Raskauden toinen kolmannes!!

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja vauveli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puoliväli!
Aikasta jännä...Alkaa vasta näkyä ulospäin ja tuntuakin raskaudelta tyypin liikkeiden alettua tuntumaan. Siellä asuu ja kasvaa oikeasti joku!!

Ne ensimmäiset pyörähdykset eivät kyllä tuntuneet mukavilta... Vaikka tiesi kuka ne aiheutti. Joku elävä liikkui ihon alla... [:'(] Mutta nämä hentoiset potkut! [:)] Vetää ihan hempeäksi!...
 
Meillä Vauweli ihan sama juttu, hyöriminen ja pyöriminen loppuu saman tien kun isi laittaa käden masun päälle :D eilen illalla onneks sit päätti et kai se edes yks potku pitää isillekin antaa et saa sit olla rauhassa [:D]
 
Eilen oli kolmas neuvola kerta ja pikkasen sydän äänet oli taas niin loistavat. Neuvolatäti sanoi vaan että pikkasella on todella vahva sydän äänten perusteella.
 
Mitä noihin raskausarpiin tulee niin olen niistä jo tarpeeksi saanut. Mahassa navan alla on 2 isoa ja sitten jenkkakahvoihin on tullut molemmille puolille ihan reilusti =D Ei ole rasvailu paljoa auttanut. No eiköhän niitä vielä lisää tule mahan kasvaessa.
 
Painoa ei ole kauheasti tullut lisää raskauden takia 2kg yhteensä =D Eli semmoista 150g viikossa about.
 
Heips! [:)]
Meil oli tänää rakenneultra ja kaikki näyttäis olevan ok. Mitää merkkejä sukupuolest ei näkyny eikä niitä sen kummemmin haluttu sitten metsästääkään, pidetää jännitys loppuu asti! [:)]

Mua on alkanu ärsyttää sellainen asia, kun kaikki kaverit,tutut ja vieraatkin aina hokevat "pääasia että lapsi on terve", johon sitten mieheni yleensä vastaa, "laps on laps". Tottahan jokainen toivoo tervettä lasta, mutta ei aina käy niin onnellisesti. Pääasiahan on se lapsi. On hän sitten sellainen kuin on. En nyt osaa selittää mitä tarkoitan, mutta luulen et tästä ehkä jotain ymmärtää.. Jotenkin vaan se kuulostaa niin pahalta, joskus jopa rasistiselta. Onko lapsi,joka ei olekaan täysin terve, jollain tapaa vähempiarvoinen kuin täysin terve lapsi? Miks ihmisten täytyy aina mölistä turhaan ja päästää tyhmiä lauseita suustaan? Jokainen lapsi on lahja, ja hänet otetaan vastaan sellaisena kuin hän tulee. Ja kun ajattelee perheitä,joissa lapsi ei ole niin terve..kuinka väärin on hokea että millään ei väliä kunhan lapsi on terve. No joo, jos joku ymmärsi jotain, niin hyvä... Tää nyt oli tän päivän miete....

Oikein hyvää Uutta Vuotta kaikille! [:D]
 
Heipä hei!
Minä olen käynyt täällä vain lueskelemassa, ja kirjoitellut vain tuonne "kuumeilijoista odottajiin".
Nyt kuitenkin Hylenen kirjoituksen luettuani on pakko kirjoittaa.

Eli meillä tilanne on seuraava. Rv 15-16 veriseulassa hälyytti afp-arvo, joku veren valkosolu-proteiini arvo.. Ei johdu millään tavalla minusta, vaan lapsivedessä olevasta afp-määrästä joka sitten imeytyy minun vereen. Yläraja arvolle oli 2.5 ja mulla arvo oli 2.9. Ei kovin paljon koholla, mutta kuitenkin. Hoitaja sitten asiasta soitti ja sanoi tämän mahdollisesti viittaavan vatsa- tai selkärankahalkioon tai harvinaiseen suomalaiseen perinnölliseen munuaissairauteen. Varasi vajaan viikon päähän rakenneultran äitipolille. Siellä sitten urpo lääkäri joka ei osannut käyttää 3d ja 4d laitetta.... Tuli oikein kiva olo. Rakenteet kaikki kuitenkin kunnossa, joten jäljelle jäi vaihtoehto munuaissairaus, joka on erittäin vaikea lapselle, jos siis jotain on pielessä. Suositteli heti lapsivesipunktiota. Vaikka arvon pitäisi olla REILUSTI koholla jotta viittaisi tuohon tautiin, mutta pieni riski siihen silti on.  No varasi sitten vielä viikon päähän uuden ajan hyvin kokeneelle lääkärille. Samalla voitaisi tehdä puktio. Tämä jälkimmäinen lääkäri otatti meiltä verikokeet, joista nähdään ollaanko me kantajia tälle taudille. Lapsen sairastumiseen vaatisi, että molemmat olisimme kantajia, ja silti 25% on sairaita, 50% kantajia ja 25% kokonaan "puhtaita". Ultrasi rakenteet vielä uudelleen, kaikki siis näkyviltä osin kunnossa edelleen. Viitteitä pitäisi olla tähän tautiin jo ehkä nähtävissä esim lapsiveden määrässä, muttei varmasti. Muuten tämä tauti ei ultrassa näy. Sanoi, että usein tällainen lievä koho tässä arvossa johtuu siitä, että istukka jostain syystä päästää tätä ainetta läpi lapsiveteen vain normaalia enemmän, tai on ollut alkuraskauden verenvuotoa.
Tätä jälkimmäistä lääkäriaikaa odotellessa pohdiskelimme esim punktio-asiaa. Päädyimme, ettemme olisi punktiota ottaneet, vaikka lääkäri olisi ehdottanut. Mietin olisinko valmis keskeyttämään raskauden sillä perusteella, että lapsen munuaiset ei toimi? En. Eikä olisi mieskään keskeytystä missään nimessä halunnut(vaikka taas esim kehitysvammasta sitä olisi ehdottomasti halunnut) Pää on lapsella täysin kunnossa jne. Ei minusta sihen olisi.
Jos lapsemme on sairas, munuaiset poistetaan aikalailla heti, ne eivät toimi ollenkaan. Lapsi olisi dialyysihoidossa siihen saakka, jotta painoa olisi 9-10kg jonka jälkeen hänelle voisi tehdä elinsiirron, toiselta lapselta. Sen jälkeenkin mahdollisesti tulevaisuudessa uusia elinsiirtoja, jatkuvaa monenlaista lääkitystä jne.
Vielä täällä elellään siis epätiedossa. Saatamme saada helpotuksen, että jompikumpi tai kumpikaan ei ole kantajia, tai sitten jännitämme loppuun saakka.

Tiedän Hylene mitä tarkoitit tuolla kirjoituksellasi. En osaa tähän juuri mitään sanoa, olen itse ollut aiemmin myös sellainen, joka sanoo, että pääasia että lapsi on terve. Itse olen kuitenkin tarkoittanut, että se on se mitä toivotaan, mutta olen hyvin tiedostanut jo ennen tätä, että voin hyvin joutua tilanteeseen, ettei lapseni ole terve! Tämä lapsi on hyvin haluttu oli mikä oli. Näiden uutisten jälkeen en vain kovin jaksa lukea muiden "iiik ihanaa oli rakenne ultrassa, meille on tulossa TERVE lapsi". Näitähän kaikki ei ole, mutta ei vain jotenkin jaksa. Ja tuntuu, että osa elää siinä kuplassa, että kun rakenneultrassa kaikki on ok, ei muka lapsella voi olla mitään vikaa. Faktahan on se, että rakenneultra ei takaa ikinä varmaksi tervettä lasta. Olen miettinyt monta kertaa, miten näin suhtautunut käsittelee sitten sen asian, jos synnytyksen jälkeen lapsi paljastuukin jollain tapaa sairaaksi!? En tarkoita tällä sitä, että jokaisen pitäisi hyvistä rakenneultra-uutisista huolimatta pelätä kokoajan lapsella olevan jotain vialla, muttei eläisi siinä vaaleanpunaisessa kuplassa. Itse olen onnellinen tässä tilanteessa siitä, että tiedostan riskin paremmin kuin ennen ja osaan miettiä vaihtoehtoa, että meille syntyy sairas lapsi.

"Mielenkiintoista" tässä on se, että jatkossa meidän kaltaista tilannetta ei tule. Täällä on siis vielä käytössä vanha systeemi, ettei kunta tarjoa rv n. 12 np-ultraa vaan sen sijasta tarjotaan tuo myöhemmin tehtävä veriseula. Jatkossa kaikille kun tarjotaan tuo np-ultra, sen yhteydessä otetaan veriseula jossa tätä arvoa ei katsota! Eli jo tällä hetkellä on äitejä(jotka ovat saaneet np-ultran ja aiemmin tehtävän veriseulan), joilla arvo voisi olla ihan ilman syytä koholla, tai sitten syystä koholla, muttei he tiedä siitä. Jatkossa tätä afp-arvoa tarkastellaan vain, jos muusta syystä päädytään lapsivesipunktioon.

Tulipa pitkä paatos. Pahoittelen. Toivottavasti edes sinä Hylene jaksat lukea kun tämän otit puheeksi. [:)]
 
Nyt pari päivää olen pessy pikkusia vaatteita, joita olen saanu siskolta ja hyvältä ystävältä. Vähän inventaariota on pitäny tehdä, jotta tietää mitä vielä puuttuu. Näköjään joutuu pikkusia 50-56 koon vaatteita jonkin verran ostamaan, kun eipä siinä äitiyspakkauksessakaan niitä taida olla kuin se kietaisubody. Muita tavaroita ei olla sitte vielä hankittu. Onneksi tuttavapiirissä on lapsekkaita perheitä, joilta sitte saa lainaan/halvalla tavaroita :) Löysin suloisen neulehaalarin ohjeen netistä, jossa jalat on pussissa. Äiti on onneksi näppärä käsistään ja tykkää kutoa, joten hän lupasi tehdä sellaisen tulokkaalle. Aattelin itse kokeilla tehdä muutamia kestovaippoja, vaikka niitäkin saan ystäväni kautta. Yllättävän paljon tavaraa tuommonen puoli metrinen ihmisen alku tarvitsee elämän alussa...

Onhan tuo pikkanen alkanu jo möyrimään mahassa, kärrynpyöriä tekee kovasti. Potkuja ei oo vielä tuntunu, mutta kai se on ihan sama kunhan vaan liikkuu kovasti...
 
 
Meiltäkin rakenneultrasta terveisiä [:)] kaikki oli kunnossa ja hyvin on tyyppi kasvanut. Istukka on kuin onkin kohdun etuseinässä, se selittää miks ei liikkeet oo kovasti vielä tuntuneet ulospäin, vaikka tuolla sisällä möykätäänkin ihan urakalla [:D] eilen illalla sai isikin kyllä kokea vihdoin kunnon muljahduksen, kun tyyppi vaihtoi asentoa *hih* oltiin päätetty jo etukäteen, että ei haluta tietää sukupuolta, mutta ultran jälkeen kotimatkalla mies sitten sanoi että hitsi ois pitänyt kysyä [:D] uteliaisuus olisi siis vienyt voiton!! Nyt ei sit kuitenkaan tullut kysyttyä, niin että se selviää sitten toukokuussa!!
 
Tirri; Meillä taitaa olla samanlaiset nuo odotusajan jutut ,mutta arvaas kun nyt on jo jonkin aikaa alkanut tuntumaan niitä huitomisia edustallakin vaikkei rakenneultran vielä ollutkaan. 2-3-viikoa voi vaikuttaa ellei sitten joudu pidempään odottelemaan. Kuten silloin sanottiin, niin se voi olla ihan pienestä ajasta kiinni [:)] .

Mitä noista pitkistä kertomuksista luin, niin aika kokemuksia. Jaksamista odotukseen !
 
Mimmu86 se on jotain Vichyn voidetta, tarkoitettu nimenomaan raskausarville. [:)] En oo ite kokeillu mutta pari kaveria on suositellu. Kävin tänää täällä meijän kylän pikku apteekissa mutta niille se on tilaustuote. Täytyy siis kaupungista kattoa jos vaikka sieltä löytäis. Saa vissiin myös esim. Sokokselta. [:)]
 
Starletti ei kai ne supistukset oo vaarallisia jos ne ei satu. Kyllä mullakii supistelee välillä vaikka makaisin vaan sohvalla enkä niistä ookaan huolissani mutta sitten kun sattuu tai pyörryttää tai silmissä alkaa näkyä tähtiä niin  iskee huoli. [;)] Olisin varmaan ilman raskauttakin huolissani jos meinaisin pyörtyä lumitöitä tehdessäni tai mahaan sattuis silleen että meinaa lähtee jalat alta. Mutta nyt siis vaan suuremmalla syyllä. Kyllä mäkin pyrin liikkumaan ihan normaalisti mutta oon vaan huomannu että painavien lumimassojen nostelu tai työntäminen tekee olon tosi ikäväksi. [;)]
 
Kivoja ultrauutisia monilla! [:)] Hyvä että tulee positiivisia uutisia!
 
Lyydian kanssa asiaa jo puitiinkin tuolla toisella puolella... Tosiaan, eihän näillä raskausajan tutkimuksilla vielä tiedetä kuin  suuntia ja oletuksia lapsen terveydestä. Kaverin siskolla raskaus sujui normaalisti ja syntyi ihana 10 pisteen tyttö. Parin päivän päästä huomattiin ettei kaikki ehkä olekaan kunnossa ja diagnoosi paheni päivä päivältä. Lopulta selvisi että tytöllä on paha kehitysvamma eikä hän koskaan tule liikkumaan tai puhumaan vaan makaa koko elämänsä muiden hoidettavana. Lapsi kuoli alle 10-vuotiaana. Syytä tähän ei tiedetty, kaiken piti olla kunnossa ja synnytyskin sujui ongelmitta. Eli ei sitä tosiaan voi vielä tuudittautua siihen onnellisuuskuplaan että kaikki on hyvin vaikka ultrassa sanottaisiin mitä. Kuitenkin on helpottavaa tietää että lapsella on ainakin nyt kaikki hyvin. [:)] Tuolta masusta kun ei oikein viestit kantaudu oikein hyvin tänne ulos... Välillä mietin että onkohan se nyt onnellinen kun se siellä pyörii vai kieriskeleekö se vaan tuskissaan. Ainakin itsestä on alkanut tuntua siltä että oman lapsen kipu ja kärsimys on ehkä pahempi sietää kuin omat kivut. En mä kyllä edes tiedä tunteeko sikiö vielä kuinka paljon mitään mutta kuitenkin. Eli ainakin itsellä se ultrakokemus oli siinä mielessä ihana että huomasi masukin voivan hyvin ja elon näyttävän olevan varsin leppoisaa. [:)]
 
Heips vaan kaikille [:)]

Lyydia~ & Hylene 78
Me kans käytiin tätä keskustelua alkuviikosta, et kun kaikki sanoo et pääasia et on terve, ni ei se oo se pääasia. Tottakai jokainen vanhempi haluaa terveen lapsen, mut vaikka se sit sattuiskin olemaan sairas, niin yhtä rakas tulis olemaan ja saamaan rakkautta varmaan tuplaverroin osakseen. Ystäväni (joka oli meillä perheensä kanssa jouluna) sai keskosen viikolla 32. Synnytyksen yhteydessä vauva kärsi happivajauksesta, jonka seurauksena lapsesta tuli sairas. Lievä cp-vamma ja nyt todettiin vielä pari vuotiaana epilepsia. Silti hän on aivan ihana pakkaus, yhtä rakas kun heidän muut lapsensa.

Supernova kyseli raskausarvista.. Tytöstä tuli arpia ja ne näkyy edelleen pieninä sentin repeeminä karvotuksen yläpuolella (neuvolassa terkkari kysy maanantaina, et onko mulle tehty sektio, ku näytti ihan siltä. Ei kuitenkaan ollu, vaan iha normi alatiesynnytys.)  Tässä raskaudessa niitä ei o vielä tullu. Vattan nahka on varmaan antanu myöden vielä toistaseks, ku ei o lisää revenny.

Eeva-Liisalle onnittelut pojasta!!! [:D] Sul taitaa olla aika mahtavan kokonen maha jo, kun kerta sf-mitta oli jo 26. Mielestäni mullakin on aikamoinen ja maanantaina se mitattiin ekaa kertaa ja lukema oli 19. Ihan yläkäyrässä meni kortissa sekin.

Meillä oli tänään syytä riemuun kun ultrassa kaikki oli hyvin ja pikkuprinsessaa odotellaan kevääksi!! [;)]  Eihän se 100% varmuudella sitä uskaltanu sanoa, mut kovasti tarkkaan katteli ja sano et tytöltä se enempi näyttää ku pojalta, eikä hän kyllä mitään viitteitä pippelistä ja kiveksistä löydä :) No ultran jälkeen lähdin kierrokselle ja ostin 4 aivan ihanaa mekkoa. En voinu vastustaa kiusausta.. Mukaan tarttu myös kaikkee muuta söpöä pikku tytölle ja itelleni hankin h&m:ltä pari puseroa ja yhet olohousut. Tyttö leipo serkkunsa kanssa meille vaaleenpunaisen täytekakun vauvan kunniaksi ja ostivat vielä vaaleenpunasia kukkasia. Ihania [:)] olivat.
 
Tännekin vielä infoksi nyt sitten kun tilanteestamme kerroin. Verikokeiden tulokset tulivatkin jo, siitä kantajuudesta. Emme ole kumpikaan taudin kantajia, joten siltäkin osin rakkauspakkauksemme on kunnossa. Eli näillä tiedoilla mitä vaan voidaan tällä hetkellä nähdä, on hän ns. terve.
Puhelun tuoman ilon jälkeen tuli morkkis.. Miksi minä saan ehkä olla se, jolle huolesta huolimatta onkin ehkä käymässä hyvin?
vauvelin kanssa olen ihan samoilla linjoilla.

No, oikein hyvää uutta vuotta mammat!
 
Onnittelut hyvistä uutisista Lyydia~.
Hienoo että kaikki oli hyvin, ettekä ole taudin kantajia.

Meillä koiruli opettelee kovasti sisäsiistiksi ja on jo muutamassa päivässä hokannut hyvin sanomalehden tarkotuksen. Pihallekin on tehny jo useat pissat ja parit kakat pakkasista piittaamatta. Eka kylvetyskin suju hyvin tänään. Melkeinpäs ois voinu sanoo, että se nautti lämpimästä kylvystä, mut sitku otin suihkun esiin alko pikkusen iniseen. :) Nyt tuoksuu pentu hyvältä ja sitä on mukava pidellä sylkyssä <3

Mukavaa viikonloppua kaikille![:D]
 
Hei vaan pitkästä aikaa.

Mihin ihmeeseen tuo aika on oikeen mennyt, kun en edes muista millon täällä viimeksi käväisin. Ihania nuo teidän vatsakuvat.
ANSKU: ihmettelin kuvaasi katsoessa,että miten niin rehevä (kuvailuasi lainaten). Mielestäni vaikutit kyllä hoikalta ihmiseltä, jolla kaunis raskausvatsa. [:)]

Raskausarvista sen verran, että ehdottomasti paras voide niiden ehkäisyyn on The Body Shopin kaakaovoipuikko. Kaakaollahan on muutenkin "nuorentava"/vanhenemista hidastava vaikutus. Moni tuttavani on sen avulla välttänyt arvet ja käytän sitä itsekin. Tietysti sitä täytyy käyttää säännöllisesti. Vaikka kyllä varmaan jo se, että edes rasvaa ihoa ehkäisee jonkin verran. Nämä nyt ovat tietysti niitä mielipide asioitakin...[:D]

Meillä rakenne ultra vielä edessä, 12.1. Oletteko jotenkin aavistaneet etukäteen kumpi teille tulee ja jos olette niin onko ollut tuntemuksia vai perinteisiä vatsan muoto kertoo-juttuja? Itellä alusta asti ollu tunne, että tyttö tulee, mutten osaa sanoa miksi niin päättelen. Ehkä se selviää sitten 12.1.

Ja hyvää alkanutta uutta vuosikymmentä kaikille!
 
Bris ai kaakaovoipuikko? Mulle siellä täti sanoi vaan siitä vartalovoista. Onko niillä sitten millainen ero? Enkä nettisivuiltakaan löytänyt kun tuon vartalovoin ja vartalovoiteen(vartalolle ja käsille).
Nimittäin juuri tässä olen pohdiskellut, että josko tuolta kävisi hakemassa ja kokeilisi, kun masukin alkaa tässä pikkuhiljaa kasvaa. Jotta minkä niistä sitten valkkaisi?
 
Bris: Mulle kaveri sanoi edellisen neuvolakäynnin jälkeen, että poikaa odotellaan - sykkeen perusteella [:D] Enpä kyllä itse usko tippaakaan moisiin ennustuksiin. Torstaina on rakenneultra ja täytyy toivoa, että tämä olisi kaikesta huolimatta sen verran ujo kaveri, ettei kovin rehvakkaasti itseään esittele - me kun haluaisimme säilyttää jännityksen sukupuolesta ihan loppuun saakka [:)] Jostain selittämättömästä syystä minulla kuitenkin on sellainen tunne, että poika se on. En toivo kumpaakaan sukupuolta enempää, kuin toista. Kunhan nyt on jompaa kumpaa [:D] Miehen mieleen ainakin ajatuksissa toki olisi enemmän poika... taitaa olla aika tavallista tuo.

Oletteko muuten kuulleet noista "helistinkoruista", bolako se nyt sitten on vai mikä lienee? Minulle äiti antoi sellaisen joululahjaksi, siinä on tosi miellyttävä helinä. Jos muistatte nämä kasettisadut lapsuudestanne, niin minusta se ääni on aivan samanlainen, kuin niissä saduissa tuleva "sivun kääntö-ääni" [:D]
Täytyy kyllä sanoa, että ennen kuin äitini kertoi, mikä se on, katsoin kyllä vähän kieroon sitä pallukkaa, kun avasin paketin. Mutta nyt se on kyllä kotona kaulassa, aina kun vain muistan sen laittaa. Vaikka kuulin kyllä jostain, että vaavi kuulee sen vasta joskus 24 viikon jälkeen. Nooo... eipä se haittaakaan!

Ja sitten vielä pientä "galluppia"; omistatteko "belly beltiä"? Oletteko tykänneet siitä?
Itse tilasin eilen illalla sellaisen "combo setin" tai vastaavan nettikaupasta. Tähän asti olen käyttänyt ihan äitiyshousuja, mutta rupesi kuitenkin houkuttamaan ajatus siitä, että voisin ehkä käyttää lempifarkkujanikin! Varsinkin kun meikäläinen pitkille koiville suurin osa housuista on liian lyhyitä - varsinkin nämä äitiysmallit - koska ainakin kaapissani lojuvat, vatsan kohdalta liian pienet farkut, ovat riittävän pitkiä! [8|]
 
Lyydia~ Loreal osti The Body Shopin n. vuosi sitten ja joitakin raaka-aine muutoksia tuotteisiin tuli. Kaakaovoipuikko oli jonkin aikaa pois markkinoilta, kun koostumuksesta ei saatu tarpeeksi kiinteää. Tuli tuossa kesällä takaisin markkinoille ja nyt sitä jälleen saa. Kaakaovoipuikko eroaa niistä muista sillä, että se on kehitetty erityisesti ehkäisemään raskausarpien syntyä ja pitää ihon kosteuden tasaisena pidempään. Vaikutus on pidempi aikainen kuin muilla voiteilla. Sarjan muut voiteet ovat ihon kosteuttamiseen ja kosteuden ylläpitämiseen, mutta eivät vaikuta raskaus arpien syntyyn. Ihania tuotteita tosin nekin. ( olen siis työskennellyt kyseisessä ketjussa jonkin aikaa, ja muutenkin työskentelen kosmetiikan parissa, joten nuo asiat aika tärkeitä )
 
Voi vitsi! Uusi vaihe raskaudessa alkoi tänään!
Vaavi on potkiskellut ihan hurjasti koko iltapäivän ja tänään ensimmäistä kertaa, mieheni tunsi pikkuisen potkut! Oi että, mulla kostui silmät, kun hän piti kättään vatsallani pikkuisemme mesotessaan masussani [:)]
Sitten sen jälkeen ajattelin huvikseni vilkaista, näkyvätkö potkut jo ulospäin; totisesti näkyvät! Semmoisia monotuksia se siellä jakeli, ettei niitä olisi voinut missata, vaikka olisi yritänyt [:D] Ihanaa!
 
Ok, kiitos Bris! Täytyypä siis nimenomaan kysästä tuota puikkoa! [:)]
 
Moikka kaikille!
 
Jee Vauveli, toinen rinsessa!!!
Mä sain serkulta lauantaina ison kasan vauvan vaatteita värisävyltään vaaleanpunaisesta punaiseen...
Lisäksi ostin ihka ensimmäisen vaatteen, semmoisen mustan bodyn jossa lukee Pikku Emäntä. Joku Duudsonien tuotemerkki se oli, huomasin kotona vasta. Mut semmoinen kiva "asenne"-puku [:D]
 
6v poika on nyt alkanut kyselemään kovasti vauvasta ja kerran mietti kovasti kuinka vauvalle selitetään tämä asumistilanne. Kun hehän ovat viikonloppuisin meillä ja heillä on oma äiti... Mietti kovasti että kuinkakohan vanhana vauva ymmärtää asiat... totesi sitten että kyllä se ainakin sitten 6 vuotiaana ymmärtää... [:)]
 
Mummi oli kans kysynyt kertaalleen siltä että onko kiva kun tulee pikkuveli tai pikkusisko niin todennut siihen närkästyneesti :
"Hmpf, mä en kyllä tykkää yhtään jos se on tyttö!"
 
ja pikkusiskohan sieltä tulossa... vaan kyllä se mulle viimeksi oli jotain sen suuntaista kertomasta ettei haittais jos olis tyttö. En nyt vielä ole sitten kertonut että tyttö saattaa tulla...
Mut eiköhän siitä tule hyvä ja huolehtiva isoveli... Se 2 -vuotias nyt ei ole ymmärtänyt asiaa eikä sille siitä niin puhutakaan. Jutellaan sitten lisää kun vauvan potkut tuntuu ja näkee.
 
Muuten menee kaikin puolin kivasti. En muista kerroinko mut minulla aloitettiin verenpainelääkitys ja sitten viikkoa myöhemmin (neuvolalääkäri laittoi konsultointipyynnön sairaalaan) sairaalassa se lopetettiin. Nyt seurailen sitten paineita kotona. Mitkään hälyttävän korkeat ne eivät olleet mutta koska kärsin melko pahoista päänsäryistä aika ajoin (ja mitkään heppoiset panadolit eivät auta) sekä verisuonten purkaumista silmissä niin neuvolalääkäri päätti aloittaa lääkityksen.
Sairaalassa taas tutkittiin ultralla ja katsottiin verisuonten virtauksia istukassa...
ja näinpä taas rinsessan siellä heiluvan... [;)]
 
Mukavaa odotusta kaikille!
 
 
 
Takaisin
Top