Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sanon vaan et hemmetin neuvola ja niiden liikelaskut! Kävin torstaina neuvolassa ja kehottivat noita liikelaskuja tekemään jos vauva on normaalia hiljaisempi. No, nyt olen tänään kuvitellut että ei potkiskele niin reippaasti. Aamusella tein vajaan tunnin ajan laskemista syömisen jälkeen. Ihan tarpeeksi liikkui. Mut nyt mietin vainoharhaisena taas että ei liiku tarpeeksi.. ja yritän miettiä et onko ennen ollut rauhallisempia päiviä, kyllä kai. Mutta miten noiden laskemisten kanssa oikeestaan pitää tehdä? Kun voihan vauva nukkua pitkiäkin aikoja? Pitääkö muka herätellä että alkaa taas liikkua? Mietin viime yönä että en muista tuntevani liikkeitä juurikaan öisin. Vaikka herään tunnin välein. Kai vauvakin sitten nukkuu?

Olenko mä nyt ihan hermoheikko? :wacky:

Ei tällaisia käsketty tekemään 10-12 vuotta sitten. Esikoispoikakin oli niin rauhallinen mahassa että en muista että kamalasti olisi potkinut.
Ultran täti sanoi mulle että kerran päivässä lasket, siihen aikaan kun vauva on normaalisti vilkas. Ja jos on muuten jo tuntunut hyvin liikkeitä, niin ei tarvii laskee ollenkaan. Mäkin kyllä hermoilen liikkumista koko ajan, vaikka vielä ei saisi kun ne liikkeet ei väkiste koko ajan tunnu.

Niin ja onnea Maria75!!!!
 
Mun yöt sujuu niiiiiin surkeasti. Jalat jomottaa, lantio jomottaa.. Lapset nukkuu 10h, ajatelkaa mikä tilaisuus itsellekin nukkua, mutta ei. Lievästi ärsyttää.
 
Ultran täti sanoi mulle että kerran päivässä lasket, siihen aikaan kun vauva on normaalisti vilkas. Ja jos on muuten jo tuntunut hyvin liikkeitä, niin ei tarvii laskee ollenkaan. Mäkin kyllä hermoilen liikkumista koko ajan, vaikka vielä ei saisi kun ne liikkeet ei väkiste koko ajan tunnu.

Niin ja onnea Maria75!!!!

Mulle neuvolassa kanssa sanottiin, ei tarvi mitään laskea...yleiskäsitys riittää siitä, että vauva siellä liikkuu joka päivä:). Joinakin päivinä vähemmän ja toisina enemmän, on normaalia:)
 
Kiusallista olla töissä kun mun pomo tietää mutta kollegat ja työntekijät ei....kollegat pommittaa kokoajan että miten sovitaan kesälomat lomittain....huoh... mulla on ihan sama kun en oo kesäkuussa enää töissä. Lisäks harmittaa tää vattan peittely vaikkei se kovin suuri oo mut pallomaha kuiteski. Laitoin pomolle viestiä että kerrotaan kollegoille jotta saavat kesälomat suunniteltua. En jaksa enää salailla. Huoh.
 
Kiusallista olla töissä kun mun pomo tietää mutta kollegat ja työntekijät ei....kollegat pommittaa kokoajan että miten sovitaan kesälomat lomittain....huoh... mulla on ihan sama kun en oo kesäkuussa enää töissä. Lisäks harmittaa tää vattan peittely vaikkei se kovin suuri oo mut pallomaha kuiteski. Laitoin pomolle viestiä että kerrotaan kollegoille jotta saavat kesälomat suunniteltua. En jaksa enää salailla. Huoh.

Miksi salailla asiaa pidemmälle?:rolleyes:
Itse kerroin joulukuun alussa, koska oli pakko kieltäytyä jouluristeily+pippaloista...en olisi jaksanut hengailla kolmea päivää putkeen muiden joukossa siellä juhliessa...jee..jee...

Asiaan kuitenkin suhtauduttiin älyttömän hyvin ja tuuraajaa haetaan/valitaan nyt kuumeisesti, sillä äitiyslomaan on enää aika tasan 2kk...:)
 
MS74, olen samaa mieltä Tähden kanssa, kerro vain töissä muillekin, olethan jo tosi hyvillä viikoillakin.
Kaikki ovat varmasti onnellisia sun puolesta- onhan tää niin ihana asia!:Heartpink
 
Mun yöt sujuu niiiiiin surkeasti. Jalat jomottaa, lantio jomottaa.. Lapset nukkuu 10h, ajatelkaa mikä tilaisuus itsellekin nukkua, mutta ei. Lievästi ärsyttää.

Mulla myös aika huonoja öitä, jalat kävelee ja ei vaan uni tule vaikka väsyttääkin..
 
Odottelin että rakenneultra tulis. Pomo mun sijaisen kuitenkin päättää. Harmillista on että alotin vasta syksyllä tässä uudessa työssä ja nyt taas vaihtuu hyvän porukan esimies. Elämä on.
 
Mulla myös aika huonoja öitä, jalat kävelee ja ei vaan uni tule vaikka väsyttääkin..
Sama täällä. Koko raskaus mennyt huonosti nukkuen. Levottomat jalat vaivaa. Nyt myös turvotus ja sormien puutuminen tullut. Huoh! Tänään ollut ihan omituinen olo. Supistelee ihan kokoajan ja vauva jotenkin ihan levoton. No viime yönä oli taas lyhyet unet ehkä siitä johtuu.
 
Mitä sulle Tähti kuuluu, masu kasvaa ja kaikki hyvin?

Ihmeen hyvin on mennyt:)
Maha on todellakin iso ( ei uskoisi )... toisinaan nukkuminen on vähän vaikeaa, mutta ihan kohtuullisen hyvin nukkunut:)
Töissä jaksanut hyvin, ei väsytä.

Yritän lenkkeillä, kuten ennen ( tosin ei enää yhtä pitkiä 5km matkoja), aina ei jaksaisi ihan yhtä hyvin, mutta mennä pitää...

Huomenna on sokerirasituskoe ja ajatukset on jo usein lähestyvässä synnytyksessä:smiley-bounce012
Miehen kanssa puhutaan joka päivä tästä pienestä ihmeestä ja tuntuu, kuin olisimme jo vanhempia:joyful:

Miten sulla Tähtipölyä on mennyt?:rolleyes:
 
Mä oon nukkunut koko raskauden ajan sellaisissa tunnin pätkissä. :meh: Kun se pissahätä tai lonkan kipu herättää. Nyt vielä vauvan potkutkin välillä. Onneksi nukahdan aina helposti uudestaan ettei tarvi valvoa.

Synnytys/sektio on kovasti jo mielessä. Lapsetkin puhuu siitä jo jatkuvasti :joyful: joten kovasti odottavat pikkuveljeä tulevaksi. :Heartred
 
Katsooko kukaan sattumoisin juuri nyt Tv1 A-Studiota, aiheena "uhraako kotiäiti uransa?"? Mielenkiintoinen aihe, mutta mielestäni vähän outoa, että haastateltavaksi on valittu 2 yrittäjää. Alussa tuotiin esiin, miten toinen "palasi töihin" 5 vkon jälkeen, mutta haastattelussa kävi ilmi, että yrittäjänä tekikin töitä vaan sunnuntaisin, ja pystyi pitämään vauvan mukana työpaikalla. Ei ihan realistista palkkatyössä käyvälle....

Muutenkin, hyvä aihe jäikin näköjään tosi tyngäksi. Odotin monipuolisia näkökulmia, ja ehkä jopa jotain laskelmia kotiäitiyden "kannattavuudesta". Aika pettymys tuo ohjelma.
 
Minä kerroin töissä raskaudesta myös vaiheittain: Np-ultran jälkeen (n rv 13) esimiehelle, ja sen jälkeen aina sopivan tilaisuuden tullen lähimmille työkavereille. Suurin osa muista työkavereista sai tiedon, kun sijaiseni rekry käynnistettiin, ja nyt maha on niin iso, että loputkin ovat ihan varmasti huomanneet.

Vähän jännittää muuten, mitä hemoglobiini tulee olemaan seuraavassa tarkistuksessa. Viime neuvolakäynnillä se oli 107, ja sain ohjeen alkaa syödä lisärautaa. Söin viikon, mutta tuli niin kovat vatsakivut, että oli ihan pakko lopettaa. Tuntui, kun koko ylävatsa olisi tulessa. Pidin parin viikon tauon kokonaan, ja vatsakivut hellittävät nopeasti. Nyt olen taas alkanut syödä sitä, mutta vaan suunnilleen joka toinen päivä... Ajattelin, että se on varmaan tyhjää parempi, mutta saa nähdä, onko auttanut tuohon hemoglobiinin yhtään.
 
Minä kerroin töissä raskaudesta myös vaiheittain: Np-ultran jälkeen (n rv 13) esimiehelle, ja sen jälkeen aina sopivan tilaisuuden tullen lähimmille työkavereille. Suurin osa muista työkavereista sai tiedon, kun sijaiseni rekry käynnistettiin, ja nyt maha on niin iso, että loputkin ovat ihan varmasti huomanneet.

Vähän jännittää muuten, mitä hemoglobiini tulee olemaan seuraavassa tarkistuksessa. Viime neuvolakäynnillä se oli 107, ja sain ohjeen alkaa syödä lisärautaa. Söin viikon, mutta tuli niin kovat vatsakivut, että oli ihan pakko lopettaa. Tuntui, kun koko ylävatsa olisi tulessa. Pidin parin viikon tauon kokonaan, ja vatsakivut hellittävät nopeasti. Nyt olen taas alkanut syödä sitä, mutta vaan suunnilleen joka toinen päivä... Ajattelin, että se on varmaan tyhjää parempi, mutta saa nähdä, onko auttanut tuohon hemoglobiinin yhtään.

Mitä rautavalmistetta olet syönyt? Mä syön Obsidania ja käy mulle hyvin. Retaferista on se kokemus että kovettaa niin pahasti et saa sormin kaivella kakan ulos.. :hungover: (Ja tämänhän kaikki halusivat tietää.. :grin )
 
Mulle tuli retaferista ekassa raskaudesta hirveät jalkakrampit. Istuin keskellä yötä kuumassa suihkussa ja hakkasin pohkeitani jotka oli kivikovat. Näissä seuraavissa olenkin ostanut luontaistuotekaupasta näitä marjamehutyyppisiä rautajuomia. Tällä kertaa ruohonjuuresta, nimeä en muista.
 
Ei. Täälläkään nukuta. Jatkuvasti tukkoinen limakalvoturvotukswn takia, kädet puuntuu, pissahätä, milloin mitäkin tai sittten vaan asiat pyörii päässä ja uni karkaa(kuten parasta aikaa) huomenna (tänään)RU ja se jännittää!

Grauterblutsaft on marjamehutyyppinen rautajuoma, ystävällinen vatsalle. Ei halpa mutta auttaa!
 
Takaisin
Top