Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä hoitopöytä on lastenhuoneessa jossa kaikki tavarat on saatavilla. Vessassa pitää sitten käydä erikseen pyllypesulla. Itse ajattelin kylpemistä niin, että kanniskelen sitten kylppäristä mukelon pyyhkeessä hoitopöydälle kuivattavaksi ja puettavaksi. Meillä ei talon pohjaratkaisu/tilat oikeestaan anna periksi muulle. Pieni talo pienillä huoneilla, joka on ostettu kahden aikuisen ihmisen käyttöön, ja nyt sitten yritetään tämä yllätysvauva sovittaa mukaan :wideyed:
 
Meillä hoitopöytä on kylpyhuoneessa. Se oli esikoisen kanssa ihan hyvä, hänellä kun oli tapana päästää iso pissasuihku aina heti, kun otti vaipan pois, ja pojalla se suihku saattoi suuntautua ihan mihin vaan, pitkin seiniä jne :) Hoitopöytä on siis helposti pestävää materiaalia.

Mä olen ostanut imetysliivejä Lindexiltä. Ne on tosi hyvän tuntuisia, pehmeää materiaalia. Tein vaan juuri sen virheen, mistä Tähtipölyä varoitti; ostin joskus rv 20 aikaan liivit kokoa M, ja nehän jäi jo auttamatta liian pieniksi. Kävin ostamassas samanlaiset kokoa L, ja nyt nekin tuntuu vähän kiristävän!

Imetyspaitoja olen ostanut nettikirppiksiltä sekä muutaman tilannut Zalandosta.

Mulla on ylihuomenna viimeinen työpäivä, jännää!
 
Meillä hoitopöytä on lastenhuoneessa jossa kaikki tavarat on saatavilla. Vessassa pitää sitten käydä erikseen pyllypesulla. Itse ajattelin kylpemistä niin, että kanniskelen sitten kylppäristä mukelon pyyhkeessä hoitopöydälle kuivattavaksi ja puettavaksi. Meillä ei talon pohjaratkaisu/tilat oikeestaan anna periksi muulle. Pieni talo pienillä huoneilla, joka on ostettu kahden aikuisen ihmisen käyttöön, ja nyt sitten yritetään tämä yllätysvauva sovittaa mukaan :wideyed:
Niin mäkin mietin, mutta pyyhe pitää yhdellä kädellä laittaa vauvan ympärille. Jos olis joku laskualusta jo siinä, jossa voisi laittaa vauvan pyyhkeen sisään. Meidän pesuhuoneessa on niin isot kaadot lattiassa, ettei siellä varmaan pysy mikään heilumatta pystyssä. Jalallinen amme pitää sijoittaa ihan lattiakaivon päälle, siinä pysyy ehkä heilumatta. Lastenhuone olisi siksi parempi hoitopöydälle.
 
Meille tuskin hankitaan hoitotasoa erikseen. Päältä täytettävän pesukoneen päälle hoitoalusta on riittävä. Siihen ei kyllä kannata vaatteita ottaa säilytykseen, mutta voihan ne ottaa mukaan, kun on menossa kylpyhuoneeseen. Olen niin lyhyt, mutta sängyn päällä vaipanvaihto ja pukeminen onnistuu myös.
 
Onnea Satom! :Heartred Olisinko minä sitten vuorossa seuraavana..? Sektioon enää kolme yötä! :nailbiting: :grin

Huh huh mikä lukemisurakka kun en ole jotain viikkoon päässyt foorumille. Vaihdoin puhelimen enkä tietysti muistanut enää salasanaa tänne.. Laittoivat mulle uuden salasanan kun pyysin, mutta se eka ei toiminut ja sitten piti taas odotella että laittavat uuden. Nyt toimii! Ja pidän tämän nyt visusti tallessa!

Täällä tosiaan enää kolme yötä niin on pikkuinen sylissä. On ollut niin paljon muuta ajateltavaa että en oikeastaan kovasti ole ehtinyt jännittämään, vielä. Esikoisella oli nielurisaleikkaus torstaina ja häntä nyt hoidellessa. Lisäksi kakkonen on flunssassa ja yskässä, joten hoidettavia riittää.. Esikoinen sai lisäksi eilen Panacodista kamalan vatsakivun. :grumpy: Jouduin tilaamaan ambulanssin pojalle kun huusi vain tuskissaan enkä olisi saanut häntä itse ensiapuun. Sai sitten jo kotona lääkettä suoneen ja tiputuksen ja helpotti nopeasti. Huh huh.. aikamoinen päivä eilen siis. Istuttiin sitten sen jälkeen ensiavussa tutkituttamassa poikaa. Ja tultiin lääkärien kanssa siihen tulokseen, että pojalle ei sovi määrätty Panacod. Nyt on menty Panadolilla ja Pronaxenilla, eikä maha enää ole kipeytynyt. Nyt pojalla vain puskee kuumetta, joten saas nähdä joutuuko tässä vielä osastolle soittelemaan että mitä tehdään..

Itsellä myös tänään kipeä olo. Päätä ja naamaa särkee kuin olisi poskionteloissa tulehdus. Se tästä nyt vielä puuttuisi juuri ennen sektiota! :smiley-angry003 Pidempäänhän tässä on tämä olo pikkuhiljaa pahentunut, mutta en ole niin kiinnittänyt huomiota näiden lasten ongelmien takia. Olen kyllä ollut ihan kiitettävästi sairaana tämän raskauden aikana..

Kaikki alkaa muuten olla valmiina vauvan tuloa varten. Mun rinnat muuten ei ole kasvaneet yhtään. Lypsämisen ja niiden valmistelun olen tässä ihan unohtanut. Pitänee nyt aloittaa kun on vielä muutama päivä aikaa ennen sektiota. Niitä on lähinnä vain kutittanut ja on vähän arat. Pelkään, että maitoa ei alakaan tulla.. Mutta toisaalta hyvin nuo isommatkin lapset on korvikkeella kasvaneet. Olen kuitenkin jo valmistautunut imetysliiveillä ja imetyspaidoilla. :grin

Mä asun Porvoossa joten voisin osallistua pääkaupunkiseudun tapaamiseen. Aikeissa on yrittää kuitenkin löytää asunto pääkaupunkiseudulta ensi kesänä eli muutto edessä sinne.
Mulle ei käy codeiini pitoiset lääkkeet. Jäätävä vatsakipu ja pää menee ihan sekaisin. Kannattaa muistaa jatkossa teidän esikoisella.
 
Meillä oli kuopuksella hoitopöytä makuuhuoneessa ja vessa on aivan vieressä. Hoitopöytä laitettiin pois kun hän oli n 4 kk, sillon vaihdettiin vaatteita ja vaippaa missä millonkin, sohvalla, sängyllä jne eikä hoitopöydälle ollut enää käyttöä. Kylpyamme pidetään kylppärin lattialla ja istutaan ite joko lattialla vieressä tai vessanpytylläkun kylvetetyiin häntä. Mitään laskutilaa ei tarvittu erikseen kun otti vauvan toiselle kädelle ja toisella laitto pyyhkeen päälle.
 
Sängyllä vaipanvaihto tai kuivaaminen kylvyn jälkeen on sitten vähän riskaabelia, ainakin poikavauvan kanssa. :wink Meillä ainakin esikoinen usein nakuna ollessaan pissasi sellaiset kaaret joko mun päälleni tai hoitopöydälle, että sänky olisi ollut tosi märkä siitä pissasta.

Meillä on hoitopöytä makkarissa. Ihan lähellä on apukeittiö/pyykinpesuhuone missä pesuallas ja missä tullaan pesemään vauvan peppu. Ammeeseen en ole vielä hankkinut jalkoja mutta hankin jos näyttää siltä että selkäni ei kestä pesua alempana. Meillä kyllä ammeen voi laittaa vaikka saunan jakkaralle ja itse sitten istua toisella jakkaralla. Meillä on ammeessa sellainen kypytuki joten kädetkin riittää hyvin kylvettämiseen. Sieltä voi sitten nostaa yhdellä kädellä pyyhkeeseen ja kiikuttaa sinne hoitopöydälle kuivaamaan. Meilläkään ei ole kylppärissä mitään tasoa mille voisi laskea.

Musta tuntuu, että olen unohtanut kaiken kymmenessä vuodessa. :happy: Mutta eiköhän se vauvanhoitaminen sieltä ala sitten mieleen muistua. Juuri katsoin uudestaan vaatteita mitä olin pakannut valmiiksi vauvalle kotiutumista varten ja vaihdoin ne kuitenkin toisiin.. :grin En muista edes miten pieni se vastasyntynyt on.. Ja miten paljon sille laitetaan vaatetta tähän aikaan vuodesta laitokselta tullessa? Esikoinen on siis syntynyt samaan aikaan (huomenna 12-vuotissynttärit) mutta maaliskuussa sää vaihtelee niin paljon että vaikea verrata hänenkään vaatteisiinsa, enkä muistakaan enää. Pelkään että laitan liian vähän vaatetta vauvalle.. Tai liian paljon. :rolleyes:
 
Mulla muuten ei kamalasti rinnat ole kasvaneet edellistenkään vauvojen kanssa moidon noustessa. Eikä nytkään tämän raskauden aikana ole kasvaneet yhtään. Niinpä luotan, että tälläkin kerralla vain kuppikoon isommat liivit riittävät. Olen ostanut sellaisia mitkä venyy eli ihan puuvillaisia ja toivon, että ne riittävät eikä tarvitse alkaa investoimaan vielä suurempiin..
 
Meillä hoitotaso laitetaan khh pöydälle. Ja tyhjennän yhden kaapin vauvan tavaroille. On sitten lavuaari ja kaikki lähellä. Ammetta en edes hanki, lavuaari khh on niin reippaan kokoinen että siinä kylvettää pitkään :)
 
Meillä hoitotaso laitetaan khh pöydälle. Ja tyhjennän yhden kaapin vauvan tavaroille. On sitten lavuaari ja kaikki lähellä. Ammetta en edes hanki, lavuaari khh on niin reippaan kokoinen että siinä kylvettää pitkään :)

Käytän pesuun myös lavuaaria, hoitopöydän olen sijoittanut vauvanhuoneeseen. Nämä ovat vierekkäiset tilat. Pesutilat on alakerrassa ja ajattelin hankkia ammeen sitten, kun vauva on vähän kasvanut, sitä voisi käyttää saunanlauteilla:)

Liivit hankin Lindexiltä, varuiksi kokoa L. Rinnat ei ole yhtään vielä suurentuneet, joten oletan, ettei kovin isoiksi tulekkaan.
 
Meillä hoitopöytä on lastenhuoneessa jossa kaikki tavarat on saatavilla. Vessassa pitää sitten käydä erikseen pyllypesulla. Itse ajattelin kylpemistä niin, että kanniskelen sitten kylppäristä mukelon pyyhkeessä hoitopöydälle kuivattavaksi ja puettavaksi. Meillä ei talon pohjaratkaisu/tilat oikeestaan anna periksi muulle. Pieni talo pienillä huoneilla, joka on ostettu kahden aikuisen ihmisen käyttöön, ja nyt sitten yritetään tämä yllätysvauva sovittaa mukaan :wideyed:
Joo, näin mäkin teen. Täytyy roudaa vauvaa sitten peppupesulle vessan/kph ja lastenhuoneen väliä. Mustakin on tärkeetä, että kaikki tavarat on samassa paikassa! Tämä päätetty tässä kohtaa! Mulla kodinhoitohuone on myös mun vaatehuone (mikä on ihan helkkarin kätevää!), eikä siellä ole lavuaaria.

Mä katton imetysliivit ihan viimeseksi, en tiedä mihin saakka nää turpoo. Ostin tarjoustalosta 15euron topin, on ihana päällä, ei purista. Nyt on muuten rattaiden kangasosat koneessa, 30 astetta sanoi netti. Muoviosat olis pitäny irrottaa, mutta en alannu siihen. Toi kangas pitää "pukea" rattaiden päälle kosteena, niin ei kutistu.

Teettkö muuten pääsiäisruokaa tai mitään pääsiäisjuttuja? Mä vaihdoin verhot ja ostin tänään lampaanviulun. En tiedä tuleeks villasukkia :confused005, en oo 10 vuoteen tehnyt lammasta...:rolleyes:
 
Meillä kodinhoitohuoneessa pöytätaso jossa hoitoalusta ja vieressä vauvanvaatekaappi. Kaikki lähellä siis. Kodinhoitohuoneessa myös sohva et voidaan vaikka siellä oleilla ettei ihan kauheasti häiritä muuta perhettä.

Meillä ei muuta pääsiäisruokaa kuin mämmiä ja suklaamunia. Pääsiäiskoristeita jonkin verran ja kukkia ja rairuohoa.
 
Jää pääsiäisruoat ja jutut tekemättä tänä vuonna, kun olen siellä sairaalassa. :grin Mun isä on täällä vanhempien lasten seurana ja se saa keksiä jotain eli lähinnä pääsiäismunien piilotusta ja etsintää nuo lapset kai odottavat.

Tajusin vasta tänään että meillehän syntyy pääsiäisvauva, 24.3. on kiirastorstai. :grin
 
Meillä ei oo muuta pääsiäiseen viittaavaa kuin kissoille kasvamassa ohraa pureskeltavaksi ja itselle aion ostaa pussin suklaamunia :)
 
Huomenta!

Mä sain eilen baby jogger matkarattaat kotiin. Heti purin kaikki osiin! Vitsin hienot! Kattoin itteäni peilistä rattaiden kanssa. Hassu minä :hilarious:! Aurinkokuomua vähän puhdistin ja istuinosan laitan pesukoneeseen. En vaan löytänyt tietoa, että missä asteessa pitää pestä. Sitten lähden metsästä adapteria ja kaukaloa. Se britaxin adapteri maksaa 58 euroa, eikä niitä ole vielä käytettynä myynnissä, on ilmeisesti uusi juttu. Hirvee hinta, muut on pari kymppii halvempia.

Mä oon pyörinyt nyt muutenkin innoissani torilla, näyteikkunaostoksilla. Mulla alkaa päässä hahmottuu lastenhuone. Ja mitä milläkin tavaralla tehdään. Mä ajattelin hommaa sellaisen keinu-sitterin :joyful:. Ne on niin söpöjä!

Käytännön ihmisenä mietin sitä hoitopöytää. Onko teillä se pesuhuoneessa vai makuuhuoneessa vai missä??? Mietin, että vesipisteen lähellä olisi hyvä, mutta sitten taas, pitääkö vaatteet olla siinä lähellä? Ja sitten amme. Siinä varmaan pitää olla joku vauvan laskupaikka kun ottaa ammeesta pois? Jos hoitopöytä on lastenhuoneessa, niin mihin vauvan laskee pyyhkeen päälle sitten kylvyn jälkeen?

Kävin eilen neuvolapsykologin juttusilla, kun neuvolatäti suositteli. Oli aika hyvä sessio, tuli yksi ahaa-elämys jopa. Rauhoitti mieltä aika paljon. Niinkuin näkyy, ongelmien taso on tänään ylläoleva... :laughing002

Mukavaa päivää kaikille!

Mä pesisin ne vaunujen kangasosat 30-40 asteessa, 30 asteessa ei ainakaan pitäis kutistua, jos tulee puhtaaks. Meillä oli hoitopöytä tavallaan niinku käytävän toisella puolella vessaan nähden, se oli musta hyvä. Sit mulla oli siinä kaikissa koreissa hyllyillä vaippoja, rasvat, puklurättejä, pumpulia, muutama vaatekerta jne. Ostin semmosen tarralla liimattavat koukunkin, että sain siihen peppupyyhkeen roikkumaan

Hitsi, mikäköhän se meidän sitteri oli... Se oli hyvä ja tulee taas käyttöön! Siitä sai niinku sitterin, sitte semmosen "kehdon", sitä pysty keinuttaan, siitä sai musaa ja joku semmoinen tärinäjuttukin siinä oli. Jos vaan vauva viihtyy siinä
 
Sokoksella en ole vielä käynyt mutta stockalla eilen sovitin yksiä ja ne nyt sopivat. Myyjä oli sitä mieltä, että eivät maidon noustessa tule riittämään. Niistä ei valitettavasti ollut isompaa kuppikokoa. No ehkä tuolta netistä uskaltaa tilata, kun joku käsitys koosta alkaa selvitä...kaikenlaisia "ongelmia";)
Mä ostin ekat Stockalta kalliilla, kun halusin apua ja palvelua. On ne hyvät olleetkin kyllä. Sit mulla on just Lindexiltä. Rintojen koon kasvu loppuvaiheessa/ maidon noustessa on kai tosi yksilöllistä - mä ostin ekat ihan hieman reiluna useampi viikko ennen synnytystä ja koko oli sopiva.
 
Sängyllä vaipanvaihto tai kuivaaminen kylvyn jälkeen on sitten vähän riskaabelia, ainakin poikavauvan kanssa. :wink Meillä ainakin esikoinen usein nakuna ollessaan pissasi sellaiset kaaret joko mun päälleni tai hoitopöydälle, että sänky olisi ollut tosi märkä siitä pissasta.

Meillä on hoitopöytä makkarissa. Ihan lähellä on apukeittiö/pyykinpesuhuone missä pesuallas ja missä tullaan pesemään vauvan peppu. Ammeeseen en ole vielä hankkinut jalkoja mutta hankin jos näyttää siltä että selkäni ei kestä pesua alempana. Meillä kyllä ammeen voi laittaa vaikka saunan jakkaralle ja itse sitten istua toisella jakkaralla. Meillä on ammeessa sellainen kypytuki joten kädetkin riittää hyvin kylvettämiseen. Sieltä voi sitten nostaa yhdellä kädellä pyyhkeeseen ja kiikuttaa sinne hoitopöydälle kuivaamaan. Meilläkään ei ole kylppärissä mitään tasoa mille voisi laskea.

Musta tuntuu, että olen unohtanut kaiken kymmenessä vuodessa. :happy: Mutta eiköhän se vauvanhoitaminen sieltä ala sitten mieleen muistua. Juuri katsoin uudestaan vaatteita mitä olin pakannut valmiiksi vauvalle kotiutumista varten ja vaihdoin ne kuitenkin toisiin.. :grin En muista edes miten pieni se vastasyntynyt on.. Ja miten paljon sille laitetaan vaatetta tähän aikaan vuodesta laitokselta tullessa? Esikoinen on siis syntynyt samaan aikaan (huomenna 12-vuotissynttärit) mutta maaliskuussa sää vaihtelee niin paljon että vaikea verrata hänenkään vaatteisiinsa, enkä muistakaan enää. Pelkään että laitan liian vähän vaatetta vauvalle.. Tai liian paljon. :rolleyes:
Tosiaan, se kylpytukihan oli hyvä ihan vauvalle ja sitten tosiaan käärittiin pyyhkeeseen suoraan ja milloin mitenkin ja joskus tais lentää kaaressa pissat ja kakatkin yhtä aikaa :D
 
Onnea Satom! Tsemppiä Janna75 ! Meiän pojalla niskaturvotus oli vain 1,2 mm, mutta veriseulan mukaan down-riski oli 1/70. Päätimme olla menemättä istukka- ja lapsivesitutkimuksiin keskenmenoriskin takia.NIPT oli Tyksissä vasta aloitettu ja meiän kunnasta ei saanut siihen lähetettä. Meille syntyi terve poika. Jos meilläkin olisi ollut niskaturvotuksessa jotain hälyttävää olisimme varmasti menneet tutkimuksiin. Marituulille myös Tsemppiä sektioon ! Meiän poika leikkii nykyään matolla lelukaarella, josta kuva ohessa.Huomenna pojalla ikää 7 viikkoa ja 4 päivää ja 2 kk neuvolakäynti sekä rotarokote tiedossa.
 

Liitteet

  • 20160315_193012.jpg
    20160315_193012.jpg
    416.5 KB · Katsottu: 36
Meillä on hoitopöytä kylpyhuoneessa. Se on sellanen vanhanaikanen, semmosta vahvaa muovia. Siihen tulee vaan päälle hoitoalusta ja on ihan hyvä. Sivuissa taskuja joihin voi laittaa vaippoja, vaatteita..mitä nyt haluaakin. Mä olisin halunnut kans hoitopöydän makkariin, mutta koti ei anna periksi ja totesin tuon tytön kanssa, että ihan hyvä että pesumahdollisuus on hoitopöydän vieressä. Pari kertaa oltiin kainaloita myöten kakassa, niin oli helppo vaan kääntyä ja ruveta pesemään, eikä lähteä makkarista kakkasen lapsen kanssa kulkemaan pitkin kämppää :)
 
Takaisin
Top