Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, meilläkin on vihdoin rakenneultra takana ja siellä kaikki oli hyvin Jos nyt vihdoin uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä. Minäkin olen tuota ikä asiaa pohtinut ihan kyllästymiseen asti, mutta eipä sillä ole loppujen lopuksi väliä mitä muut ajattelee. Pysyypähän itse nuorena vielä seuraavat parikymmentä vuotta Oma äitini oli melkein 40, kun sai minut ja anoppini sai mieheni pikku siskon 42 - vuotiaana

Onko täällä kukaan menossa Jorviin synnyttämään? Esikoiseni syntyi siellä suunnitellulla sektiolla ja ihan hyvä kokemus oli.
 
Meillä töissä on kaikki miehiä, olen ainoa nainen koko joukossa ja tuntuu, kuin työkaverit olisi tosi raskaana:joyful: ...nimittäin oikeasti voi tota kyselyiden päivittäistä määrää, että onko vauva tänään potkinut, oletteko tehneet hankintoja vauvalle, mitä mielihaluja on, koska on seuraava neuvola...jne...

Kyllä miehet on näköjään uteliaita raskaus asiassa...enemmän melkein kuin naiset!! Välillä jätän kahvihuoneeseen menon kyselytulvan välttämiseksi:grin

Nyt varmaan ajattelette, että olenko töissä jossain hoito -tai kauneudenhoito alalla...mutta en, miehet on insinöörejä/Di-Inssitason henkilöitä ja kemian alalla toimitaan..

Kotona puhun miehellekin, miten paljon työkaverit kyselevät vauvasta...kun välillä töissä olen ihan hämilläni :smiley-ashamed008
Rajansa kaikella - mutta hyvää tarkoittavat.

Mullakin miespuoliset kämppikset on kaikkein kiinnostuneimmat raskauskuulumisista ja vauvan tilanteesta

Iästä puheen ollen, ainahan sitä jonkun mielestä on liian vanha, mutta eihän se haittaa! Omaa elämää tässä eletään. Kyllä tätä mun asumisjärjestelyäkin kovasti on päivitelty, että näin vanha ihminen asuu kämppisten kanssa, mutta sama se mulle. Päivitelköön kuka tahtoo. Tosin nythän tässä alkaa uusperhe-elämä kun muutetaan miehen kanssa jatkamaan odotusta.

Tervetuloa uudet! Kivaa kun on taas uusia. Ja onnea odotukseen oikein paljon!
 
Minä en ole pitkään aikaan miettinyt enää tuota ikäasiaa. Suurempi murhe mulla on ehkä tuo paino kun sitä on liikaa ja laihdutus keskeytyi kun tulin raskaaksi enkä ole pystynyt raskausaikana olemaan iisisti kun on ollut niin hirmuinen nälkä. Nyt loppuraskaudessa se näyttää onneksi laantuneen. No kunhan selvitään tästä niin voi taas siihen paneutua paremmin.
 
Oliko jollai Emmaljungan City crosseista kokemusta? V 2012 tosi siisti malli ois 300€. Sisällä säilytetty.
 
Hei kaikille! Olen seuraillut hieman tässä taustalla ja nyt kun rakenneultra on vihdoin takana ja siellä kaikki hyvin, niin uskaltaudun mukaan. Jotenkin on vaan ollut epävarma olo tähän rakenneultraan asti, vaikka kävimme kyllä jo varhaisrakenneultrassa aiemmin. Meille on tyttö tulossa ja laskettu aika on 10.7.2016. Itse on syntynyt -75 ja huhtikuussa tulee 41v. täyteen. Itse en tunne oloani vanhaksi (kuten ette te muutkaan ;), mutta jotenkin tuntuu vähän vanhalta, kun ajattelen, mitä muut ajattelee jne...

Meille tulee viides lapsi ja varmasti viimeinen. Meillä on kaikki lapset saatu IVF-hoidoilla ja koska alkioita oli vielä pakkasessa, päätimme vielä kokeilla. Meillä on kaksoset tyttö ja poika -05, poika -08 ja poika -14. Ennen tätä kohta 2v. kuopusta jouduimme keskeyttämään yhden raskauden rakennepoikkeavuuden takia. Varmaan sen takia juuri tämä rakenneultra tuntui taas niin merkitykselliseltä virstanpylväältä, kuten toki kaikille.

Noista tuttipulloista sen verran, että meille sanottiin jo 2005 Naistenklinikalla Helsingissä, että ei tarvitse keittää tai steriloida, koska kodin bakteerit ovat turvallisia. Ja meilläkin kaksoset olivat kuitenkin aika pieniä 2300g. Hyvin sujui, eivät tulleet vauvat sairaiksi.

Tervetuloa mukaan Kisu75:flower

Hienoa, että uskaltauduit palstalle. Onnea tyttösestä ja hyvää odotusta:Heartred:love7


Ei me olla vielä liian vanhoja, eihän :wink
 
Hei, meilläkin on vihdoin rakenneultra takana ja siellä kaikki oli hyvin Jos nyt vihdoin uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä. Minäkin olen tuota ikä asiaa pohtinut ihan kyllästymiseen asti, mutta eipä sillä ole loppujen lopuksi väliä mitä muut ajattelee. Pysyypähän itse nuorena vielä seuraavat parikymmentä vuotta Oma äitini oli melkein 40, kun sai minut ja anoppini sai mieheni pikku siskon 42 - vuotiaana

Onko täällä kukaan menossa Jorviin synnyttämään? Esikoiseni syntyi siellä suunnitellulla sektiolla ja ihan hyvä kokemus oli.

Onnea hyvistä uutisista:Heartred.., nyt voit hengähtää ja nauttia raskaudesta:Heartred

Hyvinkäälle menossa synnyttämään
 
Oliko jollai Emmaljungan City crosseista kokemusta? V 2012 tosi siisti malli ois 300€. Sisällä säilytetty.

Me hankittiin ABC Design yhdistelmävaunut, taittuu tosi pieneen tilaan jne.., irroitettava vaunukoppa, hyttysverkot, tilava kantaa tarvikkeita mukana jne... Mies bongasi nämä:)
 
Onko täällä kukaan menossa Jorviin synnyttämään? Esikoiseni syntyi siellä suunnitellulla sektiolla ja ihan hyvä kokemus oli.

Minä synnytin viime viikolla Jorvissa. Jäi kaikin puolin hyvä fiilis Jorvista. Olin alunperin menossa Kätilöopistolle, mutta lähdön hetkellä olikin HUS:n sairaaloista tilaa ainoastaan Porvoossa ja Jorvissa. Esikoinen syntyi Kätilöopistolla ja siihen kokemukseen nähden tykkäsin kyllä itse enemmän Jorvista. Onni onnettomuudessa siis, että jouduin/pääsin Jorviin. Kannattaakin varautua siihen, että ei välttämättä pääse synnyttämään sinne minne on suunnitellut. Olen kuullut, että noita sulkuja on ollut viime aikoina usein.
 
Me hankittiin ABC Design yhdistelmävaunut, taittuu tosi pieneen tilaan jne.., irroitettava vaunukoppa, hyttysverkot, tilava kantaa tarvikkeita mukana jne... Mies bongasi nämä:)
Mä tingin 250€ ja haen ne huome. Tungen tavalla tai toisella autooni.. mä halusin Emmaljungat ja nää oli just sellaset kun haluun. Vielä ootan saanko yheltä ostettu pinnasängyn 40€:lla. Ois kans just mitä haluun.
 
Mulla muuten myytävänä edullisesti tutek grander merkkiset yhdistelmä vaunut eli vaunukoppa ja rataistuin erikseen, mukaan tulee myös kaukalo adaptereineen joilla tosiaan kaukalon saa kiinni runkoon(kätevä esim kauppareissuilla) kaikissa osissa omat jalkapeitteensä. Tosi siisti kuntoiset, ruskea/luonnonvalk. Voin laitta kiinnostuneelle lisää tietoa :)
 
Täällähän löytyy paljon 40+ odottajia :) mielelläni liittyisin joukkoon. Nyt 7+1 menossa ja ultrassa jo syke nähtynä. Takana keskemeno, jonka takia ainakin alkuraskaudesta olin huolestuneempi kuin aiemmissa raskauksissa. Esikoinen on reilun vuoden ikäinen.

Luin vähän viestejänne taaksepäin. Onko jossain listaa odottajista? vaikea vähän pysyä kärryillä missä vaiheessa kukakin menee kun harva mainitsee sitä viestissä. Oikein kiva päästä keskustelemaan saman ikäisessä porukassa.
 
Täällähän löytyy paljon 40+ odottajia :) mielelläni liittyisin joukkoon. Nyt 7+1 menossa ja ultrassa jo syke nähtynä. Takana keskemeno, jonka takia ainakin alkuraskaudesta olin huolestuneempi kuin aiemmissa raskauksissa. Esikoinen on reilun vuoden ikäinen.

Luin vähän viestejänne taaksepäin. Onko jossain listaa odottajista? vaikea vähän pysyä kärryillä missä vaiheessa kukakin menee kun harva mainitsee sitä viestissä. Oikein kiva päästä keskustelemaan saman ikäisessä porukassa.

Tervetuloa mukaan ooo:flower
Onnittelut plussasta ja hyvää odotusta:Heartred:love7


Minäkin olen yllättynyt, miten paljon meitä on!:)
Olisi tosiaan kiva, jos olisi listaa meistä odottajista...jos mulla olisi käytössä pc, niin mielelläni tekisin sellaisen...:) kännykällä ei oikein onnistu, kun lukea ja kommentoida..
 
Täällähän löytyy paljon 40+ odottajia :) mielelläni liittyisin joukkoon. Nyt 7+1 menossa ja ultrassa jo syke nähtynä. Takana keskemeno, jonka takia ainakin alkuraskaudesta olin huolestuneempi kuin aiemmissa raskauksissa. Esikoinen on reilun vuoden ikäinen.

Luin vähän viestejänne taaksepäin. Onko jossain listaa odottajista? vaikea vähän pysyä kärryillä missä vaiheessa kukakin menee kun harva mainitsee sitä viestissä. Oikein kiva päästä keskustelemaan saman ikäisessä porukassa.

Onnea plussasta. Ei ole listaa tehty. Mulla rvk34 menossa, kolmas lapsi tulossa ja ikä 39. LA siis 2.4.
 
  • Tykkään
Reaktiot: ooo
Olisiko ideaa jos jokainen laittaisi allekirjoitukseen lasketun aikansa? Siitä sitten voisi luntata. Listakin helposti häviää tänne keskustelujen joukkoon jollei sitä saisi jotenkin ekalle sivulle.

Muoks. Kuvittelin et allekirjoitus näkyy joka viestissä mutta ei mulla näykään. Missä se sitten oikein näkyy?
 
Marituuli, allekirjoitus taitaa näkyä vain jos käyttää konetta, ei siis puhelimella.. Mulla ainakin on niin- tietääkö joku paremmin?

26+0 la 27.5
 
Marituuli, tuolla alhaalla näkyy laskettuaikasi. Miten sait tuon allekirjoituksen aikaan ?
_________________________________________________________________________________________________

LA 15.1.2016, 30.1.2016, 42+1, poika, 3,360 g, pituus 49 cm, käynnistys-kiireellinen sektio
 
Muokattu viimeksi:
Ei mulla ainakaan puhelimessa näy allekirjoitus Marituulilta enkä löytäny kohtaa puhelimella etittynä mihin sen laittaisin. Mulla siis rv 21+2 LA 30.6.16, eka tulossa.
 
Ei mulla ainakaan puhelimessa näy allekirjoitus Marituulilta enkä löytäny kohtaa puhelimella etittynä mihin sen laittaisin. Mulla siis rv 21+2 LA 30.6.16, eka tulossa.

Tää varmaan vahvistaakin epäilyni, että puhelimella foorumia käytettäessä, allekirjoitukset ei näy, koneella näkyy..
 
Takaisin
Top