kuitenkin. Kaikki hyvin [:)] Kohdunsuu samanlainen kun ekalla kerralla tarkistettu ( Kiinteä,kiinni ja 3cm pituus) kuunneltiin myös sydänäänet ja taisi olla 150 ja liikkeet ++. Sf-mitta oli edelleen 22cm. Eihän tästä ole kun muutama päivä,kun mulla oli vasta neuvola,viime viikon to 11.2. Niin ei se ole siitä oikein muuttunut [:)] Tarjonnan se kokeili ekan kerran,elikkä RT,siis pää alaspäin. [:)]
Varmaan moni tieskin mitä tuo tarkotti,mutta jos jotkut eivät niinkun mie en ennenku nyt [:D]

Seuraava neuvolakäynti kuukauden päästä, 15.3 ja viikkoja silloin 30+2. [:-] Huuiii. Outoo ajatella,että 4viikkoa niin olen jo "Kolmekymppinen" [:D]
 
Äkkiä se aika menee, vastahan sitä tuli tutustumaan näihin sivuihin ja arvottiin et missä vaiheessa uskaltaa tutuille kertoa tulevasta perheenlisäyksestä [:D] Meillä ollaan jo viikon päästä "kolmekymppisiä".
 
Osaako terveydenhoitajat tunnustella sitä tarjontaa vai pitääkö odotella seuraavaan lääkäriin asti? Olis kiva tietää miten päin ollaan...luulisin et on vielä pää ylöspäin mut en oo varma...Kokoarviokin olis kiva saada [:D] 
 
Se on tosi outoa omalla kohdalla vaan [:D]

Öö,no kyllä mun neuvolahoitaja aina kokeilee/painelee vatsaa,että missä asennossa se,että löytäisi helposti sydänäänet,mutta ei ole kyllä maininnut mulle sillee tai sitä ei ole merkattu mihinkään,että hän on vaan ilmottanut,että "vauva näköjään viihtyy tällä oikealla puolella :)" mutta ei ole sanonut kummin päin se siellä on. Mullekin tuli vähän yllätyksenä,kun lääkäri sanoi tutkinnan lopuksi,että "Kaikki on hyvin,vauva on pää alaspäin.." yms. plaaplaa.

Sun täytyy tietkö kysyä seuraavalla neuvolakerralla,että pystyykö se päättelemään vauvan asennon vai pitääkö odottaa lääkäriä? [:)]

Minustkii olis kokoarvioo taas kiva tietää :p Viimeksi ultrassa oli painoarvio 375g,ja ultraus oli 8.1. että onhan se varmaan siitä kasvanu ja painoa tullut lisää,mutta kiinostaa.. [;)]
 
Kattelin tossa vähän aikaa sitten mun painoa (Katson joka toinen päivä!)
ja huh,että yllätyin.. viikonlopun aikana tullut kilo. yhteensä siis 4kiloa raskauden aikana tullut.Painan nyt siis 60,5kg [8|] [:)]
Vihdoinkin sitä painoa on tullut.
Äitille kun soitin niin se naureskeli vaan,että "Mä painoin 62kg kun odotin viimesilläni sua ja tonia (Isoveljeäni) :D susta tulee sitten varmaan 80 kiloinen [:D]" sitten naureskeltiin. Mun äitin lähtöpaino oli silloin 44kg,että juu [:-]
Mulle taitaa tulla painoo lisää vielä aika paljon [:D][:D]
 
Kyllä niiden neuvolan "tätien" pitäisi osata tunnustella miten päin ne vauvat siellä on. Tosin itse en liiemmin perusta niistä jutuista vielä näillä viikoilla, koska vauva kääntyilee tuolla hulppean kokoisessa yksiössään vielä niin paljon! Että on ollut pyllyä ylhäällä, pyllyä alhaalla, poikittain olemista, selkä oikealla, selkä vasemmalla.... Liikkeetkin tuntuu eri päivinä eri puolilla, luonnollisesti, onhan se vauva siellä ihan eri asennossa [;)]
 
Juu ei mullakaan viikko sitten neuvolassa täti vielä tuon EevaLiisan mainitseman asian takia kokeillut asentoa. Sanoi että alotellaan ens kerrasta sit varmaan se.. Mutta neuvolan täti sen täällä tosiaan tekee, koska meillä ainoa neuvolalääkärikäynti oli viikolla 16 ja tulossa ei enää käyntejä ole jollei ilmesty jotain erikoistarvetta päästä. Kyllä minä kivana näkisin, että tsekattais paikat näillä main niinkun tuntuu muualla olevan.
 
Kävinpä tuossa lekurissa oman virtsatietulehdus-epäilyn vuoksi, mutta ainakin seula oli negatiivinen. Sen bakteeriviljelyn kanssa menee huomiseen. Kirvelyä ja jatkuvaa vessahädän tunnetta, mutta kuitenkaan ei juuri muutamaa tippaa enempää tule, kun vessaan menee. Sitten kun alkoi samaan aikaan vielä pikkuhiljaa jomottaa oikealle selkään ja kylkeen. Mutta ei sitten vissiin... kirjoitti kuitenkin antibioottikuurin valmiiksi, että voin hakea ne huomenna, jos se viljely on positiivinen. Mulla on onneksi huomenna myös neuvolalääkärille ylimääräinen aika noiden supistusten takia. Joten tuleepahan sitten vissiinkin tuplavarmistettua asia pariltakin lääkäriltä.
 
Tiiaa:Kiitos onnitteluista[:)]
Kun olin viimesilläni aattelin että en ihan vähään aikaan halua olla raskaana,oli niin punkero olo.Mutta nyt kun kattelee muita raskaana olevia,niin *voih*kumpa olisin vielä raskaana[:D]
Vaikka on tämäkin ihanaa aikaa[;)]

Zemppiä sulle(ja muillekkin)loppu metreille ja tietty zemppiä synnytykseen!Ilmottelethan kumpa tuli,vai onkos se jo tiedossa?
 
Tulipa taas käytyä pitkästä aikaa neuvolassa ja lekurinkin luona..kaikki hyvin, paikat kiinni liitoskivuista ja suppareista huolimatta. Muksu liikekannalla ja sykekin komiat 148. Viikon verran häirinny mahan kutina, niin huomenna sitte verikokeisiin maksa-arvojen tarkistukseen.. vaikka toivonkin, että mahanahka vaan venyy ja siksi kutisee rasvauksesta huolimatta, mutta parempi että asia on huolesta pois mahd pian. Tuolle kutinalle kun ei voi mitään tehdä.. Onhan tuohon sf-mittaankin tullut 6cm lisää 4vkon aikana, eli nyt oli jo 25cm

Eilen sain käytyä tunnin pituisen kävelylenkinkin koiran kanssa pitkästä aikaa... ei ollu tarvetta tulla ½h jälkeen kotiin vessaan :D Ottaa päähän kun pitää vessassa rampata, pitäs vissiin välillä seistä käsillään niin ei muksun pää painaisi rakkoa jatkuvasti..Iltasin olen huomannu jalkojen olevan turvoksissa ja sitä närästystä on myös iltaisin, kolme kuppia kahvia on max määrä minkä pystyy juomaan ilman närästystä. Onneksi tuo Rennie auttaa.. Olen myös alkanu juomaan Gefilux piimää, sehän kuulemma saattaa hieman ennaltaehkäistä vauvan koliikkia ja eipä tuo haitaksikaan itellekkään ole :)

Mies ei näille keskustelupalstoille kirjoitteluun ole kommentoinu mitenkään, nimittäin hän itse enemmän kommentoi omille sivustoilleen kuin minä.. ja hän on päivät töissä ja minä suurimmaksi osaksi kotona, joten ei tule riitaa koneella olostakaan :)

Ulkona on kyllä taas aivan mahtavaa sää, mutta pakkasta -20 mittarin mukaan...pitää yrittää tämä päänsärky saada pois ennenkuin lähtee liikenteeseen, näköjään se on varmaa että pitää edes kerran viikkoon potea kipeää päätä :(
 
Täällä podetaan kans vähintään kerran viikossa päänsärkyä. [&:] Ei uskalla mitään muuta kun panadolia syödä kipuun tai sit vaan koettaa kestää. Manantai-iltana särki oikeen aika lailla ja nyt tuntuu alkavan jälleen. Tänään on kyl ollu niin kiireinen päivä, et on tainnu jäädä toi juomapuolikin aika vähille. Taitanee olla kans syynä tähän jatkuvaan jomotukseen. Vettä kun sais litkiä ainakin pari litraa päivässä..
 
Mulla on kanssa parin viime viikon aikana särkenyt päätä aina sillöin tällöin ja melko kovaakin välillä. Itse olen tuota nyt pistellyt ihan vaan sisällä olemisen piikkiin. Että vähän enempi raitista ilmaa varmaankin tarvitsisi.

Ekaa kertaa katottiin neuvolassa, miten päin vaavi siellä köllöttelee; pää alaspäin vaikka olen kuvitellut ihan toista. Ja pää muuten todellakin on alhaalla, sitä se neuvolalääkäri ihmetteli, että onpas sen pää alhaalla. No, puhuin tästäkin äitilleni, joka sanoi, että sekä minä että kaikki sisarukseni olemme olleet päät aivan kinttuvälissä, joten taitaapi olla rakennekysymys tuo alhaalle "valahtava" vaavi [:D]. Joka tapauksessa mulle nyt varattiin uusi lääkäriaika kolmen viikon päähän. Ja sairasloma mulla jatkuu seuraavaan lekuriin asti, kyllä nuo supistelut on niin älyttömästi vähentynyt, kun en ole ollut töissä. Hyvä, että oli sillä hoidettavissa, eipähän nyt sitten tarvitse huolehtia kun on kaikki tarkastettu ja kaikki näyttää hyvältä. Vaavin pään halkaisija oli muuten 7cm [:D] Ja painoarvioksi lekuri laittoi 1163g mittailtuaan kaveria ultran näytöltä [8|] Tyyppi vaan tuntui liikkuvan ja muljuvan silloinkin, joten pysäytyskuvista mittaili [:D] Vauhti päällä jälleen!
 
Täällä ei päätä särje mutta selkää kyllä [:@] iskias on nyt sitten alkanut vaivaamaan, innolla odotan josko nyt saisin sen tukivyön postissa tällä viikolla!! Saisi siihenkin helpotusta sitten!!
 
Takaisin
Top