Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maria75, minkälainen henkilökunta oli osastolla? Mä olen ollut aikaisemmissa synnytyksissä eri osastoissa tyksissä ja niillä oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Toisessa oli tiukka hierarkia ja töykeitä kätilöitä ja toisessa taas kaikki oli enkeleitä. Mä jotenkin hermoilen sitä tässä muun keskellä.
Ja minkä nimiset kätilöt hoiti sun synnytystä? Siel on pari mun tuttua. Ens viikolla rakenneultra ja miten nää päivät voi mennä näin hitaasti....Tuntuu et vatta on kasvanu ja tänään taas tuntu et se on pienentyny ja .....
 
Maria-75! Mukava kuulla, että olette kotiutuneet hyvin:)

Hankitko muuten erikseen vastasyntyneelle vaatteita, vai mahtuuko teillä äitiyspakkauksen vaatteet heti pojan päälle?

Sain pakkauksen ja yllätyin, ettei siellä ole ihan pieniä vaatteita ollenkaan..:rolleyes: Kävinkin jo ostamassa asuja kokoa 44 - 50:)

Otitteko sairaalaan mukaan pojalle vaatteet kotiinpaluuta varten?

Äitiyspakkauksen vaatteet vaikuttaa laadukkailta ja vaihtoasuja on hyvin koossa 68-74.
 
Murrimur: Jorvissa on Perhepesä niminen lapsivuodeosasto, jossa ymmärtääkseni saavat puolison lisäksi yöpyä myös perheen isommat lapset.
 
Maria-75! Mukava kuulla, että olette kotiutuneet hyvin:)

Hankitko muuten erikseen vastasyntyneelle vaatteita, vai mahtuuko teillä äitiyspakkauksen vaatteet heti pojan päälle?

Sain pakkauksen ja yllätyin, ettei siellä ole ihan pieniä vaatteita ollenkaan..:rolleyes: Kävinkin jo ostamassa asuja kokoa 44 - 50:)

Otitteko sairaalaan mukaan pojalle vaatteet kotiinpaluuta varten?

Äitiyspakkauksen vaatteet vaikuttaa laadukkailta ja vaihtoasuja on hyvin koossa 68-74.

Tähti-73, miltä susta vaikutti koot verrattuna muihin hankkimiisi vaatteisiin (jos olet hankkinut :D)? Joidenkin vuosien pakkauksista oon lukenut kommentteja, että koot on aika isoja, siis 68 cm vastaisi paljon isompaa kokoa, jne. Pähkäilen tässä ottaako tää 2015 vai pitäiskö odottaa, jos ehtis saamaan ensi vuoden äp:n.... Monet vaatteista on viime vuoden paketissa kyllä ihan kivoja.
 
Mä olin vuodeosasto 2 ja kätilöissä oli kyllä eroa. Siellä on nyt niitä Salolaisia kätilöitäkin, joku kehui jossain, että salolaiset on mukavia. Jotkut vanhemmat kätilöt oli byrokraattisia. Paras kätilö oli sellainen Diane, joka tilasi mulle verenkuvan ja yritti saada vauvan imemään suoraan tissistä. Mä imetän rintakumin kanssa, kun vauva ei saa imuotetta mun tisseistä.
 
Mä ostin käytettynä äitiyspakkauksellisen eri kokoisia vauvan vaatteita ystävän siskolta. Lisäksi saatiin miehen siskolta ja serkulta sekä mun serkulta vaatteita. Joitakin olen myös ostanut. Meiän poika on 49 cm pitkä ja meillä on käytössä 50 cm ja 56 cm vaatteet tällä hetkellä. Potkuhousuja ja kapalopaitoja kannattaa ostaa 10 kpl vähintään koko 50-56cm. Helpoimmat pukea vauvalle päälle. Äitiyspakkauksessa on parit kapalopaidat. Meiltä noita 50-56 cm vaatteita voisi saada parin kuukauden päästä. Käsipyyhkeitä kannattaa varata vaipparallia varten, kun vauvan peppua saa usein pestä. Vaippoja kannattaa kokeilla eri merkkejä. Meillä on ollut nyt muumia, pampers ja nyt mies osti liberoa. Sairaalassa oli liberovaipat käytössä. Pojalla on vaippaihottumaa, joka luultavasti johtuu mun antibioottikuurista. Tänään kävi meillä äitiysneuvolan terveydenhoitaja kotikäynnillä. Poika oli melkein saavuttanut syntymäpainonsa. 25 g puuttui.
 
Mä ostin käytettynä äitiyspakkauksellisen eri kokoisia vauvan vaatteita ystävän siskolta. Lisäksi saatiin miehen siskolta ja serkulta sekä mun serkulta vaatteita. Joitakin olen myös ostanut. Meiän poika on 49 cm pitkä ja meillä on käytössä 50 cm ja 56 cm vaatteet tällä hetkellä. Potkuhousuja ja kapalopaitoja kannattaa ostaa 10 kpl vähintään koko 50-56cm. Helpoimmat pukea vauvalle päälle. Äitiyspakkauksessa on parit kapalopaidat. Meiltä noita 50-56 cm vaatteita voisi saada parin kuukauden päästä. Käsipyyhkeitä kannattaa varata vaipparallia varten, kun vauvan peppua saa usein pestä. Vaippoja kannattaa kokeilla eri merkkejä. Meillä on ollut nyt muumia, pampers ja nyt mies osti liberoa. Sairaalassa oli liberovaipat käytössä. Pojalla on vaippaihottumaa, joka luultavasti johtuu mun antibioottikuurista. Tänään kävi meillä äitiysneuvolan terveydenhoitaja kotikäynnillä. Poika oli melkein saavuttanut syntymäpainonsa. 25 g puuttui.
Maria75 mä voisin ostaa sulta niitä 50-56cm ja jos muutakin on mitä et tarvii kesäkuussa. Voin noutaa aiemminkin. Mulla taitaa olla lyhin matka shoppailee teille. Asutaan Länsikeskuksessa Turussa.
 
MS74, sulla on melkein lyhin matka. Sikuriini asuu kai vielä lähempänä. Meille on länsikeskuksesta 35 km. MS74, koska sulla on laskettu aika ? Ei me niitä vaatteita, muuten enää parin kuukauden päästä tarvita, jos ei meille tule vielä joskus toista lasta. Sairaalassa ja äitiysneuvolassa on puhuttu synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä. En tiedä kuinka todennäköistä olisi saada toinen lapsi tämänikäisenä ja päättyiskö sekin synnytys sektioon. Länsikeskuksessa on muuten yksi kiva vauvantarvike kauppa nimeltä Ozbaby. Ozbabylla on myös nettikauppa, jos muita kuin Turun seutulaisia kiinnostaa. Heillä on pienten vauvojen toppapukujakin myynnissä.
 
MS74, sulla on melkein lyhin matka. Sikuriini asuu kai vielä lähempänä. Meille on länsikeskuksesta 35 km. MS74, koska sulla on laskettu aika ? Ei me niitä vaatteita, muuten enää parin kuukauden päästä tarvita, jos ei meille tule vielä joskus toista lasta. Sairaalassa ja äitiysneuvolassa on puhuttu synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä. En tiedä kuinka todennäköistä olisi saada toinen lapsi tämänikäisenä ja päättyiskö sekin synnytys sektioon. Länsikeskuksessa on muuten yksi kiva vauvantarvike kauppa nimeltä Ozbaby. Ozbabylla on myös nettikauppa, jos muita kuin Turun seutulaisia kiinnostaa. Heillä on pienten vauvojen toppapukujakin myynnissä.
Mun LA 30.6. Jos Sikuriini haluu ostaa niin sekin käy. Ei hätää.

Toinen vaan perään niin mun pomo sano ja työkaverit kun tänään niille kerroin. Ei ne meinannu uskoa että rv 20 alko tänään. Oon hyvin piilotellu. Kuulemma jonkun tuttu sai luomuna vahingossa 50v lapsen ja toisen tutun 49v kaksoset luovutetuilla munasoluilla.
 
Tähti-73, miltä susta vaikutti koot verrattuna muihin hankkimiisi vaatteisiin (jos olet hankkinut :D)? Joidenkin vuosien pakkauksista oon lukenut kommentteja, että koot on aika isoja, siis 68 cm vastaisi paljon isompaa kokoa, jne. Pähkäilen tässä ottaako tää 2015 vai pitäiskö odottaa, jos ehtis saamaan ensi vuoden äp:n.... Monet vaatteista on viime vuoden paketissa kyllä ihan kivoja.

En osaa verrata, mutta silmämääräisesti koko 68 näyttää aika isoilta vastasyntyneelle, joten ostin 50-56 koon asuja ja kaikkein pienin kokoa 44...

Ihan kiva v. 2015 pakkaus, värityksessä on pääasiassa sinertävää ja vihertävää, sekä vaaleaa väriä.
 
Äitiyspakkauksessa on mielenkiintoinen kestovaippa, oletko Maria jo kokeillut sitä?:rolleyes:

Jännä, ettei pakkauksessa ole yhtään tuttipulloa ja tutteja...

Hyvinkö Maria teidän poika on nukkunut yöt ja oletko huomannut yhtäläisyyttä aktiivisuuteen mahassa?:rolleyes:

Meidän poika on aktivoitunut paljon tässä rv. 26, mennä polkee ja vipeltää mahdottomasti... ja olen varma, että leikkii napanuoralla, varmaan kiskoo sitä, kun tuntuu ihan siltä, hehh:joyful:
 
Meiän poika herää 3-4 tunnin välein syömään. Yöt saattaa kukkua hereillä 02-04 asti. Tämäkin vaihtelee. Yleensä nukkuu 04-08, syö ja nukkuu 08-12.00. Kohdussa poika oli aktiivisimmallaan aina iltaisin ja öisin. Hänellä on isänsä rytmi tykkää kukkua öisinnja nukkua aamulla pitkään. Ei olla kestovaippaa kokeiltu. Muutenkin tulee aika paljon vauvan vaatepyykkiä ja pyyhe pyykkiä sekä omiakin vaatteita saa olla myös pesemässä, kun niissä on maitotahroja, pissaa tai kakkaa.
 
MS74, kyllä mä voin sulle myydä niitä pieniä vauvan vaatteita, jos tosiaan ei tarvita niitä itse enää. Sikuriinin vaatetarpeista en osaa sanoa. Sikuriini asuu naapurikunnassa. Sen takia sanoin, että hänellä on suakin lyhyempi matka meille. Meillä on sama äitiysneuvolan terveydenhoitaja Maskussa Sikuriinin kanssa. Varmaan huhtikuussa ei enää tarvita niitä pieniä vauvan vaatteita. Me voidaan kyllä sopia treffit länsikeskukseenkin. Kai tästä joskus pitää lähtee vauvan kanssa liikenteeseenkin. Pitäisi vaihtaa sitten yhteystietoja. Voidaan vaikka laittaa yksityisviestejä sitten, kun vaateasia on ajankohtainen. Ostitko jo sen vauvanpesän vauvalle ?
 
MS74, kyllä mä voin sulle myydä niitä pieniä vauvan vaatteita, jos tosiaan ei tarvita niitä itse enää. Sikuriinin vaatetarpeista en osaa sanoa. Sikuriini asuu naapurikunnassa. Sen takia sanoin, että hänellä on suakin lyhyempi matka meille. Meillä on sama äitiysneuvolan terveydenhoitaja Maskussa Sikuriinin kanssa. Varmaan huhtikuussa ei enää tarvita niitä pieniä vauvan vaatteita. Me voidaan kyllä sopia treffit länsikeskukseenkin. Kai tästä joskus pitää lähtee vauvan kanssa liikenteeseenkin. Pitäisi vaihtaa sitten yhteystietoja. Voidaan vaikka laittaa yksityisviestejä sitten, kun vaateasia on ajankohtainen. Ostitko jo sen vauvanpesän vauvalle ?
En ostanut vielä vauvanpesää. Oon päättänyt etten tee mitään ostoksia ennen ensi viikon rakenneultraa.

Juu laitetaan viestiä tarkemmin sitten. Mulle ei oo ongelma ajella lähemmäs teitä taikka sitten Länsikeskuksessa. Hyviä vointeja!
 
Meiän poika herää 3-4 tunnin välein syömään. Yöt saattaa kukkua hereillä 02-04 asti. Tämäkin vaihtelee. Yleensä nukkuu 04-08, syö ja nukkuu 08-12.00. Kohdussa poika oli aktiivisimmallaan aina iltaisin ja öisin. Hänellä on isänsä rytmi tykkää kukkua öisinnja nukkua aamulla pitkään. Ei olla kestovaippaa kokeiltu. Muutenkin tulee aika paljon vauvan vaatepyykkiä ja pyyhe pyykkiä sekä omiakin vaatteita saa olla myös pesemässä, kun niissä on maitotahroja, pissaa tai kakkaa.

Tuota just mietin, missä tilanteessa kestovaippaa tulee käytettyä, onko sille nykyään ylipäänsä käyttöä. ( Netistä löytyi juttua niiden käytöstä, että on vaihtoehtona edullisempi ja vaippaosaksi voi käyttää vaikka vanhaa froteepyyhettä)...

Olen havainnut, että meidän poika herää usein aamulla 06 "polkemaan" jalkoja aika vimmatusti:p
Sitten saattaa vipeltää pitkin päivää, kun olen töissä...Ja nukahtaa taas siinä klo 15 maissa...
kunnes on ilta 10-11 herää taas "potkottamaan", hihh - välillä maha oikein heiluu:joyful:
Nukkumaan mennessä siellä on vauhtipäällä, mutta ilmeisesti nukahtaa, kun alan nukkua:)

Tällaisen vrk-rytmin olen havainnut toistuvan, saa nähdä onko edes sinnepäinkään, kun on syntynyt...
 
MS74, kyllä mä voin sulle myydä niitä pieniä vauvan vaatteita, jos tosiaan ei tarvita niitä itse enää. Sikuriinin vaatetarpeista en osaa sanoa. Sikuriini asuu naapurikunnassa. Sen takia sanoin, että hänellä on suakin lyhyempi matka meille. Meillä on sama äitiysneuvolan terveydenhoitaja Maskussa Sikuriinin kanssa. Varmaan huhtikuussa ei enää tarvita niitä pieniä vauvan vaatteita. Me voidaan kyllä sopia treffit länsikeskukseenkin. Kai tästä joskus pitää lähtee vauvan kanssa liikenteeseenkin. Pitäisi vaihtaa sitten yhteystietoja. Voidaan vaikka laittaa yksityisviestejä sitten, kun vaateasia on ajankohtainen. Ostitko jo sen vauvanpesän vauvalle ?

Viitaten tähän keskusteluun niin mulla on pikkuvaatteet jo hamstrattuna mutta aion luopua niistä heti kun mahdollista kun tilaa ei ole.(voin myydäkin) Mä oon päätynyt vähän niukempaan vaatevarastoon kun on jo tuota vauvakokemusta. Tuo koko 68cm-74cm on mun mielestä ajallisesti pidempi eli tuo koko menee suht kauan ja niitä mullakin on paljon reilummin. Siitä isompia mulla on vaan vähän kun en tiedä minkälaista vaatetta silloin tarvitaan. Toppapuvun ostan sitten myöhemmin syksyllä kun tiedän minkäkokoista tarvitaan.
 
Viitaten tähän keskusteluun niin mulla on pikkuvaatteet jo hamstrattuna mutta aion luopua niistä heti kun mahdollista kun tilaa ei ole.(voin myydäkin) Mä oon päätynyt vähän niukempaan vaatevarastoon kun on jo tuota vauvakokemusta. Tuo koko 68cm-74cm on mun mielestä ajallisesti pidempi eli tuo koko menee suht kauan ja niitä mullakin on paljon reilummin. Siitä isompia mulla on vaan vähän kun en tiedä minkälaista vaatetta silloin tarvitaan. Toppapuvun ostan sitten myöhemmin syksyllä kun tiedän minkäkokoista tarvitaan.
Koska Sikuriini sinun LA on?
 
En hankkisi kyllä pienempiä vaatteita kuin 56 cm. Sillä mun lapset oli syntyessään 55 ja 53 cm.. :joyful: No ehkä 50 cm voisi mennä vähän aikaa mutta sitä pienemmät vaatteet on lähinnä keskosille ja siihen nyt oikein ei kannata varautua. Muutenkin nuo pienimmät koot menee suht nopeasti pieniksi.

Mä en tykkää kietaisupaidoista yhtään. Ne ei musta pysy päällä. Suosin bodyja, ihan jo vastasyntyneellekin. Varovasti vaan pään yli niin kyllä se siitä.
 
Takaisin
Top