Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tää varmaan vahvistaakin epäilyni, että puhelimella foorumia käytettäessä, allekirjoitukset ei näy, koneella näkyy..
Koitin sitäkin jos ois nimimerkkiä saanu muutettu niin et siinä näkyis mutten löytäny puh kautta sitäkään mistä se muuttuu...
 
Miten tuollaisen allekirjoituksen pystyy luomaan ? Pitääkö mennä omaan profiiliin sellainen luomaan? Käytän vau-foorumia tabletin kautta, että onnistuuko tabletilla ?
 
Mä testaan nyt tuota allekirjoitusjuttua, kun omassa profiilissa oli sellainen allekirjoituskohta.
 
Ilmoittaudun mukaan tälle listalle. :)
Ikää nyt 40, täytän 41 rv20+0. Neljäs tulossa, ekasta avioliitosta 16v ja 14v ja nykyisestä avioliitosta 1v. Niin ja tällä hetkellä siis rv6+0.

Teevetuloa mukaan Janna75:flower
Onnittelut plussasta:Heartred ja hyvää odotusta:love7
 
Mulla näkyy tabletilla. Iphone-käytössä varmaan joku yksinkertaisempi versio vau-foorumista. Mullekin tähän tablettiin aina tyrkytetään kaikkia mobiiliversioita esim. pankkiohjelmista. Yleensä lataa kunnon ohjelmat, jos vain suostuvat latautumaan tablettiin. Mobiilisovelluksista puuttuu jotain toimintoja yleensä.
 
Ilmoittaudunpa minäkin mukaan tänne "omien" joukkoon. Ihan tosi kiva että oon saanut jo pitemmän aikaa lueskella juttujanne ja varmasti tarpeeseen tulee jatkossakin. Onnea jo kaikille synnyttäneille ja tsemppiä raskausaikaan meille muille!

Meillä esikoinen 2014 ja nyt LA 5.6.2016

Tervetuloa Annami:flower
Onnittelut :Heartred ja hyvää odotuksen jatkoa!:love7

Täällähän on nyt ihan ryntäys uusia "omien" joukkoon:) Upeeta!!:wink
 
Heippa taas!:)
Onko muilla teillä ilmaantunut ristiselkä/lantiokipuja raskauden myötä?:rolleyes:

Yllätyin eilen lenkillä, kun alaselkään todella otti:eek: olisi varmasti ihan kipeytynyt, jos olisin mennyt pidemmän kuin 3km matkan. Tämä oli siis ihan eka kerta, että kävely otti suorastaan voimille.

Sisätiloissa en huomaa mitään selkäkipuja. Liikkua kuitenkin olisi hyvä, pitää sitten lyhentää kävelyreitin pituutta.

Lisäksi olo tuntui todella raskaalta, kävely on paljon hitaampaa. Onhan tuota painoa tullut lisää, nyt loppua kohden onneksi vain vähän kohtuullisesti (~3kg), kun alussa sitä todella tuli ( 7kg~).

Kovasti nyt jo sitä odottaa, että pääsee vaunujen kanssa kunnolla reippaalle lenkille, ja pääsee pudottamaan painoa entiselleen:)

Tähti LA 24.5.
( Lisäsin lasketun ajan käsin tähän)
 
Last edited by a moderator:
Heippa taas!:)
Onko muilla teillä ilmaantunut ristiselkä/lantiokipuja raskauden myötä?:rolleyes:

Yllätyin eilen lenkillä, kun alaselkään todella otti:eek: olisi varmasti ihan kipeytynyt, jos olisin mennyt pidemmän kuin 3km matkan. Tämä oli siis ihan eka kerta, että kävely otti suorastaan voimille.

Sisätiloissa en huomaa mitään selkäkipuja. Liikkua kuitenkin olisi hyvä, pitää sitten lyhentää kävelyreitin pituutta.

Lisäksi olo tuntui todella raskaalta, kävely on paljon hitaampaa. Onhan tuota painoa tullut lisää, nyt loppua kohden onneksi vain vähän kohtuullisesti (~3kg), kun alussa sitä todella tuli ( 7kg~).

Kovasti nyt jo sitä odottaa, että pääsee vaunujen kanssa kunnolla reippaalle lenkille, ja pääsee pudottamaan painoa entiselleen:)

Tähti LA 24.5.
( Lisäsin lasketun ajan käsin tähän)
Hei mulla iski viikko sitten perjantaiaamuna järkky noidannuoli ja nyt perjantaiaamuna sama juttu. Liikkeessä hyvä olla mutta istuminen ihan tuskaa enkä kyllä nukkunutkaan.

Alaselässä mulla on nikamavälin madaltumaa joka ei oo vuosiin reistaillu...saas kattoo kuinka nyt käy kevään edetessä.
 
Aloitin nyt tekemään meistä listaa! On vähän työlästä, kun ketjussa viestejä pitkälle yli 1000, ja olemme ilmoitelleet tietojamme vähän hajanaisesti :) käytän sivustoa myös mobiililla, joten allekirjoitukset ei näy.

Lista on siis tosi vaillinnainen vielä. Ajattelin kuitenkin jo laittaa sen tänne siltä varalta, että joku muukin on ajatellut tehdä saman, turha tehdä tuplatyötä. Olen pahoillani, joku varmaan puuttuu kokonaan ja jollain väärää tietoa (esim. lasketut ajat tuppaavat muuttumaan, jos ensimmäisen arvion on kertonut kovin varhain). Kerrottuja tietoja puuttuu myös, koska en tosiaan ole ehtinyt koko ketjua alusta saakka lukea. Olkaa armeliaita!

Synnyttäneistä on siis nimi/ synnytyspvä ja rv/ vauvan pituus paino sukupuoli/ sairaala/ monesko lapsi. Odottavista nimi/ la ja vauvan sukupuoli/ monesko lapsi/ (oletettu) synnytyssairaala.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ tyks/ 1.
Titti// jorvi/ 2.

Odottajat
Satom/ .3./
Sikuriini/ 2.4. P/ 3.
Marituuli/ 7.4. P/ 3./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2.
Noel/ 7.6. P/ 1./ kos tai nkl
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6./ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2.
Kisu75/ 10.7./ 5.
Satru/ 19.7./ 4./ hus
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Janna75/ lokakuu?/ 4.
Ooo/ lokakuu?/ 2.
Napu75/ lokakuu?/ 3.
Lettuhei/
Nuska76/
Eclipse/ T / 1.
 
Ei tosiaan näy allekirjoitus kännykällä. Mulla Samsung. En ole tarkistanut näkyykö läppärillä. Eli ei sitten auta sekään. :/ Varmaan liian hankalaa jos jokainen kirjoittaisi aina viestinsä perään lopuksi lasketun aikansa (kuten muutama on nyt tehnytkin)?

LA 7.4.2016 (mutta suunniteltu sektio n. viikkoa ennen)
 
Kiiiitos Murrimur! Mun la on 14.10. mutta voi todellakin muuttua vielä kun en ole neuvolassa saati ultrassa käynyt.
 
Heippa taas!:)
Onko muilla teillä ilmaantunut ristiselkä/lantiokipuja raskauden myötä?:rolleyes:

Yllätyin eilen lenkillä, kun alaselkään todella otti:eek: olisi varmasti ihan kipeytynyt, jos olisin mennyt pidemmän kuin 3km matkan. Tämä oli siis ihan eka kerta, että kävely otti suorastaan voimille.

Sisätiloissa en huomaa mitään selkäkipuja. Liikkua kuitenkin olisi hyvä, pitää sitten lyhentää kävelyreitin pituutta.

Lisäksi olo tuntui todella raskaalta, kävely on paljon hitaampaa. Onhan tuota painoa tullut lisää, nyt loppua kohden onneksi vain vähän kohtuullisesti (~3kg), kun alussa sitä todella tuli ( 7kg~).

Kovasti nyt jo sitä odottaa, että pääsee vaunujen kanssa kunnolla reippaalle lenkille, ja pääsee pudottamaan painoa entiselleen:)

Tähti LA 24.5.
( Lisäsin lasketun ajan käsin tähän)

Täällä _o/.
Selkä vihoitteli oikein kunnolla ja liitoskivut ollu tosi kovia välillä. Alko jopa yöuniin vaikuttaa. Olin saikulla nyt sit viikon ja olo parani kyllä. Pystyn koiran kanssa käymään n puolen tunnin lenkkejä (hitaasti tosin xD). Pidemmät menee vaihdellen.

No lekurin vinkki oli vaan tukivyö. Että voipi auttaa viikolle 30 asti apaut. Mut sitte tuskin auttaa. Oon nyt 23+5. Ostin carriwellin seamless bandin ja sen beltin. Tuo band tuntui heti auttavan alavatsan "lihaksettomuuteen" (olo on ku lihaksen ohi muljahtais jotain..) ja veikkaan tuon tarravyön auttavan sitte liitoskipujen kohdalla (etenkin häpyluu on todella kipee). Istumatyössä tuskin voin käyttää tuota tarravyötä.

Onko muilla kokemuksia / saanu apuja jostain? Tyyny on ollu jo pitkään jalkojen välissä nukkuessa. Miten pitkään noita vöitä voi käyttää, etten aiheuta enempää haittaa ku hyötyä? :D
 
Mulla on noin kuusi viikoa aikaa sektioon ja olo alkaa olla aika iso ja tukala. :dead: Olin shoppailemassa tänään ja aika tuskaa.. Käveleminen tekee alavatsaan kipuja ja maha kovettuu (supistelee?). En jaksaisi enää kauaa kävellä.. Olen kyllä aika iso kun mahassa on läskiäkin paljon vaikka paino on vain pudonnut koko raskausajan (n. 8 kg). Vain nyt viimeisen kolmen viikon aikana noussut mutta vain 200 g ja johan vauvakin on kasvanut siinä ajassa enemmän.

Mutta aika "valmis" alan kyllä jo olemaan.. Pelkkä parkkipaikalta ja ylös kolmanteen kerrokseen käveleminen puuskututtaa. Johtuu osaksi myös astmasta joka pahentui flunssan takia. Mutta kyllä kroppakin alkaa olla jo kovilla.
 
Aloitin nyt tekemään meistä listaa! On vähän työlästä, kun ketjussa viestejä pitkälle yli 1000, ja olemme ilmoitelleet tietojamme vähän hajanaisesti :) käytän sivustoa myös mobiililla, joten allekirjoitukset ei näy.

Lista on siis tosi vaillinnainen vielä. Ajattelin kuitenkin jo laittaa sen tänne siltä varalta, että joku muukin on ajatellut tehdä saman, turha tehdä tuplatyötä. Olen pahoillani, joku varmaan puuttuu kokonaan ja jollain väärää tietoa (esim. lasketut ajat tuppaavat muuttumaan, jos ensimmäisen arvion on kertonut kovin varhain). Kerrottuja tietoja puuttuu myös, koska en tosiaan ole ehtinyt koko ketjua alusta saakka lukea. Olkaa armeliaita!

Synnyttäneistä on siis nimi/ synnytyspvä ja rv/ vauvan pituus paino sukupuoli/ sairaala/ monesko lapsi. Odottavista nimi/ la ja vauvan sukupuoli/ monesko lapsi/ (oletettu) synnytyssairaala.

Synnyttäneet
Maiju-75/ 30.12. / 47 cm 2820g P// 3.
Maria75/ 30.1. Rv 42+1/ 49 cm 3360 g P/ tyks/ 1.
Titti// jorvi/ 2.

Odottajat
Satom/ .3./
Sikuriini/ 2.4. P/ 3.
Marituuli/ 7.4. P/ 3./ nkl
Murrimur/ 2.5. P/ 2./ kos tai nkl
Catlin/ 16.5. P/ 3./ kos
Mamma-79/ 18.5./ 2./ tays
Tähti-73/ 24.5. P /1./
Tähtipölyä/ 27.5. T/ 2./ kos
Annami/ 5.6./ 2.
Noel/ 7.6. P/ 1./ kos tai nkl
Bamse/ 10.6./ 1./ oys tai oas
KuuKassius/ 13.6. T/ 1./ kos tai nkl
JustMom10/ 16.6./ 11./ tyks
MS74/ 30.6. T/ 1./ tyks
Tytti73/ .6.
Mrs75/ .6./ 2.
Kaarina73/ 6.7./ 2.
Kisu75/ 10.7./ 5.
Satru/ 19.7./ 4./ hus
Minni71/ 19.7. T/ 1.
Miiuli77/ 16.8./ 1./ hys
Bobcat/ 29.8./
Tintsu/ .8./ 2.
Saara72/ 6.9./ 3.
Janna75/ lokakuu?/ 4.
Ooo/ lokakuu?/ 2.
Napu75/ lokakuu?/ 3.
Lettuhei/
Nuska76/
Eclipse/ T / 1.

Hienoa Murrimur!! :)
Kiitos kaikkien puolesta:notworthy:flower
 
Takaisin
Top