Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Minni, minäkin olen lähinnä ollut enemmän ketjun seuraajana kuin aktiivisena kirjoittelijana. Tervetuloa Meillä sama juttu, useampi keskemeno takana, ja oltiin jo luovuttu toisen lapsen toiveesta, kunnes elämä yllätti❤️ Laskettu aika 6.7. Meillä on ennestään yksi ekaluokkalainen.


Vähän tämä oma korkea ikä hirvittää, mutta on ihanan terapeuttista huomata, että täällä on muitakin vähän "varttuneempia" tulevia äitejä Niin ja pääkaupunki seudulta mekin ollaan.
Hei älkää huoliko...kevennyksenä että meil on töissä 30v ja minä 41v jotka odottaa. Se nuorempi voi todella huonosti ja sen rinnalla mä voin loistavasti. Ei se ikä aina.
 
maria75: Täälläkin vähän ongelmia imetyksen kanssa. Vauva imee kyllä toisesta rinnasta, mutta toisesta ei oikein saa otetta ilman rintakumia. Ja sen rintakuminkin pyrkii sitten aina kädellään riuhtomaan pois. Lisäksi olen joutunut usein imetyksen jälkeen vielä antamaan korviketta tuttipullosta, kun vauva on jäänyt nälkäiseksi. Meillä on Avent Natural tuttipulloja. Juo ihan hyvin niistä, tosin kauhealla vauhdilla. Välillä on nännit olleet myös tosi kipeät ja rikki ja silloin olen rintapumpulla pumpannut ja antanut maidon tuttipullosta. Esikoisen kanssa oli sama homma, että maitoa ei tullut tarpeeksi ja silloin lopetin imetyksen jo kahden kuukauden jälkeen. Nyt haluaisin, että onnistuisi paremmin... Ei jaksaisi sitä pullorumbaa (pullojen sterilointi yms.), varsinkaan öisin. Tänään (vauva 9 vrk) käytiin ekan kerran neuvolassa. Syntymäpaino oli ylittynyt 30 grammalla.
 
Meillä töissä on kaikki miehiä, olen ainoa nainen koko joukossa ja tuntuu, kuin työkaverit olisi tosi raskaana:joyful: ...nimittäin oikeasti voi tota kyselyiden päivittäistä määrää, että onko vauva tänään potkinut, oletteko tehneet hankintoja vauvalle, mitä mielihaluja on, koska on seuraava neuvola...jne...

Kyllä miehet on näköjään uteliaita raskaus asiassa...enemmän melkein kuin naiset!! Välillä jätän kahvihuoneeseen menon kyselytulvan välttämiseksi:grin

Nyt varmaan ajattelette, että olenko töissä jossain hoito -tai kauneudenhoito alalla...mutta en, miehet on insinöörejä/Di-Inssitason henkilöitä ja kemian alalla toimitaan..

Kotona puhun miehellekin, miten paljon työkaverit kyselevät vauvasta...kun välillä töissä olen ihan hämilläni :smiley-ashamed008
Rajansa kaikella - mutta hyvää tarkoittavat.
 
Last edited by a moderator:
Ja tosta korkeasta iästä... Sairaalassa lapsivuodeosastolla kysyttiin, että vieläkö meillä on lisää lapsia suunnitelmissa. Sanoin, että eiköhän tämä ole nyt tässä ja alkaa tuota ikääkin jo olla. Hoitaja vastasi, että eihän sitä vielä niin paljoa ole, että vielä kerkeisi kolmannenkin tehdä. Ärsyttää kyllä, kun joka mediassa toitotetaan kuinka lapset pitäisi hankkia nuorena ja kuinka hedelmällisyys laskee rajusti ja riskit kasvavat. Meillä tärppäsi molemmat lapset tosi nopeasti ja muutenkin raskaudet sujuivat kaikin puolin hyvin. Ja kuten MS74 sanoi, niin tunnen kanssa monia 10 vuotta nuorempia odottajia, jotka ovat ovat voineet tosi huonosti ja jääneet erinäisistä syistä sairaslomalle jo paljon ennen äitiysloman alkua. Että kaipa nuo jutut ovat ihan yksilöllisiä, ei pidä liiaksi ikää tuijottaa.
 
maria75: Täälläkin vähän ongelmia imetyksen kanssa. Vauva imee kyllä toisesta rinnasta, mutta toisesta ei oikein saa otetta ilman rintakumia. Ja sen rintakuminkin pyrkii sitten aina kädellään riuhtomaan pois. Lisäksi olen joutunut usein imetyksen jälkeen vielä antamaan korviketta tuttipullosta, kun vauva on jäänyt nälkäiseksi. Meillä on Avent Natural tuttipulloja. Juo ihan hyvin niistä, tosin kauhealla vauhdilla. Välillä on nännit olleet myös tosi kipeät ja rikki ja silloin olen rintapumpulla pumpannut ja antanut maidon tuttipullosta. Esikoisen kanssa oli sama homma, että maitoa ei tullut tarpeeksi ja silloin lopetin imetyksen jo kahden kuukauden jälkeen. Nyt haluaisin, että onnistuisi paremmin... Ei jaksaisi sitä pullorumbaa (pullojen sterilointi yms.), varsinkaan öisin. Tänään (vauva 9 vrk) käytiin ekan kerran neuvolassa. Syntymäpaino oli ylittynyt 30 grammalla.
Tuota Aventia mun ystävä kehu. Eikö siinä oo tuttiosa rinnanmuotoa mukaileva?
 
MS74: Joo, tossa Avent Natural mallissa on just tollanen tutti. Viimeksi meillä oli pullot sitä vanhempaa mallia (Classic) ja siinä oli erilainen tuttiosa. Rintapumppu on mulla myös Aventin malli (manuaali), ihan toimiva mielestäni ja sitten Aventin mikrohöyrysterilointilaite pulloille (en jaksaisi keitellä kattilassa).
 
MS74: Joo, tossa Avent Natural mallissa on just tollanen tutti. Viimeksi meillä oli pullot sitä vanhempaa mallia (Classic) ja siinä oli erilainen tuttiosa. Rintapumppu on mulla myös Aventin malli (manuaali), ihan toimiva mielestäni ja sitten Aventin mikrohöyrysterilointilaite pulloille (en jaksaisi keitellä kattilassa).
Mä lisään nää mun hankintalistalle. Kiitos vinkeistä.
 
Vielä vinkkinä, että itse tilasin nuo Aventin tavarat (rintapumppu ja neljän pullon aloitussetti vastasyntyneelle) Saksasta Windeln nimisestä verkkokaupasta. http://www.windeln.de/catalog/search/?q=avent
Olivat siellä aika paljon halvempia kuin Suomessa ja nyt on vielä ilmainen toimitus kaikkiin Euroopan maihin (DHL-paketti tuotiin kotiovelle noin viikossa).
Onko se tuo mikrowellen damfsterilisator mikä sinulla on myös?
 
Heips! Ihan ylläri tuli tämä raskaus, suorastaan teinimeininkiä kumin unohtuessa. Oon aina toivonut kolmatta lasta, mut luovuin jo toivosta kun ukko ei innostunut asiasta. Maanantaina plussasin, ja nyt siis vasta 4+5. Hämmenys ja järkytys on muuttunut sisäiseen hykertelyyn ja onneen. Aiemmat lapset -04 ja -07 ovat autuaan tietämättömiä vielä. Jännää on, ja ihanaa!
 
Joo, just tuo mikrowellen damfsterilisator. Sen tosin ostin Suomesta, taisi olla suunnilleen saman hintainen.
 
Tervetuloa mukaan Napu75 ! Koskaan ei ole myöhäistä saada lapsia, jos niitä vaan ihmisille suodaan. Jotkut saavat esikoisensakin vasta yli 40-vuotiaana, kuten minä.
 
Heips! Ihan ylläri tuli tämä raskaus, suorastaan teinimeininkiä kumin unohtuessa. Oon aina toivonut kolmatta lasta, mut luovuin jo toivosta kun ukko ei innostunut asiasta. Maanantaina plussasin, ja nyt siis vasta 4+5. Hämmenys ja järkytys on muuttunut sisäiseen hykertelyyn ja onneen. Aiemmat lapset -04 ja -07 ovat autuaan tietämättömiä vielä. Jännää on, ja ihanaa!

Tervetuloa palstalle Napu75:flower
Onnittelut plussasta ja hyvää odotusaikaa:Heartred:love7

- ekaa kanssa odotetaan :)
 
Kiitos teille! Mahtavaa, että täältä löytyy vertaistukea ja ymmärtämystä. Oma kaveripiiri ja sukulaiset tulevat takuulla hämmästelemään ja arvostelemaan uutisen kuultuaan. Ihan sama. Heti plussan jälkeen mulle tuli kamalan vanha olo, ei näin vanhat enää voi... Mut nyt on jo lähtökohtaa nuorempi olo. Pakkohan tässä on pysyä hyvinkin nuorekkaana vielä seuraavat parikymmentä vuotta ainakin.
 
Hei kaikille! Olen seuraillut hieman tässä taustalla ja nyt kun rakenneultra on vihdoin takana ja siellä kaikki hyvin, niin uskaltaudun mukaan. Jotenkin on vaan ollut epävarma olo tähän rakenneultraan asti, vaikka kävimme kyllä jo varhaisrakenneultrassa aiemmin. Meille on tyttö tulossa ja laskettu aika on 10.7.2016. Itse on syntynyt -75 ja huhtikuussa tulee 41v. täyteen. Itse en tunne oloani vanhaksi (kuten ette te muutkaan ;), mutta jotenkin tuntuu vähän vanhalta, kun ajattelen, mitä muut ajattelee jne...

Meille tulee viides lapsi ja varmasti viimeinen. Meillä on kaikki lapset saatu IVF-hoidoilla ja koska alkioita oli vielä pakkasessa, päätimme vielä kokeilla. Meillä on kaksoset tyttö ja poika -05, poika -08 ja poika -14. Ennen tätä kohta 2v. kuopusta jouduimme keskeyttämään yhden raskauden rakennepoikkeavuuden takia. Varmaan sen takia juuri tämä rakenneultra tuntui taas niin merkitykselliseltä virstanpylväältä, kuten toki kaikille.

Noista tuttipulloista sen verran, että meille sanottiin jo 2005 Naistenklinikalla Helsingissä, että ei tarvitse keittää tai steriloida, koska kodin bakteerit ovat turvallisia. Ja meilläkin kaksoset olivat kuitenkin aika pieniä 2300g. Hyvin sujui, eivät tulleet vauvat sairaiksi.
 
Lastentarvike.fi myy sellaista laitetta jolla saa steriloitua pullot ja tutit sekä lämmitettyä tuttipullot ja lastenruokapurkit. Maksaa 63e. Sellaisen ajattelin hankkia koska meillä koulusta ja päiväkodista saattaa kulkeutua monenmoista pöpöä kotiin. On varmasti muutakin hommaa kuin seistä kattilan vieressä.
 
Lastentarvike.fi myy sellaista laitetta jolla saa steriloitua pullot ja tutit sekä lämmitettyä tuttipullot ja lastenruokapurkit. Maksaa 63e. Sellaisen ajattelin hankkia koska meillä koulusta ja päiväkodista saattaa kulkeutua monenmoista pöpöä kotiin. On varmasti muutakin hommaa kuin seistä kattilan vieressä.
Onko se yks sama laite? Muistatko minkä merkkinen?
 
Joo yksi laite ja merkki oli Nuby muistaakseni. Yhtään käyttökokemusta en ole lukenut mutta ajattelin kokeilla tän.
 
Heips! Ihan ylläri tuli tämä raskaus, suorastaan teinimeininkiä kumin unohtuessa. Oon aina toivonut kolmatta lasta, mut luovuin jo toivosta kun ukko ei innostunut asiasta. Maanantaina plussasin, ja nyt siis vasta 4+5. Hämmenys ja järkytys on muuttunut sisäiseen hykertelyyn ja onneen. Aiemmat lapset -04 ja -07 ovat autuaan tietämättömiä vielä. Jännää on, ja ihanaa!
Hei ja hurjasti onnea Yritin tykätä tästä kommentista, mutta kännykällä onnistuin vain osumaan peukku alaspäin kohtaan, eli jos siitä tuli jotain ilmoituksia, niin vahinkoja oli. Tykkään
 
Takaisin
Top