Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan samat ajatukset!:wink
Anoppi on kyllä jo ilmoittanut tulevansa sairaalaan ja kysellyt vierailuaikojakin...ei ole huomannut kysyä, että sopiiko vierailla:singing: Ei tuo mikään automaatio pitäisi olla.

Ajattelin sitten lähempänä sanoa hänelle, että mitä jos te tulisitte kotiin katsomaan:)
Olen miehellekin sanonut haluavani heti kotiin sairaalasta, käydään vaan "nopeesti" synnyttämässä:wink
Kiva ajatus toi "nopeesti" synnyttämässä :cat:! Tulevan isän äiti toivotti hänelle hyvää loppuelämää kun kuuli perheelisäyksestä, että sieltä päin ei ole kukaan tulossa. En tiedä miksi, mutta eipä se mulle kuulu. Ei sillä, että mitään anoppeja tähän kaipaisinkaan. Mä aion sanoo kaikille, ettei ainakaan pariin ekaan pvää kukaan tulisi. Sit jos mä en käykään nopeesti-synnyttämässä, niin sitten joku vois tulla viihdyttää mua.
 
Kiitti:) yritän jatkossa kulkea pihan poikki vaivihkaa. Käytös on myös muuttunut miestänikin kohtaan..

Aika hassua, että ajattelin heidän olevan sinut asian kanssa, adoptioiden jälkeen, mutta näin ei ilmeisesti olekkaan...:wideyed:
Ennen tätä raskautta, en tiennyt tulenko edes saamaan lapsia. Se epätietoisuuskin jo musersi mua, jos sitä mahdollisuutta ei edes olisi. Se oli jännä homma, kun en kuitenkaan lasta toivonut NIIN paljon, että olisin yksin lähtenyt sitä tekemään. Mutta sitten taas, jos en voisikaan saada lapsia, niin se olisi ollut raskas tieto.

Mä oon toivonut aina perhettä, eli ensin hyvä mies ja sitten lapsi. Mä erosin pari vuotta sitten ja mun kaveri tuli raskaaksi samoihin aikoihin, niin sekin oli mulle jotenkin tylyä. Varsinkin kun kaveri oli varannut just ajan sterilisaatioon, eikä ollut ikinä edes halunnut lasta. Mietin silloin, että miksen mä saa sitä mistä haaveilen, mutta toiset saa vaikka ei tienneet edes haluavansa.

Ei ole yksinkertaisia nämä lisäntymisasiat, ja taustalla voi olla just paljon muutakin kuin vain se ettei hedelmöity. Mä en löytänyt miestä. Ja kun löysin, niin totuus tuli ilmi vasta rv 13.

Eli samoja raskaita ajatuksia voi olla teidän lapsettomilla sinkuilla naisystävillä, varsinkin jos ikä on 40 kieppeillä. Älkää ihmetelkö, jos häviävät kuvioista kun lapsi on syntynyt, elleivät ole jo hävinneet. Hyvän miehen löytäminen on tositosi vaikeeta, vaikeampaa kuin tulla raskaaksi 40+. Ainakin mulla. Parhaat on varattuja ja mun sinkkukaverista moni onkin lähtenyt varatun matkaan. Mun arvomaailma ei sellaiseen taivu, niin mulle jää ne jämät.
 
Ennen tätä raskautta, en tiennyt tulenko edes saamaan lapsia. Se epätietoisuuskin jo musersi mua, jos sitä mahdollisuutta ei edes olisi. Se oli jännä homma, kun en kuitenkaan lasta toivonut NIIN paljon, että olisin yksin lähtenyt sitä tekemään. Mutta sitten taas, jos en voisikaan saada lapsia, niin se olisi ollut raskas tieto.

Mä oon toivonut aina perhettä, eli ensin hyvä mies ja sitten lapsi. Mä erosin pari vuotta sitten ja mun kaveri tuli raskaaksi samoihin aikoihin, niin sekin oli mulle jotenkin tylyä. Varsinkin kun kaveri oli varannut just ajan sterilisaatioon, eikä ollut ikinä edes halunnut lasta. Mietin silloin, että miksen mä saa sitä mistä haaveilen, mutta toiset saa vaikka ei tienneet edes haluavansa.

Ei ole yksinkertaisia nämä lisäntymisasiat, ja taustalla voi olla just paljon muutakin kuin vain se ettei hedelmöity. Mä en löytänyt miestä. Ja kun löysin, niin totuus tuli ilmi vasta rv 13.

Eli samoja raskaita ajatuksia voi olla teidän lapsettomilla sinkuilla naisystävillä, varsinkin jos ikä on 40 kieppeillä. Älkää ihmetelkö, jos häviävät kuvioista kun lapsi on syntynyt, elleivät ole jo hävinneet. Hyvän miehen löytäminen on tositosi vaikeeta, vaikeampaa kuin tulla raskaaksi 40+. Ainakin mulla. Parhaat on varattuja ja mun sinkkukaverista moni onkin lähtenyt varatun matkaan. Mun arvomaailma ei sellaiseen taivu, niin mulle jää ne jämät.

Sirpa40:)
Tosi hyvä tää sun kirjoitus!:)
 
Tuli sopivasti aikaa päivittää tämä lista, joten heitän tämän nyt taas kuitenkin tähän väliin, vaikka Satomista ei ole kuulunut mitään pariin päivään....

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ js/ alateitse/ 2.

Odottajat
Satom/ 16.3. P/ 3./ nkl
Marituuli/ suunn. sektio 24.3. P/ 3./ nkl
Maalispallero/ 30.3./ 1./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3./ tyks
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./ Hyvinkää
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6. P/ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7. T/ 5./ Hyvinkää
Satru/ 19.7. P/ 4./ Hyvinkää
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4.
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Nuska76/
Yölento/ 9.11./ 3./ Tays
 
Muokattu viimeksi:
Vatsa/suolisto ongelmia?
Itselleni ihan uutta mutta uuvuttavaa.
Vuoden alusta ollut nyt noin kymmenisen kertaa, aina yöllä, kovaa vatsakipua, menee ihan ripulille ja tuskanhiki.
Oon katsonut syömisiäni ja en löydä syytä.
Voiko raskaus ärsyttää suolta? Ja näin suht harvoin , vaikkakin rajusti?
Mikä avuksi?
Kokemuksia?
Mulla on ennestään keliakia ja laktoosi-intoleranssi ja kun ne ei riitä niin joudun lisäks syömään ärtyvän suolen ohjeiden (fodmap-ruokavalio) mukaan. Kyllä erilaiset muutokset terveydentilassa voi laukasta yliherkkyyksiä ja sairauksia joten miksei raskauskin.

Katso fodmap ohjeita netistä. Tunnistatko mitä siedät ja mitä et niistä? Tuota laktoositonta kannattaa kans koittaa. Tai välttää vehnää ja gluteenipitosia? Kirjaa mitä oot syöny ed päivänä kun vatta yöllä reagoi. Koko päivän ruuat. Suoli voi reagoida nopeesti tai hitaasti.

Pienestäkin laktoosimäärästä mulla tulee järjetön vattakipu ja kuralle vetää. Sit helppaa.
 
Ennen tätä raskautta, en tiennyt tulenko edes saamaan lapsia. Se epätietoisuuskin jo musersi mua, jos sitä mahdollisuutta ei edes olisi. Se oli jännä homma, kun en kuitenkaan lasta toivonut NIIN paljon, että olisin yksin lähtenyt sitä tekemään. Mutta sitten taas, jos en voisikaan saada lapsia, niin se olisi ollut raskas tieto.

Mä oon toivonut aina perhettä, eli ensin hyvä mies ja sitten lapsi. Mä erosin pari vuotta sitten ja mun kaveri tuli raskaaksi samoihin aikoihin, niin sekin oli mulle jotenkin tylyä. Varsinkin kun kaveri oli varannut just ajan sterilisaatioon, eikä ollut ikinä edes halunnut lasta. Mietin silloin, että miksen mä saa sitä mistä haaveilen, mutta toiset saa vaikka ei tienneet edes haluavansa.

Ei ole yksinkertaisia nämä lisäntymisasiat, ja taustalla voi olla just paljon muutakin kuin vain se ettei hedelmöity. Mä en löytänyt miestä. Ja kun löysin, niin totuus tuli ilmi vasta rv 13.

Eli samoja raskaita ajatuksia voi olla teidän lapsettomilla sinkuilla naisystävillä, varsinkin jos ikä on 40 kieppeillä. Älkää ihmetelkö, jos häviävät kuvioista kun lapsi on syntynyt, elleivät ole jo hävinneet. Hyvän miehen löytäminen on tositosi vaikeeta, vaikeampaa kuin tulla raskaaksi 40+. Ainakin mulla. Parhaat on varattuja ja mun sinkkukaverista moni onkin lähtenyt varatun matkaan. Mun arvomaailma ei sellaiseen taivu, niin mulle jää ne jämät.
Mä en koskaan halunnut lapsia, mulla oli hyvä mies ja olikin yli 10v.Matkusteltiin ja elettiin huoletonta lapsettoman pariskunnan elämää.Töitä oli,kiva velaton asunto ja ihana koira.Ja liuta hyviä ystäviä, käytiin keikoilla ja matkoilla ja järjestettiin juhlia.Jotain tapahtui ja parisuhde kuivui, oltiin vaan kun oltiin aina oltu.Ihan kivaa se elämä oli, vaikkakin se kipinä oli sammunut..Sitten tapasin aivan yllättäen tämän nykyisen, erosin, ostin asunnon, hankin toisen koiran ja kaksi kissaa.Vaihdoin työpaikkaa ja lopetin pillerit.Ensin ajattelin ettei varmaan mitn tapahtu, mutta 3. kierron jälkeen olinkin jo raskaana.Ajatus tuntui alkuun aika absurdilta, minä äitinä, mikä joka rakastan nukkumista ja omaa aikaa..Kuitenkin, päälimmäisenä oli ilo siitä, että olin raskaana ja mulla oli hyvä mies joka on kuin luotu isäksi ja on sitä myös aina halunnut.

Mutta....On aina se mutta.Kaiken tämän uuden ja totaalisen elämänremontin myötä menetin osan ystävistä.Osa heistä oli ollut elämässäni 20v ja noihin vuosiin mahtuu aivan huikean mahtavia reissuja, ihania ja hauskoja muistoja mutta ennenkaikkea haikeutta ja kaipuuta..Joillekin se, että musta tulee äiti oli suorastaan henkilökohtainen loukkaus ja välit katkesivat..Kaipa se universumin tasapaino säilyy sillä, että kun saa jotain, on jostain luovuttava..Tai jotakin sinnepäin..
 
Täällä hyvin voin yhtenä kappaleena. :) Mitään ei tunnu tapahtuvan. Olen lenkkeilyt aika ahkerasti jos auttaisi. Nyt on vauva laskeutunut ja kiinnittynyt sekä joka päivä om kivuliaita supistuksia. Toivottavasti pian tapahtuu!
Sullon Satom väärä menetelmä! Pitää kuulemma harrastaa 3 x S, eli siivous, seksi ja sauna! :3some Lenkkeily on passée :p . Tai niinku joku sanoi, että sillä se lähtee millä on tullutkin :cat:!
 
Mä en koskaan halunnut lapsia, mulla oli hyvä mies ja olikin yli 10v.Matkusteltiin ja elettiin huoletonta lapsettoman pariskunnan elämää.Töitä oli,kiva velaton asunto ja ihana koira.Ja liuta hyviä ystäviä, käytiin keikoilla ja matkoilla ja järjestettiin juhlia.Jotain tapahtui ja parisuhde kuivui, oltiin vaan kun oltiin aina oltu.Ihan kivaa se elämä oli, vaikkakin se kipinä oli sammunut..Sitten tapasin aivan yllättäen tämän nykyisen, erosin, ostin asunnon, hankin toisen koiran ja kaksi kissaa.Vaihdoin työpaikkaa ja lopetin pillerit.Ensin ajattelin ettei varmaan mitn tapahtu, mutta 3. kierron jälkeen olinkin jo raskaana.Ajatus tuntui alkuun aika absurdilta, minä äitinä, mikä joka rakastan nukkumista ja omaa aikaa..Kuitenkin, päälimmäisenä oli ilo siitä, että olin raskaana ja mulla oli hyvä mies joka on kuin luotu isäksi ja on sitä myös aina halunnut.

Mutta....On aina se mutta.Kaiken tämän uuden ja totaalisen elämänremontin myötä menetin osan ystävistä.Osa heistä oli ollut elämässäni 20v ja noihin vuosiin mahtuu aivan huikean mahtavia reissuja, ihania ja hauskoja muistoja mutta ennenkaikkea haikeutta ja kaipuuta..Joillekin se, että musta tulee äiti oli suorastaan henkilökohtainen loukkaus ja välit katkesivat..Kaipa se universumin tasapaino säilyy sillä, että kun saa jotain, on jostain luovuttava..Tai jotakin sinnepäin..

Mielenkiintoisia elämän tarinoita:)!!

Miiuli77 - samaa mieltä, kun luopuu jostain, tulee uutta tilalle:joyful:
 
Sullon Satom väärä menetelmä! Pitää kuulemma harrastaa 3 x S, eli siivous, seksi ja sauna! :3some Lenkkeily on passée :p . Tai niinku joku sanoi, että sillä se lähtee millä on tullutkin :cat:!
Juu :-) Siivous tehty
Jos vkl koittais muutkin s:t ottaa käyttöön. Viime vkl ei auttanut. .. ;-)
 
Mä en koskaan halunnut lapsia, mulla oli hyvä mies ja olikin yli 10v.Matkusteltiin ja elettiin huoletonta lapsettoman pariskunnan elämää.Töitä oli,kiva velaton asunto ja ihana koira.Ja liuta hyviä ystäviä, käytiin keikoilla ja matkoilla ja järjestettiin juhlia.Jotain tapahtui ja parisuhde kuivui, oltiin vaan kun oltiin aina oltu.Ihan kivaa se elämä oli, vaikkakin se kipinä oli sammunut..Sitten tapasin aivan yllättäen tämän nykyisen, erosin, ostin asunnon, hankin toisen koiran ja kaksi kissaa.Vaihdoin työpaikkaa ja lopetin pillerit.Ensin ajattelin ettei varmaan mitn tapahtu, mutta 3. kierron jälkeen olinkin jo raskaana.Ajatus tuntui alkuun aika absurdilta, minä äitinä, mikä joka rakastan nukkumista ja omaa aikaa..Kuitenkin, päälimmäisenä oli ilo siitä, että olin raskaana ja mulla oli hyvä mies joka on kuin luotu isäksi ja on sitä myös aina halunnut.

Mutta....On aina se mutta.Kaiken tämän uuden ja totaalisen elämänremontin myötä menetin osan ystävistä.Osa heistä oli ollut elämässäni 20v ja noihin vuosiin mahtuu aivan huikean mahtavia reissuja, ihania ja hauskoja muistoja mutta ennenkaikkea haikeutta ja kaipuuta..Joillekin se, että musta tulee äiti oli suorastaan henkilökohtainen loukkaus ja välit katkesivat..Kaipa se universumin tasapaino säilyy sillä, että kun saa jotain, on jostain luovuttava..Tai jotakin sinnepäin..
Hehheh, mä oon kokenut tämän toisinpäin. Kaveri saanut vauvan ja sen jälkeen siitä ei kuulu enää mitään. Sanoi, ettei oo oikeen muuta kuin vauva-juttua ja arveli ettei mua niin kiinnosta. No, kyllä mua kiinnosti, vaikka ei musta vertaistukea ollut. Samoin kuin häntä ei niin kovin enää kiinnostanut mun bilereissut ja treffit, eikä ollut mulle vertaistukea kun joku lupaava juttu menikin mönkään.

Mutta ei mun mielestä tossa tilanteessa kannata alkaa tuputtaa omia juttujaan tai sen pidempään loukkaantua. Pitää taukoa kaverisuhteessa ihan reilusti ja ottaa yhteyksiä uudelleen, kun aikaa on vähän mennyt. Ja kyllähän sitä kaipaa elämään henkilöitä, jotka on samassa elämäntilanteessa. Siksihän mä täälläkin roikun kun mun ystävien mukulat on suurimmaksi osaksi jo vähintään rippikouluikäisiä... Että kiitos vaan, keski-ikäiset odottajat :grin !

Voinnista, aineenvaihdunta on ihan sekaisin. Joku vko vatta toimii ja joku vko vähemmän, mutta huonommin kaikenkaikkiaan! Fyysinen vointi täällä muuten jees, istuminen väsyttää selkää. Ja rinnat on tulessa, ihan kuumat. Ja ne kutisee, samoin kuin vatta.
 
Muokattu viimeksi:
Hitto muuten, mä aloin suunnittelee hankintoja. Torissa on mennyt viimeiset kolme iltaa, oon opiskellu kaukalo-jalusta-adapteri-rattaat -yhtälöä. Ihan käsittämätön suo! Nyt oon hankkimassa baby jogger -matkarattaita, siihen (ilmeisesti) sopivaa britax-kaukaloa ja siihen sopivaa isofix-jalustaa. Sitten pitää vielä adapteri rattaiden ja kaukalon väliin. HUHHUH!! Viddu, en uskalla edes ajatella vaunuja ja sen lisäosia... Amme on vissiin helppo ostaa, vai pitääks siihenkin löytää yhteensopiva kumiankka???

Mitä vaunuja ja systeemejä teillä on ollut käytössä/tulee käyttöön?

Sitten, kun mussa kerran on vähän insinöörin vikaa, niin innostuin noista valvontakameroista. Verkkokaupassa ei oo pahan hintaisia. Siis itkuhälyttimen tilalle kamera, joka lähettää kuvaa puhelimeen. Ei tarvi nousta soffalta kesken emmerdalen kun voi vilkaista luurista, että onko vauva hereillä :cat: . Hihhih.

Ainiin, äitiyspakkaus tuli, se oli viime vuoden eli just se, jonka halusin.
 
Postista tuli eilen tilaamani rengasliina(bb-sling). Olen sen kanssa nyt tässä vehdannut ja katsellut ohjeita. Vaikuttaa kätevältä vaikka varmaan alkuun voi olla aika säätöä.
Mikä tää on? Mulla on muuten töistä se lauta, jonka päällä kierretään vartaloa, mikäs sen nimi nyt olikaan... En oo kyllä tehnyt sillä juuri mitään. Se tuntu kyllä kyljissä nopeeta.
 
Mikä tää on? Mulla on muuten töistä se lauta, jonka päällä kierretään vartaloa, mikäs sen nimi nyt olikaan... En oo kyllä tehnyt sillä juuri mitään. Se tuntu kyllä kyljissä nopeeta.

Niin toi on siis kantoliina. Sellainen helppo malli ettei kauheasti tarvitse opiskella sitomista vaan rengaskiinnityksen avulla tekee tohon rinnalle sellaisen pussin johon vauvan saa köllimään.
 
Sirpa40: Nauratti tuo sun kommentti noista tavarahankinnoista :D Mä olin tuossa tilanteessa ekan kerran pitkästä aikaa v. 2014. ja kummastelin maailman menoa kun vaunuihinkin tarvitsi käyttöohjeen! :D Että miksi kaikesta on pitänyt tehdä niin monimutkaista, missä on ne perusvaunut jotka menee vaan työnnettäessä eteen ja taaksepäin, eikä ole kääntyviä aisoja, kummallisia kupuasentoja jne jne..silloin päätin, etten edes yritä ymmärtää noiden turvakaukaloiden ja rattaiden yhdistelmästä mitään. Saatiin hyvä turvakaukalo. Sen saa helposti heitettyä takapenkille ilman telakoita ja rattaat on sitten ihan erikseen (toi kaukalo kulki hienosti esim. marketeissa kärryssä, ei tarvi telakkaa..mä oon sen verran vanhanaikainen, että kammoksun kaikkea liian monimutkaista härpäkettä :) Nyt valitettavasti kohta taas tilanteessa kun tuolle 1v typylle pitäis hankkia isompi turvaistuin kun vauvalle tulee tuo kaukalo.
 
Mä kanssa päätin, että rattaat ja kaukalo vaan erikseen, en jaksa perehtyä vaihtoehtoihin...No hankittiin yhdistelmärattaat:grin

Liian monimutkaisiksi nämä härpäkkeet tehty...ja meillekin selvisi, kun kaukalo oli ostettu, ettei telakka (iso fix) olisikaan ollut mitenkään "pakollinen"..myyjä ei kertonut sitä seikkaa selkeästi...Tulipahan turvallisuudesta maksettua:singing:
 
Tiedättekö mitä?:cat::rolleyes:
Teen pienen tunnustuksen; otin eilen "omaa lomaa" töistä - eli lorvipäivän raskauden varjolla...hitto, lintsasin!:sad001

No arvatkaa miksi;
Koko päivä oli pyhitetty asiakaskutsuille, joissa tarjolla tietysti hyvää ruokaa, mutta pääasiassa seurustelua viinin, lonkeron jne siivin....

Funtsin monta päivää lintsaus asiaa, kun tuntui, etten halua esiintyä viimeisilläni raskaana...Siis ei olisi huvittanut yrittää olla koko päivää turhanpanttina muiden joukossa selvinpäin... kuunnella humalaisten jorinaa..:wtf:
Lisäksi tykkään tehdä töitä, en seurustella tuntemattomien kanssa.

Omatunto vähän soimaa :sad001 kun en ole lintsaaja tyyppi. Mies rauhoitteli, että ymmärtää täysin poissaolon tässä tapauksessa.

13 työpäivää jäljellä ennen äitiyslomaa:p
 
Tähti, ei tota lasketa lintsaukseksi, ole ihan hyvillä mielin vain, pidit ikäänkuin harjoitus äitiyslomapäivän ja kaikkihan tietää, että harjoitus tekee mestarin.:angel8
Opiskeluaikana mä lintsasin luennoilta vaikka kuinka monta kertaa kun oli tullut edellisenä päivänä humpattua, eikä aamulla jaksanut herätä, se oli lintsausta se.:coffee
 
Takaisin
Top