Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosta painonnoususta vielä, että ei kantsi liikaa stressata. Mulla tuli ekassa raskaudessa 15 kg ja toisessa 13 kg. Nyt toisen syntymästä kahden viikon kuluttua kävin vaa'alla ja oli jo 11 kg lähtenyt ihan itekseen. Pari kiloa ois vielä matkaa lähtöpainoon, mutta tälläsenäänkin oon ihan normaalipainoinen. Huhtikuun alussa on oma jälkitarkastus, mietin vasta sen jälkeen mitään liikunnan aloitusta.

Titti:)
Olet ihan oikeassa:)
Mutta mä ehdin jo tuumailla, että nyt näytän ja yllätän neuvolantädin seuraavalla käynnillä 3vk:n päästä...Kun lupasin tsempata painon kanssa, niin aion saada pari kiloa pois!:wink

Mä oon vähän tällainen jos "suotta" torutaan...
 
Tähti: käyn mäkin aina samana päivänä omassa vaa'assa ja sitten neuvolassa. Nytkin tuli 2kg ero kun kävin kotona ilman vaatteita ja ennen syömistä. Mulla on edellisestä raskaudesta jäänyt varastoja, siksi ei paino ole vielä noussut ja laihdutus tuossa pari kuukautta sitten pari kiloa kun olin kipeenä, kyllä se paino tästä nousee...sitten laihdutetaan kun sen aika on :)
 
Mä olen tykännyt kun on tullut vieraita sairaalaan kattomaan vauvaa! :) Saa heti esitellä uutta ihanaa tulokasta. Petyin vähän kun miehen vanhemmat ei tulleet katsomaan kuopusta sairaalaan vaikka oli heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Mutta ovat muutenkin niin korrektin etiketin mukaan eläviä. :D
 
Mä haluun ainakin isovanhempani katsomaan sairaalaan ekaa lapsenlapsenlastaan. He on iäkkäitä ja monisairaita ja toivon että ehtisivät vielä hetken nauttia tulokkaasta. Luulempa että siellä ravaa myös meidän molempien vanhemmat yllinkyllin. Tulkoon.
 
En mäkään ketään sairaalaan kaipaa muuta kuin lapset. Vaikka oon synnyttänyt niin että on ollut influenssaa ym niin omalla kohdalla on omat lapset, vauvan sisarukset aina saaneet tullankatsomaan uutta sisarustaan. Olis kovin julmaa jos ei sais tulla. Vahemmilleni ja appivanhemmille olen uutta vauvaa vilauttanut tosiaan tyksin hissikäytävässä :)
 
Mäkin ekalla kerralla esittelin vauvaa tyksin hissikäytävällä, mut silloin me oltiinkin niin monta päivää sairaalassa et olin aika hyvässä kunnossa sektion jäljiltä. Viimeks taas olin aika heiluvainen ja heikko et en olis kyennyt. Lähdin kotiinkin jo vissiin kolmantena päivänä. Nyt jää nähtäväksi mikä on kunto ja mikä se vierailustatus sitten on sillä hetkellä kun siellä ollaan.
 
Heippa:) Taas avaan uuden aiheen, nimittäin lapsettomien suhtautuminen raskauteen...:rolleyes:

Meillä on tässä pienessä taloyhtiössä pihapiiri naapurina pariskunta, joka on yrittänyt hyvin pitkään lasta ja sittemmin hankkineet 3 adoptiolasta.. Nyt ovat huomanneet kasvaneen mahani ja käyttäytyvät todella välttelevästi...:sad001
Jos huomaavat, että tulen autolla pihaan, luikkivat nopeasti sisälle jne...

Kovin tuttuja ei tosiaan olla, mutta käytöksestä ajattelen, että tuntuuko heistä pahalta, kun naapuriin on tulossa vauva...:rolleyes::eek:

Ei voi asialle mitään.
 
Vihdoinkin sain sykkeen kuuluviin dopplerilla! :) :) :) Kuulu vaan lyhkäsiä pätkiä kerralla ettei laite saanut laskettua sykettä mutta ihan selkeästi erilainen ja tuplasti nopeampi syke kuin omani.
Rv9+5
Mullakin meni siinä monta viikkoo ennenku kuulu. Kiva oli silti kotona kuulla että siel joku on ennenkun liikkeet alko tuntuu. Nyt heittää nii pal volttii pisin päivää ettei tarvii epäröidä onko siel joku. Rv 25.
 
Heippa:) Taas avaan uuden aiheen, nimittäin lapsettomien suhtautuminen raskauteen...:rolleyes:

Meillä on tässä pienessä taloyhtiössä pihapiiri naapurina pariskunta, joka on yrittänyt hyvin pitkään lasta ja sittemmin hankkineet 3 adoptiolasta.. Nyt ovat huomanneet kasvaneen mahani ja käyttäytyvät todella välttelevästi...:sad001
Jos huomaavat, että tulen autolla pihaan, luikkivat nopeasti sisälle jne...

Kovin tuttuja ei tosiaan olla, mutta käytöksestä ajattelen, että tuntuuko heistä pahalta, kun naapuriin on tulossa vauva...:rolleyes::eek:

Ei voi asialle mitään.
Me kuuluttiin tuohon "lapsettomiin" ennen tätä ihmettä ja kyllä voin sanoa että syvältä kirpas joka kerta kun lähipiirissä tai tuttavilta tuli vauvauutisia. Koitin olla onnellinen muiden plsta vaikka sisimpään sattu ja tuntu pahalta.
 
Tähti toi on vaikea aihe... Sä et voi asialle mitään eikä hekään voi sille mitään jos tuntuu pahalta nähdä sua raskaana. Anna heille aikaa tottua ajatukseen äläkä ota itteesi jos luikkivat pakoon. :) Me yritettiin kuopusta 2,5v ennen kuin tärppäs ja käytiin tutkimuksissa, hoidoissa, koeputkihedelmöityksissä jne. Ei salattu asiaa millään tapaa vaan kerrottiin avoimesti. Mutta kun miehen paras ystävä vaimoineen alko odottaa jo toista lasta sen 2,5v aikana ja soittivat miehelle kertoakseen hyvät uutiset samantien plussan jälkeen niin kyllä se teki pahaa! Välttelin heitä sit koko heidän odotuksen ajan vaikka sinä aikana sit itekin tulin raskaaksi. Jäi vaan niin paha maku siitä. :( Eli älä tyrkytä ittees, he tulee juttelee kun ovat sinut asian kanssa.
 
Heippa:) Taas avaan uuden aiheen, nimittäin lapsettomien suhtautuminen raskauteen...:rolleyes:

Meillä on tässä pienessä taloyhtiössä pihapiiri naapurina pariskunta, joka on yrittänyt hyvin pitkään lasta ja sittemmin hankkineet 3 adoptiolasta.. Nyt ovat huomanneet kasvaneen mahani ja käyttäytyvät todella välttelevästi...:sad001
Jos huomaavat, että tulen autolla pihaan, luikkivat nopeasti sisälle jne...

Kovin tuttuja ei tosiaan olla, mutta käytöksestä ajattelen, että tuntuuko heistä pahalta, kun naapuriin on tulossa vauva...:rolleyes::eek:

Ei voi asialle mitään.

Me oltiin myös niitä lapsettomia, esikoista tehtiin yli viisi vuotta ja sain todella tehdä töitä, että osasin olla olematta kateellinen lapsellisille.
Lapsettomuus on (vaikkakin naapurisi eivät ole lapsettomia enää..) valtavan kurjaa ja sattuu syvälle ja osuessa omalle kohdalle jättää jälkensä mutta se ei siltikään oikeuta käyttäytymään huonosti lapsellisia kohtaan. Elämässä nallekarkit ei vaan mene tasan ja se pitää aikuisten osata hyväksyä vaikka vaikeaahan se on..:)
 
Kiitti:) yritän jatkossa kulkea pihan poikki vaivihkaa. Käytös on myös muuttunut miestänikin kohtaan..

Aika hassua, että ajattelin heidän olevan sinut asian kanssa, adoptioiden jälkeen, mutta näin ei ilmeisesti olekkaan...:wideyed:
 
Tähti, ei ne tuskaisat muistot kaikista yrityksistä mihinkään katoa vaikka saisikin lapsen. Ja etenkään jos on päätynyt adoptioon eikä ole koskaan saanut kokea raskautta ja synnytystä vaikka useampi lapsi jo olisikin. :( Ja sitten voi olla myös se että "joku sun ikäinen" tulee raskaaksi vaikka se ei heiltä huomattavasti paljon nuorempana onnistunut.
Tää mun miehen kaverin vaimo oli kans aivan ihmeissään kun kirjoitin hänelle etten pysty tulemaan heille vähään aikaan kun sattuu nähdä hänet raskaana. Hän luuli ettei "lapsettomuus" ("" siksi että mullahan oli 2lasta edellisestä avioliitosta) vaivaa mua kun niin avoimesti puhuttiin hoidoista jne. Se oli vaan mun tapani käsitellä tuskaa, puhumalla siitä. Mutta ei se tuska puhumalla mihinkään kadonnut. Ja vaikka olin tämän hänelle kertonut hän jatkoi raportointia ultrista, vauvan liikkeistä jne. :(
 
Vatsa/suolisto ongelmia?
Itselleni ihan uutta mutta uuvuttavaa.
Vuoden alusta ollut nyt noin kymmenisen kertaa, aina yöllä, kovaa vatsakipua, menee ihan ripulille ja tuskanhiki.
Oon katsonut syömisiäni ja en löydä syytä.
Voiko raskaus ärsyttää suolta? Ja näin suht harvoin , vaikkakin rajusti?
Mikä avuksi?
Kokemuksia?
 
Ei sulla mitään laktoosivaivaa olis. Voiskohan puhjeta raskausaikana. Mulla on lähinnä ummetusta ollut mutta nuorempana oli laktoosin kanssa just tollasta. Mulla meni ajan kanssa ohi, mut voisit kokeilla ihan laktoositonta ruokavaliota.
 
Postista tuli eilen tilaamani rengasliina(bb-sling). Olen sen kanssa nyt tässä vehdannut ja katsellut ohjeita. Vaikuttaa kätevältä vaikka varmaan alkuun voi olla aika säätöä.
 
Tähti, ei ne tuskaisat muistot kaikista yrityksistä mihinkään katoa vaikka saisikin lapsen. Ja etenkään jos on päätynyt adoptioon eikä ole koskaan saanut kokea raskautta ja synnytystä vaikka useampi lapsi jo olisikin. :( Ja sitten voi olla myös se että "joku sun ikäinen" tulee raskaaksi vaikka se ei heiltä huomattavasti paljon nuorempana onnistunut.
Tää mun miehen kaverin vaimo oli kans aivan ihmeissään kun kirjoitin hänelle etten pysty tulemaan heille vähään aikaan kun sattuu nähdä hänet raskaana. Hän luuli ettei "lapsettomuus" ("" siksi että mullahan oli 2lasta edellisestä avioliitosta) vaivaa mua kun niin avoimesti puhuttiin hoidoista jne. Se oli vaan mun tapani käsitellä tuskaa, puhumalla siitä. Mutta ei se tuska puhumalla mihinkään kadonnut. Ja vaikka olin tämän hänelle kertonut hän jatkoi raportointia ultrista, vauvan liikkeistä jne. :(

Janna75:)
Hyvä, kun kirjoitit tuntoja, en ole osannutkaan ajatella tuota asiaa noin "laaja-alaisesti"...:wideyed:
Monilla ja minullakin oli käsitys, että lapsettomuuden kipu häviää yhden lapsen jälkeen jne..
 
Vatsa/suolisto ongelmia?
Itselleni ihan uutta mutta uuvuttavaa.
Vuoden alusta ollut nyt noin kymmenisen kertaa, aina yöllä, kovaa vatsakipua, menee ihan ripulille ja tuskanhiki.
Oon katsonut syömisiäni ja en löydä syytä.
Voiko raskaus ärsyttää suolta? Ja näin suht harvoin , vaikkakin rajusti?
Mikä avuksi?
Kokemuksia?

JustMom10:)
Kyllä mulla ainakin raskaus on muuttanut vatsan toimintaa, välillä kuralla ja välillä kovalla...

Mutta kipua ei ole, eikä tuskanhikeä...Ehkä sinun kannattaa käydä lääkärissä sen vuoksi.
 
Takaisin
Top