Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie voin sanoa heti et tää on ensimmäinen sekä viimeinen. Omasta mielestä ikää olisi aivan liikaa toisen kohdalla ja tämäkin vauva päätti ilmestyä tähän maailmaan yllätyksenä vaikkei sen pitänyt olla edes mahdollista. Ja itseni tuntien yksi lapsi on mulle riittävästi jotta pystyn olemaan hyvä äiti. :)
 
Tämä on neljäs ja viimeinen. Mä en jaksa enää täyttää tätä maata, nyt on muiden vuoro! :D Eikun jo ihan järki -ja rahasyistä viimeinen. Kyllä mä jo edellisen kohdallakin mietin, että oliko nyt järkeä ryhtyä taas tähän hommaan kun kaksi edellistä on melkein aikuisia, mutta tuo tyttö on vaan niin ihana, että oli se sen arvoista ja sitten tuo poika mahtuu vielä tähän mukaan :love7
 
Kyllä tämä kolmas on viimeinen. Kolmen sektion jälkeen on ilm. suositeltavaa lopettaa ja kun tää kolmannen tekeminen kesti niin kauan että ehdittiin jo luovuttaakin jo.
 
Jihaa!:smug:
Synnytyssairaalasta tuli kutsu synnytystapa-arvioon viikolle rv36+0:grin

Neuvolassa juttelin asiasta kuluneella viikolla ja neuvolantäti sanoi laittavansa nyt sen lähetteen sisään perusteluina ylitetty ikätekijä (43) suositellen tutkimusta.

Voiko näin onnellinen olla lääkäriin pääsystä:joyful:
 
Tämä on toinen ja viimeinen, mies haluaisi enemmän, mutta minulle piisaa

Eilen lääkärineuvola ja kaikki hyvin, mutta nyt se paino on alkanut nousta. Rv 17 ja +3,5 kg. Pohjalla vielä edellisestä raskaudesta jääneet 10 kiloa. Ihmeen paljon jaksan tuosta painosta jauhaa siihen nähden kuinka vähän yritän pysyä erossa herkuista. Hoh hoi.
 
Mä haluaisin vielä heti perään kolmannen mutta mies sanoi istuvansa jalat tiukasti ristissä, jos moisesta haaveilen. Niinpä olen suunnattoman onnellinen näistä kahdesta (ja muutama vuosi on aikaa sille kolmannelle, et jos kuitenkin..:laughing002).

Tähtipölyä:)
Hyvin mahdollista!:) Miehesi voi hyvinkin heltyä vielä:) Meilläkin otti aikansa, että mies innostui edes tästä yhdestä, mutta on nyt tässä odotusaikana alkanutkin puhua jopa toisesta..

Tästä yhdestäkin oon niin suunnattoman onnellinen:)
 
Tähtipölyä:)
Hyvin mahdollista!:) Miehesi voi hyvinkin heltyä vielä:) Meilläkin otti aikansa, että mies innostui edes tästä yhdestä, mutta on nyt tässä odotusaikana alkanutkin puhua jopa toisesta..

Tästä yhdestäkin oon niin suunnattoman onnellinen:)
Meilläkin puhuu mies jo toisesta. Helppo sen on huudella vieressä kun itte turpoon ja kolottaa yms...Eilen se totes leikillää että ootko potkupallon nielly ja vein sen peilin eteen ja totesin että ootko säkin raskaana. Ei hänellä on kuulemma omanlainen sixpäck josta en voi tietää mitään kun en juo kaljaa. Eipä kyllä hänkään.
 
Meillekin riittää nämä kaksi. Tietty ois ollut kiva vielä koittaa, että josko kolmas ois tyttö... Ja iänkin puolesta vielä ehtis. Mutta taloudelliset seikat ja muutenkin jaksaminen puoltaa nyt sitä, että tämä oli tässä...
 
Uudeltamaalta:) vauvan kanssa mahdollisesti voisin lähteä, mutta en Turkuun asti..

Mulla on närästys lisääntynyt näin loppua kohden!:yuck: Vaiva pahenee illaksi, päivällä ei välttämättä mitään.

Rennietä tulee otettua montakin illalla/yöllä, eikä nekään täysin auta:sad001 Yöllä kun närästää, usein nousen ylös, kunnes helpottaa ja voi jatkaa unia... Yritän välttää kaikkia närästäviä ruokia. Ennen raskautta vaivaa ei ollut. Onhan aikas vaiva -odotan, että se jää sinne synnytyssaliin:joyful:
Tää närästys on joo kumma juttu! Muakin närästää jo monetta viikkoa, enkä tiedä mistä ruoasta johtuu. Ranskalaiset perunat ja lehtipihvi ei närästä :p (onneks!), mutta karjalanpiirakka ja suklaa aivan helvetisti. Ja vaalea leipä, mutta ei kuitenkaan juustonaksut. Että täh?:wtf Rennie on mulla toistaiseksi auttanut yön, jos olen ottanut ennen nukkumaanmenoa.
 
Jos mulla olisi vakaa ja jees parisuhde, niin lähtisin varmaan vielä toisenkin tekemään. Mutta kun ei ole, niin nyt oon sitä mieltä, että mitä pikemmin tämä raskaus päättyy terveen lapsen syntymään, niin sitä onnellisempi olen. Ja jos lähden uudelleen tähän touhuun, niin saan olla aivan saatanan rakastunut tulevaan isään. Mä en ollenkaan, siis ollenkaan, ottanut huomioon, että olisi mahdollisuus että jäisin yksin tämän raskauden ja vauvan kanssa. Joo, ja täällä on vattaa molemmilla, mulla toistaiseksi vajaa 20cm pienempi :gen014, et siitä en kyllä tuu saamaan kuittailua... Kyllä tämäkin väläyttelee, että tyttö tehdään heti perään. Siihen mä kyllä tokasin, että sun tulot ei taida riittää kaikkiin elareihin... :stop:
 
Olin vakaasti päättänyt että meille tulee vain tämä yksi yhteinen mutta vähän olen alkanut epäröimään. :-) Tuntuu jotenkin kurjalta jos ei ole kaveria. Mieheni on ainut lapsi ja tuntuu kurjalta kun joutuu yksinään huolehtimaan kaikesta. Toki mun lapset on kuin omia hänelle ja varmasti myös aikanaan hänestä huolehtivat
. Mutta katsotaan mitkä fiilikset kun vauva maailmassa.
 
Noniin! Jaan nyt mitä oon opiskellu välineistä:

Mä ostan baby jogger -matkarattaat käytettynä. Ne on saanu käyttäjiltä loistavat arvostelut, saa kasaan ja kokoon yhdellä kädellä. Niitä aion pitää vakkariin autossa mukana.

Sitten ostan britax baby safe plus jotain -kaukalon, uutena jos ei käytettynä saa ihan tosi huippuyksilöä. On saanut turvatesteissä hyvät arviot. Kantokahvan pitää olla ehjä ja toimiva, sillä se on a ja o jos tulee törmäys, ja se on suunniteltu nimenomaan vähentää törmäysvoimaa muualle kaukaloon, se pitää siis taipua eteen. SHR tarkoittaa single-hand-release, eli toisella kädellä voi kaivaa vaikka nenää :yuck:.

Näitten kamojen väliin löytyy adapteri, joka tulee rattaiden turvakaari-kiinnityskohtaan. Maksaa kyllä 60 eur satans.

Sitten, isofix-jalusta. Mun autosta löytyy toi isofix-kiinnitys, se on vielä turvallisempi kuin vyökiinnitteinen jalusta. Uutena maksaa 160 euroa (viddu!), joten meinaan hommaa käytettynä, vaikka tulisi sitten vanha kaukalo mukana.

Näillä sitten vauvan kanssa liikuskellaan: kaukalo autoon naps, sitten kaukalo rattaisiin naps, sitten takaisin autoon naps ja kotio.

Sitten vaunut: yhdistelmät, jotta ei tarvitse ostaa rattaita sitten erikseen. Ja ilmarenkailla, aion mennä niillä metsään ja kauppaan yms ja ottaa koiran samalla lenkille. Nää säilytetään himassa kuistilla. Ne on torkkuja ja liikkumista varten. Käytettynä meinaan ostaa.

HUHHUH!!!

Opin muuten myös, että Graco-turvakaukalossa ei ole isofix-kiinnitysmahdollisuutta, siksi jätin sen pois. Graco Agile -rattaita on kyllä paljon myynnissä. Briolla oli kiva turvakaukalo, mutta matkarattaat on tosi kalliit, myös käytettynä, eikä niitä ollu paljon. Enkä löytänyt adapteria, joka olisi yhdistänyt brion ja baby joggerin.

Joo, ja amme jaloilla ettei mee selkä. Huomenna Ikeaan ihmettelee mitä kaikkee on olemassa. Sain tänään kaverilta rintapumpun ja räkäimu-laitteen (:hungover:). Ja helvetin ison kassillisen vaatteita, jotka kylläkin menee vasta vuoden päästä.
 
Sirpa40: Meillä on kaksi autoa, joten tarvittiin myös toiseen autoon telakka (ei jaksa siirrellä sitä koko ajan). Löysin Britaxin isofix-telakan Torista hintaan 20€, kannattaa sieltä aktiivisesti katella. On tosiaan uutena kallis!
 
Meillä mies ensimmäiset puoli vuotta esikoisen syntymästä hoki toisen tekemisestä ja mun teki lähinnä mieli tirvaista sitä kuonoon Syksyllä sitten vain jossain vaiheessa alkoi olla luontevaa, ettei ehkäisyä käytettykään joka kerta ja sitten toinen ilmoitti tulostaan. Minä ajattelin, että yksikin riittää, kun siitä tuli niin ihana ja täydellinen, mutta sitten ajattelin että kyllä se varmaan tykkäisi saada kaverin. Katsotaan nyt, millainen parivaljakko tulee ☺️
 
Noniin! Jaan nyt mitä oon opiskellu välineistä:

Mä ostan baby jogger -matkarattaat käytettynä. Ne on saanu käyttäjiltä loistavat arvostelut, saa kasaan ja kokoon yhdellä kädellä. Niitä aion pitää vakkariin autossa mukana.

Sitten ostan britax baby safe plus jotain -kaukalon, uutena jos ei käytettynä saa ihan tosi huippuyksilöä. On saanut turvatesteissä hyvät arviot. Kantokahvan pitää olla ehjä ja toimiva, sillä se on a ja o jos tulee törmäys, ja se on suunniteltu nimenomaan vähentää törmäysvoimaa muualle kaukaloon, se pitää siis taipua eteen. SHR tarkoittaa single-hand-release, eli toisella kädellä voi kaivaa vaikka nenää :yuck:.

Näitten kamojen väliin löytyy adapteri, joka tulee rattaiden turvakaari-kiinnityskohtaan. Maksaa kyllä 60 eur satans.

Sitten, isofix-jalusta. Mun autosta löytyy toi isofix-kiinnitys, se on vielä turvallisempi kuin vyökiinnitteinen jalusta. Uutena maksaa 160 euroa (viddu!), joten meinaan hommaa käytettynä, vaikka tulisi sitten vanha kaukalo mukana.

Näillä sitten vauvan kanssa liikuskellaan: kaukalo autoon naps, sitten kaukalo rattaisiin naps, sitten takaisin autoon naps ja kotio.

Sitten vaunut: yhdistelmät, jotta ei tarvitse ostaa rattaita sitten erikseen. Ja ilmarenkailla, aion mennä niillä metsään ja kauppaan yms ja ottaa koiran samalla lenkille. Nää säilytetään himassa kuistilla. Ne on torkkuja ja liikkumista varten. Käytettynä meinaan ostaa.

HUHHUH!!!

Opin muuten myös, että Graco-turvakaukalossa ei ole isofix-kiinnitysmahdollisuutta, siksi jätin sen pois. Graco Agile -rattaita on kyllä paljon myynnissä. Briolla oli kiva turvakaukalo, mutta matkarattaat on tosi kalliit, myös käytettynä, eikä niitä ollu paljon. Enkä löytänyt adapteria, joka olisi yhdistänyt brion ja baby joggerin.

Joo, ja amme jaloilla ettei mee selkä. Huomenna Ikeaan ihmettelee mitä kaikkee on olemassa. Sain tänään kaverilta rintapumpun ja räkäimu-laitteen (:hungover:). Ja helvetin ison kassillisen vaatteita, jotka kylläkin menee vasta vuoden päästä.
Testasin...onnistuu nenänkaivuu toisel kädel ja toisel turvakaukalon kanto
 
Meillä on turvakaukalo ja vaunut ja vaunukoppa Tampero-merkkiset olleet nyt kovassa käytössä. Sirpa40, mäkin olen pelännyt yksinhuoltajaksi päätymistä. Suurempana vahinkona pitäisin kuitenkin lapsettomuutta. Vaikka yksinhuoltajana on varmasti rankempaa kuin parisuhteessa, niin lapsi auttaa varmasti jaksamaan. Meillä mies päästelee välillä kaikenlaisia sammakoita suustaan, mutta en ole silti aikonut erota. Vastahan me mentiin naimisiin. Mies on työttömänä ja saisi mun puolesta kyllä jo hankkkii työpaikan ettei turhaudu kotona. Kun mun pitäisi kuulemma hoitaa lapsi ja kotityöt. Hän haluaisi tehdä omia hommia esim. korjata autoa. Kummasti on kuitenkin ollut mukana vauvan hoidossa. Kyllä mies silti on hyvä ihminen esim. on nyt auttanut mun äitiä muutossa, kun itse en voi/uskalla sektion jälkeen mitään painavia kannella. Mun äiti on nyt meillä, kun hänen uudessa asunnossaan kaikki on vielä sekaisin. Eikä mies sanonut mitään vastaan anopin tuloon.
 
Takaisin
Top