Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Satom! :Heartred Olisinko minä sitten vuorossa seuraavana..? Sektioon enää kolme yötä! :nailbiting: :grin

Huh huh mikä lukemisurakka kun en ole jotain viikkoon päässyt foorumille. Vaihdoin puhelimen enkä tietysti muistanut enää salasanaa tänne.. Laittoivat mulle uuden salasanan kun pyysin, mutta se eka ei toiminut ja sitten piti taas odotella että laittavat uuden. Nyt toimii! Ja pidän tämän nyt visusti tallessa!

Täällä tosiaan enää kolme yötä niin on pikkuinen sylissä. On ollut niin paljon muuta ajateltavaa että en oikeastaan kovasti ole ehtinyt jännittämään, vielä. Esikoisella oli nielurisaleikkaus torstaina ja häntä nyt hoidellessa. Lisäksi kakkonen on flunssassa ja yskässä, joten hoidettavia riittää.. Esikoinen sai lisäksi eilen Panacodista kamalan vatsakivun. :grumpy: Jouduin tilaamaan ambulanssin pojalle kun huusi vain tuskissaan enkä olisi saanut häntä itse ensiapuun. Sai sitten jo kotona lääkettä suoneen ja tiputuksen ja helpotti nopeasti. Huh huh.. aikamoinen päivä eilen siis. Istuttiin sitten sen jälkeen ensiavussa tutkituttamassa poikaa. Ja tultiin lääkärien kanssa siihen tulokseen, että pojalle ei sovi määrätty Panacod. Nyt on menty Panadolilla ja Pronaxenilla, eikä maha enää ole kipeytynyt. Nyt pojalla vain puskee kuumetta, joten saas nähdä joutuuko tässä vielä osastolle soittelemaan että mitä tehdään..

Itsellä myös tänään kipeä olo. Päätä ja naamaa särkee kuin olisi poskionteloissa tulehdus. Se tästä nyt vielä puuttuisi juuri ennen sektiota! :smiley-angry003 Pidempäänhän tässä on tämä olo pikkuhiljaa pahentunut, mutta en ole niin kiinnittänyt huomiota näiden lasten ongelmien takia. Olen kyllä ollut ihan kiitettävästi sairaana tämän raskauden aikana..

Kaikki alkaa muuten olla valmiina vauvan tuloa varten. Mun rinnat muuten ei ole kasvaneet yhtään. Lypsämisen ja niiden valmistelun olen tässä ihan unohtanut. Pitänee nyt aloittaa kun on vielä muutama päivä aikaa ennen sektiota. Niitä on lähinnä vain kutittanut ja on vähän arat. Pelkään, että maitoa ei alakaan tulla.. Mutta toisaalta hyvin nuo isommatkin lapset on korvikkeella kasvaneet. Olen kuitenkin jo valmistautunut imetysliiveillä ja imetyspaidoilla. :grin

Mä asun Porvoossa joten voisin osallistua pääkaupunkiseudun tapaamiseen. Aikeissa on yrittää kuitenkin löytää asunto pääkaupunkiseudulta ensi kesänä eli muutto edessä sinne.
 
Onnea Satom! :Heartred Olisinko minä sitten vuorossa seuraavana..? Sektioon enää kolme yötä! :nailbiting: :grin

Huh huh mikä lukemisurakka kun en ole jotain viikkoon päässyt foorumille. Vaihdoin puhelimen enkä tietysti muistanut enää salasanaa tänne.. Laittoivat mulle uuden salasanan kun pyysin, mutta se eka ei toiminut ja sitten piti taas odotella että laittavat uuden. Nyt toimii! Ja pidän tämän nyt visusti tallessa!

Täällä tosiaan enää kolme yötä niin on pikkuinen sylissä. On ollut niin paljon muuta ajateltavaa että en oikeastaan kovasti ole ehtinyt jännittämään, vielä. Esikoisella oli nielurisaleikkaus torstaina ja häntä nyt hoidellessa. Lisäksi kakkonen on flunssassa ja yskässä, joten hoidettavia riittää.. Esikoinen sai lisäksi eilen Panacodista kamalan vatsakivun. :grumpy: Jouduin tilaamaan ambulanssin pojalle kun huusi vain tuskissaan enkä olisi saanut häntä itse ensiapuun. Sai sitten jo kotona lääkettä suoneen ja tiputuksen ja helpotti nopeasti. Huh huh.. aikamoinen päivä eilen siis. Istuttiin sitten sen jälkeen ensiavussa tutkituttamassa poikaa. Ja tultiin lääkärien kanssa siihen tulokseen, että pojalle ei sovi määrätty Panacod. Nyt on menty Panadolilla ja Pronaxenilla, eikä maha enää ole kipeytynyt. Nyt pojalla vain puskee kuumetta, joten saas nähdä joutuuko tässä vielä osastolle soittelemaan että mitä tehdään..

Itsellä myös tänään kipeä olo. Päätä ja naamaa särkee kuin olisi poskionteloissa tulehdus. Se tästä nyt vielä puuttuisi juuri ennen sektiota! :smiley-angry003 Pidempäänhän tässä on tämä olo pikkuhiljaa pahentunut, mutta en ole niin kiinnittänyt huomiota näiden lasten ongelmien takia. Olen kyllä ollut ihan kiitettävästi sairaana tämän raskauden aikana..

Kaikki alkaa muuten olla valmiina vauvan tuloa varten. Mun rinnat muuten ei ole kasvaneet yhtään. Lypsämisen ja niiden valmistelun olen tässä ihan unohtanut. Pitänee nyt aloittaa kun on vielä muutama päivä aikaa ennen sektiota. Niitä on lähinnä vain kutittanut ja on vähän arat. Pelkään, että maitoa ei alakaan tulla.. Mutta toisaalta hyvin nuo isommatkin lapset on korvikkeella kasvaneet. Olen kuitenkin jo valmistautunut imetysliiveillä ja imetyspaidoilla. :grin

Mä asun Porvoossa joten voisin osallistua pääkaupunkiseudun tapaamiseen. Aikeissa on yrittää kuitenkin löytää asunto pääkaupunkiseudulta ensi kesänä eli muutto edessä sinne.

Jännät paikat Marituuli!!:Heartred
Tsempit synnytykseen:)
 
Kävin apteekissa ostamassa vauvalle maitohappobakteeri/d-vitamiinitipat sekä nenätippoja flunssan tai tukkoisuuden varalle. Nää molemmat oli kehittynyt tässä muutaman vuoden sisällä: Nenätipat oli sumutepullossa ja d-vitamiinitkin oli uudenlaisessa pullossa josta annostelun pitäisi sujua paremmin.
Samalla löysin alennuksesta vauvahaalarit ensi talveksi jesperjuniorista puoleen hintaan eli 24,50e.
 
Mä olin just ultrassa ennen NIPTiä ja olikin niskaturvotusta sen verran et lääkäri miettii parhaillaan otetaanko NIPT vai suoraan istukkanäyte... Pelottaa! Onneks on mies mukana. Turvotus on pahimmillaan viikolla 11-12 ja mulla vasta 10+2 ja turvotusta oli mittauskohdasta riippuen välillä 2,6-4,0mm. Rajahan on 3mm.

Janna75:)
Ei kannata pelätä pahinta, luultavasti kaikki on hyvin turvotuksesta huolimatta:hug013
Jaksamista:blob7
 
Heippa:)
ette usko, mutta mulle "v:ttuiltiin" tänään töissä, siitä, että olin viime viikolla yhden päivän poissa:singing: Ihan kohtuutonta.

En siis ole ollut mitään sairaana lainkaan, paitsi 2pv flunssassa loppuvuodesta...poissaolot on faktana siis ihan minimaaliset:smiley-angry017

Jäi suorastaan surettamaan tämän mies kollegan käytös:sad001:sad001:sad001 Häntä ei sitten pätkääkään hetkauta, että oon raskaana... Onneksi muut suhtautuu asioihin normaalisti.

12työpäivää enää jäljellä...:grin
 
Älä välitä. Eiköhän silläkin oo joku ongelma takana niinkuin tollaisilla useimmiten on kun suuta soitetaan.
 
Heippa:)
ette usko, mutta mulle "v:ttuiltiin" tänään töissä, siitä, että olin viime viikolla yhden päivän poissa:singing: Ihan kohtuutonta.

En siis ole ollut mitään sairaana lainkaan, paitsi 2pv flunssassa loppuvuodesta...poissaolot on faktana siis ihan minimaaliset:smiley-angry017

Jäi suorastaan surettamaan tämän mies kollegan käytös:sad001:sad001:sad001 Häntä ei sitten pätkääkään hetkauta, että oon raskaana... Onneksi muut suhtautuu asioihin normaalisti.

12työpäivää enää jäljellä...:grin

Todella naurettavaa käytöstä, unohda koko juttu! Joka paikasta löytyy aina se yksi mätämuna-yäks.:wtf:
Onneksi tää ja ensi viikko on lyhyitä, niin sun ei tarvitse nähdä häntä ja ihan kohta pääset hetkeksi eroon koko hepusta.
 
Älä välitä. Eiköhän silläkin oo joku ongelma takana niinkuin tollaisilla useimmiten on kun suuta soitetaan.

Kiitos Sikuriini:Heartred
Ei ole tapahtunut aiemmin...Kaikki eivät vaan hyväksy raskaaksi hankkiutumista ja mammalomia, kun aina pitäisi olla vaan pelkästään tehokas ja sitoutunut työntekijä..

Yritän olla kirjoittamatta enempää työstä tänne.
 
Todella naurettavaa käytöstä, unohda koko juttu! Joka paikasta löytyy aina se yksi mätämuna-yäks.:wtf:
Onneksi tää ja ensi viikko on lyhyitä, niin sun ei tarvitse nähdä häntä ja ihan kohta pääset hetkeksi eroon koko hepusta.

Kiitos Tähtipölyä:Heartred
Asiatonta oli....pian loma koittaa:wink
 
Mä olin just ultrassa ennen NIPTiä ja olikin niskaturvotusta sen verran et lääkäri miettii parhaillaan otetaanko NIPT vai suoraan istukkanäyte... Pelottaa! Onneks on mies mukana. Turvotus on pahimmillaan viikolla 11-12 ja mulla vasta 10+2 ja turvotusta oli mittauskohdasta riippuen välillä 2,6-4,0mm. Rajahan on 3mm.
Voi hitto! Toi ei onneksi vielä tarkoita mitään. Paljon on "vääriä hälytyksiä", lueskelin yhdeltä foorumilta kun olin noilla viikoilla ja tuossa mittauksessa. Tsemppiä tutkimukseen, hyvin se menee! :)
 
Nyt kun on ehtinyt sulatella asiaa (ja vähän googlaillakin :D ) on suht levollinen mieli. Onneks sain ajan istukkabiopsiaan jo keskiviikoksi niin ei tarvii kauaa odotella. Ke näkee sit heti onko turvotusta tullut lisää, vähentynyt tai pysynyt samana. Jos ei hälyyttävästi ole pahentunut voin levollisin mielin odotella vadtausta ensi tiistaihin. Mutta jos on turvotus lisääntynyt tulee kyllä vaikea pääsiäinen odottaa tuloksia. Ja maanantaina on yhdet juhlat joissa olin ajatellut kertoa raskaudesta sukulaisille... Katotaan jätetäänkö vielä kertomatta. Toisaalta vois kyllä olla hyvä et ainakin osa tietää totuuden jos sit ilmeneekin jotain pahaa ja tarviin tukea. Huominen täynnä mielenkiintoista ohjelmaa töissä niin menee aika nopeasti.
Mulla piti ke olla kehityskeskustelu pomon kanssa. Laitoin vain sähköpostilla että sain ajan yhteen tutkimukseen just keskiviikoksi ja olen sen takia saikulla ja lykättiin keskustelua viikolla.
Siihen istukkabiopsiaan muuten kehoitettiin tulemaan rakko täynnä. Kun virtsarakko on täynnä se työntää kohtua eteenpäin ja helpottaa näytteen ottoa. Kiva vaan kun sanoi että heillä on sit ruuhkaa ja voin joutua odottamaan pitkäänkin, käski oikein ottaa luettavaa mukaan, niin miten pitkään sitä pystyy rakko täynnä odottelemaan?!
Lapsettomuushoidoissa piti kerran tulla kans rakko täynnä ultraan mutta kukaan ei kertonut kuinka paljon sit kuuluis juoda et on rakko täynnä. Mä vedin litran vettä ennen ultraa ja ultraaja nauroi heti että eihän täällä näe mitään kun on pissaa täynnä joka paikka! :D Lähetti mut vessaan ja käski laskemaan hitaaaaasti kymmeneen ja sit pidättämään loput. Sit oli näkyvyys jo parempi. :)
 
Satomille onnea kovasti! Voi pieni poika! :dummy: :dance018

Marituulille voimia pariin päivää, toivottavasti et tuu kipeeksi! Kova meno teillä, ei siinä varmaan ehdi paljon rintojaan ajatella... Toivottavasti homma rauhoittuu siellä että voit keskittyä tulokkaaseen.
 
Huomenta!

Mä sain eilen baby jogger matkarattaat kotiin. Heti purin kaikki osiin! Vitsin hienot! Kattoin itteäni peilistä rattaiden kanssa. Hassu minä :hilarious:! Aurinkokuomua vähän puhdistin ja istuinosan laitan pesukoneeseen. En vaan löytänyt tietoa, että missä asteessa pitää pestä. Sitten lähden metsästä adapteria ja kaukaloa. Se britaxin adapteri maksaa 58 euroa, eikä niitä ole vielä käytettynä myynnissä, on ilmeisesti uusi juttu. Hirvee hinta, muut on pari kymppii halvempia.

Mä oon pyörinyt nyt muutenkin innoissani torilla, näyteikkunaostoksilla. Mulla alkaa päässä hahmottuu lastenhuone. Ja mitä milläkin tavaralla tehdään. Mä ajattelin hommaa sellaisen keinu-sitterin :joyful:. Ne on niin söpöjä!

Käytännön ihmisenä mietin sitä hoitopöytää. Onko teillä se pesuhuoneessa vai makuuhuoneessa vai missä??? Mietin, että vesipisteen lähellä olisi hyvä, mutta sitten taas, pitääkö vaatteet olla siinä lähellä? Ja sitten amme. Siinä varmaan pitää olla joku vauvan laskupaikka kun ottaa ammeesta pois? Jos hoitopöytä on lastenhuoneessa, niin mihin vauvan laskee pyyhkeen päälle sitten kylvyn jälkeen?

Kävin eilen neuvolapsykologin juttusilla, kun neuvolatäti suositteli. Oli aika hyvä sessio, tuli yksi ahaa-elämys jopa. Rauhoitti mieltä aika paljon. Niinkuin näkyy, ongelmien taso on tänään ylläoleva... :laughing002

Mukavaa päivää kaikille!
 
Onnea Satom!
Tsemppiä ja voimia Janna75!
Tsemppiä Marituuli synnytykseen!

Täälläkin valmistelut aloitettu! (olen ilmeisesti vähän kärsimätön ja haluan olla ajoissa)Viime viikolla ostettiin hoitopöytä tori.fi:stä samoin rintapumppu ja rintareppu. Meillä hoitopöytä tulee niin, että kumpaankin kylppäriin lyhyt matka. Siinä on laatikoita, koska meillä ei oikeastaan muuten kovin paljon kaappitilaa vauvan vaatteille ja sitten ne on siinä ihan vierellä, kun vaihtaa vaippaa ja pukee. Ensimmäinen koneellinen vauvan vaatteita laitoin just pesukoneeseen pyörimään ja eilen kävin alustavasti katasatelemassa imetysliivejä. Olen niitä ja imetyspaitoja kattellut myös netistä (mm. Lumingerie, Bebes ja Bella bambina) ) mutta täytyy sanoa, että tuo valikoima kaupoissa on hämmemtänyt itseä. En tunnu löytävän kokoani muutoin kuin noista nettikaupoista. Se vaan tuntuu hankalalta ostaa sovittamatta. Onko joku tilannut netistä imetysliivejä ja miten se on sujunut. Tolla Bella bambinalla olis liike Tampereella. Onko joku siellä käynyt. Oltais menossa Tampereelle muutoin käymään ja ajattelin, olisko järkeä poiketa siellä , niin pääsis sovittamaan. Taitaa olla vain vähän liian aikasta, kun laskettuun aikaan vielä tovi.
 
Muokattu viimeksi:
Catlin, oletko käynyt Lindexillä tai Sokoksella? Siellä oli mun mielestä ihan ok valikoima imetysliivejä ja pääset sovittamaan niitä myös. Tosin ehkä kannattaa odottaa vielä hetki ennen ostoa, kun tissit kuitenkin kasvaa vielä, kun maito rupeaa nousemaan (yleensä, sekin on niin yksilöllistä..).
 
Sirpa, meillä ei ole hoitopöytää kun toisen kylppärin pöydälle sopi täydellisesti hoitoalausta ja sitä on käytetty esikoisen kanssa alusta saakka ja vieläkin on tosi hyvä, siirtyy siis vauvalle myös.
Hoitopöydän olisin kyllä hankkinut, jos kylppäri ei olisi ollut kätevä.
Mä olen tykännyt kun vaipat, wipesit, pyyhkeet, rasvat ja vaatteet on olleet kaikki kätevästi käsillä. Kokeilemallahan se sitten selviää, mikä on teille paras.:)
 
Sokoksella en ole vielä käynyt mutta stockalla eilen sovitin yksiä ja ne nyt sopivat. Myyjä oli sitä mieltä, että eivät maidon noustessa tule riittämään. Niistä ei valitettavasti ollut isompaa kuppikokoa. No ehkä tuolta netistä uskaltaa tilata, kun joku käsitys koosta alkaa selvitä...kaikenlaisia "ongelmia";)
 
Takaisin
Top