Raskauden toinen kolmannes!!

Kiitos vaan onnitteluista! Itsellä olikin ihan poika-olo jo alussa ja onhan se kiva saada toiseksi poika, mies itse asiassa oli hiukan "pettynyt" kun ei toista tyttöä tulekkaan... (tykkää niin kovasti tytöistään ) Meillä on siis 18kk vanha tyttö ennestään.
Tytöstä tuleekin varmaan hellä sisko kun oon nyt jo selittänyt että äidillä on vauva masussa niin toinen laittaa poskensa mun mahan päälle ja sanoo  "aaaiii...." oikein hellästi sitten antaa mojovan pusun vielä mahalle! [:D] Lisäksi kovasti hoitaa vauva-nukkeansa.

Voi itku... onnistuin polttamaan glögin kattilan pohjaan! [:-] Täytyy ottaa uusi yritys ja istua vahdissa siinä vieressä. Onneksi on IKEA mistä saa glögiä ja pipareita vaikka maailman toisella puolella olisikin kotomaasta![:)]
 
Ekat kunnon potkut täällä tunnettu <3 Sohvalla joskus viiden(aamulla) aikaan katsomassa housea dvd:ltä tuntui kunnon potku sarja mahassa :P

Saa nähä tuleeko "haukkuja" neuvolassa, kun paino ei ole noussut varmaan yhtään, jos ei jopa laskenu vielä vähän =/ ekan ja tokan neuvolan välissä tippunu 2,3 kg. Maha kuitenkin kasvaa hyvää tahtia :)

Eniten jännittää kuitenkin toinen ultra joka on 28.12 kun varmistuu kuinkas montaa lasta tässä odotetaan. Oli kohdun pohja niin korkealla viikolla 16 että ei sitä koskaan tiedä :P
 
Kivasti alkaa kaikkien masut pyöristyä. [:)]

Meillä oli tosi mukava viikonloppu. Ensinnäkin sain jo perjantaina vauvan sängyn, ku tulivatkin kylään pari viikkoa etuajassa.. No, joululoma alko tytöllä lauantaina ja todistus oli oikeen hyvä. Siitä sit suunnattiin Kyröön ja löydettiin meille vihdoinkin oma koira. Se oli niin ihanan pieni ja sulonen, et olin aivan myyty heti ku kasvattaja nosti pennun kehikosta ja anto syliin.

Laitoin liitteksi meitin pikkumittelin kuvankin. Mittelspitziin siis päädyttiin. Se oli se mikä eniten kiinnosti ja vielä kun saatiin hintakin rukattua alemmaks ni en voinu vastustaa kiusausta. Viikon päästä saadaan hakea pentu kotio, kun tulee 7viikkoa täyteen.
Kyl ny kelpaa. Saadaan koiravauva heti ja toinen vauveli muutaman kuun päästä.

Mukavat sunnuntai-illat kaikille [;)]


 
Tasan 19 raskausviikkoa. Eikä mitään selkeää liikettä havaittavissa... Vain joku isompi "ilmakupla" tai pyörähdyksen tapainen.
Koko raskaus mennyt pienessä epäuskossa. Ei pahoja oireita joista voisi olla satavarma raskaudesta. Hassulta tuntui nähdä ultrassa ja kuunnella ääniä: Kyllä siellä joku OIKEASTI on!
Tässä viimeisen kuukauden aikana on maha ponkaissut esiin. Ulospäin näkyy selvästi vain turvotuksesta kärsiessä.

Meille haettiin isänpäivänä kleinspitz-pentu ja sheltti on entuudestaan. Kleinin hinnat olivat n.1000€ ja sheltit (jota ensin etsittiin) 1200€.
Sheltin-pentu jäi hakematta, kun kasvattaja oli niin nuivan kuuloinen puhelimessa. Selkeästi vain raha kiinnosti. Ulospäin kenneli vaikutti oikein esimerkilliseltä! Onneksi sain sisäpiiri tietoa ja vahvistusta epäilyille kasvattajan rehellisyydestä!
 
19+3 neuvola taas tänää. paino pysyny samassa :) hb laski edellisestä 2 eli nyt 108 :'( raudasta huolimatta. ens kerralla pääsee veritiputukseen jos ei oo noussu =/ sf 23, masukin syke 150, sai mitattua kun pysähty hetkeks paikalleen :D

Ensi viikon maanantaina sitten tiedetään ehkä syy miksi kohtu on noissa lukemissa, kun on rakenne ultra :)

Onnea vauvelille ensimäisestä "vauvasta" :)
 
Inxulla onkin tutunkuuloiset aamuyön puuhat [;)] Täälläkin kulutetaan noihin aikoihin olkkarin sohvalla housen ja greyn anatomia dvd-levyjä [:D] 
 
Vielä tasan viikko (28.12) niin päästään rakenne-ultraan, en jaksaisi enää odottaa! Ihmetyttää kun olen sen yhden ainoan päivän aikana tuntenut liikkeet ja silloin siellä kävi semmonen jytinä että ihan näki mahan liikkuvan, sen jälkeen ei mitään! Tästä viikko aikaa jo. Mutta eiköhän siellä ole kaikki hyvin kuiteskin!
 
Vauvelille tulossa ihana mitteli-pentu [:)]
 
Voi vauveli! Ihana pentu!!! [:)] Mulle ei saisi noita näyttää kun iskee vielä kauhee koirakuume... [;)]
 
On joo Inxu aikamoinen kohdunkasvu... Mulla oli viikolla 20 sf 16 ja neuvolantäti piti sitäkii aika isona. Mut onpahan sitten vaavilla tilaa temmeltää. [;)]
 
Meillä tuns jo koirakin vauvan liikkeet. [:)] Se istu mun sylissä ja samalla vauva potkas oikein kunnossa. Koira kään päätään, nuolas mua naamasta ja alko heiluttaa häntää. [:D] Selkeesti kerto että "mä tunsin ton". [:D]
 
Pitäis jatkaa noita joulusiivouksia... Jotenkii vaan aina jumiutuu näihin muihin puuhiin. [;)] 
 
Mulla ei oo edes vielä mitattu tota kohdun kokoa neuvolassa ollenkaan!? Sanoi viimeksi että keväällä ruvetaan mittailemaan, tammikuun 11. mulla onkin seuraava neuvola, sit saa hakea jo äitiyspakkaukset sun muut Kelan paperit laittaa menemään [:D]
 
ansku81: vielä pelolla odotetaan viikon päähän ultraa, että tietää kuinka monta siellä temmeltää xD eniten kyllä epäilen että mun paikat ei anna periks kun on alaselässä vikaa ja sen takia pönkiny noin ylös jo nyt.. mutta sen tietää sitten :)

Hyvät joulut jo kaikille, ottakaa rauhallisesti :)
 
Toi oli jo päivän paras, et koirakin tunsi vauvan potkut [:D], mahtavaa. Sulla se potkii sit ja lujaa.

Eilen illalla kun yritin nukahtaa sängyssä, vauva potkas yhden kerran niin tautisen lujaa et oikein säpsähdin. Siirsin äkkiä miehen käden masulleni ja sanoin et ton tunsi kyl niin varmasti ettei epäilystäkään. Maltto pitää vajaan minuutin ja totes ettei tunne mitään., hmmm [:(]. Vauva lopetti siihen, no hetken päästä vielä monotteli jonkun kerran muttei enää niin lujaa. Se oli kyl mahtava tunne kun oikeen kunnolla jysäytti. Se tuntuu olevan meillä se illan kohokohta et illalla pakko kuulustella liikkeitä ennen ku voi alkaa nukkumaan. Sit tulee niin levollinen ja hyvä mieli kun tietää et masuasukilla on kaikki hyvin. [:D]

Joku teistä vinkkas et illalla kantsii nautiskella lämmintä glögiä ja vauva innostuu. Sitä on nyt sit kokeilu monena iltana ja kyllä toimii. Et eiköhän tänään taas nautita glögistä ja tietty pippareista. Ne on niin hyviä ja kuuluu talveen. Uuniomenoita tekis kans mieli tehä ja vaniljakastiketta lisukkeeks..
Mull on varmaan nälkä, ku ihan vesikielellä kaikki herkut vaan mielessä.[;)]

Ja kiitti kaikille koiraonnitteluista, se on kyl vallottanu mun sydämeni täysin ja tuskin maltan odottaa ens sunnuntaita ku saadaan hakea se kotio. Tänään hankittiin lemmikkikaupasta pentuvaljaat, kynsisakset karstaharja, leluja ym. koiriin saa kyl äkkiä upotettua sievoisen summan..
 
Kyllä nyt alkoi meillä oikein toden teolla tuntua se mesoaminen tuolta massusta! Lauantain koko päivän aina silloi tällöin tuntui potku tai potkuja, varsinkin illalla, kun meillä laulettiin joululauluja ja kuunneltiin veljieni lauluyhtyeen musiikkia levyltä. Melkoinen temuaminen siellä! Ja sama meno sunnuntaina, ja varsinkin sitten kun ajelimme kotio päin tuolta Jyväskylän suunnalta. Kuperkeikkaa taisi heitellä välillä kun semmoinen ihme muljuaminen tuntui ja niitä seurasi sitten potkutkin [:D] Varmaan se vaikutti, kun oli rauhassa kotosalla, niin ei touhunnut koko ajan jotakin, joka olisi häirinnyt tuntemuksia. Tänään olin kyllä 11h päivän töissä mutta kyllä sieltä jotain ihan pientä tuntui tänäänkin.
 
Tirri se on vissiin viikosta 18 eteenpäin kun niitten pitää mitata sitä kohdun kasvua neuvolakortteihin. Että ehkä sulla on edellinen kerta ollu just ennen sitä. [:)]
 
Vauveli, joo toi meijän vanhempi koira on kyllä tosi liikuttava aina välillä. [:)] Se on siis se sama joka puolustaa mua imuri-paholaiselta ja on muutenkii muuttunu tosi kanaemoksi mua kohtaan. Musta tuntuu että sen ymmärrys on jotenkii tosi "ihmismäistä" ja on kyllä mut monesti yllättänyt näillä tempauksillaan ja reagoinneillaan. Pienempi sen sijaan omistaa ehkä kaksi aivosolua ja ne aika havoin kohtaa toisensa.. [;)] Ainoo mitä sen pieneen päähän mahtuu on "ruokaa" ja "ulos", mutta sillähän pärjää. [:D]
Ja noi miehet... Meillä kanssa malttaa tunnustella liikkeitä ehkä viis sekunttia ja sitten luovuttaa. Meijän äitikii tuns vauvan liikkeet ennen miestä mut onneks sentään mies ehti ennen tota koiraa. [:D]
 
Kiva miiuhoo että liikkeet tuntuu jo kovasti! [:)] Se kyllä mullakii vaatii oman rauhoittumisensa että liikkeet tuntuu. Jos on ollu oikein rankka päivä töissä niin ei juuri potkuja tunnu mutta kun malttaa rauhottua niin jo alkaa monotus.
 
Onko muilla noi ruokailumieltymykset muuttunu raskausaikana? Ku mä oon huomannu että on ruvennu tekemään kauheesti vaan semmosia perinteisiä yksinkertasia makuja mieli. Tänäänkii oon syöny kalapuikkoja ja makaroonilaatikkoa kun ne oli ainoat mitkä houkutti. Meillä mies tekee yleensä ruuat ja hyvää ruokaa tekeekin mutta nyt mulle ei maistu ollenkaan mitkään yhtään eksoottisemmat tai maustetummat ruuat. Varsinkii valkosipuli on nykyisin semmonen etten vaan saa alas kun se haju jo tökkii. Normaalisti tykkään kyllä. Tänäänkii valvoin vierestä ettei siihen makaroonilaatikkoon lisätty mitään ylimäärästä kun viimeks mies kokeili jotain "tulista tomaatti-jauhelihakeittoa" jauhelihakeiton sijasta enkä saanu syötyä sitä kun puol lautasellista. Ja muutenkaan ruokahalu ei oo kyllä palautunu ihan normaaliksi sen alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen. Mä joudun ihan muistuttamaan itteäni että syön kun nälän tunnetta en oo kokenu aikoihin. Mä oon aina ollu kova syömään ja sen takia tää on tosi outoa. [;)]  
 
ansku81: mulla ei oikeastaan kevään keskenmenon jälkeen oo palautunu ruokahalu "normaaliin" tai varmaan mahalaukku pienentyny + alkuraskauden oksentelut. Painoa on tippunu keväästä jotain 5-6kg. On mulla varaa pudotakkin :P En huomaa muuten ruokatottumuksissa muutosta kuin että ei pysty hirveän isoja annoksia enää ottamaan, ehkä puolet entisestä. En tosin koskaan ole ollut eksoottisten ruokien perään, ja muutenkin käytän tosi vähän mausteita. Ainut himo mikä mulle on tullut on HK:n lauantaimakkara xD ja pakastemarjoja oon syöny paljon (alkaa varasto loppumaan kesken =/ )
 
Ansku81, kyllä se neuvola oli rv 18+2 edellisen kerran. No, hyvin tuo maha näyttää kasvavan, niin että eiköhän se mittaaminen jouda sinne tammikuun alkuunkin odottamaan [:D]
 
Meillä on nyt alettu satunnaisesti potkia jo ulospäin tuntuvasti. Ihan yksittäisiä monotuksia tulee, niin että ei mies ole niitä vielä tuntenut kun tyyppi monottaa sen kerran ja on sitten ihan hiljaa [:D] mutta eiköhän tässä, täytyy syödä paljon pipareita niin että vahvistuu mokoma ja alkaa temuamaan voimalla!
 
Mä oon ruvennu syömään isompia annoksia ja harvemmin, nyt kun ei tarvi enää syyvä pahan olon poistoon. Salaattia laitan joka kerta, myös leivän päälle, vaiks salaatti oli listalta pois liki 4 kk. Ja ah se valkosipulin tuoksu...mies kun laittaa sitä pizzaan ni nuuskuttelen vieres. Kerran pistelin niitä uunipaistiin ja niin hyviä olivat. Eikä haittaa yhtään vaiks valkosipuli haisee joka huonees vielä seuraavanakin päivänä. Tietty mies on tyytyväinen, kun en enää nyrpistele nenää, tosin joulukuusi saa vaihtua muoviseen. 
 
Täällä ei edelleenkään tunnu liikkeitä... mut jospa tässä pian :( Rakenneultra on muutaman viikon päästä <3
 
27.12. tulee rv 22 täyteen, joten joulutunnelmissa vierähtää [:)].
Meillä rakenneultra oli rv 20, eli joulukuun toisella viikolla [:)].
Liikkeitä alkoi tuntumaan tossa rv 20 tienoilla kuplintana ja raapaisuina. Nyt jo tuntuu jonkinverran päällekinpäin. Kiva kuplinnan llisäksi tunnustella tuuppasuja[:D].
Rakenneultrassa ihanaa oli katsella pienen liikkeitä ja sitä pientä sydämen sykettä [:)]. Voimme kumpikin hyvin, mikä on hienoa [:)]! Emme haluneet tietää sukupuolta ennen synnytystä. Ylläri ihan kaikille [;)].
Jotain leluja ja vaatteita on tullut hankittua ja saatua, mutta hissuksiin tässä kun vielä on aikaa. Ensivuonnakin ehtii [:)].
"Työhuoneesta" ollaan Nyytin huonetta laiteltu vaikka vielä on paljon tehtävää. Lähinnä meidän tarvitsee hankinnoista hankkia turvakaukalo ja jotain pientavaroita. Vaatteitakin tulee hankittua mutta myös tulee lahjoina [:)].

Hyvää Joulua kaikille!
 
Rv 19+2
Eilen ensimmäiset selvät liikkeet, joista ei jäänyt epäillystä mikä ne aiheutti! Ensin parit isot kuplamaiset tuntemukset ja sitten...!

Tätä ei varmaan saisi myöntää, mutta ensireaktio ei ollut ihastus... Se että tuntee jonku elävän liikkuuvan ihon alla oli outoa ja "hirveää"!!
Ja kun tiesi kuka siellä on ja sai selkeän ensikosketuksen raskauteen, niin kuitenkin aika hienoa...!
Nyt taas odotan yhtä selviä liikkeitä "pelon" sekaisella mielenkiinnolla!
 
no en minäkään mitenkään ihastunut ole näihin mahan liikkeisiin jos ne nyt vauvasta ovat lähtöisin. Mahassa on möyrinyt jo aika kauan, olen vain ajatellut että yleistä möngerrystä siellä vain niin kuin aina ennenkin. Mutta toisaalta, olo on muuten hyvä eikä edes normaalista möngerryksestä johtuvia ilmavaivoja tule niin kai se vauva siellä on joka keikuttaa. Miten te muut ensikertalaiset sitten olette heti tienneet, että se on vauva joka liikkuu? Ei minulle ole tullut sitä AHAA-elämystä innostuksineen, kun pitää vaan arvailla että onks TÄÄ sitä nyt. Mies illalla koetteli masua ja sano, että joo, maha liikkuu hengityksen tahdissa [&:] Kohta ois neuvolaan lähtö. Täti vissiin taas kysyy, olenko muistanut liikkua. Jos vastais tän kerran että "kyllä, joka päivä", että sille tulis hyvä mieli. Mua ei kovin ulosmeno edelleenkään kiinnosta. Eilen kyllä kolasin pihan ja siivosin sisällä ja kyllä oli nukkumaan mennessä lonkka niin kipiä ettei meinannut uni tulla. Mut tulis taas kova pakkanen, niin vois sen varjolla käydä ulkona extreme-kävelyllä pimeessä autioilla teillä.  
 
Takaisin
Top