Raskauden toinen kolmannes!!

Mulla on noita kipuja, ei voi rönöttää [:D] sohvalla kunnolla kun koskee kylkeen. Pitää sit oikasta ja sit valun sohvalta. Ja jos istuu kunnolla esim. nyt niin tuntuu että maha painuu rintojen alta tuonne rintalastan alle ja sit ahistaa. Suoranaista rintalastakipua ei ole, mut se on enemmänkin tuossa vasemman rinnan päällä. Sitä sit hieron ku sydäntautinen mut menee ohi, ei esim. haittaa nukkumista. Mut oon aatellu, että sisuskalut vaan siirtyilee ni et ois vaan sitä enkä oo ees neuvolas sanonu. Voishan sit lääkäriltä kysyä ku torstaina sielä piipahan. 
 
mulla on nyt koko aikasta toi kipu :( vähän mietityttää mennä tänää töihin, mutta voihan sitä käydä yrittämässä. ennen oli tuo kipu ajottaista, mutta nyt eilisestä se on ollu jatkuvaa ja kaikissa asennoissa :( painelu vaan pahentaa. pitää munkin kysellä torstaina lääkäriltä
 
Heissan
 
Minulla taas koko alapää on niin kipeä varsinkin kun lähtee liikkumaan istuttuaan vähän aikaa. Pari ekaa askelta sattuu niin kamalasti... en sitten tiedä onko se vauva tosiaan niin alhaalla siellä...
Mut se on inhottavaa. Samoin öisin kun käännyn kyljeltä toiselle niin aina pitää nousta istumaan kun vaihtaa asentoa joten tulee heräiltyä muutaman kerran yössä...
Lauantaina sain taas kommenttia että olempas jo iso ja vielä 3kk jäljellä...
Pikku hiljaa alkaa tuntumaan et jos tää näin hankalaa on jo nyt niin mitä sitten viimeisillään... :)
 
 
 
Ennen kuin mä sain tietää olevani raskaana,painoin 57kg ja mun normaalipaino oli vissii 53-55kg. Kun sitten alkoi pahoinvoinnit ja semmoset niin mun paino laski 4-5kg.. ;s no nyt kun kaikki ruokahalut on palannu entiselleen kauan aikaa sitten,niin painan välillä 57-58kiloo. en sillee oikein tiijä mun ns.lähtöpainoa,kun se on muuttunu niin paljon,mutta kaipa mulla ehkä kilo tai kaks on tullut..tosi vaikea sanoa.

Ja munkin vatsan koosta,kun sanoin neuvolassa,että miksi mulla on näin pieni maha ja jollain on jo hirveen iso. Niin hän sanoi,että se on ihan normaalia,että kaikilla kasvaa eri tahtia.[:)] (Mulla siis tosi ihana ja mukava neuvolatäti.)
 
Ihan outoa ajatella omalla kohdalla,että kohta on jo alle 100 päivää pienokaisen tuloon! [8|] [:)]
Vastahan sitä oli ihan etapin alussa :)

Mä pidin tässä tuparit lauantaina sukulaisille,ja mun iskä ja sen naisystävä kävi tässä eileen ja iskä sitten kysyi,että "Kukas sinut sitte vie sinne lasarettiin,kun on aika?" -LASARETTIIN!? :D Joo,eli nähtävästi sairaalaan sitten.
Sanoin,että "En tiedä,varmaan äiti.." -Kun vaavin isä on armeijassa silloin,eikä hänel muutenkaa ole ajokorttia vielä.

Sitten iskä sanoi,että "sun on varmaan parasta mennä äitis luokse sitten,kun sieltä sen luota on lyhyempi matkakin kotkaan."
Jään äitiyslomalle 23.huhtikuuta,niin mietiskelin eileen vaan että kauan sitten uskallan tässä kotona yksin olla,ennenkun menen äitin luokse. Olen silloin viikolla 35+6 ja eikös tossakin vaiheessa ole mahdollista,että vauva syntyy? [8|]

Mutta jos sitten vietän sen viikonlopun ja viikon kotona niin olen 37+1,niin oliskohan silloin aika mennä äitylin suojiin,ettei tuu vaan hätä..? [&:]

Tää oli tällasta yleistä mietiskelyä mitä käyn välillä läpi..
 
Mä kanssa kipuilin kovasti viime viikolla ja sitä edellisellä. just tonne kylkeen koski kauheesti ja selkään ja ne sitten levis niin että alko supistamaan. Tuntu ettei missään asennossa voi nukkua yms. Istuminen saa kyljen koskemaan, samoin kaikki kyljelläolot. Mä kanssa aattelin että oonko murtanu kylkiluuni tai sitten mulla on umppari tulehtunu tai jotain. Nyt sitten perjantaina neuvolassa sain ajan lääkärille tutkimuksiin tälle illalle ni heti tietysti kivut lakkas [8|] Hyvähän se tietysti on tarkistaa että kaikki on kunnossa mut jotenkii hassua kun olo parani heti kun sai valitettua neuvolassa. [;)]

Rauha mulla autto öisin semmonen satiininen yöpaita jonka kanssa on helppo itteään liu'uttaa toiselle kyljelle. [;)] Hermostuin kanssa siihen kun kyljen kääntö oli niin työlästä ja aina heräsin siihen mut sit jossain neuvottiin jotain sairaalalakanoita kokeilemaan mitkä liukuis helpommin. [:)]
 
Mulla nuo häpyluun liitoskivut on helpottamassa, ei ole enää niin hankalaa istumasta nousu ja kävely :) Kyljellään ei voi kyllä pitempiä aikoja nukkua, pitäs vkonlopun aikanan väsätä se imetystyyny niin vois sen tunkea polvien väliin suoristamaan lantiota...Mies sanoi, että olen alkanu lyllertämään niin kuin raskaana olevat :)

Näköjään on niin, ettei joka päivälle riitä enää virtaa.. tänään on taas väsy päivä ja aivot narikassa. Päätin pitää omaa lomaa koulusta ja tehdä rästihommia, jos ne paperit saisi keväällä ulos. Sais sitte ihan oman alan hommia hakea kun malttaa kotoa olla pois..

Sairaalassa on käytössä ns. liukulakanoita, joissa keskellä on liukas pinta mutta ne ei käy jos on parisängyssä koko leveä petari :) itse olen kuullu kans, että pistää satiinia päälle yöksi niin on helpompi vaihtaa asentoa..

Jossain oli kerrottu, että nainen oli ostanu satiinilakanat sänkyyn ja itselle satiinisen yöasun, jotta sais vähän vipinää makkariin. No, mies tuli kotia ja illalla sitte päättivät testata uudet tuotteet. Nainen hyppäs sängylle uudessa yökkärissä ja liuku patjaa pitkin sängyn toiselle puolelle ja tippu lattialle [:D]....
 
ALKUPERÄINEN: Tiiaa
Mä pidin tässä tuparit lauantaina sukulaisille,ja mun iskä ja sen naisystävä kävi tässä eileen ja iskä sitten kysyi,että "Kukas sinut sitte vie sinne lasarettiin,kun on aika?" -LASARETTIIN!? :D Joo,eli nähtävästi sairaalaan sitten.
Sanoin,että "En tiedä,varmaan äiti.." -Kun vaavin isä on armeijassa silloin,eikä hänel muutenkaa ole ajokorttia vielä.

 
Oletko ajatellut, että menisit taksilla? Me nimittäin mennään, vaikka kaksin ollaankin. Kyllä kai sitä enemmän tai vähemmään sekaisin ollaan, kun synnyttämään ajellaan. Puhumattakaan siitä, että mies ajelisi sitten sairaalasta synnytyksen jälkeen väsyneenä kotiin.
 
Kyllä se on mahdollista,että sitten taksilla menen jos tässä kotona ollessa sitten sattuukin käynnistymään..[8|]
 
Voi että. Mun äiti soitti eilen ja sanoi,että hänellä on vauvalle vaippoja,kävi ostamassa kuulema valmiiksi :) (Onhan niitä hyvä olla valmiina! [;)])
Oli ostanut sellasia mitkä on ihan vastasyntyneelle,3-6kiloisille ja sitten oli jotain isommalle vauvalle sitten myöhemmin.
Ja kaveri tuo taas tänään hänen oman lapsensa pieniä vaatteita tänne mulle. [:)]
 
Ansku81
Kiitos vinkistä. Täytyy testata!

Toivottavasti ei käy kuten Rolli10 tiesi... [:D]

buahhahhaa...
 
ALKUPERÄINEN: Tiiaa

Mulla on enää 2kk ja ½viikkoa,kun mamma-loma alkaa ;>

Mä en ymmärrä mikä tota mun laskuria vaivaa,kun se näyttää että olisin päivän jäljessä?! [>:] Nytkin se näyttää että olisin viikolla 25+0,vaikka olen huomenna jo 25+2... sapettaa. Jumittaako teillä muilla tuo laskuri? [&o]
Vai johtuukohan tämä jumitus mun koneesta..
eihän siinä ole kun päivän ero,mutta olisi se nyt kiva jos se menis ajallaan!!



Nyt toi mun laskuri on muuttunu iteksee tollee,et nyt se menee päivän edellä! [:-] Onpa kyllä ihme säätöö,kun ei voi pysyä ajallaan [:D]
No ihan miten vaan,pääasia että itse pysyn perässä,että missä mennään [:)]
 
Ihan tämmönen pikanen kysymys.

Teillä kenellä on tuo kuva tossa sivussa,nimenne alla...
<--- niin miten olette saanut sen siihen? [8|]
en oikeen osaa ymmärtää taas..
 
Oma Avatar Lataa kuvaa (korvaa nykyisen)
Valitse avatar-hahmo
Älä näytä avatarta Aseta profiilikuva Käytä avatarta profiilikuvana
Lataa kuvaa (korvaa nykyisen)
Lisää URL: En ymmärrä,kun menen tohon ja laitan tosta "Oma avatar"-kohdasta "lataa kuvaa" ja tosta "aseta profiilikuva" toi "Käytä avatarta profiilikuvana",mut sitten mulla on myös merkattu sen alapuolelta toi "Lataa kuvaa(korvaa nykyisen)" enkä saa sitä pois?! [8|] Pitääkö mulla olla sitten molemmissa toi "lataa kuvaa" ? kun en saa tosta alemmasta pois sitä...[&:]
 
Nyt en valitettavasti osaa tarkemmin sanoa kun siitä kohtaa mä sen jotenkin sain....
Toivottavasti joku muu muistais/tietäis paremmin...
 
 
 
Takaisin
Top