Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on Bravadon Body Silk Seamless imetysliivit. Eivät ole ihan halvimmasta päästä kyllä, mutta tosi mukavat päällä (saumattomat). Myös koon valinta on helppoa, koska noissa on vain neljä kokoa (S, M, L, XL) ja netistä löytyy taulukot sopivan koon valisemiseksi. Ite käytin noita jo raskausajan lopulla, kun normiliivit olivat käyneet pieniksi. Imetysliiveihin ei muuten suositella kaaritukia, koska ne voivat painaessaan aiheuttaa tiehyttukoksen.
 
Mä hommasin vauvan huoneeseen Torista pinnasänkyyn sointuvan Brion hoitopöydän, mutta en ole sitä hirveästi käyttänyt. Lähinnä vaatteita saatetaan pukea hoitopöydän päällä. On kyllä kätevä siitä, että hoitopöydässä on pari hyllyä, joille saa vaippapaketit ja korit vauvan tarvikkeille, lisää säilytystilaa siis. Vauvan vaatteille mulla on erillinen lipasto.

Varsinainen vaipanvaihto tapahtuu meillä kuitenkin yhdistetyssä kodinhoito-/kylpyhuoneessa. Juurikin siitä syystä, että meidän pojalla on välillä tapana suihkauttaa pissat vaippaa vaihtaessa. Hoitoalusta on työtason päällä käsipyyhkeellä suojattuna (viimeksi oli pesukoneen päällä, mutta nyt siinä on se kuivausrumpu). Pepun pesasen suihkun alla, koska kyseisessä tilassa ei ole lavuaaria ja kauempana olevan vessan lavuaari puolestaan on aika mini. Suihkusta on lyhyt matka nostaa hoitopöydälle. Melkein joka vaipanvaihdolla joutuu kyllä pesemään, siitä pitää tuo "sinappikone" huolen. :wink
 
Muokattu viimeksi:
Meillä hoitotaso on sellainen kolmilaatikoinen lipasto jonka päälle sai asennettua erikseen hoitotason. Kaikki vauvan vaatteet oli laatikoissa ja hoitotason alle jäi hylly, jolla pidin vaippoja. Kuopuksella on ollut ensimmäisen kuukauden jälkeen sen verran kova vatsa et kakkaa tuli pahimmillaan 11 päivän välein! Ja kun tuli oli niin kovaa ettei mitään pesua tarvittu vaan pyyhittiin vaan kosteuspyyhkeellä. Eli todella harvoin on ylipäätään tarvinnut pestä peppua vaipanvaihdon yhteydessä.
 
Meillä hoitotaso on sellainen kolmilaatikoinen lipasto jonka päälle sai asennettua erikseen hoitotason. Kaikki vauvan vaatteet oli laatikoissa ja hoitotason alle jäi hylly, jolla pidin vaippoja. Kuopuksella on ollut ensimmäisen kuukauden jälkeen sen verran kova vatsa et kakkaa tuli pahimmillaan 11 päivän välein! Ja kun tuli oli niin kovaa ettei mitään pesua tarvittu vaan pyyhittiin vaan kosteuspyyhkeellä. Eli todella harvoin on ylipäätään tarvinnut pestä peppua vaipanvaihdon yhteydessä.

Meillä on myös just tollanen hoitopöytä missä laatikot joihin on laitettu vauvan vaatteet. Pakko hankkia sellainen koska meillä ei ollut kaappitilaa oikein missään vauvan vaatteille
. Yhden lipaston laatikon sain lisäksi raivattua ja eteisestä kaapeista tilaa ulkovaatteille. Tarvitaan kyllä kohta isompi asunto.. Nyt kolmio ja pian viisi ihmistä tässä. Lapsetkin sen verran isoja et haluaisivat omat huoneet.

Mua jännittää huominen niin kovasti jo.. :nailbiting:

Onko kellään tietoa Naistenklinikan os. 52 käytännöistä kännykän käytöstä? Luin että tietyissä paikoissa saisi vain käyttää kännykkää mutta että moni kuitenkin viesteilee huoneesta äänettömällä.. mietin vaan miten saan joka paikkaan ilmoitettua vauvasta kun olen sidottuna sänkyyn jos puhelinta ei saa käyttää huoneessa..
 
Voi että Marituuli, uskon, että jännittää ihan kauheasti! Muakin jännittää sun puolesta :) Oikein kovasti tsemppiä! Toivottavasti kännykän käytön rajoitukset liittyy tosiaan vaan äänten päällä pitämiseen, olisi tylsää, jos ei pääsisi heti laittamaan viestejä, kun itse haluaa.

Samoin Sikuriinilla alkaa varmasti jännitys tiivistyä... Mulla on myös ollut pääsääntöisesti ihanan hyvä olo koko ajan. Vastahan tässä on rv 34+ menossa, mutta kun esikoinen syntyi rv 32, niin olen niin onnellinen jokaisesta lisäpäivästä, jonka tämä kuopus saa kehittyä vielä masussa.

Janna75, miten meni tutkimukset tänään?
 
Tässä lista taas niin, että Satom siirretty odottajista synnyttäneisiin (olihan synnytystapa alateitse, näin oletin?) ja listalle lisätty Myy75.


Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.

Odottajat
Marituuli/ suunn. sektio 24.3. P/ 3./ nkl
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3./ tyks
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ kos
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4.
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Nuska76/
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
 
Muokattu viimeksi:
Ylläolevasta listasta, jännä ettei kellään ole laskettu aika huhtikuussa! Nyt alkuvuosi ollu hiljasempaa ja toukokuusta alkaakin sit kauhea haipakka...
 
Heippa taas:)

Ootteko paljon herkemmällä tuulella nyt raskausaikana?:rolleyes: Mä oon huomannut nyt ihan tässä loppua kohden, että esim. tv-ohjelma saattaa herkistää, sekä ilossa, että surussa eri tavalla/tasolla..

Lisäksi töissä näköjään otan itseeni jotain kummallisia paineita, kun sain tuuraajan opetettavaksi ihan näin viime metreillä...:oops:

Ei tunnu kivalta, että perehdytys on jätetty suurimmaksi osaksi mun harteille, esimies saisi ottaa isomman roolin, koska oon kuitenkin vaan "perusduunari", enkä tiedä aivan kaikesta, eikä ole tässä toimessa mitään vuosien kokemustakaan vielä kertynyt.. Tiedän, että esimiehellä on kiire, tahallaan hän ei näin toimi. Raskausasiaan hän on suhtautunut kyllä tosi hyvin ja on kiinnostunut jaksamisestani.

Mutta jotenkin oletin, että pääsen sulavasti jäämään äitiyslomalle, kun kerroin työnantajalle raskaudesta tosi TOSI ajoissa ( jo rv 13.,)....:hungry:
Nyt tuntuu, että kaikki asiat jää puolitiehen:sad001
Anteeksi tämä vuodatus:sad001:sad001:sad001
 
Tähti-73, ymmärrän täysin! Kun jäin esikoisesta äippärille, ei sijaista palkattu kuin vasta 10 kk päästä! Siinä sitä tulikin tunne, että näinkö kovasti tekemääni työtä arvostetaan - ihan sama vaikkei tehtäisi ollenkaan. Nytkin on iso huoli hommien jatkumisesta jo etukäteen. Kerron pomolle vasta ekan ultran jälkeen rv13. Olishan siinä aikaa valmistautua ja varautua sijaisen perehdyttämiseen ennen syyskuun puoli väliä... Nyt 9+4
 
No en kyllä tullut yhtään viisaammaks tällä käynnillä... Sekä hyviä että huonoja uutisia. Koko vastasi viikkoja. Niskaturvotusta oli aavistuksen vähemmän, eli se oli se hyvä uutinen. Napatyrää oli pikkasen (puoli senttiä), voi viitata trisomia 18, mutta sitä oli kuitenkin tosi vähän, voi olla jopa 6cm. Nenäluuta ei saanut näkyviin (voi viitata trisomia 21, Down) mutta sanoi että viikot on niin pienet ja näkyvyys oli huono. Istukka oli vielä niin ohutta ja takaseinämässä ettei edes yrittänyt ottaa näytettä. Passitettiin sittenkin NIPTiin (piti alunperin ottaa jo maanantaina). Uus aika ultraan 5.4. Sillon pitäis olla vastaus NIPTistä tullut kans. Jos se tulee aikaisemmin ja on jotain hälyyttävää soittavat heti siitä. NIPTin ja ultran perusteella sit päätetään otetaanko istukkabiopsia sillon vai ei.
TYKSissä on kaikenlaista remppaa meneillään ja ä-polille kuuluu ensin ilmoittautua ekassa kerroksessa ja sieltä lähetetään kolmateen kerrokseen missä ä-poli väliaikaisesti on nyt. Labra on siirretty kokonaan eri rakennukseen (A-sairaalaan). Kun tulin labrasta ulos tajusin etten saanut sairaslomalappua kun sitä biopsiaa otettu! Mulla on kuitenkin sijainen jo töissä kun ilmoitin saikusta jo maanantaina. Ei muuta kuin takas ä-polin ilmoittautumiseen kysymään voinko kuitenkin saada saikkulapun ja siinä kohtaa tuli sit jo itkukin... Uudestaan kolmanteen kerrokseen ja heillä oli printterin kanssa ongelmia eivätkä meinanneet millään saada lappua tulostettua! Arrghhhh...
Kotimatkalla vasta tajusin yhden asian mkkä nyt tuntuu pahalta... Oon ollut nyt kaks kertaa ultrassa mutta en ole saanut kuvaa vauvasta! Toisaalta ymmärrän etteivät anna jos epäillään poikkeavuutta ettei vauvasta tule niin todellista eikä siihen kiinny vielä enemmän mutta toisaalta se antaa nyt suuremman syyn epäillä pahinta...
Tää päivä menee itkiessä mutta sitten yritän ryhdistäytyä, en kuitenkaan saa tietää enempää ennen 5.4. Pääsiäisenä piti kertoa mun sukulaisille raskaudesta mutta taidan jättää kertomatta vielä. En halua selittää kaikkea moneen kertaan.
Rv10+5
 
No en kyllä tullut yhtään viisaammaks tällä käynnillä... Sekä hyviä että huonoja uutisia. Koko vastasi viikkoja. Niskaturvotusta oli aavistuksen vähemmän, eli se oli se hyvä uutinen. Napatyrää oli pikkasen (puoli senttiä), voi viitata trisomia 18, mutta sitä oli kuitenkin tosi vähän, voi olla jopa 6cm. Nenäluuta ei saanut näkyviin (voi viitata trisomia 21, Down) mutta sanoi että viikot on niin pienet ja näkyvyys oli huono. Istukka oli vielä niin ohutta ja takaseinämässä ettei edes yrittänyt ottaa näytettä. Passitettiin sittenkin NIPTiin (piti alunperin ottaa jo maanantaina). Uus aika ultraan 5.4. Sillon pitäis olla vastaus NIPTistä tullut kans. Jos se tulee aikaisemmin ja on jotain hälyyttävää soittavat heti siitä. NIPTin ja ultran perusteella sit päätetään otetaanko istukkabiopsia sillon vai ei.
TYKSissä on kaikenlaista remppaa meneillään ja ä-polille kuuluu ensin ilmoittautua ekassa kerroksessa ja sieltä lähetetään kolmateen kerrokseen missä ä-poli väliaikaisesti on nyt. Labra on siirretty kokonaan eri rakennukseen (A-sairaalaan). Kun tulin labrasta ulos tajusin etten saanut sairaslomalappua kun sitä biopsiaa otettu! Mulla on kuitenkin sijainen jo töissä kun ilmoitin saikusta jo maanantaina. Ei muuta kuin takas ä-polin ilmoittautumiseen kysymään voinko kuitenkin saada saikkulapun ja siinä kohtaa tuli sit jo itkukin... Uudestaan kolmanteen kerrokseen ja heillä oli printterin kanssa ongelmia eivätkä meinanneet millään saada lappua tulostettua! Arrghhhh...
Kotimatkalla vasta tajusin yhden asian mkkä nyt tuntuu pahalta... Oon ollut nyt kaks kertaa ultrassa mutta en ole saanut kuvaa vauvasta! Toisaalta ymmärrän etteivät anna jos epäillään poikkeavuutta ettei vauvasta tule niin todellista eikä siihen kiinny vielä enemmän mutta toisaalta se antaa nyt suuremman syyn epäillä pahinta...
Tää päivä menee itkiessä mutta sitten yritän ryhdistäytyä, en kuitenkaan saa tietää enempää ennen 5.4. Pääsiäisenä piti kertoa mun sukulaisille raskaudesta mutta taidan jättää kertomatta vielä. En halua selittää kaikkea moneen kertaan.
Rv10+5
Jos olisit tässä niin antaisin voimahalin. Mua itkettää täällä töissä puolestasi kun luen tätä. Koitahan jaksaa. Itku hoitaa ja helpottaa, se ei ole pahasta. Odottaminen on kurjaa kun asiat pyörii mielessä ja oma mieli rakentaa kauhukuvia.
 
Joo, siis eihän mitään varsinaisesti pahasti hälyyttävää löytynyt mutta kun oli useampi pikkuasia... Nyt toivon että jos tulee huonoja uutisia olis sit kunnolla huonoja, eli esim. trisomia 18 (jos vauva selviää hengissä synnytykseen asti on vain 10% mahdollisuus että elää 1v asti) tai sit olis hyviä uutisia. Ei mitään siltä väliltä että tarvii oikeesti miettiä mitä tehdään. Mut odottavan aika on niin sairaaaaaan pitkä!
 
Tässä lista taas niin, että Satom siirretty odottajista synnyttäneisiin (olihan synnytystapa alateitse, näin oletin?) ja listalle lisätty Myy75.


Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ Tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ Js/ alateitse/ 2.
Satom/ 20.3./ 51 cm 3365 g P/ Kos/ alateitse/ 3.

Odottajat
Marituuli/ suunn. sektio 24.3. P/ 3./ nkl
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3./ tyks
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Myy75/ 9.5. T/ 2./ pääkaupunkiseutu
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4.
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Nuska76/
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
Kiitos! Ja sori, siis todennäköisimmin Kättärille menen eli kos
 
Janna75:Heartred
Koita olla huoletta, NIPT kertoo sitten...siihen asti nuo on vain epäilyksiä. Voimahaleja täältäkin:hug013
 
:grin:grin:grin:happy:
Heippa taas:)

Ootteko paljon herkemmällä tuulella nyt raskausaikana?:rolleyes: Mä oon huomannut nyt ihan tässä loppua kohden, että esim. tv-ohjelma saattaa herkistää, sekä ilossa, että surussa eri tavalla/tasolla..

Lisäksi töissä näköjään otan itseeni jotain kummallisia paineita, kun sain tuuraajan opetettavaksi ihan näin viime metreillä...:oops:

Ei tunnu kivalta, että perehdytys on jätetty suurimmaksi osaksi mun harteille, esimies saisi ottaa isomman roolin, koska oon kuitenkin vaan "perusduunari", enkä tiedä aivan kaikesta, eikä ole tässä toimessa mitään vuosien kokemustakaan vielä kertynyt.. Tiedän, että esimiehellä on kiire, tahallaan hän ei näin toimi. Raskausasiaan hän on suhtautunut kyllä tosi hyvin ja on kiinnostunut jaksamisestani.

Mutta jotenkin oletin, että pääsen sulavasti jäämään äitiyslomalle, kun kerroin työnantajalle raskaudesta tosi TOSI ajoissa ( jo rv 13.,)....:hungry:
Nyt tuntuu, että kaikki asiat jää puolitiehen:sad001
Anteeksi tämä vuodatus:sad001:sad001:sad001
Totaalisesti herkemmällä tuulella! Joku Voice of Finland on jo lähes varma itkettäjä :) ja toinen on semmoinen, etten kestä entisenkään vertaa yhtään lukea mitään lapsiin liittyviä ikäviä juttuja
 
No en kyllä tullut yhtään viisaammaks tällä käynnillä... Sekä hyviä että huonoja uutisia. Koko vastasi viikkoja. Niskaturvotusta oli aavistuksen vähemmän, eli se oli se hyvä uutinen. Napatyrää oli pikkasen (puoli senttiä), voi viitata trisomia 18, mutta sitä oli kuitenkin tosi vähän, voi olla jopa 6cm. Nenäluuta ei saanut näkyviin (voi viitata trisomia 21, Down) mutta sanoi että viikot on niin pienet ja näkyvyys oli huono. Istukka oli vielä niin ohutta ja takaseinämässä ettei edes yrittänyt ottaa näytettä. Passitettiin sittenkin NIPTiin (piti alunperin ottaa jo maanantaina). Uus aika ultraan 5.4. Sillon pitäis olla vastaus NIPTistä tullut kans. Jos se tulee aikaisemmin ja on jotain hälyyttävää soittavat heti siitä. NIPTin ja ultran perusteella sit päätetään otetaanko istukkabiopsia sillon vai ei.
TYKSissä on kaikenlaista remppaa meneillään ja ä-polille kuuluu ensin ilmoittautua ekassa kerroksessa ja sieltä lähetetään kolmateen kerrokseen missä ä-poli väliaikaisesti on nyt. Labra on siirretty kokonaan eri rakennukseen (A-sairaalaan). Kun tulin labrasta ulos tajusin etten saanut sairaslomalappua kun sitä biopsiaa otettu! Mulla on kuitenkin sijainen jo töissä kun ilmoitin saikusta jo maanantaina. Ei muuta kuin takas ä-polin ilmoittautumiseen kysymään voinko kuitenkin saada saikkulapun ja siinä kohtaa tuli sit jo itkukin... Uudestaan kolmanteen kerrokseen ja heillä oli printterin kanssa ongelmia eivätkä meinanneet millään saada lappua tulostettua! Arrghhhh...
Kotimatkalla vasta tajusin yhden asian mkkä nyt tuntuu pahalta... Oon ollut nyt kaks kertaa ultrassa mutta en ole saanut kuvaa vauvasta! Toisaalta ymmärrän etteivät anna jos epäillään poikkeavuutta ettei vauvasta tule niin todellista eikä siihen kiinny vielä enemmän mutta toisaalta se antaa nyt suuremman syyn epäillä pahinta...
Tää päivä menee itkiessä mutta sitten yritän ryhdistäytyä, en kuitenkaan saa tietää enempää ennen 5.4. Pääsiäisenä piti kertoa mun sukulaisille raskaudesta mutta taidan jättää kertomatta vielä. En halua selittää kaikkea moneen kertaan.
Rv10+5
Hirveän paljon nyt voimia sinne <3
 
Myy ja Tähti, ihan sama täällä! Muutenkin helposti herkistyn mutta nyt aivan liian helposti... Just lapsiin liittyviä juttuja en voi ollenkaan lukea. Tänään selvisin hyvin ultrasta itkemättä mutta yllättäen vasta kun kesken verikokeen tajusin etten saanut saikkua nousi kyyneleet silmiin ja kun menin puhumaan asiasta alkoi virrata. :/
 
Takaisin
Top