Raskauden jälkeinen paino ja masukuvat

Mulla laski ensin parissa viikossa paino niin että lähtöpainoon oli enää n. 2kg mut sit seuraavan viikon aikana yhtäkkiä pompahti 800g lisää ja niissä painoissa on tähän päivään asti menty.. :shifty: Tänään siis 7vkoa synnytyksestä. En kyl oo ihan hirveesti jaksanu urheilla (3krt/vko) taikka jättää herkkuja syömättä (menee melkein joka päivä, onneks osittain myös itse tehtyjä kun en käytä tavallista sokeria ja muutoinkin leivon terveellisemmin) että toivon painon laskevan takasin kun pystyy taas tekemään tehokkaampia treenejä! (: kattoo josko jaksais vähän vähentää myös noita herkkuja jossain vaiheessa.. :grin
 
Mun ei oo synnytyksen jälkeen tehny mieli mitään herkkuja, paitsi eilen (3 viikkoa)!Ihan meinad itku tulla ku niin kauhee sokerinhimo iski ja kauppaan ei päässy :D ehkä ihan positiivista et vauvan kanssa lähteminen on vielä kauheeta säätöä, niin ei tuu sitä suklaata sit joka päivä haettua :D
 
Mullakaan ei tehny yhtään mieli ainakaan ekaan viikkoon synnytyksen jälkeen mut sit kun vähän maistoin nii siitä se lähti :banghead:
 
Mä olen ollut karkkilakossa sunnuntaista asti (tuntuu kyllä pitemmältä ajalta). Jäätelöä onkin sit mennyt ihan älyttömästi ja olen myös leiponut... :smiley-ashamed008 Totaalinen sokerittomuus ois mahdotonta, mieliala tippuisi kuin lehmän häntä. En mä kyllä pelkällä karkkilakolla laihdu.
 
Meillä on lauantaina ristiäiset, joten herkkuja on tullut leipoessa napsittua ja tulee siis vielä lauantaina överit. :D Meinasin, et sen jälkeen kokeilen olla kokonaan ilman. Sais taas painoa alas, kun nyt jäi siihen -2 kg lähtöpainosta.
 
Otin muuten eilen käyttöön tämmösen tukikorsetin. Onko kukaan muu päätynyt hankkimaan?
Paljon mukavampi kävellä kun ei tunnu siltä että koko vatsa muljuu miten sattuu. Mut imettäminen on kyllä kaikkee muuta ku mukavaa. Selkä suorana koitat sohvalla ottaa rennosti :D
 
Mä harkitsin belly bindingia, mut koska sitä ei voi käyttää heti sektion jälkeen niin jäi hankkimatta. Niis liinoissa on aika paljon kangastakin, et saattais olla kuuma näin kesällä. Onneks mahan muljuminen on jo loppunut, se oli kyl inhan tuntuista ne muutamat viikot mitä sitä kesti.
 
Muakin vähän himotti toi sitominen, mut oisin halunnu jonku nätin liinan tilata ja havahduin asiaan taas silleen että "pakko saada nyt heti" niin tyydyin tähän korsettiin mitä olin jo aikasemmi kattonu ja toimitusaika 2 päivää :D en usko että tää on yhtään sen parempi helteellä kun liina. Ehkä jopa hiostavampi. Kaikkee sitä taas on valmis kestämään :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Dee
Mulla on sellanen lastentarvikkeesta ostettu tukivyö, mutta pakko myöntää, että on jäänyt kaappiin parin käyttökerran jälkeen.
On aika hankala saada hyvälle kohdalle ja sitten pullahtaa makkarat jostain muualta. Ja näillä helteillä on tietty tosi kuuma ja lisäksi vielä istuessa epämukava. :confused:
 
Mä mietin noita tukivöitä tai vatsan sitomista aiemmin, mutta vatsa on vetäytynyt oudon hyvin, että oon unohtanut koko homman. Vatsalihasten takia olis ehkä hyvä, mutta saan alushousuilla pidettyä kurissa tän löysän hötön, mitä vyötäröllä on, et ehkä jää nyt sittenkin ostamatta.
 
Mulla jumiutu se vatsan palautuminen jossain ennen kahta viikkoa, mut nyt 2 päivää tota korsettia käyttäneenä huomaa jo eron :eek: aika tehokas! Mut on tähän kyllä ylimääräistäkin raskausajan suklaamätöistä jääny, että ne sitten aikanaan ;D
 
Musta tuntuu itseasiassa, että mun vatsa on ollut jo jonkin aikaa entisellään ja nyt homma on enää kiinni siitä ylimääräisestä rasvakerroksesta siinä päällä. :shifty:
 
Musta tuntuu itseasiassa, että mun vatsa on ollut jo jonkin aikaa entisellään ja nyt homma on enää kiinni siitä ylimääräisestä rasvakerroksesta siinä päällä. :shifty:
Mulla on vähän samat fiilikset. Tosin vaikka oon herkutellut ihan jatkuvasti (jos en joka päivä niin kuitenkin lähes) enkä oo liikkunut mitenkään erityisesti, on paino pudonnut jo pari kiloa alle lähtöpainon. Pitäisi vaan lopettaa herkuttelu ja lisätä liikuntaa, että pääsisin tavoitteeseen eli vähintään -10 kg lähtöpainoon (mieluummin lähemmäs 20...). On siis oikeesti reilusti mistä luopua.
 
Mä ostin tukivyön reilu viikko sitten ja oon kyllä tykännyt (tosin en oo huomannu vatsassa mitään eroa). En vain oikein tiedä kuinka paljon sitä pitäisi käyttää? Mulla on välillä maha vähän kipeä joten nyt oon käyttäny vähemmän ettei se ainakaan pahenna mahakipua.
 
Mä en näköjään kuulu niihin onnellisiin, joilla raskauskilot häviävät imetyksellä kuin itsestään. Kilojen putoaminen jämähtänyt alun jälkeen, noin 8kg lähtenyt ja vielä saman verran jäljellä lähtöpainoon vaikka sektiosta jo 7 viikkoa. Kaiken lisäksi viikko sitten olisi pitänyt olla jälkitarkastus, joka peruuntui lääkärin sairastumisen vuoksi ja jonokirjalla ollaan... Eli kunnon treenit joutuvat vielä odotamaan, kova hinku olisi jo juoksemaan pallon perään :D Arvet ym. ei haittaa, lähinnä nämä kilot. Painonpudotukseen kokeilussa uusi taktiikka: syömisen lisääminen, tarkoituksena opetella syömään kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja vähentää leivän ym. mussutusta nälkään. Jospa aineenvaihdunta saisi vähän uutta puhtia :)
 
Ei lähde mullakaan kilot ihan vaan imetyksellä. Jätin nyt kaikki herkut pois, toivottavasti se auttaisi. Mutta kyllä on vaikeeta olla ilman herkkuja :confused:.
 
Mulla on lähtenyt suht tekemättä mitään kilot synnytyksen jälkeen, mutta nyt huomaan, että seilaa +2 kg - +3 kg kieppeillä lähtöpainoon nähden. Vaatii siis liikuntaa ja syömisten järkeistämistä, että menisi alkupainoon (tosin mieluusti sen allekin).
 
Mä haluaisin saada vielä kolme kiloa pois, niin sitten olisin samassa painossa kuin neljä vuotta sitten raskaaksi tullessa.
 
Takaisin
Top