Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maria75, ihan vatsanpohjasta kipristää sun puolesta. Varaudu myös siihen ettei se ihan nappia painamalla käy. Että voit sitten ohjeistaa läheisiä että voi kestää. Mulla nimittäin anoppi soitteli sinne synnytyssaliin hermostuneena.. Mutta siis olishan se nyt kiva kuitenkin jos lähtis synnytys käyntiin itsestään.
 
Mä täällä pähkäilen et onko tää mun vatsan kovettuminen ihan vielä normaalia kun ei juuri mitään pysty tekemään kun koko ylävatsa kovettuu ja sit täytyy taas levätä.. Ihan jatkuvaa
 
Mä täällä pähkäilen et onko tää mun vatsan kovettuminen ihan vielä normaalia kun ei juuri mitään pysty tekemään kun koko ylävatsa kovettuu ja sit täytyy taas levätä.. Ihan jatkuvaa

Jos on kuitenkin kivutonta, niin pitäisi olla normaalia. Mulla oli viimeksi välillä vatsa aivan kivikova, varsinkin jos liikuin vähän rivakammin, sanoivat silloin, että se on kropan tapa kertoa, että täytyy levätä, tahti on liian kova.
 
Tähtipölyä, tunnet silti kuitenkin liikkeet:)
Onko sulla ollut tähän mennessä kohdun kasvukipuja?:rolleyes:

Mulla oli illalla aika kivuliaita ekaa kertaa, kesti koko illan...panadolilla sai kivut aisoihin.. Samaan aikaan vielä poika potki, potkuissa on jo selvästi voimaa...

Yllättävän kivuliaita on muuten nuo kasvukivut, sellaisia menkkamaisia

Noh, mä tunnen silloin tällöin liikkeitä mutten laisinkaan niin paljoa kuin pitäisi. Istukka on edessä, eli vaimentaa mukavasti mutta taitaa mulla muutenkin olla joku tunne vamma.:eek:
Mulla oli kohdun kasvukipuja tossa rv 15-17 kohdalla ihan runsaastikin ja välillä koko päivän kestäviä, nyt ne ovat loppuneet. Sellaisia viiltäviä pistoksia saattaa tulla,kaiketi vatsalihakset siellä erkaantuvat..
 
Hui Maria75 miten jännää ja ihanaa! Huomenna siis <3

Mulla on alkanu nyt potkut tuntua päivittäin (kyllä ehdin senkin asian epäsäännöllisyyttä jo hermoilla). Tuntuu myös mahan päälle! Varmaan edessä oleva istukka vaimensi tähän saakka, mutta nyt jätkän monoissa alkaa kai olla jo voimaa.

Oon niin onnellinen tästä raskaudesta, että tippa tulee välillä linssiin. Kiitos, elämä!
 
Mulla on nyt sitten synnytyssali varattu perjantaiksi klo 8.00. Silloin 42 viikkoa täynnä. Kohdunkaulaa ei ollut enää jäljellä. Vauvan painoarvio oli nyt 3,7 kg. Alaselkää ja lonkkia särkee. Täällä nyt odotetaan kotona perjantaita, jos ei tule lähtöä aikaisemmin.

Jännää Maria-75:)
Tsempit synnytykseen!!!:smiley-bounce005
 
Hui Maria75 miten jännää ja ihanaa! Huomenna siis <3

Mulla on alkanu nyt potkut tuntua päivittäin (kyllä ehdin senkin asian epäsäännöllisyyttä jo hermoilla). Tuntuu myös mahan päälle! Varmaan edessä oleva istukka vaimensi tähän saakka, mutta nyt jätkän monoissa alkaa kai olla jo voimaa.

Oon niin onnellinen tästä raskaudesta, että tippa tulee välillä linssiin. Kiitos, elämä!

Noel:)
mulla kanssa tuntuu potkut käteen mahan päälle:) Eilen poika potki, niin että kylkiluihin otti, hehh.

Voiko istukka vaihtaa paikkaa? Aluksi sen sanottiin olevan edessä, nyt viimeksi sijainti ylhäällä korkealla, ei siis enää edessä
 
Noel:)
mulla kanssa tuntuu potkut käteen mahan päälle:) Eilen poika potki, niin että kylkiluihin otti, hehh.

Voiko istukka vaihtaa paikkaa? Aluksi sen sanottiin olevan edessä, nyt viimeksi sijainti ylhäällä korkealla, ei siis enää edessä

Joo, Tähti etinen istukka voi vaihtaa paikkaa (kai siis lähinnä nousta)kohdun kasvun myötä, niin ainakin mulle sanottiin ekassa odotuksessa.
 
Täällä tänään tehty viimeisiä valmisteluja ja pinnasänky on nyt koottu. Sinne laitettu äitiyspakkaus ensisänkyksi. Äitiyspakkauksen sisällä on vauvanpesä, jos vauva nukkuukin meiän kanssa sängyssä. Vähän pähkäilimme miten järkevintä laittaa sängyt, kun molemmilla seinillä on ikkunoita.
 

Liitteet

  • 20160128_150702.jpg
    20160128_150702.jpg
    427.3 KB · Katsottu: 46
Täällä tänään tehty viimeisiä valmisteluja ja pinnasänky on nyt koottu. Sinne laitettu äitiyspakkaus ensisänkyksi. Äitiyspakkauksen sisällä on vauvanpesä, jos vauva nukkuukin meiän kanssa sängyssä. Vähän pähkäilimme miten järkevintä laittaa sängyt, kun molemmilla seinillä on ikkunoita.

Oj kun ihanalta näyttää-tervetuloa kotiin pikkuinen!:Heartpink
Kokeilemalla sitten tiedätte, onko tuo paras paikka sängylle vai kenties joku muu kohta.
 
Meillä kanssa haettu sängylle paikkaa. Jouduttiin yksi lipasto siirtää olohuoneeseen että sai paremmin sopimaan. Lopputulos aika lailla sama kuin teillä. Sänkyyn tarvii ostaa patja. Meidän pinnasänkyyn menee hiukan pienempi kuin myytävät patjat. Pitää vähän tuunata.
Lajittelin myös vauvanvaatteita, niitä on reilusti kokoon 68cm asti.
 
Marituuli, tosi ikävä vaiva tuo hiiva! Kannattaa jättää kaikki sokerit ja viljat (erityisesti valkoiset) ja muu hiivaa edistävä pois ruokavaliosta, ja erityisesti tietenkin kaikki hiivalla nostatetut pullat ja leivät. Maustamattomalla luonnonjogurtilla on moni neuvonut hoitamaan hiivaa vähän luonnonmukaisemmin vanhan kansan neuvoin, mutta liekö raskaana ollessa suositeltava. Kannattaa ehkä kysyä neuvolasta ennen kuin rupeaa omin päin lotraamaan jogurtilla.

No mullahan raskausdiabetes. ;) Joten en syö sokeria enkä vaaleita viljoja. Neuvolassa mietittiin että ehkä syömäni antibioottikuuri teki tämän. Tosin se loppui jo joskus viikko sitten mutta jos vaikka tuli jälkijunassa? Ja joskus raskaus vaan saa aikaiseksi hiivaa. Canestenia nyt käytän kun neuvolasta niin neuvoivat.

Maria75:lle tsemppiä! Kohta on vauva sylissäsi. :love7
 
Onko teillä missä kohdin tullut että istuminen tekee huonoa? Johtuuko se lantion venymisestä vai mistä? Nyt rv 18 ja palavereissa yms istuminen tuottaa harmittavaista paineen tunnetta ja pitää kiemurrella tuolissa...
 
Ihan jännittää lukea täällä Maria75:n viimeisistä tunneista! Tsemppiä!

En ole synnytyspelkoinen tai mitään -pelkoinen, mutta miksi mulla silti välillä iskee jonkun sekunnin ajaksi sellainen "Tätä tää on, kunnes pahenee ja kunnes vain kauhealla synnytys(kivulla) sitten pääset tästä, nih!".

Aiheuttaako kenties jatkuva ummetus ja sen laksatiiveilla hoito tällaisia pienoisia synnytystuskailuja?

rv 9+5
 
Ihan jännittää lukea täällä Maria75:n viimeisistä tunneista! Tsemppiä!

En ole synnytyspelkoinen tai mitään -pelkoinen, mutta miksi mulla silti välillä iskee jonkun sekunnin ajaksi sellainen "Tätä tää on, kunnes pahenee ja kunnes vain kauhealla synnytys(kivulla) sitten pääset tästä, nih!".

Aiheuttaako kenties jatkuva ummetus ja sen laksatiiveilla hoito tällaisia pienoisia synnytystuskailuja?

rv 9+5
Ne on ne hormonit! Mulla nyt vähän helpottanu tuskailut mut eka kolmannes päässä pyöri jos jonkinlaisia ajatuksia. Luin eilen nettilehti Lilystä hauskan artikkelin ensisynnyttäjälle. Asiat joita ei neuvolassa kerrota ja todellisuus synnyttämisestä. Katsokaa jos löydätte sen googlettamalla.
 
Vaikka tää ryhmä on odottajille niin sovitaanko ettei synnyttäneet katoa mihkää? Itse ainakin kaipaan vinkkejä sihen vauva-arkeen sitten kun sen aika on.
 
Takaisin
Top