Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on alkanut mietityttämään jo tässä vaiheessa liitoskivut. Lonkka on kipuillut parin vuoden ajan ihan ilman raskauttakin, mut on pysynyt hallussa kun oon jättänyt hölkkäilyn pois. Muistan toisesta lapsesta silloin 9 vuotta sitten kipu ja vihlonta oli jo paljon tukalampaa kuin esikoisesta ikinä. Huijui, ja kun kuitenkin tää ikäkin jo jossain tuntuu.. Onko teillä pidemmälle ehtineillä tai jo synnyttäneillä kokemuksia selän ja lonkkien yms. kipuiluista? Mulla nyt 5+4, hyvin pyyhkii vielä.

Mulla tuntuu lonkissa jotain kivun tapaista, sitten, kun olen kävellyt pidempään esim. 2-3km...Ei vaivaa heti lenkin alussa, eikä kauppareissuilla. Vaivan huomasin vasta rv27-28. Muutoin ei ole mitään kipuja.

Jotenkin lonkkiin ottaminen yllätti mut kyllä ja päätin lyhentää ulkolenkin pituutta:)

Ekasta raskaudesta kyse. En tiedä onko tämä juuri sitä liitoskipua:rolleyes:
 
Mulla on edelleen öisin vaikeaa. Mutta luulen että kivut on ennemminkin niitä mun bursiittivaivoja. Herään tunnin välein kun alimmaiseen lonkkaan ja jalkaan sattuu ja on pakko kääntää kylkeä kivun takia. (Samalla käyn myös vessassa eli pissaa riittää..) Olen ihan rätti kun olen nukkunut näin pätkissä lähes koko raskausajan. :hungover: Mietin jos yrittäisi taas tk-lääkärille käydä valittamassa ja laittaisivat vihdoinkin kortisonipiikit lonkkiin. Äitiyspolilla sanoivat että se on ok. Tällä hetkellä ihan vihaan öitä..

Vauva kaiketi voi hyvin. Pitkä ja voimakas hikka tänä aamuna. :grin Mieskin ekaa kertaa näki kun maha heilui.

34+0
 
Käy vaan Marituuli pyytämässä kortisonipiikkiä, luulisi, että tk lääkärikin ymmärtää, että sun olis nyt tärkeä saada nukkua!
Varsinkin kun äippäpolilla asia olis ok, niin jotenkin luulisi sen riittävät tk:ssa..:)
 
Mä oon niin koukussa tuohon tori.fi....nopeus on valttia Nyt oon löytänyt käytettynä järkihintaan vaunut, pinnasängyn, sitterin ja matkasängyn. Tulee himo tehdä hyviä löytöjä.

Maria75 - jollet tee vauvapesällä kesäkuussa mitään niin voin senkin ostaa pois.

Turvakaukalon ostossa onko suosikkimerkkejä teillä? Rv 22.
 
MS74 mä käytän fb:n kirppareita. Tehnyt vaikka mitä löytöjä: äitiysvaatteita, vauvalle vaatteita ja tarvikkeita, leluja jne. :)
 
Mä olen myös ostanut suuren osan vauvan vaatteista ja tarvikkeista käytettynä. Kesällä tykkään kierrellä ihan oikeillakin kirppiksillä. Se ihana tunne kun tekee hyviä löytöjä!
Meillä on Britaxin turvakaukalo, siihen olin esikoisen kohdalla tyytyväinen ja tulee nyt siis myös pikkuveljelle käyttöön.
 
Pilates on mullakin kuvioissa. Siis ei ollenkaan joogaa, mutta jotkut liikkeet ja periaatteet samoja. Toivottavasti se (ja omatoiminen jumppa/venyttely) auttaa pahimmassa vaiheessa..

Eilen tilasin nettikaupan alesta ekat äitiyspökät ja sortsitkin kesää silmällä pitäen. Muistelen, että viikolla 10 jouduin luopumaan tavallisista housuista edellistä odottaessani. Tänään oli käytössä kuminauhavyötäröhousut, ja voi miten mukavasti tää turvotus mahtui niihin. Rv5+5
 
Meille tulee Gracon telakallinen kaukalo. Kaverilta saan. Vanhemmilla lapsilla oli myös ja hyvä oli. Ostin lisäksi siihen sopivat rattaat joihin voi kaukalon kätevästi vain napsauttaa kiinni ilman että siirtäessä vauva heräisi. Kätevät esim. shoppailemaan mennessä.
 
Helkutti, siellä oli ihania farkkusortseja, useampaa mallia, mutta kaikista isommat koot loppu. :( Paitoja oli kyl kivoja... Mutta ehkä ootan kuitenkin lähemmäs kesää ja katon sit mitä tarviin. :)
 
AI niin, tilasin myös Zalandolta pari äitiyspaitaa, sellaisia "toimistotyösopivia". Merkkinä muistaakseni top shop. Niihin olen myös ollut tyytyväinen.
 
Käy vaan Marituuli pyytämässä kortisonipiikkiä, luulisi, että tk lääkärikin ymmärtää, että sun olis nyt tärkeä saada nukkua!
Varsinkin kun äippäpolilla asia olis ok, niin jotenkin luulisi sen riittävät tk:ssa..:)

Kävin lääkärissä ja sain piikit. :cheers Vaikka oli sama lääkäri kuin viimeksi niin nyt suostui laittamaan kun oikein valitin että oikeasti en pysty nukkumaan kivun takia. Olikin sitten aikamoiset piikit.. ikinä ennen ei ole sattunut näin paljon piikitys. :hungover: Laittoi vielä reilumman annoksenkin. Nyt sit toivotaan et auttaa. Olen aivan rätti pätkäunien takia.
 
HM:n mammavaatteet on kivan näköisiä ja hyvän hintaisia, ne vaan tuppaa olemaan ihan tosi runsasta kokoa..
Ihan arpapeliä koon valkkaaminen! Yleensä menee HM:ltä 38, viimeksi tavalliset housut 42 on naftit! Tilasin yhtä tiukahkoa mallia suoriltaan kahdessa koossa, 40 ja 44, kun ei voi yhtään tietää mitoituksesta...
 
Kävin lääkärissä ja sain piikit. :cheers Vaikka oli sama lääkäri kuin viimeksi niin nyt suostui laittamaan kun oikein valitin että oikeasti en pysty nukkumaan kivun takia. Olikin sitten aikamoiset piikit.. ikinä ennen ei ole sattunut näin paljon piikitys. :hungover: Laittoi vielä reilumman annoksenkin. Nyt sit toivotaan et auttaa. Olen aivan rätti pätkäunien takia.
En tykkää väsystä, mutta piikeistä kyllä! Toivottavasti kivut helpottaa ja saat nukuttua.
 
Mä oon niin koukussa tuohon tori.fi....nopeus on valttia Nyt oon löytänyt käytettynä järkihintaan vaunut, pinnasängyn, sitterin ja matkasängyn. Tulee himo tehdä hyviä löytöjä.

Turvakaukalon ostossa onko suosikkimerkkejä teillä? Rv 22.

Mäkin oon tehny Torista hyviä löytöjä (esim. Doomoo imetystyyny, BabyBjörn sitteriin lelukaari, kantoreppu, itkuhälytin, pinnasängyn alle puinen lelulaatikko/sängynaluslaatikko jne).

Meillä on Britax Babysafe Plus SHR II turvakaukalo isofix-telakalla. Ostin noi, koska meillä oli ennestään Britax B-Agile matkarattaat ja ko. kaukalo sopii noiden rattaiden runkoon.
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin oon tehny Torista hyviä löytöjä (esim. Doomoo imetystyyny, BabyBjörn sitteriin lelukaari, kantoreppu, itkuhälytin, pinnasängyn alle puinen lelulaatikko/sängynaluslaatikko jne).

Meillä on Britax Babysafe Plus SHR II turvakaukalo isofix-telakalla. Ostin noi, koska meillä oli ennestään Britax B-Agile matkarattaat ja ko. kaukalo sopii noiden rattaiden runkoon.
Itkuhälyttimistä...mikä niistä on paras ja millä ominaisuuksilla?
 
Alkaa vaatteet käydä vähiin...kävin Henkkamaukassa shoppailee. Onneks en tilannut netistä koska pöksyjä on vaikka ja kui ja eri mallisia. Jopa vattapussit on eri kokosia. Ostin yhet farkkuleggarit 29,90€, perusleggarit 9,90€, iiiihanan ohuen gollegepaidan 29,90€ ja imetyspaidan joka menee nytki 19,90€. Lisäks löysin Myllyn Name it liikkeestä -50% harmaan imetys-juhlatunikan joka menee nyt jo. Hyvät shoppailut, parempi mieli. Ja upee ilma ulkona!!!
 
Moikka:)
Onko tietoa/kokemusta, koska vauva rupeaa laskeutumaan?:rolleyes: ..olen olettanut, että se tapahtuu vasta ihan loppuviikoilla...Nimittäin rupesin tänään ihmettelemään, kun vauvan liikkeet tuntuu jossain alhaalla ja vähän kuin kaikki paino muutenkin olisi alempana, kuin ennen...:wideyed:

Potkutkaan ei tunnu enää kyljissä, vaan reippaasti navan alla..:eek:. Ihankuin vauva olisi jo vaihtanut asentoa tuonne alas, lähtökuoppiin..

Olisiko näin aikaisessa vaiheessa jo laskeutunut ( ensiviikolla rv 29.) ?? :eek: Mieleen tulee, syntyisikö siinä tapauksessa mahdollisesti jo aiemmin:wideyed:

Seuraavaan neuvolaan matkaa vielä 2vk.
 
Takaisin
Top