Maria75, olipa sinulla hurja viikko sairaalassa, kaikenlaista sattunut ja tapahtunut! Vauvanne on todella suloinen :) Nyt vaan otat tosi rauhallisesti, jotta kehosi toipuu sektiosta.
Kiitos kaikille, jotka aiemmin antoivat hyviä rautalisä-vinkkejä! Olen syönyt Obsidania, mutta siitä tuli kovat vatsakivut. Nyt olen jatkanut sitä niin, että otan vaan suunnilleen joka toinen päivä, ei ole niin kovat sivuvaikutukset. Hb oli nyt 111, kun se kk sitten oli 107. Pitänee vielä koittaa lisätä ruokavalioon jotain rautapitoista, esim. täälläkin mainittua pinaattia.
Myös jalkakrampit, lähinnä pohkeessa, on tuttuja minullekin! Tosi kivuliaita! Luin jostain, että voivat myös johtua ihan vaan liian vähästä veden juomisesta.
Minua on jo pikkuhiljaa alkanut mietityttää käytännön järjestelyt sitten, kun tulee aika mennä sairaalaan. Meillä ei ole mitään erityisen kattavaa mummola/ kummila tms verkostoa, joten varsinkin, jos lähtö tulee yöaikaan, niin miehen täytyy varmaan jäädä esikoisen kanssa kotiin. Mitenköhän mielellään taksit ottavat kyytiin, jos esim. lapsivedet valuu....? Eihän sitä oikein voi itse ajaa, eikä bussilla meneminenkään houkuta. Hmmm. No, toivotaan, että asia jotenkin järjestyy.
Sairaalassa olisi ihanaa saada jonkinlainen perhehuone, sillä en ole ollut esikoisesta kovinkaan paljoa erossa sen jälkeen, kun hän pääsi sairaalasta (ei esim. yhtään yötä olla oltu erossa). Vaan enpä tiedä, miten perhehuoneita edes nykyään on. Täytynee kysyä neuvolasta ensi kerralla.