Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko teillä missä kohdin tullut että istuminen tekee huonoa? Johtuuko se lantion venymisestä vai mistä? Nyt rv 18 ja palavereissa yms istuminen tuottaa harmittavaista paineen tunnetta ja pitää kiemurrella tuolissa...

Täällä myös MS74! Töissä mulla on sähköpöytä, joten vaihdan asentoa usein, ja ongelmia ei tule, mutta taannoin jouduin palaverissa istumaan paikallani toimistotuolissa melkein kaksi tuntia. Noustessa meinas jalat pettää alta, verenkierto ei tainnut ihan toimia. Samoin autossa istuminen on mahdotonta yli tunnin matkoja, sen jälkeen joko noustaan jaloittelemaan tai rupean vääntelemään itseäni penkissä, nostamaan lantiota ylös, että puristus lakkais hetkeksi, jne.

No hyvää harjoitusta tämä jatkuva pysähtely siihen, kun lapsella on automatkoilla huono olo, nälkä, vessahätä, jne. :D
 
Täällä tänään tehty viimeisiä valmisteluja ja pinnasänky on nyt koottu. Sinne laitettu äitiyspakkaus ensisänkyksi. Äitiyspakkauksen sisällä on vauvanpesä, jos vauva nukkuukin meiän kanssa sängyssä. Vähän pähkäilimme miten järkevintä laittaa sängyt, kun molemmilla seinillä on ikkunoita.

Kivan näköistä Maria-75!:)
Kyllä tuolla kelpaa kellitellä, sekä teidän, että pojan:p
 
Moi kaikki!:)
Luin jostain, että kannattaa ajoissa alkaa rasvata välilihaa synnytystä varten, ettei se repeytyisi... Voiko vauva mahtua ulos ilman, että se repeää/leikataan ?:rolleyes:

Raskausarpia ei ole vielä tullut mahaan, vaikka on jo kuin potkupalllo (rv24)... olen rasvannut sitä kosteuttavalla perusrasvalla apteekista. Niiltä ei kai voi välttyä, jos on tullakseen..
 
En ole rasvaillut niitä paikkoja. En tiedä onko siitä rasvailusta hyötyä. Mulla on tullut jotain raskausarpia alavatsaan, mutta ovat aika haaleita.
 
Mä en usko oikein siihen rasvaukseen. Luulen että se on geeneistä kiinni. Mulla ei ole niin kauheasti tullut aikaisemmissakaan kun taas joillain tulee oikein tummanpunaisia jälkiä. Nyt puhun vaa raskausarvista vatsassa, Mä en tiedä mitään sektioiden takia noista repeämistä enkä lähde niistä kommentoimaan.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla repesi välilaskua ekassa synnytyksessä kun imukupilla piti tyttö pois ottaa, kaksi muuta olen synnyttänyt normisti alakautta ilman repeämisiä. Enkä oo rasvaillu milloinkaan.
 
Mitä mieltä olette muuten liikkeitten laskemisesta?
Mä en oikein ymmärrä sitä koska liikkeet tulee niin epätasaisesti, toisena päivänä rasitukseen asti (pätee tähän raskauteen) ja toisena päivänä ei oikein mitään. Aikaisemmat vauvat taas on olleet tosi rauhallisia eikä niin kovasti ole liikkuneet. Jotenkin koen ohjeet liikkeiden laskemisesta aika hankalina, voisin kuvitella niiden aiheuttavan turhaa hermoilua äidille.
 
Onko teillä missä kohdin tullut että istuminen tekee huonoa? Johtuuko se lantion venymisestä vai mistä? Nyt rv 18 ja palavereissa yms istuminen tuottaa harmittavaista paineen tunnetta ja pitää kiemurrella tuolissa...

Sama täällä. Istumatyö on aika ikävän tuntuista just nyt.. Oikeestaan tällä viikolla alkanu. Oon nyt 20+4. Nousen vähän väliä ylös, kun perse puutuu :P

Aamun kauhunsekainen jännitys muuttui iloksi rakenneultrassa! Kaikki oli hyvin ja näyttää sille, että tyttö on tulossa! Iiks ❤️
 
Mitä mieltä olette muuten liikkeitten laskemisesta?
Mä en oikein ymmärrä sitä koska liikkeet tulee niin epätasaisesti, toisena päivänä rasitukseen asti (pätee tähän raskauteen) ja toisena päivänä ei oikein mitään. Aikaisemmat vauvat taas on olleet tosi rauhallisia eikä niin kovasti ole liikkuneet. Jotenkin koen ohjeet liikkeiden laskemisesta aika hankalina, voisin kuvitella niiden aiheuttavan turhaa hermoilua äidille.

Mulle ei puhuttu laskemisesta mitään, ihan vaan yleisellä tasolla seurailla, että jokapäivä on jotain liikettä ollut/tuntunut...
 
Sama täällä. Istumatyö on aika ikävän tuntuista just nyt.. Oikeestaan tällä viikolla alkanu. Oon nyt 20+4. Nousen vähän väliä ylös, kun perse puutuu :p

Aamun kauhunsekainen jännitys muuttui iloksi rakenneultrassa! Kaikki oli hyvin ja näyttää sille, että tyttö on tulossa! Iiks ❤️

Hienoa Kuukassius!:)
Onnittelut tytöstä:Heartred:love7
 
Moi kaikki!:)
Luin jostain, että kannattaa ajoissa alkaa rasvata välilihaa synnytystä varten, ettei se repeytyisi... Voiko vauva mahtua ulos ilman, että se repeää/leikataan ?:rolleyes:

Raskausarpia ei ole vielä tullut mahaan, vaikka on jo kuin potkupalllo (rv24)... olen rasvannut sitä kosteuttavalla perusrasvalla apteekista. Niiltä ei kai voi välttyä, jos on tullakseen..

Mä en revennyt laisinkaan ekasta mutta synnytys olikin rauhallinen ja vauva melko pieni. Mä rasvasin vatsaa tai oikeammin öljysin viimeksi ja nyt olen myös öljynnyt vatsaa ihan alusta saakka. Ei ainakaan vielä ole tullut arpia mutten voi millään uskoa olevani niin onnekas, että kummastakin odotuksesta ilman jälkiä selviän- katsotaan.:rolleyes:

Kätilöliitto suosittelee välilihan hierontaa mutten itse jaksanut sitä viimeksi tehdä ja tuskin viitsin nytkään, kyllä se varmastikin auttaa..
 
Liikelaskenta taitaa olla siinä viimeisillä viikoilla tärkeää, että tiedetään vauvan voivan hyvin. Mulla oli ja on nyt ollut vaikeuksia aina tuntea liikkeitä, että laskenta ei oikein toimi mulla mutta tiedän ystävistäni, että se on ollut menestyksekkäästi heillä käytössä.
 
Mä en revennyt laisinkaan ekasta mutta synnytys olikin rauhallinen ja vauva melko pieni. Mä rasvasin vatsaa tai oikeammin öljysin viimeksi ja nyt olen myös öljynnyt vatsaa ihan alusta saakka. Ei ainakaan vielä ole tullut arpia mutten voi millään uskoa olevani niin onnekas, että kummastakin odotuksesta ilman jälkiä selviän- katsotaan.:rolleyes:

Kätilöliitto suosittelee välilihan hierontaa mutten itse jaksanut sitä viimeksi tehdä ja tuskin viitsin nytkään, kyllä se varmastikin auttaa..
Millä öljyyt? Semmosella vauvaöljyllä? Mun tarttis kun raavituttaa kyljet tosi pal.
 
Mulla ekassa synnytyksessä repesi ihan kunnolla ja tikkejä runsaasti. Toista synnytystä jännitin noita repeämisiä mut en nyt edes muista . Kyllä siinäkin tuli. Tosiasiassa eihän siinä synnytyksen lomassa mitään repeämistä ajattele, menee siihen samaan kipuun. Raskausarpiakin tuli vatsaan, kylkiin rintoihin. Ajan kanssa haalenevat. Nyt mies osti sellaisen niihin tarkoitetun öljyn ja on aina välillä hieronut mua sillä. Mulla on aika iso vatsa jo nyt. vkolla 22 oli sf -mitta jo 25. Nyt olen vkolla 25. Melkein jo ärsyttää, kun ihmiset luulee, et olen jo ihan lähellä laskettua aikaa. Esikoisen kanssa oli samoin.
Tsemppiä synnytykseen Maria-75!
 
Kivat rakenneuutiset KuuKassius!

Mulle sano ultratäti että jostain 30 viikolta alkaen liikelaskentaa ja jos ei tunnu niin heti soittamaan.
 
Kyllä ne repeämät ja raskausarvet on ihan kiinni perimästä, geeneistä, ihon kimmoisuudesta. Mulla leikattiin eppari ekasta mutta seuraavista ei mitään, joku nirhauma muttei tikkejä ja vaikka mulla on monta odotusta takana, vatsat olleet isoja niin ainuttakaan raskaus arpea en omista ellei sitten tästä tule ;) mutta eipä ole mun äidillä eikä äidin äidilläkään ollut vaikka 5 lasta oli synnyttänyt!

Välillä oon tasvannut vatsaa välillä en, ihan fiilisten mukaan.

Mulla nyt puoliväli ja olo kuin viimeisellä kuukaudella. Kankea vaivalloinen, hengästyn ja moni asento huono. Vatsa painaa. Mitenköhän sitten 10 viikon kuluttua?

Vähän sekin jännittää että voiko kaikki sujua yhä hyvin? Kun koskaan ennen ei oo ollut ongelmaa esm verenpaineiden tms kanssa mitä tuntuu monilla odottajilla olevan niin miten nyt kun neljäkymppinen jo oon...

Täällä taas ihania uä kuulumisia, oma tiistaina jota odottelen kuumeisesti :)
 
Millä öljyyt? Semmosella vauvaöljyllä? Mun tarttis kun raavituttaa kyljet tosi pal.

Mä ajattelin alkaa öljytä vatsaa ja välilihaa vehnänalkioöljyllä...toistaiseksi on tullut nautittua sitä sisäisesti teelusikallinen päivittäin:)

Mullekaan ei vielä ole tullut vielä arpia, mutta nahka on niin tiukka, että se näyttäisi ja tuntuisi ihan repeävän..:depressed:

Äitiyslomaan enää n.2kk :)
 
Takaisin
Top