Raskauden jälkeinen paino ja masukuvat

Me ollaan päästy jo muutaman kerran peittoa heiluttaa. Tosin mulla ei jouduttu laittaa tikkejä mihinkään..mitä nyt pari nirhaumaa tuli, mut ne parani ihan parissa päivässä. Lantiopohjalihastreenin aloitin aika nopeesti synnytyksen jälkeen ja reilu 3vkoa synnytyksestä mies ei ainakaan mitään isompia muutoksia tuntenut. Jännitti kyllä kauheesti, että jos tekis kipee..mutta ilmeisesti täällä ollaan ainakin toivuttu synnytyksestä aika hyvin. Vielä pitäis kuukaus odotella, että pääsee jälkitarkastukseen kuulemaan virallinen tuomio.
 
Mullehan ei tullut kun se noin viisi kiloa painoa lisää koko raskausaikana ja nyt ollaan jo kolme kiloa alle lähtöpainon. Huomenna tulee kolme viikkoa synnytyksestä. Imettämällä on kaikki lähtenyt. :) Ei siis olla vielä kauheasti päästy ulkoilemaan kun pikkuinen sai nuhan, mutta nyt on jo parempi ja kun nyt kelit lämpiää taas niin aloitellaan ulkoilua kunnolla. Sitten saa taas painonpudotuksen kunnolla käyntiin. :) Mulla siis on paljon mistä pudottaa...
 
Mä ajattelin tehdä nyt niin, että en käy enää joka aamu vaa'alla. Käyn vaikka kerran/pari viikossa, et en ala repimään stressiä lukemista. :D Eilen aamulla oli 600 grammaa lähtöpainoon matkaa. Toivon, että imettämällä lähtisi vielä muutama kilo, koska olen luvannut miehelle nyt tämän kakkosen jälkeen palata niihin "häämittoihin". :) Niihin on vähän reilu viisi kiloa matkaa. :)
 
Joo ei kannata jatkuvasti kytätä sitä painoa. Minä olen käyny puntarilla noin kerran viikossa. Mulla on ajatuksena, että tässä hissukseen tiputan painoa. Eniten itselläni siihen vaikuttaisi herkkujen vähentäminen ja liikunnan lisääminen... Kun vaan itsekuri riittäisi siihen... :D
 
Jokusia kertoja tullut harrastettua ja mies ainakaan ei ole tuntenut muutoksia.
Esikoisen kohdalla oli todella iso muutos, siksi jännitti nyt miltähän mahtaa tuntua.
Noh, hyvältä :wacky:

Alakertaan en edes halua kurkata :joyful:

Minä pääsin viimein eilen vaunuilemaan! Vauva ei tykännyt vaunuissa makoilusta, samaa sarjaa esikoisen kanssa. Nyt siis viime kerrasta oppineena käytän vaikka kantoliinaa, että pääsen lenkkeilemään lasten kanssa :shy:
 
Meilläkin on aloitettu peiton heiluttelut jo useampi viikko sitten, mutta mulla on paikat niin kuivat, et nyt ei enää heilutella. Mikään ei auta. Imetys nähtävästi aiheuttaa, edellisten synnytysten jälkeen ei ollut tätä ongelmaa :/ kortsut vaan pahentaa ongelmaa, mut eipä ole muutakaan ehkäisykeinoa.
 
Mulla on nyt riittänyt. Olen yrittänyt karsia sokerin syönnin minimiin. :) Vielä on itsekuri pitänyt, mut katsotaan miten käy, kun alkaa väsymys painamaan. :D
 
Onks teillä jälkivuodot jo loppunu? Mulla ei oo nyt tänään tullu mitään ja elätän toiveita, et olis loppu nyt. :)
 
Lähtöpainoon enää kilon verran matkaa. :) Painoa tuli 16kg ja synnytyksestä 6vko.
Taitaa alkaa tikitkin sulaa, vihdoin! Tuli 3. asteen repeämä, välilihassa tikit edelleen tallella. Emättimessäkin tikkailtiin, pari kertaa pyyhkiessä on tullut selvä sulaneen tikin pätkä paperiin. Josko nuo välilihan tikitkin tuosta.

Ehkä ällö kysymys, mutta joko teillä on harrastettu seksiä tai oletteko itse kokeilleet miltä tavara tuntuu?
Itse en ole vielä uskaltanut tarkastella tilannetta, juurikin noiden tikkien takia. Peilillä olen kurkannut eikä näky ollut mitenkään innostava.

Mulla myös 3. asteen repeämä ja mietinkin et koska noi tikit oikein tuolta sulaa..! Nyt synnytyksestä 3 vko ja 4 pv ja tuntuu kyllä ikäviltä noi tikit :grumpy:
 
Meillä on takana yksi peittojen heiluttelun yritys, mutta tuntu sen verran ikävältä että keskeytin :confused: Paikat kyllä näyttää olevan ulkoisesti ennallaan, mutta sisempänä tuntui joku kumma ikäänkuin kiristävä tunne...o_O Mullehan tuli siis pari tikkiä, joista toinen jonnekin syvempään kerrokseen.
 
Meillä on synnytyksen jälkeen miehellä yhtäkkiä halut kasvanu huomattavasti (aiemminhan mä olin se joka halusi useammin) mut mulla laitettiin eppariin niin monta tikkiä et edelleen välillä kirpasee/tuntuu inhottavalta vessassa käydessä vaikkei muuten asiaa enää huomaakaan. Lisäksi jälkivuoto jatkuu aina vaan (on kyl nyt muutaman päivän ollu todella heikkoa mut aina jonain hetkenä päivästä tulee jotain pientä) ja miehelle on aina menkatkin ollu ehdoton nou sänkyhommissa :D itselläni halut on laskenut jonkun verran, tosin kyllä niitä edelleen löytyy. Tuntuu vaan tosi oudolta nyt kun mies onkin jatkuvasti huomioimassa mun kroppaa, en jotenkin osaa ottaa sitä vastaan :S :D mut josko tässä lähiviikkoina uskaltautuis kokeilemaan!
 
Kylläpä masentaa. Viime perjantaiseen paino pudonnut -200g.. Raskauskiloja jäljellä vielä 8,9kg ja tota vauhtia tippuu, missä vika? :sad001 ei yhtään herkuttelua ja pelkästään terveellinen ruokavalio ollut synnytyksen jälkeen sekä 5pv viikosta 8-10km vaunulenkit. Niin ja täysimetys.

Missähän tässä nyt mättää.. Ois kiva päästä näistä raskauden aikana tulleista kiloista eroon. :/
 
Syöthän ja juothan tarpeeksi? Ja siis aineenvaihdunta/elimistö ei toimi lineaarisesti tai täsmällisesti kuin kone. Kun on univelkaa, väsymystä ja stressiä, se vaikuttaa mm kortisolituotantoon, mikä taas vaikuttaa tuohon. En muista oliko sulla nyt jotain lääkitystä, että voiko sekin vaikuttaa. Eli sanoisin, että yritä olla stressaamatta nyt kiloista ja jätä vaaka vaikka hetkeksi lepäämään ts ettet punnitse itseäsi vähään aikaan.
 
Varsinkin imettäessä on tosiaan muistettava syödä hyvin kun se suoraan vaikuttaa maitoon ja sitä kautta vauvan ravintoon. Ja pitää muistaa, että ei imettäminen välttämättä vie kiloja. Minä olen niitä, joilla se vie, mutta esim siskoni ei ole. Hänen oli vaikeaa tiputtaa paino lähtötasolle toisen vauvan jälkeen.
 
Musta tuntuu et vatsan palautuminen on jumittunu tähän. Mut toisaalta vasta 9 päivää synnytyksestä. Oon kärsimätön tässä asiassa. Paino oli raskauden lopussa reilu 67kg ja tänään 58kg. Lähtöpaino 53. Tähän oon kyllä tyytyväinen, mut peiliin en :D vielä en oo päässy oikeen liikkumaan kipeen sektiohaavan takia, tuntuu tosi ilkeeltä edes seistä kun tää on pystysuunnassa ja tuntuu vaan et se repee ihan just :eek: tänään poistettiin tikit.
 
Mä oon päässy lähtöpainoon takaisin, mutta maha pömpöttää silti. :O Kauhulla mietin, et jos toisen jälkeen ei enää palaudukaa ihan niin helposti. Synnytyksestä on nyt kaksi viikkoa, enkä ole vielä muuta liikuntaa harrastanut kuin kävelyä.
 
Jaahas, taisi alkaa menkat. Onhan siitä synnytyksestä jo reilu 6vko. Ehkä vajaan pari viikkoa ehti olla väliä jälkivuodosta.

Uskaltauduin myös kurkkaamaan alakertaa kunnolla. Onhan se vähän väljemmän näköinen. Treeniä vaan lisää!
 
Takaisin
Top