Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varovasti ilmoittaudun tänne uudestaan. Edellinen keskenmeno oli marraskuussa. Nyt raskaana uudelleen. Ikää 44 vuotta ja kaksi keskenmenoa koettuna, joten ei vielä uskalla miettiä hankintoja. Viikkoja mahdollisesti 5+4 tai jotain sinnepäin.

Onnittelut Yölento!!:Heartbigred
Toivotaan parasta, että pieni pysyy kyydissä:love7

Hyvää odotusta:Heartred Hienoa, että palasit tänne takaisin:flower
 
Mie olen ostanut lähes kaiken käytettynä tori.fi:stä. Kaukalo+telakka ja sitteri samasta paikasta 40 eur. Brion vanhat yhdistelmät 40 eur joista sai pesemällä kuin uudet. Kirppareilta oon ostanut vaatteet ja saanu niitä myös kavereilta. Pinnasänkyyn törsäsin ja ostin sen uutena Ikeasta kun halusin sen mallin josta saa toisen pitkän sivun kokonaan pois. Mukula saa nukkua sitten pinniksessä about 3v asti ja siirtyä sit suoraan isoon sänkyyn. Kaikki muukin on jo hankittu, pesty ja laitettu paikoilleen. En halunnut jättää asioita hoidettavaksi vasta äitiyslomalle kun eihän koskaan voi olla varma miten raskaus etenee vaikka kaikki onkin mennyt hyvin tähän asti. Itse olen esim syntynyt 3 vkoa etuajassa 2 päivää sen jälkeen kun äitini aloitti loman :)

Muoks. Nyt 29+4

Eclipse:)
Koska sulla alkaa äitiysloma? Mennään aika samoissa, saa nähdä synnytetäänkö myös:p
 
Mä olen saanut synnytysten aikana syödäkseni vain mehukeittoa ja mehua.

Synnytysten kestoista, että eka synnytys käynnistettiin 2 vrk lapsiveden menosta ja sitten lähes vuorokauden synnytysyrityksen jälkeen tehtiin kiireellinen sektio. Se tehtiin puudutuksessa, ei nukutusta siis.

Toinen synnytys käynnistyi itekseen supistuksilla aamulla. Illalla supistukset muuttuivat säännöllisiksi. Yöllä lähdettiin sairaalaan ja seuraavana aamuna pääsin synnytyshuoneeseen. Säännöllisistä supistuksista meni siis noin vuorokausi vauvan syntymään. Synnytyshuoneessa olin 11h.
 
Mun esikoinen synty etuajassa, päivää ennen kuin äitiysloman piti alkaa! Kotona olin lajitellut vauvan vaatteet kasoihin värien mukaan pestäväksi (oltiin saatu älyttömät määrät vaatteita tutuilta) mutta en siis ollut pessyt niitä vielä. Mies sai sit pestä urakalla mun ollessa sairaalassa. :D Ja piti tosiaan olla töissä vielä viimenen työpäivä ja supistusten välissä sanelin miehelle listaa vietäväksi töihin seuraajalle. :D

Janna75:)
Oho, tuossa onkin ollut aika hoppu:p
Mahtaakohan sulla tämäkin tulla etuajassa..
 
Tähti, sullapa on tiukka täti! Eikö siinä listassa kuitenkin lue kans että pastöroidut käy? Viime raskaudessa mulle terkkari sano kans et tuorejuustot ei käy mutta sit hänen antamassaan listassa luki että kaikki pastöroidut tuotteet käy. Nyt en rehellisesti sanottuna ole edes lukenut tuota lista... :D Mä en normistikaan syö lainkaan kalaa, maksamakkaraa, leikkeleitä, metvurstia niin niitä ei tarvii edes miettiä. Alkoholia en tietty käytä lainkaan nyt. Ainoat mitä vältän on salmiakki ja lakritsi (suolistosairauden takia, viime raskaudessa kyllä söin silloin tällöin vähän), maksaa eri muodoissa (maksalaatikkoa söin kyllä viime raskaudessa pari kertaa) ja juustot katon et on pastöroituja. Eli ei pahemmin vaikuta raskaus mun ruokavalioon.
Voi luoja... Nyt kun kirjoitin tuosta maksalaatikosta mun alko tehdä mieli sitä ihan sikana! Nousi oikeen vesi kielelle... Huoh...
Mä rakastan Saarioisten rusinatonta maksalaatikkoa. En oo sortunu kun pelkään et menee koko låda kertaheitolla.
 
Ihana kuulla Yölennosta. Tervetuloa takaisin! Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä.

Hankinnoista....oon ostanut kaikki isommat kans tori.fistä ja hyväkuntosia....Emmaljungan yhdistelmät 250€, Brion pinnasänky patjalla 30€, Britaxin turvakaukalo 40€, Manduca 35€ yms. Yht 400€ mennyt ja uutena nää ois ollu vähintään 1600€. Vauvan vaatteita oon löytänyt alerekeistä 6-8€ tai -50-60%.

Mulla on noita ruokarajoitteita omista sairauksista riittämiin: luont.gluteeniton, laktoositon, fodmap-ruokavalio ärtyvän suolen takia + se pitkä neuvolatädin lista. Olin Vikingin picnicristeilyllä eilen ja niiden merkinnät ruuissa oli ihan sekasin tai ei niitä ollut joten varmistamisesta huolimatta viime yö meni valvoessa kun vatta oli ihan jäätävän kipee.
 
MS74 juu, ehdottomasti se rusinaton versio! :D Viime raskaudessa otin sitä usein töihin lounaaks ja söin puolikkaan purkin per päivä. :)
Tähti mulla on kaikki kolme syntyny etuajassa, eka viikolla 34+5, toinen viikolla 39 ja kolmas käynnistettiin viikolla 38. Eli oletan kyllä tämänkin syntyvän etuajassa. Edellisen pelättiin syntyvän jo viikolla 32 ja sain kortisonipiikitkin mutta sinnitteli sit kuitenkin käynnistykseen viikolle 38.
 
Minähän puhun täällä ihan omiani, että esikoisen hankinnat siirtyy tälle seuraavalle.. Kun onhan tässä ilmeisesti sisarusrattaiden osto edessä! Olen katsellut sellaisia, jossa ollaan vierekkäin, mutta kaveri (jolla ei kokemusta asiasta) suositteli peräkkäin olevia. Sellaiset siistit olisikin nyt fb-kirppiksellä 200 €, mutta en oikein tiedä.. Kokemuksia?
 
Eclipse:)
Koska sulla alkaa äitiysloma? Mennään aika samoissa, saa nähdä synnytetäänkö myös:p

Äippäloma alkaa 19.4 ja LA 25.5. Mutta jotenkin musta tuntuu, että tää syntyy koska tahansa vapun jälkeen jos menee yhtään samalla tavalla kuin omalla äidilläni. Siksi halusin kaikki ajoissa valmiiksi, kun tuo mies olis sitten ihan pihalla, jos sen laittais ostamaan kaikki. :rolleyes:
 
Novelle: mulla oli kahdelle ekalle sisarusrattaat, jossa istuivat vierekkäin. Eivät olleet mitenkään ylileveät, mahtu hyvin kulkemaan joka paikkaan niillä. En ole koskaan kokeillut sellaisia missä lapset peräkkäin mutta olen katellut niitä eri vaihtoehtoja enkä ole kyllä tykännyt yksistäkään. Voi olla että ne on näppärän kokoiset ja helpommin ohjattavissa kuin vierekkäiset mutta aina toisella lapsista on jotenkin huonompi näkyvyys sieltä. Etenkin sellaset missä se toinen (pienempi yleensä) on siellä takana, osittain toisen alla, siinähän se vauva sitten tuijottelee vaunujen selkämystä eikä edes näe kunnolla sivuille. Luulis isomman pitkästyvän aika nopeesti siellä. Mutta tää on siis vaan mun mielipide enkä tosiaan ole kokeillut sellaisia, vain katellut ja ihmetellyt. :)
 
Novelle, mun naapurilla on (3kk ja 2v lapsille) sisarusrattaat, jossa ollaan ihan peräkkäin ja ne näyttää aika massiivisilta, kömpelöiltä ja raskailta mutta lasten äiti kehuu niitä. Täällä Etelä-Helsingin kapoisilla kaduilla ne varmaankin on kätevät kun eivät tuki koko jalkakäytävää ja mahtuu meidän talon hissiin hyvin mutta vanhojen talojen hisseihin turha yrittää (no meidänkin kärryt mahtuu vanhoihin hisseihin just ja just..).
 
Janna75 - Jotenkin ehkä samoja fiiliksiä itsellä, että lasten olisi mukavampi olla vierekkäin kuin että toinen siellä takana..

Tähtipölyä - Asutaan pienessä kaupungissa lenkkipolkujen äärellä, että sinänsä tänne kyllä mahtuu.

Lasten ikäero tulee olemaan 1 v. 8 kk.
 
Novelle meille tulee sama ikäero pienemmille. :) Isommilla on 1v5kk ikäeroa keskenään. Mutta kakkosen ja kolmosen välissä onkin 13,5v välissä (tosin eri isäkin). :D Mietin vielä tuota vaunuasiaa, että kun pienempi on vauva sillä nyt ei oo niin väliä missä makoilee ja mitä näkee mutta kyllä mä haluaisin käyttää vaunuja sit joku 3-4 vuotiaaksi, niin kauan kuin niitä tarvii ja olisi heidän mukavampi istua vierekkäin ja jutella keskenään kuin että toinen on jossain piilossa sitten.
 
Mulla oli isommilla lapsilla aikoinaan sisarusrattaat jossa istuivat vierekkäin. Kolmipyöräiset ja kevyet. Ikäeroa heillä tuo 1,8 vuotta. Kun toinen oli vielä vauva niin makasi rattaissa pehmeässä kantokopassa. Rattaat meni sitten vielä monta vuotta kun molemmat istuivat isompina kyydissä. Ei olleet musta yhtään liian leveät tai kömpelöt. Kääntyivätkin kevyesti koska edessä vain yksi rengas.
 
Muokattu viimeksi:
Heippa:)!
Otan tämän aiheen esille, oletteko ottaneet/ottamassa vauvavakuutusta?:rolleyes:

Mietin onko siitä oikein muuta hyötyä kuin, että pääsee nopeesti yksityiselle?:rolleyes:
Meillä on terveysasema ihan nurkilla ja varmaan pääsee tarvittaessa:) yksityinen on taas sitten jo kauempana automatkan takana...

Miehen mielestä vakuutus kannattaa ottaa:)

Jostain luin, että vakuutuksesta olisi varsinaisesti hyötyä vasta, jos lapsella sattuu olemaan esim. joku krooninen sairaus tms..

Ehkä se olis hyvä olla olemassa:rolleyes:
 
Mulla on jo vauvavakuutus haettuna jne. Täällä valitettavasti en luota että julkinen terveydenhoito toimii ja käytettävissä useampi yksityinen lääkäriasema. Itsellänikin on vakuutus sen takia että muuten en olisi hoitoa saanut tässä kaupungissa. Eli ei tule edes mieleen että soittaisin terveyskeskukseen vaan käyn aina yksityisellä. Onneksi mulla on ollut myös hyvä työterveyshuolto, mutta se ei tietenkään ole käytössä äippälomalla.
 
Takaisin
Top