Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin. Nyt on sitten sektiopäivä määrätty ja se on jo 24.3. :Heartred Eli enää kaksi viikkoa ja neljä päivää! :eek: Alunperin ajattelin että viikko lisää mutta kun sääntöjen mukaan pitää mennä ekan ultran la:n mukaan joka oli 31.3. Oikea la on kyllä mun mielestä se 7.4. kuukautisten ja hedelmöitysajankohdan mukaan.. No.. saanpahan vauvan aikaisemmin ulos. :grin Meillä on esikoisen synttärit 23.3 joten saadaan tuplasynttärit. Vauvalla oli painoarvio nyt 2700 g ja ihan keskikäyrällä kasvaa mun sokereista huolimatta. Jos arvio pitää paikkansa ja vauva kasvaa n. 200 g viikossa niin tuostahan tulee jopa pienempi kuin aikaisemmat jotka oli syntyessään 3900 g.

Vielä ennen sektiota pitäisi selvitä esikoispojan nielurisaleikkauksesta joka on 17.3.

Listaan voi siis korjata mun kohdalle sektion 24.3.
 
Ihanaa Marituuli, pääsiäisvauva! Nousit listalla pari sijaa ylöspäin ;)
Tässä tämä:

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// alateitse/ 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ tyks/ sektio/ 1.
Titti/ 9.2./ 50cm 3325 g P/ js/ alateitse/ 2.

Odottajat
Satom/ 16.3. P/ 3./ nkl
Marituuli/ suunn. sektio 24.3. P/ 3./ nkl
Sikuriini/ suunn.sektio 30.3. P/ 3.
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./
Eclipse/ 25.5. T/ 1./ koks
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2./ jyväskylä
Noel/ 7.6. P/ 1./ tays
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6./ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Sirpa40/ .7. P/ 1./
Kaarina73/ 6.7./ 2./ jorvi
Kisu75/ 10.7./ 5.
Satru/ 19.7. P/ 4./ hus
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Lettuhei/ 25.8./ 1./ kos
Novelle/ 26.8./ 2.
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Järvenhenki/ 9.9./ 1./ kaks
Ooo/ 6.10./ 2./ jorvi
Janna75/ 14.10./ 4.
Napu75/ 21.10./ 3./ koks
Nuska76/
 
Muokattu viimeksi:
Heippa!:)
Oletteko nähneet raskausaikana vauvasta unta?:rolleyes: Minkälaista? Mä en kertaakaan koko raskausaikana, mutta vuosia sitten näin unessa hyppyyttäväni pientä poikaa, jolla oli paksu tumma tukka ja niin leveä hymy...:grin Vieläkin näen sen lapsen kasvot silmissäni, uni oli niin todellinen.

Ehkä se oli enneuni tästä pojasta, joka meille nyt syntyy..:angel4
 
Heippa!:)
Oletteko nähneet raskausaikana vauvasta unta?:rolleyes: Minkälaista? Mä en kertaakaan koko raskausaikana, mutta vuosia sitten näin unessa hyppyyttäväni pientä poikaa, jolla oli paksu tumma tukka ja niin leveä hymy...:grin Vieläkin näen sen lapsen kasvot silmissäni, uni oli niin todellinen.

Ehkä se oli enneuni tästä pojasta, joka meille nyt syntyy..:angel4
Mä näin kerran mutta sillä oli pää ja kroppa irrallaan toisistaan. Voipi olla mun panikointia vauvan niskan tukemisesta Sit mä nään muutenki ihan sairaita unia täs odotusajalla....yks yö nukuin Mike Monroen vieressä ja toisena Saku Koivun ja koitin huutaa niille että menkää pois kun mä oon raskaana ja mulla on oma mies Onneks heräsin oman kullan vierestä.

Aika poikavoittonen tuo meidän syntyvien lista....toukokuun lopussa vasta tyttöjä tulossa.
 
Heippa!:)
Oletteko nähneet raskausaikana vauvasta unta?:rolleyes: Minkälaista? Mä en kertaakaan koko raskausaikana, mutta vuosia sitten näin unessa hyppyyttäväni pientä poikaa, jolla oli paksu tumma tukka ja niin leveä hymy...:grin Vieläkin näen sen lapsen kasvot silmissäni, uni oli niin todellinen.

Ehkä se oli enneuni tästä pojasta, joka meille nyt syntyy..:angel4

Mä näin yksi yö unta et meiän poika olikin tyttö. :grin Ja näytti ihan samalta kuin muut mun lapset. Mutta uskonpa että tulokas on eri näköinen koska hänellä on eri isä ja hän on ulkomaalainen. :wink Toivottavasti ei kuitenkaan ole tyttö kun kaikki on hankittu poikaväreissä. :grin

Tässä muuten vertailukuva esikoisesta ja kakkosesta. Yllä esikoinen joka on poika ja kakkonen joka on tyttö.
 

Liitteet

  • FB_IMG_1457373178818.jpg
    FB_IMG_1457373178818.jpg
    14.6 KB · Katsottu: 26
Mä näin yksi yö unta et meiän poika olikin tyttö. :grin Ja näytti ihan samalta kuin muut mun lapset. Mutta uskonpa että tulokas on eri näköinen koska hänellä on eri isä ja hän on ulkomaalainen. :wink Toivottavasti ei kuitenkaan ole tyttö kun kaikki on hankittu poikaväreissä. :grin

Tässä muuten vertailukuva esikoisesta ja kakkosesta. Yllä esikoinen joka on poika ja kakkonen joka on tyttö.

Kyllä samaa näköä on heissä ja niin ihania söpöläisiä molemmat!:Heartred
 
Onko teillä kantoliinoja? Mä suunnittelin ostaa sellaisen rengasliinan johon olis helppo vauva nostaa kun menee vaikka kauppaan tai johonkin mihin ei viitsi turvakaukaloa raahata. Mulla on yksi kantoreppu mutta se ei ole ihan pienelle vauvalle.
 
Mulla on perinteinen sidottava kantoliina, tykkään siitä kovin!

Meillekin tulee siis poika, voi päivittää listaan. Esikoiselle esittelin osatamiani vaatteita ja hän heitti" sit se kuitenkin onkin tyttö" - toivottavasta ei myös sillä koko ostetti vaatevarasto hyvin poikamaista ;)
Esitteli vehkeensä kyllä niin että kumma on jos niitä ei synnyttyä olis ;)
 
Mä ajattelin hommata kantoliinan. Varmaan trikoisen kun niitä tunnutaan suosittelevan vastasyntyneille. Jos liinailu toimii niin seuraavaksi sit joku kudottu
 
Mä oon kaksi kertaa nähnyt unta mun yli 20 vuoden takaisesta ensirakkaudesta. Toka kerta oli just viime yönä, aamulla oli ihan selkästi mielessä koko uni :). Hän muuten menehtyi sittemmin auto-onnettomuudessa. Hassu juttu, että tulee nyt uniin.

Noita kantoliinahommia mäkin olen ajatellut. Mä haluisin ulkoiluttaa vauvaa ja koiraa ja päästä maastoon, jossa koiruus voi juosta vapaana. Sinne ei vaunuilla pääse. Mulla on kaverilta ostettu kantoreppu, mutta en ole tutustunut, että miten se toimii ja saanko sitä yksin selkään. Luultavasti en.

Meillä oli muuten perhevalvennusta pari vkoo sitten, se oli fysioterapeutin juttuja. Siellä käytiin kantorepun ergonomia ja se pitäisi olla sellainen, että vauvan jalat on levällään kuin sammakolla ja peppu vähän alempana kuin polvet.
 
Ehdottomasti aion taas liinailla. Esikoisen aikoihin hommasin trikoisen ja kudotun (merkkejä en enää muista). Itse tein rengasliinan, joka oli ihan huippu heittää olalle ja ipana kyytiin nopeasti. Toivottavasti se on vielä tallessa. Trikooliinan hommaan (edelliset myytiin pois kun eihän meille pitänyt enää lapsia tulla) juurikin mielessä koiran kanssa metsälenkit.
 
Mulla mielessä sieni ja mustikkametsä ;) trikoinen kantoliina siis täälläkin ja manduca sitten vähän myöhemmin.
 
Mulla hartiat aina niin jumissa ja lyhyt selkä niin epäröin liinan suhteen. Pitäis vaikka kaupassa testata. Mulla oli Babyshowerit vkl. Oli ihan mahtavaa! Niin iso yllätys ja oli ihana nähdä ystäviä. Nyt sitten odottelen pääsyä synnyttämään. Jännittää ihan älyttömästi!
 
Mulla hartiat aina niin jumissa ja lyhyt selkä niin epäröin liinan suhteen. Pitäis vaikka kaupassa testata. Mulla oli Babyshowerit vkl. Oli ihan mahtavaa! Niin iso yllätys ja oli ihana nähdä ystäviä. Nyt sitten odottelen pääsyä synnyttämään. Jännittää ihan älyttömästi!

Satom:)
pian sitten tapahtuu, jännittävää:Heartred
Tsempit synnytykseen:thefinger
 
Viime yö jo kipuilua. Nyt sellainen olo että miten mä selviän ja miten pärjään vauvan kanssa. Ihan hassuja ajatuksia joita ei nuorena ollut. :-) Elämä muuttuu ja nyt sen ymmärtää. Mutta ei lainkaan huonompaan suuntaan.
 
Mua jännittää myös jo niin kovasti.. Vaikka ei olekaan eka lapsi. Mutta kyllä 12- ja 10-vuotiaatkin vaativat vielä paljon huomiota. Mietin että miten saadaan arki luistamaan pienen vauvan keikkuessa mukana kainalossa kun isommatkin vaativat huomiota. Toki apuna on mun mies mutta hän on mun lasten isäpuoli ja puhuu vain englantia joten on ehkä enemmän apuna vauvan ja kotitöiden kuin vanhempien lasten kanssa. Meillä alkoi nyt käymään kyllä myös perhetyöntekijä josta toivottavasti on apua myös mm. lasten kuskauksessa.

Alan olla tosi väsynyt.. Ja vielä pitää ennen sektiota hoidella esikoisen nielurisaleikkaus joka on 17.3. Toivottavasti poika toipuu hyvin ja nopeasti.
 
Mua kans vähän jännittää arki mutta tää syntyy nyt niin mukavasti että kun mies on huhtikuun isyyslomalla auttelemassa niin siihen jää vaan toukokuu näitä lasten kuskaamisia kunnes alkaa kesäloma isommilla lapsilla. Syksy on sitten taas asia erikseen, sitä en osaa vielä jännittää.
 
Moikka:)
Palaan synnytysaiheeseen, eli kivunlievitykseen.

Oletteko "automaattisesti" ottamassa epuduraalin?:rolleyes:

Luin artikkelin, jossa puhuttiin luomusynnytyksen eduista...Epiduraali kuulemma vie kyvyn kävellä, vauvakin puutuu ja välilihan repeämän riski kasvaa:eek:

En voisi kuvitella synnyttäväni luomusti, kun synnytys muutenkin "pelottaa"...mutta entä sitten tuo epiduraali?:eek:
 
Mä olen synnyttänyt kolme lasta alateitse ja joka kerta halunnut ja saanut epiruraalin. :) Kuulemma joskus voi viedä jalat alta niin ettei pysty kävelemään mutta ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia. Puoli tuntia laittamisesta tosin pitää maata sängyssä mutta sit saa liikkua. Mulla on joka kerta leikattu väliliha ja henk koht otan kyllä mieluummin sen kuin että riskeerais repeämisen. Vauvan puutumisesta en ole kuullut... Joillakin epiduraali voi vaikeuttaa ponnistusvaihetta jos on liian voimakkaana päällä vielä. Mulla laitettiin epiduraali viime synnytyksessä just ennen ponnistusvaihetta eikä ollut mitään vaikeuksia ponnistaa, meniköhän siihen 12 min. En tuntenut supistuskipua mutta tunsin kovan ponnistustarpeen. Eihän se tottakai kivutonta kuitenkaan ollut mutta auttoi kyllä varmasti. Eli mä ainakin voin suositella epiduraalia. :)
Joka synnytyksessä käyttänyt myös ilokaasua ja hyvin on toiminut. Pitää vaan osata ennakoida hiukan ja ottaa sitä HETI kun supistus alkamassa muuten ei auta. Kaksi viimeistä synnyttänyt jakkaralla ja niin haluan seuraavankin ehdottomasti.
 
Takaisin
Top