Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
...Amme on vissiin helppo ostaa, vai pitääks siihenkin löytää yhteensopiva kumiankka???

Mitä vaunuja ja systeemejä teillä on ollut käytössä/tulee käyttöön?

Meillä oli esikoisella ennestään Britaxin B-Agile matkarattaat, joten hankin Britaxin kaukalon, että saa noihin kiinni. Toi kaukalo on vauvan kanssa niin painava raahata, että ratasosa on ihan ehdoton esim. kauppakeskuksessa. Ostin kaukalon ja telakan käytettynä, vaikka mies ensin vastusteli ja ois halunnut kaupasta uudet (on niin tarkka turvallisuusjutuissa). Mutta tuo ostamani oli vain vuoden vanha (katoin valmistusleimat kaukalon pohjasta) ja takuutakin on siis vielä jäljellä. Telakka on myös tosi näppärä, koska kaukalon saa napsautettua siihen nopeasti kiinni verrattuna turvavöiden kanssa säätämiseen.

Viimeksi meillä oli Brio Primo kaukalo telakalla, koska sillon oli Brio Sing yhdistelmävaunut (poistunut malli, seuraaja nykyään Brio Smile) joiden runkoon tuo kaukalo puolestaan sopi. Ne ostettiin uutena, mutta myytiin koko setti, kun ei ollut vielä suunnitelmissa toista lasta.

Sit hankin noihin kyseisiin matkarattaisiin myös vaunukopan, joten periaatteessa pärjäisin noilla, koska liikun melkein aina autolla. Nyt kuitenkin vähän himottaisi ostaa jotkut muutkin vaunut noiden matkarattaiden oheen... Ehkä innostuisin käymään kävelyilläkin, kun eihän noissa matkarattaissa kuitenkaan ole niin hyvät ominaisuudet ulkokäyttöön ja huonommille keleille. Miehen mielestä en vaan tarvii toisia... :sad001 Ehkä ostan silti, ei se välttämättä ees huomais et meil on uudet rattaat, havainnointikyky ei nimittäin aina ole paras... :wink

Ammeen ostin Ikeasta, 6,90. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Turkuun olette treffejä jossain vaiheessa järkkäämässä. Voin tulla myös sinne kun sieltä olen muuttanut mutta onko innokkaita pääkaupunkiseudulla treffaamaan?
 
Turkuun olette treffejä jossain vaiheessa järkkäämässä. Voin tulla myös sinne kun sieltä olen muuttanut mutta onko innokkaita pääkaupunkiseudulla treffaamaan?
Mä olen pääkaupunkiseudulta eli voisin tulla. Ja oli täällä vissiin muitakin tältä suunnalta?
 
Hitto muuten, mä aloin suunnittelee hankintoja. Torissa on mennyt viimeiset kolme iltaa, oon opiskellu kaukalo-jalusta-adapteri-rattaat -yhtälöä. Ihan käsittämätön suo! Nyt oon hankkimassa baby jogger -matkarattaita, siihen (ilmeisesti) sopivaa britax-kaukaloa ja siihen sopivaa isofix-jalustaa. Sitten pitää vielä adapteri rattaiden ja kaukalon väliin. HUHHUH!! Viddu, en uskalla edes ajatella vaunuja ja sen lisäosia... Amme on vissiin helppo ostaa, vai pitääks siihenkin löytää yhteensopiva kumiankka???

Mitä vaunuja ja systeemejä teillä on ollut käytössä/tulee käyttöön?

Muistan kun tein tätä samaa :rolleyes: Ja sitten kyllästyin ja kyllästyin varsinkin kaikkien kavereiden juttuihin, että pitää olla se ja se ominaisuus tai tavara tai en millään voi pärjätä mitenkään vauvan kanssa ikinä :woot:
Löin ns liinat kiinni ja otin käyttöön maalaisjärjen ja asenteen et on ne kakarat ennenkin kasvatettu pelkillä käpylehmillä. :grin

Lopputuloksena ostin vanhat Brion yhdistelmävaunut Torista 40 eurolla, joista sai kuin uudet pesemällä (ja puuttuu kääntöaisat, kääntyvät etupyörät ja kaikki ne hemmetin ominaisuudet mitä ilman ei kuulemma voi pärjätä :rolleyes: ).
Turvakaukalon ostin telakalla, mutta se johtuu siitä, että mulla on kolmiovinen auto. Eli olisi melkoista äheltämistä kiinnittää kaukalo joka kerta erikseen turvavöillä takapenkille. Tässä tapauksessa telakka tulee turvavöillä vakiona pirssiin kiinni ja kaukalo sitten vaan naks paikalleen ja menoksi. Isofixillä ei tee mitään jos ei autossa ole siihen vastakappaletta ja mun vanhassa rötiskössä sellaista ei todellakaan ole eikä miehen jenkkiautossa. Mie en kauppakeskuksia harrasta ja ajattelin että kaukalon saa kyllä heivattua Prisman tms. kärreihin kaupassa käydessä tai vaikka painaakin niin raahattua käsin lyhyen matkaa neuvolaan ym.

Ammeesta suosittelen mallia johon saa jalustan mukaan. Säästää mukavasti vanhaa selkää jossei ole mahdollisuutta laittaa ammetta jollekin tasolle. ;) Ja kumiankkoja saa halvalla Aliexpressiltä (http://www.aliexpress.com/wholesale...e_id=AS_20160318062204&SearchText=rubber+duck) :grin
 
Uudeltamaalta:) vauvan kanssa mahdollisesti voisin lähteä, mutta en Turkuun asti..

Mulla on närästys lisääntynyt näin loppua kohden!:yuck: Vaiva pahenee illaksi, päivällä ei välttämättä mitään.

Rennietä tulee otettua montakin illalla/yöllä, eikä nekään täysin auta:sad001 Yöllä kun närästää, usein nousen ylös, kunnes helpottaa ja voi jatkaa unia... Yritän välttää kaikkia närästäviä ruokia. Ennen raskautta vaivaa ei ollut. Onhan aikas vaiva -odotan, että se jää sinne synnytyssaliin:joyful:
 
Mä nukun nykyään tyynykasan kanssa jotta saan itseni riittävän "pystyasentoon" nukkuessa. Muuten tulee hapot suuhun yöllä, yöks. Rennietä palaa iltaisin siis täälläkin. Ja enää ei auta vanhat konstit ruokavaliossa närästyksen poissa pitämiseksi vaan tuntuu että ihan kaikki närästää :shifty:
 
Mulla kans on aika perusmalleja kaikki varusteet. Amme on jalustan kanssa ja se on kyllä hyvä tän sektiohaavan kanssa. Tällä kertaa mulla ei ole edes itkuhälytintä, mä luotan et koira toimittaa sitä virkaa. Ainakin edellinen koira vaistos vauvan heräämisen jo ennen kuin kuului äännähdystäkään.
 
Tähti-73: Mäkin kärsin närästyksestä. Tosin ekassa raskaudessa se oli pahempi kuin tässä toisessa. Rennie auttoi vähän. Lohdutuksena, että närästys tosiaan jää sinne synnytyssaliin, loppui saman tien kun sai vauvan ulos.
 
Mä nukun nykyään tyynykasan kanssa jotta saan itseni riittävän "pystyasentoon" nukkuessa. Muuten tulee hapot suuhun yöllä, yöks. Rennietä palaa iltaisin siis täälläkin. Ja enää ei auta vanhat konstit ruokavaliossa närästyksen poissa pitämiseksi vaan tuntuu että ihan kaikki närästää :shifty:

Joo, tosiaan kaikki närästää..:sad001
Myös ikenet on välillä aika turvoksissa ja pureminen vähän erilaista leipää syödessä:sad001
 
Mulla äityi närästys todella pahaksi muutama viikko sitten. Jouduin jättämään hedelmät, kahvin, ruisleivän ja muut tällaset. Suosittelen myös syömään maitohappobakteeria ja piimää tai muuta vatsaa rauhoittavaa ennen syömistä. Mua nää ja galieve-närästyslääke auttoi kun tilanne oli se että multa meni joo ääni kun nielu oli niin kipeä.
 
Hitto muuten, mä aloin suunnittelee hankintoja. Torissa on mennyt viimeiset kolme iltaa, oon opiskellu kaukalo-jalusta-adapteri-rattaat -yhtälöä. Ihan käsittämätön suo! Nyt oon hankkimassa baby jogger -matkarattaita, siihen (ilmeisesti) sopivaa britax-kaukaloa ja siihen sopivaa isofix-jalustaa. Sitten pitää vielä adapteri rattaiden ja kaukalon väliin. HUHHUH!! Viddu, en uskalla edes ajatella vaunuja ja sen lisäosia... Amme on vissiin helppo ostaa, vai pitääks siihenkin löytää yhteensopiva kumiankka???

Mitä vaunuja ja systeemejä teillä on ollut käytössä/tulee käyttöön?

Sitten, kun mussa kerran on vähän insinöörin vikaa, niin innostuin noista valvontakameroista. Verkkokaupassa ei oo pahan hintaisia. Siis itkuhälyttimen tilalle kamera, joka lähettää kuvaa puhelimeen. Ei tarvi nousta soffalta kesken emmerdalen kun voi vilkaista luurista, että onko vauva hereillä :cat: . Hihhih.

Ainiin, äitiyspakkaus tuli, se oli viime vuoden eli just se, jonka halusin.
Mä ostin torista käytettynä kaikki isommat hankinnat.....Emmaljungan yhdistelmävaunut, Brion pinnasänky mis laidan saa irti ja laskettu, Britaxin turvakaukalo....en tiä saako johki adapteriin ja runkoon kii mut oli niin uudenveronen etten jaksanu miettii...Manducan kantoreppu...vaikeimpia oli vaunut ja turvakaukalo. Siin menee kyl hermot kun niitä vertailee.

Amme+hoitopöytä yhdistelmä pitäs vielä kylppäriin löytää. Niitä ei käytettynä ookkaan niin paljon.

Toi videokamera kuulostaa hyvältä....sitä voi vaikka teininä lasta vielä kuunnella että nukkuuko vai kukkuuko
 
Uudeltamaalta:) vauvan kanssa mahdollisesti voisin lähteä, mutta en Turkuun asti..

Mulla on närästys lisääntynyt näin loppua kohden!:yuck: Vaiva pahenee illaksi, päivällä ei välttämättä mitään.

Rennietä tulee otettua montakin illalla/yöllä, eikä nekään täysin auta:sad001 Yöllä kun närästää, usein nousen ylös, kunnes helpottaa ja voi jatkaa unia... Yritän välttää kaikkia närästäviä ruokia. Ennen raskautta vaivaa ei ollut. Onhan aikas vaiva -odotan, että se jää sinne synnytyssaliin:joyful:
Mulla oli järkky refluksi jo ennen tätä ja vaan pahenee....Mä oon ihan koukussa kylmään maitoon. Se tuntuu hiukka rauhottavan ja maistuu niin hyvältä. Onneks on laktoositonta kun mun sietokyky on nolla. Muuten lentelis varpusparvet....
 
Täällä myös närästää, ja ruoan jälkeen röyhtäilen kuin possu... Kivaa päivällisseuraa siis :)

Olisin myös kiinnostunut pks tapaamisesta!

Onko täältä kukaan ollut koskaan Lapsimessuilla? Mä en ole, mutta nyt vähän houkuttaisi mennä, tykkään yleensä messuista. Nehän on Hgin Messukeskuksessa huhtikuun puolivälissä. Siellä voisi olla vaikka mitä tarjouksia ;) Ajankohta vaan on sen verran lähellä laskettua aikaa, että voi olla, ettei oikein jaksa kävellä niin paljoa.... Mutta, jos vointi on niin ok, että jaksan mennä, ja jos täältä joku muukin on menossa, niin ehkä voisi koittaa jopa sielläkin treffata?

Hain muuten eilen kaupasta Liberolaukun! Se oli kiva saada, kun otin äitiysavustuksen rahana... Sai edes jonkun pienen pakkauksen vauvalle :)
 
Kiva kun löytyy innokkaita tapaamiseen! Messut voisi olla ihan mukava, riippuen kaikkien oloista. Mulla silloin on vauva jo syntynyt. En tiiä uskallanko hänen kanssaan lähteä tuollaiseem tapahtumaan pöpöjä hakemaan. Yritetään saada joku tapaaminen kuitenkin aikaiseksi.

Mulla närästys vaivana aika-ajoin todella paha ja sit jälleen ei mitään. Piimä ollut hyvä lisä Rennielle. Ja nimenomaan missä on maitohappobakteereja.
 
Ai niin se babybox, mulla on se koodi mutten oo muistanut hakea kun niin eripuolella kaupunkia.

Mulle iski vatsatauti eilen ja oon eilisen ja tän päivän vaan maannut. Paino putos vauhdilla(toki ne vaan nesteitä) ja olo taudin jäljiltä todella hutera.

Lastentarvikkeet mulla on kaikki tallella edellisiltä, ainoastaan kaukalon ja rattaat ostin uutena , britaxin adaptereilla että saan ratasrunkoon kiinni. Itsellä helpottaa kun noita käsistäpiettäviä entuudestaan ettei tarvii kaukaloa raahailla.

Ihan heittona kysymys, kuinka monelle tämä raskaus on viimeinen, onko kukaan uskaltautunut miettimään että josko vielä?
 
Justmom, jos tämän vauvan syliin asti saan, niin on se viimeinen. Ehdin täyttää 45v, mitä pidän itselleni takarajana.
 
Takaisin
Top