Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,
nyt oli livahtanut nettiin tämän vuoden äitiyspakkaus, huomenna vasta virallinen julkistus. Olen sitä tässä jo ehtinyt pohtia, että ottaako vai ei.. Esikoiselle otettiin jotenkin itsestäänselvästi ja mukava se olikin, ihan paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki vaatteet ovat olleet käytössä. Poikkeuksetkin johtuivat väärästä koosta, toppahaalari oli ensin liian suuri, tänä talvena jo pieni.

No, nyt kuitenkin tuo uusi pakkaus on mielestäni aika poikamainen, joten jos huhtikuussa paljastuu että on tyttö tulossa, otamme rahana. Voi olla, että otetaan muutenkin, sillä ne entiset on vielä ihan käyttökelpoisia. Mitäs ajatuksia muilla?
 
Näin kans eilen illalla ne kuvat ja tietenkin innoissaan vertailtiin 2015 ja 2016 keskenään! Todella poikamaista oli munkin mielestä muutamia kirkkaita värejä lukuunottamatta ja osa vaatteista aika hailuja vanhan papan kalsarimaisia. Ne ja talvihaalari ei olleet yhtään mieleen. Kuitenkin oli monta bodya ja housua yms. jotka oli tosi mieleisiä, joten me yritetään varmaankin saada tämä uusin. Ihan on nyt tuuripeliä, ehditäänkö 2015 jakaa loppuun!
 
Novelle, me otettiin rahana äippäpakkaus kun edellinen on vielä tallessa ihan kokonaisuudessaan mutta jos lasten välillä olisi ollut isompi ikäero, olisin varmasti halunnut pakkauksen ihan fiilistelyn vuoksi.:)

Me on käytetty tosi monia vaippoja, kertiksiä siis, mun poika on jotenkin niin hoikka tosta vyötärön/lantion kohdalta, että olen todennut Pampersit parhaaksi teipin pitävyyden kannalta, saan ne myös tiukimmalle kiristettyä. Housuvaippoja olisi kiva käyttää mutta ne on niin löysiä just tosta mahasta, niin aina tulee pissavahinkoja.:laughing002
 
Moi,
nyt oli livahtanut nettiin tämän vuoden äitiyspakkaus, huomenna vasta virallinen julkistus. Olen sitä tässä jo ehtinyt pohtia, että ottaako vai ei.. Esikoiselle otettiin jotenkin itsestäänselvästi ja mukava se olikin, ihan paria poikkeusta lukuun ottamatta kaikki vaatteet ovat olleet käytössä. Poikkeuksetkin johtuivat väärästä koosta, toppahaalari oli ensin liian suuri, tänä talvena jo pieni.

No, nyt kuitenkin tuo uusi pakkaus on mielestäni aika poikamainen, joten jos huhtikuussa paljastuu että on tyttö tulossa, otamme rahana. Voi olla, että otetaan muutenkin, sillä ne entiset on vielä ihan käyttökelpoisia. Mitäs ajatuksia muilla?

Mulle ois tullut viime vuoden pakkaus, mutta otin rahana. Oli tosiaan vanhoja kamppeita jo ennestään ja toisaalta tuolla rahalla saa aika paljon uuttakin ostettuakin (vaatteita ostellu alennusmyynneistä ja kirppareilta lähinnä ja voi sitten valita mieleistä, kun välttämättä kaikki pakkauksen vaatteet ei niin nappaa).
 
Mä tykkään tuosta uudesta pakkauksesta! Koska on esikoinen tulossa ja ihan lähipiirissäkään ei ole ollut vauvoja, niin ehdottomasti otetaan pakkaus. Ja mä haluan sen ihan vaan sen kokemuksen takia. Ihana saada tuollainen paketti ja fiilistellä sitä, miten äiti on samalla tavalla saanut paketin mulle aikoinaan. Tykkään kyllä myös 2015 pakkauksesta, mutta ehkä tästä kuitenkin enemmän, joten pitänee vähän viivytellä tilauksen kanssa että varmasti saadaan tämä. Kiva, kun on noita kirkkaita perusvärejä, ja mua ei niin haittaa nuo siniset vaikka tulisi tyttökin, itekin tykkään käyttää paljon sinistä. :)

Mun vauvan pitäisi syntyä elokuun lopulla mutta elättelen toivoa, että toppahaalari toimisi ekana talvena, kun sen saa pussiksi. Mitä luulette?
 
Mä tykkään tuosta uudesta pakkauksesta! Koska on esikoinen tulossa ja ihan lähipiirissäkään ei ole ollut vauvoja, niin ehdottomasti otetaan pakkaus. Ja mä haluan sen ihan vaan sen kokemuksen takia. Ihana saada tuollainen paketti ja fiilistellä sitä, miten äiti on samalla tavalla saanut paketin mulle aikoinaan. Tykkään kyllä myös 2015 pakkauksesta, mutta ehkä tästä kuitenkin enemmän, joten pitänee vähän viivytellä tilauksen kanssa että varmasti saadaan tämä. Kiva, kun on noita kirkkaita perusvärejä, ja mua ei niin haittaa nuo siniset vaikka tulisi tyttökin, itekin tykkään käyttää paljon sinistä. :)

Mun vauvan pitäisi syntyä elokuun lopulla mutta elättelen toivoa, että toppahaalari toimisi ekana talvena, kun sen saa pussiksi. Mitä luulette?

Mä kans esikoisen kohdalla halusin ehdottomasti pakkauksen. Kyllä varmaan äp:n toppahaalari on teille hyvä ekana talvena. Meillä kesäkuussa syntyneelle meni viimeksi koko talven, aluksi oli vähän reilu kyllä. Nyt tälle helmikuiselle taitaa meidän viime kertainen äp-haalari olla ensi talvena jo liian pieni, ehkä syksyn/alkutalven menee.
 
Joo kyllä se ensimmäisen vauvan kohdalla oli selvä juttu, vaatteita ja tavaroita oli kiva hypistellä ja paljon oli kaikenlaista tarpeellista. Laitokselta sai Libero-kassin, joka sisälsi vaippoja, kaukalolelun yms., mutta siinä on ilmeisesti systeemi muuttunut ja sitä pitää jotenkin erikseen hakea.
 
Lettuhei, luultavasti voitte ottaa haalarin käyttöön talvella, ehkä vähän reiluna, mutta kuitenkin. Esikoinen syntyi joulun aikaan, joten haalari oli liian suuri. Onneksi oli kaverilta saatu haalaripussi (?), jolla mentiin talvi. Ollaan muutenkin tosi paljon saatu kavereiden lasten vanhoja tarvikkeita/vaatteita yms., kun viimeisenä tässä asialla ollaan oltu
 
Joo, Libero-kassi haetaan nykyään K-kaupoista. Kotiin tulee semmonen kuponki (mulla muutama viikko ennen laskettua aikaa) jolla sen saa. Pitää ensin kyllä käydä liittymässä siis Liberokerhoon.
 
Ai onko Libero-kassin saaminen muuttunut noin? Vielä 02/15 sain sen synnäriltä. Entä onko jollakulla tietoa jostakin baby-boxista? Kuulin sellaisesta viime raskauden aikana mutta en saanut selville miten/mistä sen oikein saa...
 
Näin kans eilen illalla ne kuvat ja tietenkin innoissaan vertailtiin 2015 ja 2016 keskenään! Todella poikamaista oli munkin mielestä muutamia kirkkaita värejä lukuunottamatta ja osa vaatteista aika hailuja vanhan papan kalsarimaisia. Ne ja talvihaalari ei olleet yhtään mieleen. Kuitenkin oli monta bodya ja housua yms. jotka oli tosi mieleisiä, joten me yritetään varmaankin saada tämä uusin. Ihan on nyt tuuripeliä, ehditäänkö 2015 jakaa loppuun!

Moikka!:) Sain v.2015 pakkauksen kk sitten ja minusta se on poikamainen, ehkä enemmän, kuin tämä uusi... :)
 
Meiän poika on nyt n. 52 cm pitkä ja meillä on nyt käytössä ulkoilussa 50/56 cm toppahaalari. Lisäksi käytän vaunuissa äitiyspakkauksen makuupussia. Meillä todennäköisesti äitiyspakkauksen toppahaalari käytössä vasta ensi talvena, kun on kokoa 68/74. Vuoden 2015 äitiyspakkauksen sisältö tosiaan enemmän poikamainen, mutta meille onneksi tuli poika. Meiän pojalla on kyllä tyttömäisiä värejä vaatteissa, kun toppahaalarikin on lila. Mulla ja miehellä molemmilla vauvoina ollut punaisia paitoja.
Sininen, vihreä ja keltainen on musta enemmän poikien värejä.
 

Liitteet

  • 20160121_195433.jpg
    20160121_195433.jpg
    387.7 KB · Katsottu: 28
Iik. Ens viikon perjantaina synnytystapa-arvio. Tällä viikolla oli neuvolalääkäri ja tilanne oli kuulemma kuin ensisynnyttäjällä kun kerran alateitse ei kukaan ole tullut. (kolmas siis tulossa, aikaisemmat sektioilla) Sanoi kyllä että silti pitäisi näillä viikolla olla kypsempi tilanne kun kerran jo kolmas tulossa. Kaikki oli ihan hyvin kyllä. Nyt alkaa jännittää.
 
Mä pidin enempi siitä 2015 äippäpakkauksesta. Sinänsä mulla ei väliä kun pidän tätä niin hyvänä etuna meille suomalaisille. Tilauksen oon tehny jo.

Noi vaippavinkit oli hyviä. Kiitti.
Maria75 mä voin hakee tuosta Vauvatalo Johannasta uuden vauvapesän meille. Oon nyt tehny niin edulliset käytetyt tori.fi ostokset että tuo ei oo paljon hankintana.

Mä oon niin väsy...14.3 sokerirasitus ja muut labrat. Heitteleekö teidän olotila? Just kun ehdin nauttii olosta niin yhtäkkii puskee jostain huono olo, pyörryttää, vatta sattuu tai vihloo....eestaas vuoristorataa tää odottelu
 
Mä oon niin väsy...14.3 sokerirasitus ja muut labrat. Heitteleekö teidän olotila? Just kun ehdin nauttii olosta niin yhtäkkii puskee jostain huono olo, pyörryttää, vatta sattuu tai vihloo....eestaas vuoristorataa tää odottelu

Ei heittele olotila, mutta laiskottaa, kun on töistä tullut :shifty: Kömpellöä on, esim. sukkien pukeminen vaikeeta, iso talvitakki ei mahdu enää kiinni jne... Ajatukset on vauvassa kesken työpäivääkin, ettei niin tehokasta ( enää 24 työpäivää jäljellä:) )...
 
Iik. Ens viikon perjantaina synnytystapa-arvio. Tällä viikolla oli neuvolalääkäri ja tilanne oli kuulemma kuin ensisynnyttäjällä kun kerran alateitse ei kukaan ole tullut. (kolmas siis tulossa, aikaisemmat sektioilla) Sanoi kyllä että silti pitäisi näillä viikolla olla kypsempi tilanne kun kerran jo kolmas tulossa. Kaikki oli ihan hyvin kyllä. Nyt alkaa jännittää.

Kumpa pääsisi synnytystapa-arvioon, neuvolasta laittoivat lähetteen sairaalalle ja olisi hienoa, jos nyt hyväksyisivät sen.. haluaisin niin mennä:singing:

Aiot synnyttää alateitse tämän kolmannen?:rolleyes:
 
Eikö se ole niin, että sektio tulee automaattisesti jos on kaksi edellistäkin tullut sektiolla, haava saattaisi revetä tai jotain vastaavaa muistan lukeneeni.. Sikuriini tietänee?
 
Kumpa pääsisi synnytystapa-arvioon, neuvolasta laittoivat lähetteen sairaalalle ja olisi hienoa, jos nyt hyväksyisivät sen.. haluaisin niin mennä:singing:

Aiot synnyttää alateitse tämän kolmannen?:rolleyes:

Pidän peukkuja, että pääset!! Aika hyvin kuitenkin kai noudattavat neuvoloiden pyyntöjä, näin olen ainakin käsittänyt.:hello2
 
Takaisin
Top