Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla siis 3. Oli nyt jäänyt pois. Olet tehnyt mielettömän homman kun listan teit! Kiitos! Mulla huomenna viimeinen lääkärikäynti. Jännityksellä odotan onko muutoksia tullut kun niin kovin supistelee jatkuvaan.
 
Meillä ei Tyksissä näyttäs kesäkuussa ruuhkaselta eikä näköjään muutenkaa JustMom10 pukkasee ajoissa vaavin ulos ja mulla menee sitten ensisynnyttäjänä ylitte.

JustMom10 onko Tyksissä perhehuoneita? Missä siellä synnäri nyt on kun vanhassa kärsivät sisäilmasta? Maria75 tietäis kans?
 
Meillä ei Tyksissä näyttäs kesäkuussa ruuhkaselta eikä näköjään muutenkaa JustMom10 pukkasee ajoissa vaavin ulos ja mulla menee sitten ensisynnyttäjänä ylitte.

JustMom10 onko Tyksissä perhehuoneita? Missä siellä synnäri nyt on kun vanhassa kärsivät sisäilmasta? Maria75 tietäis kans?
Kyllä tyksissä on perhehuoneita, yksi kummallakin vuodeosastolla, mutta missä synnäri sijaitsee nyt, en todellakaan tiedäEn edes itseasiassa tiennyt että siirrytty evakkoon.... Jos mulla olis nyt synnytys jo tulossa menisin vaan vanhasta muistista vanhaan paikkaan...:)
 
MS74: Tyksin vanha synnäri rempattiin ja olivat vaan rempan ajan kai evakossa muualla. Mä synnytin siellä 02/15 ja silloin olivat jo takaisin vanhalla puolella vaikka paria huonetta vielä rempattiin. Ja kyllä löytyy perhehuoneita mutta jos on ruuhkaa niihinkin sijoitetaan useampia synnyttäneitä.
 
Kiitos hienosta listasta murrimurr. Voisiko synnyttäneille lisätä listaan vielä sen synnytystavan. Ihan vaan mielenkiinnosta. Vauva-arki on olevinaan niin kiireistä ettei kerkiä tännekkään viestittelemään. Monesti suunnittelee kirjoittavansa jotain, mutta sitten se jää kesken. Puolenyön aikaan on niin väsynyt, että sammuu sänkyyn. Televisiotakaan ei kerkiä oikein katselemaan. Meillä poika on nyt lähinnä korvikkeella, kun imetys ei onnistu kuin rintakumista. Yritän kyllä aina välillä imettää, jos poika suostuu tissiä ottamaan. Tänään keksin uuden paikan/tavan imettää. Vaihdoin vaippaa kodinhoitohuoneessa ja päätin yrittää imetystä hoitotason päällä. Poika taintui heti, kun sai tissin suuhunsa. Hoitotaso on mulle sopivalla korkeudella imettää, kun olen vain 152 cm pitkä. Viime viikolla aloitettiin ulkoilu pojan kanssa. Ollaan käyty kävelemässä noin puolen tunnin lenkkejä. Ulos en vielä jättänyt nukkumaan. Nukkuu kyllä vaunuissa sisällä. Muutenkin vaunut on kätevä käyttää nukutusvälineenä sisälläkin.
 

Liitteet

  • 20160218_133507.jpg
    20160218_133507.jpg
    887.3 KB · Katsottu: 31
Ehkä mäkin voisin liittyä tänne? Tarkoittaako tuo -- että voi olla vähän allekin neljänkympin? Täytän tänä vuonna 39, mutta vauvan pitäisi syntyä jo ennen sitä. Asun pk-seudulla ja lapsi olisi ensimmäinen. Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta eikä ole varsinaisesti nytkään, mutta nykyisen miehen kanssa olen hiljalleen lämmennyt asialle ja lapsi on kyllä toivottu. Tässä vaiheessa tuntuu jo vähän kerettiläiseltä sanoa näin, mutta jonkun toisen kumppanin kanssa olisin voinut olla ihan onnellinen lapsettomana. Ja itse asiassa tämän nykyisenkin, koska oltiin henkisesti varauduttu ettei raskaus välttämättä alkaisi helposti tässä iässä ja kun mulla on vieläpä aina välillä näkynyt vähän monirakkulaisuutta. Mutta nyt kävikin niin, että tulin raskaaksi melkein heti hormonikierukan poistamisen jälkeen. :) Yksiäkään kuukautisia ei ehtinyt tulla. Nyt rv 7+1 ja odotellaan toivon, ilon ja pelonsekaisin tuntein ultraa ja seuloja. Noin rv4 käytiin yksityisellä ultrassa, koska raskauden kesto oli tuossa vaiheessa täysin epäselvä ja teoriassa silloin olisi voinut olla jo vko8. Siellä näkyi sen verran viitettä alkiosta, että todnäk ei ole tuulimuna, mutta muuten ei tiedetä vielä mitään. Vointi on ihan hyvä, etoo ja väsyttää ja kaikki ärsyttää, mutta en ole onneksi ainakaan vielä oksennellut. Ja alkuraskaudesta välillä vaivanneet alavatsan kivut ovat aika lailla hävinneet. Toivottavasti oireettomuus ei tarkoita mitään pahaa...
Mulla aikalailla sama tilanne kuin sulla. Ensimmäinen



Tallinnassa tekevät 4D uä 80e..Ainakin Medicum, ultrahelikeskus ja moni muu tekee..Itse olen menossa Tallinnaan 4D uä sitten kun vkot riittää..
 
Kiitos hienosta listasta murrimurr. Voisiko synnyttäneille lisätä listaan vielä sen synnytystavan. Ihan vaan mielenkiinnosta. Vauva-arki on olevinaan niin kiireistä ettei kerkiä tännekkään viestittelemään. Monesti suunnittelee kirjoittavansa jotain, mutta sitten se jää kesken. Puolenyön aikaan on niin väsynyt, että sammuu sänkyyn. Televisiotakaan ei kerkiä oikein katselemaan. Meillä poika on nyt lähinnä korvikkeella, kun imetys ei onnistu kuin rintakumista. Yritän kyllä aina välillä imettää, jos poika suostuu tissiä ottamaan. Tänään keksin uuden paikan/tavan imettää. Vaihdoin vaippaa kodinhoitohuoneessa ja päätin yrittää imetystä hoitotason päällä. Poika taintui heti, kun sai tissin suuhunsa. Hoitotaso on mulle sopivalla korkeudella imettää, kun olen vain 152 cm pitkä. Viime viikolla aloitettiin ulkoilu pojan kanssa. Ollaan käyty kävelemässä noin puolen tunnin lenkkejä. Ulos en vielä jättänyt nukkumaan. Nukkuu kyllä vaunuissa sisällä. Muutenkin vaunut on kätevä käyttää nukutusvälineenä sisälläkin.

Voi että, kun voisinkin nostaa hänet syliin- ihana!!:Heartblue
 
iso kiitos murrimur :) Mulla LA noin 6.10. Varhaisultrassa tuli niin monta eri mittaa, että en tiedä mikä on oikea. Neuvolaan ilmoitan 4.10. jotta en vaan joudu liian myöhään np-ultraan.

Ihana hoitaa nyt lomapäivillä tyttöä kotona. raskasta tosin välillä ollut miehen pitkien työpäivien, mun väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Mieluummin kuitenkin puolikuntoisena kotona kuin töissä. 7+5

Listalle tarkennus:
ooo / 6.10.2016 / 2. / Jorvi
 
Muokkasin sitä eilistä listaa siten, että siellä näkyy nyt julkaisun jälkeen tulleet täydennykset, myös synnytystavat :)

Katselin eilen illalla netin karttasivuilta ajoaikoja pääkaupunkiseudun sairaaloihin, Kättärillä näyttää tosiaan olevan sulkutilanne aika usein ja lyhyellä varoitusajalla.. Olisi kyllä outoa päätyä jonnekin Porvooseen tai Lohjalle, kun on kuvitellut menevänsä Kättärille (tai Naistenklinikalle, jos synnytystapa-arviossa päädytään suunniteltuun sektioon). No, kai se on pääasia, että jonnekin sairaalaan pääsee, eikä vauva tupsahda syöksyllä matkan varrelle tms... jännittää!
 
ooo: sama täällä, olen kotina kuopuksen kanssa kahdestaan tämän viikon. Niin outoa olla kotona kun menin töihinkin vasta tammikuun alussa ja meidän teinit on koko viikon poissa ja mies tekee pitkää päivää töissä. Jotenkin ei vaan tiedä mitä tekis... :/ Ja viime yö oli järkky! Tyttö heräili ainakin 10 kertaa (yleensä nukkuu läpi yön heräämättä), pahimmillaan 5 min väkein, supon jälkeen nukku pari tuntia ja sit jatku heräily taas. Aamulla selvis syy, neljäs hammas oli tullut esille. :) Mut mä oon täällä aivan silmät ristissä.
 
Mulla tulevana tiistaina neuvolalääkäri jossa saan lähetteen tyksin synnytystapa-arvioon.
Mulla vähän huonoja kokemuksia noista synnytyslääkäreistä, ne tykkää tylyttää painosta. Se vähän stressaa.
Vauva on paljon liikkeellä, kova touhuaminen aika tasaisella aikataululla. Jännä nähdä tuleeko nämä jatkumaan samoina kun on ulkona..
 
Mua on alkanut mietityttämään jo tässä vaiheessa liitoskivut. Lonkka on kipuillut parin vuoden ajan ihan ilman raskauttakin, mut on pysynyt hallussa kun oon jättänyt hölkkäilyn pois. Muistan toisesta lapsesta silloin 9 vuotta sitten kipu ja vihlonta oli jo paljon tukalampaa kuin esikoisesta ikinä. Huijui, ja kun kuitenkin tää ikäkin jo jossain tuntuu.. Onko teillä pidemmälle ehtineillä tai jo synnyttäneillä kokemuksia selän ja lonkkien yms. kipuiluista? Mulla nyt 5+4, hyvin pyyhkii vielä.
 
Mä olen onnekseni säästynyt suuremmilta liitoskivuilta molemmissa raskauksissa mutta alaselkää särkee kovastikin, jos en muista kantaa esikoistani (hän viihtyy sylissä kovin hyvin) oikein, pakko muistaa hyvä ryhti ja vatsa sisään, muuten kyllä kostautuu kipuna selässä.
 
Mulla oli kivut pahimmat joskus puolen välin tienoilla. Selkä, issias vaivasi. Liitoskipuja oli jonkin verran. Nyt rv37+1 selkä vihoittelee vaan jos istuu tai esim siivoaa liikaa.
 
Istuminen on mulla tuskaa ja nyt selkä vaivaa koko ajan. Noidan nuoli iskee kerran viikossa jäätävänä ja fyssarin mukaan SI nivel vihottelee. Hain Ozbabysta Anita merkkisen tukivyön ja sillä oli parempi eile töissä olla. Mun kampaajalle rakenneultran kätilö oli suositellu sitä. Alle 40€ makso.
 
Mulla nyt jo alaselkä vihoittelee. Pitäisi kyllä jonkinlaista kevyttä vetreyttävää joogaa ja venyttelyä tehdä, jotta en ole myöhemmillä viikoilla ihan pulassa. Viimeksi oli liitoskipuja sekä nivelkipuja.

Sain jo tietää kunnalisten ultrien ajat :) Tasan neljän viikon päästä ensimmäinen.

Alan nyt laittamaan viikot viestin perään, koska tuo allekirjoitus tulee vain konetta käyttäessä ja näkyy vain konekäyttäjille: 8+0
 
Mulla nyt jo alaselkä vihoittelee. Pitäisi kyllä jonkinlaista kevyttä vetreyttävää joogaa ja venyttelyä tehdä, jotta en ole myöhemmillä viikoilla ihan pulassa. Viimeksi oli liitoskipuja sekä nivelkipuja.

Sain jo tietää kunnalisten ultrien ajat :) Tasan neljän viikon päästä ensimmäinen.

Alan nyt laittamaan viikot viestin perään, koska tuo allekirjoitus tulee vain konetta käyttäessä ja näkyy vain konekäyttäjille: 8+0
Mä käyn sunnuntaisin äitiysjoogassa ja se suositteli pitkään istumisen jälkeen "kissan tekemistä" ja fysioterapeutti suositteli sitä myös. Lisäks fyssari sano et pilatesrullaĺla vois rullata seisoaltaan seinää vasten selkää.

Kissaa jos kaikki ei tiiä ni kontallaan lattialla tukevasti. Uloshengityksellä selkä menee hallitusti kaarelleen ja pää ja niska alas ja nipistät samalla lantionpohjan lihaksia suppuun. Sisäänhengityksellä pää ja katse varovasti yläviistoon ja selkä hallitusti aavistuksen notkolleen muttei liikaa. Sit alusta uudelleen.
 
Takaisin
Top