Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin sain sen voimavarakyselyn. Täytin sen yksin, mutta ei sitä kukaan ole kysellyt. Enkä kyllä sitä paperia sinne mappeihin antaisikaan, kaikki rastit oli melkeen kohdassa "eri mieltä". Neuvolatäti passitti meidät joka tapauksessa parisuhdeterapiaan, että siitä sitä lähdetään rakentelemaan harmonista perhe-elämää...

Mullakin on ollut päänsärkyä jokseenkin vakituiseen, mut mä luulen että en juo tarpeeksi. Kun päivän aikana alkaa juomaan niin se häviää sillä. Nyt on viikon verran ollut närästystä,eikä pysty syömään paljoa. Oon tottunut syömään kaks kertaa päivässä vattan täyteen, nyt pitää syödä puolikkaita lasten annoksia. Parin tunnin päästä voi olla vielä tunne, että oon kurkkua myöten täynnä ja silti on nälkä :D. Sama nukkumaan mennessä.

Mä ihmettelen kans rintojen kasvua, ihan järkkyä. Uudet liivit pitää ostaa melkeen joka toinen vko. Nyt ne ei enää oo herkät, mutta oli tossa aika kun nukuinkin liivit päällä. Nyt tuntuu, että pitäis pitää liivit päällä koko ajan kun painovoima vaikuttaa... XO

Kiitti tukivyö-vinkistä MS74, mun täytyy pitää toi merkki mielessä.

Tällä vkolla muuten neuvolaa ja tosiaan sitä ps-terapiaa. Ainakin toisessa paikassa tuun varmaan viisammaksi! :D
Me ollaan käyty aikoinaan perheasiainneuvottelukeskuksen parineuvonnassa ja sillon päätettiin että otetaan selvää ollaanko yhdessä vai erotaanko koska jotain oli tehtävä. Se oli haastavaa mutta molemmat oppi paljon ja ratkaiseva käänne oli se että päätettiin yhdessä olla ja perustaa perhe. Eniten autto meidän kahdenkeskiseen vuorovaikutukseen.
 
Ei helvetti, tää foorumihan on teknisesti ihan paska. Ei lähettänyt mun kommenttia millään ja nyt se lepää täällä 50 kertaa. Enkä saa niitä pois. Justjust. Tai sitten mä oon jo mustallalistalla... :)
 
Tähti, mä olin myös ihan varma, etten jaksa olla esikoisesta edes koko mammalomaa kotona, vaan haluan tehdä edes vähän töitä mutta vielä mitä, lapsen kanssa kotona olo on ollut ihan parasta ja en suunnilleen edes muista missä olenkaan töissä. Elämä yllättää:)
 
Ei helvetti, tää foorumihan on teknisesti ihan paska. Ei lähettänyt mun kommenttia millään ja nyt se lepää täällä 50 kertaa. Enkä saa niitä pois. Justjust. Tai sitten mä oon jo mustallalistalla... :)

Hehh, hauska!:p Jos joku moderaattori poistais, näyttää vaivaavan koko vau.fi sivustoa.

Mäkin eilen luulin, että menin räpeltään jotain, kun tuli tuplana:excited001
 
Tähti, mä olin myös ihan varma, etten jaksa olla esikoisesta edes koko mammalomaa kotona, vaan haluan tehdä edes vähän töitä mutta vielä mitä, lapsen kanssa kotona olo on ollut ihan parasta ja en suunnilleen edes muista missä olenkaan töissä. Elämä yllättää:)

Tähtipölyä:)
Saatat hyvinkin olla oikeassa:)

Lapsi on kovin toivottu ja odotettu:Heartred, joten voi olla, että viihdyn hyvinkin kotona:)
 
Just oon saanut kuopuksen niin vanhaksi, etten enää voi tehdä osittaista työaikaa. Pomolla on kaikenlaisia suunnitelmia mun kokoaikaisuudelle... jota ennätän siis tehdä muutaman kuukauden ennen äippälomalle jäämistä. Hehee. Aika pienten lasten kanssa kotona on ollut ihanaa, vaikka työstäni tykkäänkin. Jos vaan hyvin menee niin pääsen taas siitä nautiskelemaan. 6+4
 
Täällähän on reilusti juteltu :) Kiva kun on aktiivista keskustelua. Mulla 8+6 menossa ja jatkuva paha olo tekee vähän alakuloiseksi ja passiiviseksi vaikka en muuten ole alakuloon taipuvainen. Viime raskaudessa oli sama ja pirteämpi fiilis tuli pahoinvoinnin loputtua 15+5. En vaan millään jaksais viikkokaupalla huonoa oloa.

Tänään eka neuvola. Ei tarvinnut voimavarakyselyä onneksi täyttää koska niin lyhyt aika edellisestä. Parisuhde voi hyvin. Mies toki nyt vähän kiireisempi koska joutuu hoitaa osan munkin osuudesta jotta saan levättyä. Toivon että jaksaa ja onneksi tämä väliaikaista.
 
Terveisiä kaikille uusille ja vanhoille ketjulaisille. Olemme viettämässä hiihtolomaa anopin ja appiukon luona Kuusamossa vauvan kanssa. Aika pienen vauvan kanssa on hektistä ettei oikein kerkiä kirjoittelemaan tänne foorumille. MS74, siitä vauvanpesästä todennäköisesti emme sitä tarvitse enää kesällä. Tosin se pitää pestä, kun vauva on puklannut siihen monta kertaa. Miten oletteko kertakäyttö- vai kestovaippojen kannattajia ? Meille on tullut tutuksi liberot, pampersit ja muumivaipat. Lähinnä olemme käyttäneet liberoita, jos niitä löytyy kaupoista. Noita newborn-merkkejä ei jokakaupasta löydy tai on loppuunmyyty. Synnyrillä oli liberot käytössä sen takia mieltynyt niihin. Vaippaa saa vaihtaa aika usein. Monta kertaa on joko vauvan vaatteet tai omat vaatteet pissassa tai kakassa. Pojalla mukava tapa pissata kaaressa, kun vaippa on poissa. Viimeksi tänään lensi kaari mummon ja papan sohvalle. Vaipparoskaa kertyy kyllä aika paljon, joten kestovaipat olisi luontoystävällisempiä. En kyllä siltikään jaksaisi pestä kestovaippoja.
 
Huomenta!

Nyt on vauva julkistettu. Lähipiirissä ja töissä tiedetään. Ei tarvi enää pukeutua ponchoon... ;) Nyt sitten vain keräilemään vuoden yllätys -pisteitä kun tutut alkaa näkee vattan. Aivan helkkarin vaikeeta on ollu pitää piilossa tätä raskautta ja halusin ehdottomasti odottaa rakenneultraan saakka, ennen kuin suuremmalle joukolle siitä kerron. Jengi luuli varmaan, että oon suuttunut tai ylpistynyt kun en osallistunut pikkujouluihin enkä muihin rientoihin. Monella on kyllä menny puurot väärän kurkkuun ja luullu että vitsailen kun oon kertonut tilanteen. :D Vähän ylimääräistä hupia mullekin!

Vatta on kyllä jo iso. En tajua kuinka iso siitä mahtaa tulla? Mun painokin nousee jotain 600 g / vko. Miten teillä? Neuvolassa ei kyllä olla huolissaan, kuulemma tasoittuu tässä. Rautakuurille mut on myös laitettu, hemoglobiini oli 110. Närästys estää kaiken hyvän syömisen :(. Ihme kyllä, aamukahvin pystyn juomaan! Onneksi! Jos sekin ilo vietäisi, niin ääh!!!

Hyvää odotuspäivää!
 
Terveisiä kaikille uusille ja vanhoille ketjulaisille. Olemme viettämässä hiihtolomaa anopin ja appiukon luona Kuusamossa vauvan kanssa. Aika pienen vauvan kanssa on hektistä ettei oikein kerkiä kirjoittelemaan tänne foorumille. MS74, siitä vauvanpesästä todennäköisesti emme sitä tarvitse enää kesällä. Tosin se pitää pestä, kun vauva on puklannut siihen monta kertaa. Miten oletteko kertakäyttö- vai kestovaippojen kannattajia ? Meille on tullut tutuksi liberot, pampersit ja muumivaipat. Lähinnä olemme käyttäneet liberoita, jos niitä löytyy kaupoista. Noita newborn-merkkejä ei jokakaupasta löydy tai on loppuunmyyty. Synnyrillä oli liberot käytössä sen takia mieltynyt niihin. Vaippaa saa vaihtaa aika usein. Monta kertaa on joko vauvan vaatteet tai omat vaatteet pissassa tai kakassa. Pojalla mukava tapa pissata kaaressa, kun vaippa on poissa. Viimeksi tänään lensi kaari mummon ja papan sohvalle. Vaipparoskaa kertyy kyllä aika paljon, joten kestovaipat olisi luontoystävällisempiä. En kyllä siltikään jaksaisi pestä kestovaippoja.
Mitenkäs ne kestovaipat toimii? Kakat vessanpönttöön ja vaippa pyykkikoriin? Liotetaanko niitä vaippoja ennen pesua vai miten...? Pissavaipat suoraan pyykkikoriin? En ole asiaa sen enempää miettinyt, mutta nyt kun otit puheeksi...? Mitä erikoista newborn-vaipoissa on, jos menee kuin kuumille kiville?
 
Tähtipölyä:)
Saatat hyvinkin olla oikeassa:)

Lapsi on kovin toivottu ja odotettu:Heartred, joten voi olla, että viihdyn hyvinkin kotona:)
Musta tuntuu, että mäkin tuun viihtyyn kotona, vaikka en ole kotiäitityyppiä. Saa luvan kanssa vaan oleskella! :) Mä oon yrittäjä, joten en pysty oleen kuin reilu 6kk äitiyslomalla, mutta senkin jälkeen teen töitä vaan sen verran että pysyn leivässä. Ja sama juttu nytkin, opettelen ottaan rennosti. Huomaan, että tääkin on yks ikälisä. Siis, ettei työt täytä koko arkea. Viitisen vuotta sitten oli eri tahti ja isot tavoitteet. Mutta on se tietty erilaista kun olla palkkatöissä. Jos mulla on tylsää, niin saata tehdä vähän töitä.
 
Mä oon välillä käyttänyt kestoja odalla lapsista. Kyllä niille kannattaa olla vaikka oma kannellinen ämpäri jossa esm etikkavettä, en niitä muun pyykin joukkoon heittäis haisemaan. Pesee sitten illalla koko satsin ja yöksi kuivumaan ja aamulla on puhtaat vaipat kuivana. Ja tosiaan kakat pyttyyn ja huuhdellaam, pissavaippaa ei niinikään tarvitse. Ja riippuu niin vaipasta, jos on kuori ja imu niin pelkän imun pesu riittää mutta aio( allinone) vaippa pestään kokonaan. Ja on villahousua ja vaihtoehtoja vaikka mitä. Itse tykkäsin joskus ihan vastasyntyneellä käyttää villa/hahtuvahousuja ja imuja, eipä ollut pyllyn punotusta tai muuta iho ongelmaa. Mut viime vauvan olin laidka ja mentiin kertiksillä. Katdotaan jaksanko nyt paneutua miten :)
 
Sama juttu, etenkin esikoisen kanssa käytin lähes pelkästään kestoja. Reissussa kertiksiä. Pienemmällä kestoja vähän vähemmän ja se onkin niin herkkäihoinen, että vaippa-alueen iho pysyi parempana kertiksillä niistä pintakuivaliinoista huolimatta. Tällä uudella varmaan mennään vähän sekä että. Pesu ei ollut ongelma, en myöskään säilyttänyt etikkavedessä. Vähän kun huuhteli ennen pyykkikoppaan heittoa, niin ei haissut. Teepuuöljy jeesasi toisinaan myös.
 
Me ollaan käytetty Liberon vaippoja (sekä perus Newbornia että uutta Touch vaippaa). Ainakin täällä pk-seudulla noita löytyy joka kaupasta. Liberoistahan saa Liberon pistekaupassa pisteitä, joilla voi sitten tilata palkintoja. Boikotoin Pampersia, kun lopettivat vastaavan systeeminsä... Kestovaippoja en oo kokeillut, tuntuu jotenkin hankalalta tuo pesurumba.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top